Jump to content

2015.08.02 Chelsea - FA Community Shields


Polljen

Recommended Posts

Mourinho-forbannelsen er brutt, og hvilken fin anledning til å bryte den. Denne kampen betydde mye og intensiteten var høy. Godt å se at gutta ikke finner seg i tullet til Fabregas. Deilig med enda ett "trofé". Nå gleder jeg meg til å se gutta løfte tallerkenen.

Link to comment
Share on other sites

Nå har Arteta kapteins bindet igjen... Håper ikje han blir det neste uke.

Som jeg skrev i en annen tråd så bør den offisielle kapteinen være en av de som kan forventes å starte storparten av kampene. Sist sesong så var Arteta kaptein i navnet, men Per var vår reelle ubestridte kaptein.

Jeg ser det som usannsynlig at Arteta vil starte mange kamper og derfor bør denne kampen være hans avskjedskamp som kaptein. Det er egentlig uholdbart hvis vi har en kaptein som har som "hovedjobb" å skrive kapteinens kommentar i kampprogrammet.

Per bør vel da være den mest sannsynlig offisielle kapteinen fra om med neste helg!

Link to comment
Share on other sites

Haha. Mourinho og Wenger er så barnslige der de later som de ikke ser hverandre..

 

Sanchez-erstatter Chamberlain matchvinner foran. Cech matchvinner bakerst. Aller best gjennom 90 minutter: Koscielny.

 

Alle er friske og raske, det er kvalitetsspillere overalt og en sammensveiset gjeng. Alt ligger til rette for en veldig trivelig sesong!

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig gjensyn med Arteta. Lurer dog på om det er lurt å ta all hurtighet ut av laget.

My thoughts exactly, med en gang Ox og Theo mistet vi litt av piffen fremover, å få inn Giroud som kunne holde mer på ballen og vinne i lufta var lurt, men Arteta fikk til lite som Ox ikke kunne fått til.

 

Når Gibbs kom inn ble vi bedre defensivt og farligere offensivt både fordi han er god defensivt, men også fordi han skjønte at noen måtte sette fart fremover og ta løpene som presser Chelsea ned i banen igjen.

 

Syns egentlig det er litt artig at Gibbsy og Monreal faktisk ganske ofte ender opp alene i bakrommet når de kommer på for at vi skal sikre oss bakover. Blir sjeldent mål ut av det, men presser jo motstander tilbake og får vi en corner ut av det, på 1-0 er jeg fornøyd.

 

 

Forøvrig var det fantastisk å se gutta jobbe så hardt i gjenvinningsfasen fra første sekund, tempoet i gjenvinningsfasen blir litt lavere utover kampen (mtp. at vi må være flinkere til å ligge rett), men dersom vi klarer å være så agressive og flinke når man er uten ball defensivt kan dette bli en meget bra sesong.

 

Likte også at det ble litt knuffing på slutten, knuffingen + aggressiviteten uten ball minnet meg litt om Invincibles.

Link to comment
Share on other sites

Når man spiller med Arteta og Coquelin sentralt blir det mye testosteron og temperament. Det er sunt for tenningsnivået i laget. Når en middelmådig, overbetalt colombianer blåser i barten er det viktig å vise hvem som er sjefen. Kudos til dommeren som gjorde det samme.

Link to comment
Share on other sites

Enda ei barriere er brutt, dette laget har noko over seg!

Eg har ikkje så mykje å tilføye det som allereie er skrevet, men har lyst å ta med at det var herleg å sjå Özil kose seg utpå der og smile og gi tommel-opp for pasningsinitiativet til Coq tidleg i fyste omgang. Før har han vore litt uttrykkslaus og 'care' i haldninga si.
En touch-fotballen som blei spelt i ein overgang der Ox er uheldig med fyste touchen som gjer at Chelsea får organisert seg igjen når innlegget kjem er verdsklasse over, i nesten same kategori som wilsheres mål mot Norwich!

Link to comment
Share on other sites

Mourinho er og blir en snodig skrue, og en mester i psykologisk krigføring. Etter kampen mente han at vi gikk vekk fra vår filosofi ved å ligge dypt og satse på kontringer. Det er viktig å påpeke at han uttalte at det laget som forsvarer seg best og scorer fortjener å vinne. Allikevel er det ikke til å ungå at jeg blir en smule provosert av hans kommentar. At han, av alle managere, furter når ett lag ligger dypt og satser på kontringer er jo bare utrolig. Han hadde vel vært fornøyd om vi stod høyt og presset og ga spillerne hans masser av bakrom, som den gangen de vant 6-0 på brua. Nei du Mourinho. Det er nye tider nå, og andre lag vil følge din suksessoppskrift. Det må du bare tåle.

Link to comment
Share on other sites

Nesten alt det Moaninho gjør og sier er for å provosere eller rakke ned på andre managere/klubber. Hvem andre hadde stilt seg akkurat midt foran kamera for å hilse på absolutt alle motspillerne kun for å vise at Manageren ikke ville ta ham i hånda? Og dermed fremstå som 'offeret' i saken istedenfor den 'store stygge ulven) Jeg skjønner veldig godt hvorfor Wenger vil ha minst mulig med portugiseren å gjøre slik som han har slengt med leppa tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Walcott jobbet bra første halvdel i førsteomgang imo... Fornøyd med løpene og hvordan han strakk deres forsvar. I motsettning til Remy skapte han rom til andre. Slett ikke misfornøyd med hans kamp igår.

 

Giroud kom inn i en fase av kampen der han fikk mer plass og mindre oppmerksomhet på seg. Samtidig er han god selv også helt frem til avsluttningene. Han bør sette en av de tre sjansene der mener nå jeg, men som så ofte før gjør han det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...