Jump to content

2015.11.29 Norwich City


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Wenger kan bruke favorittfrasen hans 'good mentality' kor mykje han vil, men to ganger på rad har vi ledet mot lag på nedre halvdel av tabellen i posisjon til å ta over ligaleiinga, men har avgitt poeng.

Mot WBA hadde vi også alt i eigne hender når vi fekk straffe i det 85. minutt. Det oser ikkje akkurat god mentalitet av det.

Det å skape "god mentalitet" var etter min mening en av grunnene til den suksessen Wenger hadde i sine første sesonger i Arsenal. Dessverre så sliter jeg med å huske når Wengers lag sist hadde en "konsekvent" god mentalitet.

Det oser usikre smågutter/småjenter.. Rett og slett...

Jeg har "gnålt" om det tidligere, men de lagene som Wenger har styrt over i de siste fem-seks (minst) sesongene har altfor ofte vist at de inneholder "usikre smågutter" eller som jeg har likt å si "hodeløse kyllinger" i de verste tilfellene.

 

Taktikk i blinde. Vi bare kjører på så ser vi kossen det går.

 

Det går det, heilt til det ein gong sprekker. Det er uunngåeleg

Taktikk i blinde eller rett og slett mangel på taktikk når Arsenallaget går fra å styre en kamp til å komme bak på utover i kampene. Dette har vel vært det jeg har kritisert Wenger mest for siden jeg gikk fra å vere "Wenger knows"-mann til å bli mer og mer Wengerskeptisk.

 

Tipper cazorla også må stå over neste pga smellen i kneet. Om det skjer, da mangler vi neste kamp følgende: walcott, sanchez, kos, cazorla, Coq, Welbeck, Wilshere, rosicky og arteta. 6-7 garanterte førstelag spillere. Det er noe riv ruskende galt med spillestil, treningsregime og lagledelse

Wenger sier i etterkant at han ikke kan hvile spillere bare fordi pressen mener at behovet er der, og der er jeg fullstendig enig med Wenger. Problemet er bare at Wenger selv i forkant av den samme kampen går ut og sier at Sanchez har en "føling" og dermed legger opp til den kritikken som bare må komme når Chileneren blir skadet i den aktuelle kampen.

 

Flaks at ingen av de andre topplagene har vært helt i slag heller tidlig i sesongen, da hadde vi vært noen poeng bak pr nå. Men dette er jo standard Arsenal det... Prøver vel noe nytt neste sesong, eller..?

Kjempeflaks kan man gjerne si, men for meg så er det enda en bekreftelse på at toppnivået i PL er det dårligste på mange år. Det er rett og slett et svakhetstegn for ligaen når et Arsenallag som har vist så pass mye dårlig fotball bare ligger to poeng unna toppen etter at en tredjedel av serien er unnagjort.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...