Jump to content

2015.01.11 Stoke City


Polljen

Recommended Posts

Nydelige 3poeng. Det er noe med måten de kom på, endelig godt spill og spilleglede. Artig at vi har noen gode å sette på utover i kampen. Coq spillte sin beste kamp uten kort, Sanchez er bare best. Walcott rusten, men det kommer. Özil fint innhopp. Ospina trygg, og en god reddning. den tror jeg polakken ville gitt retur på. Han ser bare sur ut der han sitter å furter langt nede i stolen på benken..

 

Meget god dag, en av de få gode kampene jeg har sett iår! Dette er Arsenal jeg savner

 

Edit: iår blir vel litt feil!I sesongen mente jeg :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kritisert Wenger mye denne sesongen, i dag har jeg bare godord å komme med når det gjelder Wengers disposisjoner. Ideelt sett så kunne Sanchez kanskje vært den som gikk ut i ett av de to siste byttene (for å spare Chileneren), men det er bare "småtteri"!

 

Ospina får ikke så mye å vise seg fram med, men "generalprøven" kommer i Manchester om en uke i en kamp som Ospina selvsagt skal starte. Når de gjelder Theo og Özil så virker faktisk tyskeren mer klar til å starte enn det Walcott er.

 

Coq har god kontroll på midtbanen og kan så absolutt holde Flamini på benken, om han er svaret på "DM-krisen" er jeg mer tvilende til.

Bellerin gjør en god jobb sammen med resten av forsvaret og bør være en mann for Arsenal i fremtiden (hvis han får ny kontrakt)

 

Uansett. Godt utført, Arsenal! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Godt gjennomført kamp. Offensivt mangler det kun en klassespiss. Bakover trengs det en midtstopper til å kjempe om plassen til Mertesacker, eller rullere med de to vi har. I tillegg mangler det en klassespiller i den defensive rollen på midten. Coq ser ut til å være en god backup der.

Link to comment
Share on other sites

Coquelin meget bra i dag, men sliter litt når han skal ha pasning over lengre distanser, hjalp han stort at vi spilte 4-1-4-1 så han kunne slå 5-meterspasninger til bedre spillere. Satt inn mange taklinger og er en mer tenkende DM enn Flamini, noe jeg ikke hadde trodd på Francis for et par år siden. (Sier egentlig mer om Flamini, med all den rutinen burde han vært mer klok i spillet)

 

Bellerin kommer innpå og er knallgod, har Arnautovic i lomma og får dominere på høyresiden, mange fine taklinger, et par klareringer og noen fine forsøk fremover.

Rosicky var meget bra, har en ganske brukbar fysikk i forhold til mange av de andre playmakerne våre og den direkte spillestilen med evnen til å se raske og gode løsninger var viktig i dag. Bør nesten spille mot lag som Stoke og Palace (Og snart WBA) hver eneste gang, fordi han tør å gå inn i taklingene og er ganske sterk og rask med ballen.

 

Özil så frisk og rask ut, pasningen ut til Monreal var NYDELIG, vil ikke se han starte mot City, men blir godt å få han tilbake igjen.

Theo er ræva igjen, 3-4 kamper til som innbytter så ern tilbake tenker jeg.

Ospina er veldig trygg på det lille han fikk.

Merte-Lolo er knallsterke bak der og Monreal gjør en fin kamp.

Med Ox er det fortsatt det samme, et utrolig potensial, men for rå og de gangene han får det til blir det ikke noe målpoeng ut av det.

Giroud river og sliter mye og drar meg seg forsvarsspillere, men medvirker ikke direkte i noen av målene så sånn sett er det jo en svak kamp av en spiss.

 

 

Alt i alt vil jeg sette opp en topp 3 angående spill i dag:

1. Alexis

2. Bellerin

3. Rosicky

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...