Jump to content

2015.08.02 Chelsea - FA Community Shields


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 chelsea.png?2012-13 Chelsea

Søndag 2. august 2015, kl 16:00. Wembley Stadium.

FA Community Shields

Kampen vises på TV2 / Sumo (sending starter kl 15:00)

OBS: Kampen vises på den "vanlige" TV2-kanalen.

I tIlsvarende kamp sist sesong (mot Man City) så stilte Arsenal med ett relativt sterkt lag med unntak av noen spillere som hadde fri p.g.a. VM spill. Det er også verdt å merke seg at i denne kampen så kan det brukes flere innbytter enn i vanlige "offisielle" kamper, og mot City for et år siden så bytter Arsenal ut/inn seks spillere (alle på benken med unntak av målvakt).

 

Alexis Sanchez er tilbake i trening fra førstkommende mandag, Ospina var tilbake sist mandag og er kanskje med i troppen til denne kampen. Welbeck og Rosicky har skader og er ikke aktuelle til denne kampen. Flamini var ikke med i Emirates Cup på grunn av en mindre ankelskade og om han er aktuell vites ikke når jeg lager denne tråden.

 

Å gjette hvem som vil starte kampen er vanskelig, siden det finnes flere posisjoner der det er reell konkurranse vurdert ut fra pre-season.

eksempler:

Bellerin v Debuchy

Monreal v Gibbs

Giroud v Walcott

 

Jeg gjetter at Arsenal starter med følgende lag:

Cech

Debuchy - Per - Kos - Monreal

Cazorla - Coq

OX - Özil - Ramsey

Giroud

Det blir sannsynligvis mange bytter og jeg ser for meg at Walcott og Wilshere er spillere som gjerne vil starte på bekostning av Ramsey og Giroud, men de vil ganske sikkert bli byttet inn i løpet av kampen. Normalt ville jeg satt opp Walcott på den ene siden, men til denne kampen så regner jeg han som en ren spiss som da konkurrerer om plass med Giroud. Hvis Walcott skulle spille på siden så vil det bety at både Ramse og Wilshere blir benket fra start, noe som jeg ikke tror vil skje. Faktisk så har vi en såpass brukbar samling spillere på midtbanen (offensivt) at det blir vanskelig å finne plass på benken til alle (utover sesongen med en relativt skadefri tropp) .

 

Min antatte benk (sist sesong var det målvakt + seks utespillere):

Ospina (eller Martinez)

Bellerin, Gibbs, Gabriel, Arteta, Wilshere, Walcott

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Flott, vi venta på deg så du fikk laget kamptråden :)

 

Over til kampen så spiller den ikke så mye rolle, og er nok hakket over treningskamp. La oss håpe vi kunne tatt kål på Mourinho for første gang?

Regner med det blir noe ala følgende lag som Polljen satt opp, en spiller fra eller til.

 

Tips: 1-1 (tap på forlengning/straffer)

Link to comment
Share on other sites

Costa og Cahill skal visstnok være usikre til denne kampen. Det baner vel vei for Falcao og Zouma? Det vil uten tvil forbedre våre sjanser. Dette er ikke en viktig kamp, men å vinne er en vane, og det er en viktig vane å ta med seg inn i en ny sesong. Jeg så nettopp ett bilde på Chambers' instagram og han var stolt over forrige Community shield trofee, og var innstilt på å hente ett til. Det kan hende det betyr mer for spillerne enn det gjør for oss

Link to comment
Share on other sites

Når kommer lagoppstillingen? Er meget spent på å se den. De eneste jeg føler er bankers er Cech, Per, Kos og Özil.

 

Edit: Cech, Bellerin, Per, Kos, Monreal, Coquelin, Ramsey, Cazorla, Ox, Özil og Walcott.

 

Wilshere er ikke i troppen og har visstnok pådratt seg en skade.

Link to comment
Share on other sites

Tydelig at kampen betyr litt. Er vel det femte (sjette hvis man tar med EL) og siste gjeldene trofeet en engelsk klubb kan vinne, i tillegg til at det jo er en storkamp som Arsenal ikke har vunnet med Mourinho i førersetet for The Blues.

 

Synes vi ser mer solide ut enn på flere år. Skal ikke legge for mye i én omgang av CC, men dette gir meg gode vibber. La oss slå Chelsea og ende Mourinho-forbannelsen en gang for alle!

Link to comment
Share on other sites

Bra første men dette er ikke over. Syntes vi slapp oss ned etter scoring og ramires burde putta.

Jeg vil heller si at vi lå lavt igjennom hele omgangen og satset på kontringer. Ramirez burde scoret, men det var også den eneste virkelige målsjansen de hadde.

 

Vi var ikke bunnsolide defensivt, men når Chelsea skaper så lite så må jo det tyde på at vi gjør noe riktig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...