Jump to content

2014.12.13 Newcastle


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 newcastleunited.png?2012-13 Newcastle United



Lørdag 13. desember 2014, kl. 18:30, Emirates Stadium


Premier League.


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium/Sumo,






Seier i Tyrkia i midtuken, med et "svekket" lag, kan kanskje gi noen litt for stor tro på at kampen mot Newcastle blir enkel. Enkel blir den dog ikke, Newcastle var det første laget til å slå Chelsea sist helg og de ligger poengmessig likt med Arsenal på tabellen.



Men selv om jeg maner til å ikke bli for optimistiske før helgens kamp, så ser det bedre og bedre ut når det gjelder spillermateriellet som er til rådighet. Debuchy sto hele kampen tirsdag og bør starte mot Newcastle. Koscielny fikk hvile, men jeg antar at han starter på lørdag og da vil jeg gjerne se Chambers som hans makker. Kos er skadet, Chambers er suspendert.


Flamini og Ramsey som fikk litt føling med skader er erklært klare til denne kampen, Ramsey er ute etter at foten ble scannet.


Martinez har ikke spilt seg ut av laget, men jeg er overbevist om at (Wengers yndling) Szczesny kommer til å starte i mål for oss.



Offensivt så har vi forsåvidt et "Luksusproblem" når det gjelder mannskap. Det er ikke alle som har levert, men det er mye potensiale og vilje i de vi har tilgjengelige, det er i det taktiske vi trenger en endring i forhold til tidligere PL-oppgjør.


Sanchez er en selvfølge, de to siste plassene er ikke like åpenbare. Jeg tror Wenger går for det "vanlige" og at Podolski derfor ikke får starte på Lørdag. Jeg vil gjerne ta litt mer "sjanser".


Det er nok offensivt at jeg og Wenger vil være mest "uenige" :proud:



EDIT: Etter at Ramsey nå er ute så er jeg meget usikker på hvem som skal fylle hans rolle (defensivt). Rosicky er et aktuelt navn, men siden han var skadeusikker tidligere (foran Stoke-kampen) så er jeg usikker på hva vi kan forvente av han nå. Et annet alternativ vil vel kanskje være å sette OX her, men igjen så er jeg usikker på hans "defensive" kvaliteter.



Mitt tips til Wengers utvalgte mot Newcastle: (korrigert etter skadeoppdatering)


Szczesny


Bellerin - Debuchy - Per - Gibbs


OX? - Flamini


Sanchez - Cazorla - Welbeck


Giroud




Mine utvalgte elleve: (korrigert etter skadeoppdatering)



Martinez


Bellerin - Debuchy - Per - Gibbs


OX? - Flamini


Cazorla - Sanchez - Podolski


Welbeck



Hovedgrunnen til at jeg velger Welbeck fremfor Giroud er at jeg er usikker på å starte med både Podolski og Giroud.



Link to comment
Share on other sites

 

Szczesny

Debuchy - Per - Kos - Gibbs

Ramsey - Flamini

Sanchez - Cazorla - Welbeck

Giroud

Mine utvalgte elleve:

Martinez

Debuchy - Chambers - Kos - Gibbs

Ramsey - Flamini

OX - Sanchez - Podolski

Welbeck

Hovedgrunnen til at jeg velger Welbeck fremfor Giroud er at jeg er usikker på å starte med både Podolski og Giroud.

Har faktisk størst tro på de du tror Wenger plukker ut.

Håper selv vi kommer slik:

WS

Debuchy/Chambers-Per-Koscielny-Gibbs

Sanchez-Ramsey-Flamini-Ox

Welbeck-Podolski

Link to comment
Share on other sites

Egentlig er det rart jeg/vi setter opp en annen formasjon enn det blir :) Vi spiller 4-1-4-1, og det blir det neppe slutt på i denne kampen heller. Selv om jeg støtter sistemanns lagoppsett med 4-4-2....

 

Ospina

Debuchy - Per - Kos - Gibbs

Flamini

OX - Sanchez - Ramsey - Cazorla

Welbeck

Det er nok slik det blir (tilnærmet)

Link to comment
Share on other sites

Chambers er suspendert. Koscielny blir muligens ikke klar. Blir vel mertegutt og debuchy i midten da...

Dette burde jeg selvsagt ha visst da jeg startet tråden. Hmmmm......... :shy:

At Kos også ser ut til å være ute gjør meg mer skeptisk før kampen, og nå viser det seg også at Ramsey ikke kan spille noe som enda mer svekker vår defensive kapasitet.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig er det rart jeg/vi setter opp en annen formasjon enn det blir :) Vi spiller 4-1-4-1, og det blir det neppe slutt på i denne kampen heller. Selv om jeg støtter sistemanns lagoppsett med 4-4-2....

For øyeblikket bryr jeg meg lite om hvordan det ser ut på tavla, vi har en VELDIG fri formasjon om dagen med spillere som liker å vandre, regner med at Welbeck og Alexis starter på "vingene" og tilbringer nesten hele kampen i midten.

Evt. kan en Poldi komme inn og gjøre omtrent det samme.

Mener vi har forsvart oss i en 4-1-4-1 og angrepet i en 3-1-3-3 i det siste, dersom man absolutt skal sette tall på det.

Link to comment
Share on other sites

For øyeblikket bryr jeg meg lite om hvordan det ser ut på tavla, vi har en VELDIG fri formasjon om dagen med spillere som liker å vandre, regner med at Welbeck og Alexis starter på "vingene" og tilbringer nesten hele kampen i midten.

Evt. kan en Poldi komme inn og gjøre omtrent det samme.

Mener vi har forsvart oss i en 4-1-4-1 og angrepet i en 3-1-3-3 i det siste, dersom man absolutt skal sette tall på det.

 

Og her har du vel også noe av problemet. Man tømmer seg for defensiv trygghet, og når man mister ballen på 16m ender det opp at de kommer kontra 3 mot 3 ofte. Uansett virker det til at man har gjort noen få grep iallefall, det med å holde igjen en back og ikke gå gun-ho oppover med begge samtidig.

 

Ble spillte en god kamp i uka som var, men nå er det de samme spillerene som tapte mot United og Stoke igjen. Ingen garanti for at dette går bra selv på hjemmebane. Newcastle med skyhøy selvtilitt etter å ha kneblet Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

 

Og her har du vel også noe av problemet. Man tømmer seg for defensiv trygghet, og når man mister ballen på 16m ender det opp at de kommer kontra 3 mot 3 ofte. Uansett virker det til at man har gjort noen få grep iallefall, det med å holde igjen en back og ikke gå gun-ho oppover med begge samtidig.

Stemmer, tidligere lå vi igjen med 2 og 1 DM, nå ligger vi hvertfall igjen med 3+DM.

Tror Newcastle kan bli en veldig tøff kamp, men har trua i dag!

Link to comment
Share on other sites

#Arsenal team v Newcastle: Szczesny, Bellerin, Debuchy, Mertesacker, Gibbs, Flamini, Cazorla, Oxlade-Chamberlain, Alexis, Welbeck, Giroud

 

Kortvokst bakre firer... Per trekker snittet opp. Frykter dødball denne kampen og innlegg

Da er spørsmålet om dette er en 4-3-3, en 4-2-3-1 eller 4-4-2 :P

Vil gjerne se OX og Flamini sentralt med Cazorla bak Giroud og Sanchez og Welbeck som vingspisser.

Tror Debuchy er en bedre fit som stopper enn Monreal var, og vi får bra fart i laget, + de har mange skader de også, men tror det blir 2-2 i dag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...