Jump to content

2015.09.16 Dinamo Zagreb


Polljen

Recommended Posts

Dinamo Zagreb dinamozagreb.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Onsdag 16. september 2015, kl 20:45. Stadion Maksimir.


Champions League, gruppespill 1. runde.


Kampen vises på Viasat Fotball



Vi går nå inn i en periode der Arsenal skal spille to kamper hver uke (i forskjellige turneringer) frem til neste landslagspause (etter kampen mot United søndag 4. oktober). fire av seks kamper er på bortebane (men to av bortekampene er i London).



Rosicky og Welbeck er ute med langtidsskader. Mertesacker og Wilshere er på vei tilbake og jeg antar at Per kan være aktuell til troppen på onsdag.



Når det gjelder vår motstander så vet jeg svært lite. De slo ut Molde FK i kvalifiseringen til CL på bortemålsregelen etter to uavgjortkamper. I utgangspunktet så skulle det bety at det er en overkommelig motstander og her er det kun tre poeng som gjelder for Arsenals del.



Med tanke på at vi skal møte Chelsea i PL kommende lørdag så er det fristende å "hvile" enkelte spillere, men samtidig så er det vanskelig å velge hvem man skal hvile. Selv om vi møter et "bunnlag" på lørdag så har jeg ingen illusjoner om at det blir en enkel kamp så jeg vil ikke risikere skade på noen av våre viktigste spillere. Jeg velger derfor å gjøre store forandringer i laget til denne kampen, kanskje er endringene for mange men de som blir satt inn skal i utgangspunktet være gode nok til å starte de fleste kamper.



I forhold til Stoke-kampen så velger jeg å "hvile" våre to backer og hvis Per er klar til kamp så "benker" jeg også Kos til denne kampen. Det hadde vært fristende å la Ospina få seg en kamp som burvokter og det hadde også vært fristende å la Arteta få en kamp fra start. Det er godt mulig at jeg med dette setter opp et lag som blir for "resevespekket", men dette er spillere som skal takle en slik motstander hvis vi virkelig har bredde i stallen. Jeg ønsker også denne gangen å teste ut kombinasjonen



De elleve jeg tar sjansen å starte med:


Ospina


Debuschy - Gabriel - Per/Kos - Gibbs


Ramsey Cazorla - Arteta


Walcott - Özil - Sanchez


Giroud



Å flytte Ramsey ned i "Cazorlaposisjonen" er kanskje risikabelt, samtidig som jeg skifter ut vår vanlige DM, så dette valget er gjort under tvil.


Andre mulig endringer er å også hvile Özil og Sanchez. Da ville jeg satt Cazorla inn i Özil-rollen og OX inn for Sanchez.




EDIT: Ramsey er fjernet fra mitt forslag siden han, iflg arsenal.com 15. sept., ikke blir med til Zagreb. Det samme gjelder Per Mertesacker siden han heller ikke ser ut til å være klar til denne kampen.


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Laget jeg ønsker å se:

Cech

Debuchy - Mertesacker - Gabriel - Gibbs

Arteta - Ramsey

Walcott - Özil - Chamberlain

Giroud

Burde være mer enn godt nok til å slå Dinamo Zagreb. Viktig å holde de andre spillerene i troppen matchfit også. Og det er ikke akkurat dårlig erstattere vi har så vi burde utnytte bredden selv om det er tidlig i sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Arteta-Ramsey har tidligere vært et godt par og er fan av denne konstellasjonen, Ramsey dekker opp for Artetas temposvakheter og det fungerer tålelig bra.

 

Coquelin-Cazorla er jo en bedre pairing da Caz sin teknikk og pasningsfot dekker over for Coquelins mangler mens Coquelins disiplin og defensive standhaftighet (og fart) dekker over for Cazorlas.

 

Backbytte hadde vært greit, føler vi har to meget gode førstevalg og at vi har god backup (Selv om Gibbs har vært svak ganske lenge, lider nok av å ha mistet plassen.)

Ox bør definitivt inn og ser nok helst Giroud fra start mtp. at Dinamo nok kommer til å ligge kompakt og forsvare seg, noe som gir lite rom for gjennombrudd.

 

På vingene ser jeg gjerne Ox og Alexis (Som stadig trenger mer kamptrening) helst med Özil i midten (Pga. mangel på alternativer, Cazorla kan spille meget bra der, men tror han er mer "slitt" enn Özil for øyeblikket)

 

 

Ser gjerne at Gabriel holdes inne i elleveren, helst på bekostning av Per, får vi igang et godt partnerskap mellom Koscielny og Gabriel har vi et meget solid stopperpar med to raske, sterke og smarte stoppere.

 

Ospina i buret, fordi en såpass god keeper ikke bare kan slite benk.

 

Ospina

Debuchy-Kosc-Gabriel-Gibbs

-----Arteta--Ramsey

Ox------Özil--Alexis

-----Giroud----

 

Ser gjerne Reine-Adelaide på benken også!

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Ramsey heller ikke klarer å være disiplinert nok, dermed kan Arteta få bølger mot seg alene. Her er Arteta dårligere en Coq og vi kan fort miste balansen. Har ikke tro på denne kombinasjonen. Ramsey kan heller spille høyre som tidligere eller stå over kampen. Han kan også vikariere for evt Özil om han trenger en pust i bakken.

 

Satser på følgende:

 

Cech

Debuchy - Kos - Gabriel - Gibbs

Coq - Cazorla

Walcott - Özil - Campbell

Giroud

Ser gjerne Jeff på benken og inn i denne kampen hvis forutseningene er til stede for det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Ramsey heller ikke klarer å være disiplinert nok, dermed kan Arteta få bølger mot seg alene. Her er Arteta dårligere en Coq og vi kan fort miste balansen. Har ikke tro på denne kombinasjonen. Ramsey kan heller spille høyre som tidligere eller stå over kampen. Han kan også vikariere for evt Özil om han trenger en pust i bakken.

 

Ramsey var meget disiplinert i denne rollen i Community Shield kampen og gjorde en rekke gode interceptions (Adrian Clarks analyse av kampen belyser statistikken men fant ikke link akkurat nå). Dette var mot antatt bedre motstand and Zagreb. Dersom Ramsey trer inn i Cazorlas rolle, ser jeg ingen problemer med det. Det er jo strengt talt hans beste posisjon. Le Coq sin rolle tror jeg derimot ikke at han takler.

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg ikke sikker på at CC utgaven av Chelsea var noe bedre enn Dinamo Zagreb imorgen, det ser vi jo også litt på sesongstarten til Chelsea. Jeg misstenker de allerede i CC var elendige. Når det er sagt er det de dype løpene i bakrom som jeg mener Ramsey gjør aller best, og de får han ikke tatt i like stor grad når han evt skal vikariere for Cazorla. Og hvis han gjør det, så har han ingen Coq bak for å redde han, det er en smågammel Arteta. Er skeptisk til den kombinasjonen, men får vi se den kan jeg fort ta feil.

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg ikke sikker på at CC utgaven av Chelsea var noe bedre enn Dinamo Zagreb imorgen, det ser vi jo også litt på sesongstarten til Chelsea. Jeg misstenker de allerede i CC var elendige. Når det er sagt er det de dype løpene i bakrom som jeg mener Ramsey gjør aller best, og de får han ikke tatt i like stor grad når han evt skal vikariere for Cazorla. Og hvis han gjør det, så har han ingen Coq bak for å redde han, det er en smågammel Arteta. Er skeptisk til den kombinasjonen, men får vi se den kan jeg fort ta feil.

Det kan være at Chelsea var dårlige i CC, men som jeg skrev tidligere i tråden så tapte vi nesten ikke kamper i kalenderåret 2013. Da spilte vi med denne duoen. Det er ikke sikkert det fungerer nå, men av de to så har ikke Ramsey blitt dårligere. Jeg er enig i at hans beste rolle er box-to-box. Allikevel syns jeg han behersker en mer disiplinert rolle meget godt, dog ikke alene.

Link to comment
Share on other sites

Beklager at eg kjøre litt off topic litt nå, men eg ser i samtlige tråder der det refereres til kampen at det skrives CC. Kvifor forkortar ein Community Shield med CC?

Hugs at det finnes ingen dumme spm, bare dumme svar!

Godt observert. Jeg har selv gjort denne feilen, men har forhåpentligvis brukt "oppgjørets" rette navn i mine siste innlegg ;D

 

Hvorfor jeg og andre har gjort det må jeg innrømme at jeg ikke har den minste anelse om. Kanskje er det slik at feilen en av oss gjorde rett og slett bare har hengt igjen. Turneringen har hatt flere navn, f.eks. Charity Shield, men jeg han ikke huske en benevnelse som ikke har hatt Shields i seg.

 

Jeg har prøvd å google dette, uten hell, men kanskje det finnes en god og "logisk" forklaring på dette?

Link to comment
Share on other sites

Eg håpar på ein måte at dette ikkje er einsbetydande at Ospina vert vår "CL-keeper", men at han står mtp at motstandaren er ansett som overkommeleg. Eg ser jo at Wenger vel å kvile ein del andre spelarar og.
Ellers skal det bli spanande å sjå vårt nykomponerte lag mot kroatias siste ti års ligavinnar! COYG!!!

Link to comment
Share on other sites

Eg håpar på ein måte at dette ikkje er einsbetydande at Ospina vert vår "CL-keeper", men at han står mtp at motstandaren er ansett som overkommeleg.

Jeg tror ikke han pr dato er blitt fast CL-målvakt, men jeg hadde egentlig ikke blitt så veldig bekymret om så hadde vært tilfelle.

Link to comment
Share on other sites

Det som vel blir mest spennende i dag er å se Arteta fra start. Så langt har det blitt noen korte innhopp som ikke har vært så mye å vurdere han ut i fra. Dagens kamp blir på menge måter ekstra spennende for de av oss som har uttalt oss noe "negativt" om den backupen vi har på DM bak Coquelin. I dag får vi en bedre pekepinn på hva vi kan vente av Arteta som spiller fremover.

 

Det som "skuffer" meg mest med lagoppstillingen i dag er at Flamini er kommet med på benken når vi tross alt har brukbar defensiv dekning der uten han. Skulle gjerne sett at Wenger heller hadde tatt sjansen på en av våre unge lovende, f.eks. Reine-Adeleide, istedet for Flamini.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...