Jump to content

2014.12.13 Newcastle


Polljen

Recommended Posts

Alexis med 2 målgivende idag. God Giroud og cazorla. Syntes OX var bra og debuchy bestod testen. Likte faktisk couqelin når han kom på også. Han ga alt i duellene og blokka ett godt skudd når de andre så på.

 

Ellers er Bellerin ett enormt talent, men vi må nå innse at han mangler litt på det defensive. Flyter på hurtigheten sin, som redder han. God offensivt

Link to comment
Share on other sites

WS 6 - synes polakken kunne gjort det bedre på målet til Ncastle, men dobbeltredningen var avgjørende!

 

Bellerin 6 - Dårlig defensivt, men strålende offensivt, redder seg inn med farta si og blir bedre og bedre for hver kamp.

 

Debuchy 7 - Sterk i duellene, vinner de viktige hodeduellene ligger riktig, flink til å komme seg i kroppen til motstander og har sannsynligvis flest klareringer i denne kampen.

 

Mertesacker 6 - Har en stille kamp, mener det er et godt tegn for en stopper som er den eneste som spiller hver kamp i en stadig endrende forsvarsfirer.

 

Gibbs 7 - Begynner å virkelig bli en klasseback! Sterkere, bedre på å lese spillet, god i pasningsspillet og posisjonerer seg godt. Veldig viktig del av forsvaret og angrepet vårt.

 

Flamini 6 - Vært bedre igjen i det siste, rolig med ball i beina og finner de riktige pasningene og er hard i de riktige duellene.

 

Ox 5 - Litt for mange balltap etter min smak, spesielt i starten av kampen, redder seg greit inn igjen, med farten, styrken, dribleferdighetene og blir bedre og bedre defensivt, dersom han kan forbedre pasningsspillet og det defensive vil jeg faktisk helst ha han på midten.

 

Cazorla 9 - Bursdagsbarnet scorer et herlig mål fra åpent spill og et fra straffe, slår nøkkelpasning på nøkkelpasning i denne kampen og mister så og si ALDRI ballen. Strålende kamp av 30-åringen.

 

Welbeck 7 - Opp og ned, men kjemper hardt og får ufortjent nok ikke et mål i dag, begynner å bli flinkere til å se etter mer direkte løsninger og er nå heller en pådriver til tempoet i spillet vårt enn å være så opptatt av presisjonen hver eneste gang. I dag er det ikke mangel på ferdighetene, men mangel på flaks som gjør at han ikke scorer et par.

 

Alexis 7 - En av hans svakeste kamper til nå, sier kanskje mer om Alexis enn om prestasjonene i kampen, men led av å bli sparket ned gang på gang desverre. 2 assists på en dårlig dag for Alexis sier litt om kvaliteten hans.

 

Giroud 9 - Newcastle-dødaren slår til igjen, åpner med et herlig hodestøt og scorer sitt andre med en nydelig avslutning. Viktig på defensive dødballer og har virkelig en vilje til å score mål i dag.

 

Alt i alt synes jeg vi fremstår bra og Cazorla og Ramsey har begge vist hva tapet mot Stoke gav oss, det gav oss mål på to spillere som hadde slitt foran mål og begge har innfridd i ettertid.

 

Positivt:

Dobbeltredningen til Sczcesny

Scoringene til Giroud og Santi

Drivet til backene nedover kantene

Alle de tre spissene vi brukte fra start er sterkt involvert og spiller bra sammen

Debuchy med en nydelig kamp som stopper

Flamini er tilbake i akseptabelt slag etter å ha vært dårlig store deler av sesongen.

 

Negativt:

Vi mangler litt ro med ballen når vi leder, noe som er helt tullete.

WS kunne gjort det bedre på reduseringen deres.

Ox mangler litt konsentrasjon av og til.

Link to comment
Share on other sites

WS 5 - ok kamp

Bellerin: 5 - Svak defensiv og desto bedre offensivt. Må være lagets desidert kjappeste spiller når Theo er ute.

Debuchy: 6 - God kamp, så ikke han gjorde store feilene, vil tro han selv følte at han løp mindre i midten enn ute på kant.

Per: 6 - Lite involvert, som jo betyr han har gjort noe riktig. Synd headingen tidlig i kampen gikk på undersiden av tverligger og ikke inn.

Gibbs: 7 - For meg best av de fire bak der. Ryddet opp flere ganger, og omstiller kjapt til kontringer.

Flamini: 6 - På det jevne for Flamini, reddet av en ellers hardtarbeidene midtbane.

OX: 6 - Begynnte svakt, men vokste utover i kampen. Så ut som han fikk en smell da han ble byttet ut desverre, men en Bra kamp av OX.

Sanchez: 6 - Jobber solid hele veien. Får 2 assist, men kløner også det til enkelte ganger. En kamp på det jevne av Chilieneren.

Cazorla: 8 - Meget god i omstillingen, jobbet også bra bakover. Skal ha + for at han gjennomfører 2-0 scoringen, 80% ville lagt seg for straffe der. Iskald straffe!

Welbeck: 6 - Fortjente ett mål, men vi ser også frustrasjonen United hadde med han. God til å komme seg i posisjon, men mangler det lille. Jobber uansett godkjent.

Giroud: 8 - Meget målfarlig til min personlige store overraskelse. Jeg har aldri sett på Giroud som noen særlig god spiss, men han scorer noen fine mål må jeg si. Bra idag.

 

Podolski: deltatt - Kom inn med 20min igjen, prøve vel ett raid, og hadde ett skudd like utenfor. Så ut til å ha fått defensive instrukser da han holdt mye igjen.

Coqulain: deltatt - Kom vel inn med 10 min igjen og syntes han viste en fandenivoldsk instilling. Hadde en meget god blokkering der han offret alt. Var også aggresiv på evt retur på straffen. Likte at han var "på" fra første stund.

 

For meg er en skala 0-10. 10 er historisk, og idag var det for meg MEGET god prestasjon av to spillere, ellers på det jevne. Om de skulle snust på toppkarakterer ville skalaen vært sprengt. Det er kanskje stygt av meg å gi dårligst karakter til Bellerin, som tross alt hadde en assist og var god offensivt. Men jeg var livredd når de kom på kanten hans og han skulle forsvare. Hadde gult kort, og tok en sklitakling som var millimetere fra sitt andre og rødt kort.

Link to comment
Share on other sites

P.g.a. julebord så gikk jeg glipp av kampen, men jeg har fått "spolt" gjennom kampen nå for å få med meg målene og (som Wenger-kritiker) så vil jeg gi honnør til Wenger for det jeg fikk se av spill rundt målene.

 

Jeg (og også andre) har etterlyst mer direkte spill i angrep, mer bruk av sidene og mindre av de angrepene der det skal foretas titalls pasninger før det meste går i stå rundt motstanders seksten meter.

Alle målene i dag (inklusiv angrepet som gav straffe) var en demonstrasjon av den typen angrepsspill jeg så lenge har ventet på. Selvsagt vil det ikke være alle motstandere som dette fungerer like godt mot, men det er dette som for meg er måten Arsenal i størst mulig grad skal spille på. VI har (og har hatt hele høsten) spillere som kan spille denne typen fotball hvis Wenger lar de få lov til det, så jeg gleder meg til Liverpool-kampen (selv om jeg er på jobb og sannsynligvis må se den i opptak) hvis dette er en forsmak på hva vi har i vente.

 

Jeg står ved all kritikken jeg har kommet med mot Wenger, men jeg skal være rask med å rose han når jeg mener det er fortjent og de utdragene jeg har sett av kampen gir grunnlag for å "hylle" Wenger. Alt er likevel ikke "tilgitt", men mye kan tilgis hvis Wenger forsetter å ta tak i det som er hans ansvar både når det gjelder taktikk og spillerstall. Da kan det til og med skje at jeg ikke lenger ønsker managerskifte til sommeren, men det er MYE som skal på plass (spillemessig) før jeg endrer standpunkt i den saken

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...