Jump to content

2015.09.16 Dinamo Zagreb


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Selv et såpass "reservespekket" lag skal klare bedre enn dette, Under pari av mange.

 

Målet: Elendig defensiv oppdekning. Skuddet kommer så tett på målvakt at det er vanskelig å holde og returen treffer spiller og går i mål. Var det egentlig OX den traff før den gikk i mål? (for ordens skyld så har jeg ikke leste kommentarer i tråden før jeg skriver dette).

 

Utvisningen: Strengt? Så absolutt! Feilaktig? egentlig ikke! Taklingen som gav det siste gule hadde et "gulskjær" over seg. Det første gule var kanskje vel strengt, men vi ser her en Giroud som viser sitt "varemerke" som er syting og klaging. Selv om Giroud eventuelt blir snytt for frispark så er det på tide at han slutter å klage og gestikulere over hver en minste ting. Jeg mener at det første gule kunne dommer ha ventet med, men Giroud har egentlig vært heldig lenge som ikke har fått flere slike kort i tidligere kamper med all den gestikuleringen og oppgittheten (over dommer) som han er litt for "flink" til å markere.

 

Særdeles skuffet over Arsenal i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Selv om vi ikke har en spiss betyr ikke at vi trenger å forsvare oss som en gjeng med fulle sjømenn..

 

Dessverre er dette så typisk Arsenal. Greit nok at vi spiller med en del benkspillere o.l., men det laget som gikk ut på banen der i førsteomgang var mer enn godt nok til å hamle opp med Dinamo Zagreb. Et tap i Zagreb gjør nok at vi ikke har nubbsjangs på å vinne gruppa såfremt vi ikke vinner både hjemme og borte mot Bayern.

Link to comment
Share on other sites

Største problemet vårt i mine øyne er spissplassen. Walcott og Giroud er gode på hver sin måte, men når vi trenger en rask spiss som kan bli spilt fri i bakrom når anledningen byr seg så er ikke Giroud et alternativ. Når vi trenger en som stanger inn et innlegg/corner så er ikke Walcott et alternativ.

 

Welbeck er noe midt i mellom da han er rask, sterk og har god fysikk. Problemet er bare at han blir Bambi det sekundet han kommer foran mål og det faktum av at han har vært skadet mer enn han har vært skadefri så langt i sin Arsenalkarriere.

 

Dessverre så ser jeg ingen løsning på dette problemet her såfremt vi ikke har jævlig flaks ved at en spiller tar steget opp.

Link to comment
Share on other sites

Dette er Arsenal med Wenger. Har vært slike kamper i 10år nå. De kommer til å fortsette med å komme også. Hvorfor stillte han med Arteta? Han klarte IKKE å holde midten selv mot disse, noe vi visste.

Siden jeg selv foreslo å starte med Arteta så skal jeg ikke være etterpåklok og late som noe annet ;D , men jeg fikk i det minste svar på spørmålet mitt når det gjelder hvor Arteta står pr. i dag og jeg er nå enda mer sikker på at vi burde ha fått inn en annen backup til Coq i vinduet som stengte for et par uker siden.

 

Største problemet vårt i mine øyne er spissplassen. Walcott og Giroud er gode på hver sin måte, men når vi trenger en rask spiss som kan bli spilt fri i bakrom når anledningen byr seg så er ikke Giroud et alternativ. Når vi trenger en som stanger inn et innlegg/corner så er ikke Walcott et alternativ.

 

Welbeck er noe midt i mellom da han er rask, sterk og har god fysikk. Problemet er bare at han blir Bambi det sekundet han kommer foran mål og det faktum av at han har vært skadet mer enn han har vært skadefri så langt i sin Arsenalkarriere.

 

Dessverre så ser jeg ingen løsning på dette problemet her såfremt vi ikke har jævlig flaks ved at en spiller tar steget opp.

Siden Akpom er på sesonglangt utlån så vet jeg ikke om der er noen klausuler om å kunne hente han tilbake i sesongen, men "flaksen" du nevnte måtte vel være at en utlånt spiller ble hentet tilbake og tok "en Coq".

 

PS!! akkurat som i DM-posisjonen så er blir jeg bare mer og mer overbevist om at det også var en feil å ikke forsterke angrepet i det nevnte vinduet (det baserer jeg ikke bare på denne kampen)

------------

I dag var det et kollektivt tap, der det vel var få (eller ingen) lagdeler som fungerte noe særlig.

I tillegg så fikk Chelsea en flott generalprøve før duellen på brua til helga så alt er egentlig bare "Rævva" i dag!!!

Link to comment
Share on other sites

West Ham all over again

Så er det bare å håpe at det er "over again" også med poengfangsten i CL slik som den ble i PL "etter West Ham"

 

EDIT!

Så gjenstår det bare å se om det også er "over again" med Wengers bortforklaringer av dette tapet. Var det kanskje Dinamos kvallikkamper til CL som gjorde at de fikk en bedre oppkjøring til CL-sesongen?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...