Jump to content

2015.02.15 Middlesbrough


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 middlesbrough.png?2012-13 Middlesbrough


Søndag 15. februar 2015, kl. 17:00, Emirates Stadium


FA Cup 5. runde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium 2 /Sumo


(Fra kl 17:30 er det "samsending" mellom Premium 2 og "hovedkanalen" Premium )




Etter to kamper i PL der Arsenal var under pari, så trenger laget å "reise kjeringa" på søndag. Middlesbrough topper Championship, så det er ingen grunn til å tro at dette laget er noe dårligere enn Bunnlaget i PL - Leicester - som vi strevde mot på tirsdag.



På skadefronten så er Ramsey ute i minst to uker, Wilshere er i full trening og jeg blir ikke forbauset om han sitter på benken på søndag. EDIT! Sanchez er usikker på grunn av kneet.



Wenger bekrefter at Szczesny vil være vår bakerste mann på søndag, men uten om det så er det slutt på å behandle Cupen som en annen konkurranse når det gjelder rotasjoner. Det blir noen endringer i de som starter, men det blir sannsynligvis ikke store utskiftninger. Ifølge Wenger så er Gabriel svært nær sin debut i Arsenal, uten at han bekrefter at det vil skje i denne kampen.



I mitt forslag til det laget jeg ønsker så starte så tar jeg sjansen på at det blir noen endringer og siden jeg ikke har vært så begeistret over de som har startet på topp så tar jeg en sjanse i mitt forslag som Wenger nok ikke er enig i. Jeg er mest usikker når det gjelder forsvaret, der jeg mener at enkelte bør få litt hvile før vi neste helg går inn i en tøff periode med fem kamper på 15 dager (hvis vi vinner denne kampen) EDIT: Har droppet Sanchez siden han er usikker


Szczesny


Chambers - Per - Kos - Gibbs


Rosicky - Coquelin


Walcott - Özil - Sanchez Cazorla


Akpom



Monreal har ikke spilt seg ut av laget, men både Gibbs og Chambers trenger å få spille litt, Å bytte ut begge backene er kanskje å ta en litt stor sjanse. Hvis Gabriel starter kampen så tror jeg ikke at begge backene (Bellerin og Monreal) blir satt ut.


Link to comment
Share on other sites

Liker laget ditt Stefan B. Fremtidige spillere både bak og fremme mån tro? Burde være rom for dette nå. Samtidig trenger Walcott kamper, han er LANGT unna noen form ennå. Jeg er litt redd han ikke har farten han hadde lenger heller, og da blir han plutselig veldig begrenset om det er tilfelle.

Link to comment
Share on other sites

Her handler det ikkje om kvaliteten på spelarar eller manager. Me veit alle at Boro ikkje har spelarar som er på vårt nivå. Likevel, nøkkelen til seier ligg i innstillingen til kampen. Me må ikkje lure oss til å tru at me slår Boro uten 100% innsats. Dersom me Ikkje tar lett på motstanderen er desse 11 gode nok til å vinne svært komfortabelt:

 

Szczesny

 

Bellerin - Per - Gabriel - Gibbs

 

Coquelin - Rosicky

 

Walcott - Cazorla - Özil

 

Welbeck

Link to comment
Share on other sites

Dette er Wengers utvalgte:

 

Szczesny

Chambers - Gabriel - Kos - Gibbs

Flamini - Cazorla

Sanchez - Özil - Welbeck

Giroud

 

På benken:

Martinez. Per, Monreal, Rosicky, Coquelin, Walcott, Akpom

 

 

 

 

Dommer: Mike Dean!!

Link to comment
Share on other sites

Nå blir det viktig for "2. valgene" å vise at de fortjener å kjempe om en lag i startoppstillingen fremover. Da gjelder dette spesielt Szczesny, Gabriel, Flamini, Gibbs og Welbeck. Blir spennende å se hvordan Flamini og Cazorla fungerer på midten og hvordan Welbeck fungerer i trekløver med Sanchez og Giroud.

 

Håper Akpom kommer innpå i andreomgangen og får vist litt av det samme som sist han fikk sjansen.'

 

Edit; Grei start på førsteomgangen. Små marginer som gjør at vi ikke har fått noen skikkelig stor sjanse enda. Özil virker frisk!

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som om Giroud er i en liten formslump igjen. Ekstremt mye unødvendige pasningsfeil og ikke like dødelig foran boksen. Tror han må droppes litt igjen i et par kamper fra start for å få han til å prestere på et høyere nivå. Virker som om hver gang han får mye tillit så blir han litt for komfortabel på plassen sin i laget og slutter å kjempe skikkelig.

 

Haha! Typisk når man kommer med litt kritikk så blir man motbevist! Herlig! :)

Link to comment
Share on other sites

Stefan, mitt inntrykk av Giroud etter comebacket er at han er blitt dårligere i banespillet, men vel så farligere i boksen. Kanskje mest pga at han ikke sliter seg ut like mye på midtbanen som han gjorde tidligere?

 

Syntes alltid at banespillet hans har vært hans svakeste side jeg da. Han har alltid hatt noen pene flikker, men han sløser bort ballen ekstremt ofte på ting som man forventer at en spiss av hans kaliber ikke skal gjøre så ofte. Dog er han helt klart farligere foran mål nå enn han har vært på lenge. Og det er gledelig!

 

Personlig liker jeg Giroud best når han er i boksen fremfor når han skal trekke ut på kanten og skape noe.

Link to comment
Share on other sites

Gabriel virker som en spennende stopper, men er ikke blitt satt på noen spesielt store prøver enda. Flamini er ofte feilposisjonert og jeg skjønner virkelig ikke hva han tenker til tider. Stormer fremover for å prøve å bryte når vi har Cazorla i duell med ballfører og Boro har sjansen til å kontre feks...

 

@Stefan; At banespillet har vært hans svakeste side kommer vel an på hva du mener jobben hans på banen har vært. Han har vært en target mann, som skal vinne dueller på topp og sette opp spillerne rundt seg. Nå slipper han dette i like stor grad som før, siden Özil, Sanchez og Cazorla klarer å gjøre dette uten altfor mye hjelp av Giroud..

Link to comment
Share on other sites

@Stefan; At banespillet har vært hans svakeste side kommer vel an på hva du mener jobben hans på banen har vært. Han har vært en target mann, som skal vinne dueller på topp og sette opp spillerne rundt seg. Nå slipper han dette i like stor grad som før, siden Özil, Sanchez og Cazorla klarer å gjøre dette uten altfor mye hjelp av Giroud..

 

Jeg snakker om at han har ligget på 64% og 65% i pasningssuksess som midtspiss for Arsenal. Når vi tidvis har hatt ballen 65-70% av tida i løpet av en kamp så er det alfor dårlig. Som pasningsspiller generelt sett så syntes jeg han er altfor dårlig på de enkle pasningene og at han roter vekk ballen altfor mye.

 

Ellers uavhengig av Giroud så må jeg si at jeg liker å se Cazorla dypt på midtbanen. Kontrollerer spillet ekstremt godt + at Özil kan ligge i de sonene hvor han er farligst.

 

 

Håper vi får sett Akpom nå tidlig i 2 omg.

 

Samme her. Håper vi får se Akpom i en halvtime.

Link to comment
Share on other sites

Ok, ja det kan jeg være enig i. Liker uansett den mer "boks-orienterte" Giroud som vi har sett mer av etter comebacket fra skade, i tillegg til at han er ekstremt viktig for våre defensive dødballer når vi stiller med soneforsvar slik som vi gjør.

 

Håper også at Akpom får spilletid utover i omgangen. Veldig spennende spiss!

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor Akpom ikke kunne kommet inn i stad slik at han fikk minst 20 minutter under beltet.. men, men.. får i det minste håpe han får 10 minutter her i dag.

 

Ikke klage til Giroud idag, men hadde Akpom fått overgangen vi hadde nettop ville det vært endel farligere. Giroud bare venter på hjelp uten mulighet til å utfordre der selv. Men Giroud er mannen idag, med andre kvaliteter.

Link to comment
Share on other sites

Foran mål er Giroud en ener, ellers på banen er han for svak til å være et fremtidig førstevalg i denne posisjonen når vi møter lag med betraktelig bedre forsvar enn det vi så i dag.

 

Jeg ser at jeg tok fullstendig feil når jeg i forkant av kampen antok at topplaget i Championship er bortimot jevngode med bunnlaget i PL. Det var stor forskjell på Boro og Leicester.

 

Den store spenningen nå er trekningen i morgen og om Arsenal i kvartfinalen eventuelt må ta seg en tur til "gjørmemyra" i Bradford, det kan bli en reell utfordring for spillere som er vant med et perfekt underlag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...