Jump to content

2015.10.17 Watford


Polljen

Recommended Posts

Watford watford.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Lørdag 17. oktober 2015, kl 18:30. Vickarage Road.


Premier League, 9. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Premium / Sumo



Skadesituasjonen: Vi har våre "vanlige" langtidsskadde. Kos har vært ute etter Olympiakos og jeg har ikke sett noen klar dato for når han ventes klar. Arteta og Flamini skal etter ryktene være klare igjen. Sanchez slet litt med skade før han dro til sør-amerika, han har spilt en kamp og spiller kanskje kommende natt også. Jeg har ikke så langt registrert andre skader som har kommet i det pågående internasjonale vinduet.



I denne kampen er det kun tre poeng som er akseptabelt og det mest spennende er vel om vi får se en innsats og et spill àla Unitedkampen eller om det blir tilbake til det mer "vanlige".


Watford har så langt i hovedsak møtt lag som ikke er blant de "store", med unntak av Man. City (tap), og laget ligger rett under midten av tabellen..



Sanchez har spilt landslagskamp selv om han ikke var 100% "frisk" (blir det påstått) og med tanke på lang reise tilbake, tidsforskjell og Bayern-kamp på tirsdag så ønsker jeg ikke at han skal starte denne kampen.


Det kan være en mulighet å spare noen flere spillere (med tanke på tirsdagen), men samtidig så kan det bli vanskelig hvis vi stiller med et for "svakt" lag.



Med forbehold om eventuelle flere skader så velger jeg dette laget:


Cech


Bellerin - Per - Gabriel - Monreal


Cazorla - Coquelin


Ramsey- Özil - OX


Walcott



Normalt så velger jeg meg Walcott som spiss, men jeg protesterer ikke hvis Giroud får sjansen i denne kampen.


Jeg har heller ingen problemer hvis en eller begge av de to valgte backene får hvile seg i denne kampen.




Link to comment
Share on other sites

Etter kampen mot United ble dette en veldig lang landslagspause. Gledelig at både Sanchez, Giroud, Walcott og Ox putter i kampene.

Sanchez kan godt få hvile en kamp for meg.

Walcott og Ox på vingene og Giroud på topp.

Men vi vet vel alle hvilket lag som kommer på banen, vært lite utskifting i det siste.

Link to comment
Share on other sites

ingen hviling av spillere i dag

 

Cech

Belllerin- Per- Kos - Monreal

Cazorla - Coq

Ramsey -Özil - Sanchez

Walcott

Reserver: Macey, Gibbs, Debuchy, Chambers, Arteta, OX, Giroud

 

PS!!! Kos is back!!!

 

PS PS! Det er verdt å merke seg at Gabriel hverken er med fra start eller på benken! Syk? Skade? Hviles? Syk ifølge ryktene.

Ospina er heller ikke med (på benken)

Link to comment
Share on other sites

Skuffende omgang med toppet mannskap. Liker ikke surret bak og mange ganger på grunn av trege per. Tror vårt nye første par nå er gabriel og kos. Walcott i offside tidlig ellers stille. Ramsey best bevegelse så langt. Sanchez måtte midt i omgangen ta seg en pause pga noen løp, ulikt han. Tilogmed cech klønete, det kan bare bli bedre i neste omgang.

Link to comment
Share on other sites

Det er så absolutt tilbake i "hverdagen" når vi møter Watford. God offensiv start fra oss (mangler bare at Walcott klarer å se "linja"), mega bom fra Ramsey og så går det over til roligere offensivt og til tider litt "hawaii" bakover.

Link to comment
Share on other sites

Joda, når det løsner så løsner det virkelig, og det er så absolutt positivt. Samtidig så viser deler av kampen at det så absolutt er mulig å spille Arsenal ut av rytmen og selv om de reelle sjansene til Watford var få så var det til tider et spill som fikk oss ut på utrygg grunn og som med litt flaks (for motstander) kunne gitt oss problemer.

 

Nå er det ikke min mening å helle malurt i begeret til mine "gooner-kamerater", men til tross for Arsenal-klasse i siste del av kampen så er det fremdeles litt å jobbe med. Det som bekymrer meg mest er at Arsenallaget synes å slite med aggresiv motstand. Når Watford var på sitt mest aggressive så var Arsenal mest på gyngende grunn og dette synes jeg er et "problem" vi har slitt med lenge.

 

Det er som sagt en gledens dag, men totalt sett så er laget ennå ikke så "solide" som det er ønskelig.

 

EDIT!!

 

Neste helg er det Manchester-derby og dermed en ypperlig mulighet for Arsenal til enten å ta tabelltoppen eller å øke avstanden til lag nr 3 på tabellen.

Link to comment
Share on other sites

Joda, når det løsner så løsner det virkelig, og det er så absolutt positivt. Samtidig så viser deler av kampen at det så absolutt er mulig å spille Arsenal ut av rytmen og selv om de reelle sjansene til Watford var få så var det til tider et spill som fikk oss ut på utrygg grunn og som med litt flaks (for motstander) kunne gitt oss problemer.

 

Nå er det ikke min mening å helle malurt i begeret til mine "gooner-kamerater", men til tross for Arsenal-klasse i siste del av kampen så er det fremdeles litt å jobbe med. Det som bekymrer meg mest er at Arsenallaget synes å slite med aggresiv motstand. Når Watford var på sitt mest aggressive så var Arsenal mest på gyngende grunn og dette synes jeg er et "problem" vi har slitt med lenge.

 

Det er som sagt en gledens dag, men totalt sett så er laget ennå ikke så "solide" som det er ønskelig.

 

EDIT!!

 

Neste helg er det Manchester-derby og dermed en ypperlig mulighet for Arsenal til enten å ta tabelltoppen eller å øke avstanden til lag nr 3 på tabellen.

Vi har jo tidligere snakket om at vi definerer suksess på forskjellige måter. Det er kanskje årsaken til at jeg er strålende fornøyd, mens du opplever noen små skår i gleden.

 

Det er definitivt mulig å stresse Arsenal og kjempe oss ut av rytmen med aggressivt spill. Men da må man også spørre seg om det finnes noen lag som er komfortable med en slik motstander. I PL er svaret nei. Slik jeg ser det så møtte vi en meget tøff og gjerrig motstander. Vi mistet ikke tålmodigheten og vips så stod det tre mål i protokollen. Jeg skal ikke skryte på meg hvilepuls igjennom kampen men vi slapp til Watford svært lite.

 

Tre poeng og +3 i målforskjell I en veien bortekamp. Verminator5 er fornøyd!

Link to comment
Share on other sites

Det var en god 2omg der man gjorde korrekte justeringer på intensitet og taktikk. Første var det bingo med hvem som kunne fått første målet. Jeg er misfornøyd med at vi fremstod slik i første da vi kunne mistet det, samtidig desto mer fornøyd med 2omg der vi satte de på plass.

Link to comment
Share on other sites

Vi har jo tidligere snakket om at vi definerer suksess på forskjellige måter. Det er kanskje årsaken til at jeg er strålende fornøyd, mens du opplever noen små skår i gleden.

 

Det er definitivt mulig å stresse Arsenal og kjempe oss ut av rytmen med aggressivt spill. Men da må man også spørre seg om det finnes noen lag som er komfortable med en slik motstander. I PL er svaret nei. Slik jeg ser det så møtte vi en meget tøff og gjerrig motstander. Vi mistet ikke tålmodigheten og vips så stod det tre mål i protokollen. Jeg skal ikke skryte på meg hvilepuls igjennom kampen men vi slapp til Watford svært lite.

 

Tre poeng og +3 i målforskjell I en veien bortekamp. Verminator5 er fornøyd!

Joda vi har nok forskjellig utgangspunkt når det gjelder å vurdere Arsenal, men jeg er egentlig også godt fornøyd med mye i gårsdagens kamp. Mitt (store?) problem er kanskje at jeg etter et godt resultat ikke klarer å unngå å påpeke svakhetene, men samtidig så prøver jeg å påpeke det (eventuelt) positive nå en kamp ender dårlig resultatmessig. De dårlige periodene kan ødelegge mye, slik som i våre to første CL-kamper, selv om det gikk meget godt i går.

 

Jeg var kanskje litt uklar når jeg kom med mine "negative" bemerkninger, for det var ikke ment som at det var noen "små skår" i gleden over gårsdagens kamp.Selv om jeg brukte en periode av kampen i går som et eksempel så var mitt hovedpunkt å påpeke at dette er et av de problemene vi har slitt med lenge. Jeg påstår ikke at dette er et "problem" som er enestående for Arsenal, men jeg vil påstå at Arsenal gjennom flere sesonger er ett av del lagene som har slitt mest når laget går fra en periode med klart overtak til så å gå inn i en periode der motstander endrer sitt spill og blir mer aggressive.

Og du har rett i at vi i går hadde god tålmodighet og klarte å ta oss inn igjen gjennom en flott periode utover i andre omgang.

Det hadde nok vært så mye mye enklere hvis jag hadde klart å tenke himmel eller helvete etter en kamp og konkludere utelukkende ut fra resultat ;D .

 

Jeg er fornøyd med tre poeng og tre plussmål i en bortekamp mot et normalt "vanskelig" forsvarslag, og jeg forlanger ikke nitti minutter der alt går på skinner :D .
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...