Jump to content

2015.01.11 Stoke City


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 stokecity.png?2012-13 Stoke City


Søndag 11. januar 2015, kl. 14:30, Emirates Stadium


Premier League


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium/Sumo



Ramsey, Flamini og Özil er tilbake i trening og er aktuelle for søndagens kamp. Det er vel tvilsomt at Özil starter kampen mot Stoke, men det er så absolutt muligheter for at vi får se han på banen. Jeg tviler på at både Ramsey og Flamini starter, men ser for meg at en av de starter sammen med Coquelin.


Welbeck er ute minst en uke til. Giroud er tilbake fra suspensjon og jeg antar at han starter på topp.



Bakover har det vært mye rart den siste tiden, men jeg antar at de forsvarerne som ble hvilt mot Hull starter denne kampen. Jeg blir forbauset hvis Ospina ikke starter i mål, men samtidig så skal man aldri si aldri når det gjelder hva Professoren tenker når han tar ut sitt lag.



Walcott var tilbake fra start mot Hull uten å imponere, men det var ventet etter et langt skadeavbrekk, om han bør starte er jeg usikker på. Alternativet er vel OX. Det har vært mye snakk om å hvile Sanchez i de siste kampene, med tanke på CIty-kampen om en uke så kunne dette vært kampen for å hvile han, men han starter nok på søndag også.



Mitt (nok en gang usikre) tips:



Ospina


Debuchy - Per - Kos - Gibbs


Ramsey? - Coquelin


Sanchez - Cazorla - Walcott/OX


Giroud


Link to comment
Share on other sites

Langt i fra sesongens enkleste kamp, men bør gi oss tre poeng. Laget Polljen har satt opp ser fornuftig ut. Tvilar på at Ramsey klarar 90 minutt. Er også litt usikker på Walcott. Dersom Sanchez skal få kvile, er det i dag. Kanskje Rosicky kan gjøre ein jobb i dag...

Link to comment
Share on other sites

En kamp vi MÅ vinne. Sjansen for poengtap neste helg er tilnærmet 100%.

Liverpool sniker seg innpå bakfra til tross for en elendig sesong, og det er skremmende vi har like dårlig poengfangst.

 

Til kampen idag hviles neppe Sanchez, tror vi er avhengige av han og nå har han hvilt tross alt en uke. Wenger kommer nok til å bruke han selv om jeg er tilhenger av at han kan starte på benken i denne.

 

Blir FRYKTELIG skuffet om polakken starter i mål.

Link to comment
Share on other sites

Sanchez trenger utvilsomt hvile utover vinteren/våren, men jeg mener Wenger kan og bør vente. Dette fordi vi nå har 1 uke mellom hver kamp. Med andre ord brukbart med tid til å restituere seg. Men først og fremst fordi han, ihvertfall frem til nå, nærmest har bært laget alene. Og idag MÅ vi vinne. Vi får virkelig håpe at vi blir mindre avhengige av Alexis nå som vi får Øz, Walcott m.fl tilbake.

 

Han kan heller, i mine øyne, tillate seg å ta av chileneren iløpet kampene dersom vi leder, istedet for at han alltid fullfører. Men når kampene kommer tettere, med PL, CL og FA, er Wenger nødt til å kunne utelate han fra startoppstillingen.

 

Tror vi serverer festfotball og tar en komfortabel seier idag ! Hattrick av Ollie, det hadde smakt på fantasy ! COYG !!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal team to play Stoke: Ospina, Debuchy, Mertesacker, Koscielny, Monreal, Coquelin, Oxlade-Chamberlain, Rosicky, Cazorla, Alexis, Giroud

#Arsenal subs: Szczesny, Bellerin, Flamini, Ramsey, Özil, Campbell, Walcott #AFCvSCFC

 

--

 

Gibbs er ute, det er synd :/ Ellers er jeg skeptiisk til Coq og OX. Syntes OX velger alltid det vanskelige når han spiller midt. Han er bedre på kant.

Ganske sterk benk, det er en stund siden vi har hatt.

Og til det mest gledlige: Polakken er vraka! Veldig enig med Wenger her, Ospina bør få en rekke kamper nå til å vise hva han står for.

Link to comment
Share on other sites

Med Rosicky og Cazorla på banen så regner jeg med at vi får se Chambo på kant? Jeg håper hvertfall det. Han har i mine øyne ingenting å gjøre på midten. Bortsett fra en rå kamp mot Milan så har han som regel vært mindre god på sentral midtbane..

 

Ellers en veldig sterk benk offensivt sett, men defensivt er det lite imponerende..

Link to comment
Share on other sites

Det er sjelden jeg har sett en omgang fra Arsenal uten å ha hatt noe å kritisere, i dag er den dagen :D. Jeg er rett og slett fornøyd med det jeg har sett.

Enda mer gledelig er det at laget har vært særdeles gode til å bruke bredden i angrep og ikke den sedvanlige "klumpingen" i midten.

 

PS!! Det ville forbause meg mye hvis ikke ryktene om at Real ønsker Sanchez (til sommeren) snart starter å florere på ryktebørsen, dette er virkelig årets kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...