Polljen Posted October 15, 2014 Report Share Posted October 15, 2014 Arsenal Hull City Lørdag 18. oktober 2014, kl. 16:00, Emirates Stadium Premier League. Kampen vises på TV2 Sport Premium /TV2 Sumo (Har editert skadeinfo etter at Wenger har oppdatert skadesituasjonen på Arsenal.com. Overstreket tekst er min opprinnelige tekst.) Ett av våre store problemer denne høsten har vært de mange skadene og jeg er først og fremst bekymret for våre bakre firer. Selv om dette skal være en kamptråd så føler jeg for å vise min "oppgitthet" over den/de som "valgte" å nedbemanne vår defensive stall foran denne sesongen. Når det gjelder skader så er Giroud, Debuchy og Özil langtidsskadde. Ramsey er sansynligvis ikke tilbake før rundt månedsskiftet. Ramsey er tilbake i trening mandag og er i troppen mot Anderlecht onsdag. Sanogo og Arteta er vel kanskje "friske" når som helst og det er vel en liten mulighet for at Arteta kan være klar mot Hull. Arteta er i troppen mot Hull, Sanogo er snart klar. Walcott og Gnabry er så vidt jeg vet i trening og det ryktes at de kanskje vil spille (litt) Walcott skal spille for U-21 laget førstkommende fredag, og de er nok er ikke aktuelle mot Hull. Gnabry er litt bak Walcott når det gjelder å bli klar til kamp. Koscielny sliter med akillesen og burde fått hvile den. Men siden Chambers er suspendert (fem gule kort) så spørs det hvilke alternativer Wenger har? Monreal prøvde seg i denne posisjonen i sommer og er vel vårt mest sannsynlige alternativ. Koscielny spiller ikke på lørdag, så jeg antar at Monreal blir makker med Per i midtforsvaret. Welbeck hadde vel et lite "skadeproblem" i landslagspusen, men ryktene sier at han er klar til kampen mot Hull. Wenger nevner ikke Welbeck når det gjelder skadeproblemer så han bør være klar. Rosicky har det også vært noen skaderykter om så jeg er usikker på om han er aktuell til denne kampen antas å være klar til Lørdag. Diaby er alltid er spørsmålstegn når det gjelder helse/skader så hvis han noen gang blir aktuell så får det komme som en overraskelse. (Wenger sier ikke noe om Diaby, så han er kanskje klar?) Sanches spilte idag landskamp i Chile (var på banen i 90 minnutt i 2-2 kampen mot Bolivia) og med lang flyreise og tidsforskjell så er det vel lite sannsynlig at han starter mot Hull. PS!! Den offisielle skaderapporten kommer normalt ikke før fredag, så jeg har googlet litt rundt for å "oppdatere" skadesituasjonen, og da er det selvsagt en fare for at jeg kan ha bommet på enkelte spillere Beklager "rotet" ovenfor. Jeg er svært usikker på troppen denne gangen, men jeg tar sjansen på å "tippe" laget vi starter med: Szczesny Bellerin - Per - Kos/Monreal - Gibbs Wilshere - Flamini OX - Cazorla - Podolski Welbeck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted October 15, 2014 Report Share Posted October 15, 2014 Szczesny Bellerin - Per - Monreal - Gibbs Wilshere - Flamini OX - Cazorla - Rosicky Campbell? Såvidt jeg har lest er Welbeck helt i grenseland nå, bør ikke spille. Kos er ute, Chambers soner både Hull kampen og neste CL kamp. Wilshere har også fått fryktelig mye kamper på rappen nå. Burde spillt Podolski i mine øyne, men tviler han blir valgt. Setter Rosicky inn i hans posisjon og Campbell på topp som eneste alternativ fra A-stallen. Er det nok for seier? Absolutt ett lag som bør slå Hull, men sjansen for poengtap eller kamptap er endel høyere enn uten våre "beste". Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunnersfan Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Ny kamp der Ikkje Arsenal kan stille med sin beste første ellever. Hull er eit lag me skal slå, om Me klarar det er ein annen ting. Szczesny; Gibbs, Monreal, Mertesacker, Bellerin; Arteta, Wilshere; Alexis, Cazorla, Ox; Welbeck. Mitt tips; 3-2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 #Arsenal team to play Hull: Szczesny, Bellerin, Mertesacker, Monreal, Gibbs, Flamini, Wilshere, Oxlade-Chamberlain, Cazorla, Alexis, Welbeck #Arsenal subs: Martinez, Ajayi, Coquelin, Arteta, Rosicky, Ramsey, Campbell Ramsey er faktisk innbytter, overraskende må jeg si. Sier vel litt om hvor langt Diaby er unna også, når han ikke er på benken engang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Veldig spennende offensiv firer hvertfall. Den bakre fireren er ikke akkurat imponerende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Må vinne denne kampen, ellers er man totalt avhengt der fremme. Før kampen er det 9 (12) poeng opp til Chelsea og 7 til city. Dette må reduseres. Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonius_blok Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Alexis er klasse vet du. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simbad Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Seriøst... Flamini, ja du skulle hatt frispark, men hvorfor stopper du opp? Spill til dommer blåser!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Og der er det jeg er så redd for mtp. det defensive. Ekstremt sårbare bakover dessverre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonius_blok Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Enig, men er ikke veldig bekymret for denne kampen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Soleklart frispark på Flamini selvsagt, men er så lett å se at Monreal ikke er en midtstopper. Diame løpte bare rett forbi uten at spanjolen gjorde noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonius_blok Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Er egentlig Schz god en mot en? God keeper og rett utvikling, men det er ikke ofte jeg har sett ham redde 100 prosentere, hvis jeg husker riktig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Bra første minutter. Så er det dorgende kjedelig igjen. Stillestående, lite guts. Og alt skal være så fikst som mulig. Målet imot er selvfølgelig frispark, men ikke tilfeldig at vi slipper inn første sjanse imot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Er egentlig Schz god en mot en? God keeper og rett utvikling, men det er ikke ofte jeg har sett ham redde 100 prosentere, hvis jeg husker riktig.[/quot Nei han er ikke god en mot en heller. BE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Tror han rett og slett har blitt veldig forutsigbar i og med at han kommer ut hver eneste gang fremfor å stå på strek en gang iblant. I starten av karrieren så var han vanskelig å slå 1 mot 1, men tror han har blitt litt lett å lese når han alltid kommer ut og går ned i "stjerneformasjon" ganske tidlig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Han har vel sluppet inn mål i en slik situasjon tre kamper på rad? Stefan B vet du hvorfor Ospina ikke er på benken? Han var ikke det sist kamp heller? BE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Skada står det på fysioroom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Møkk kjedelig første omgang, små blaff i starten. Får målet vi skal ha, så er det bare knappen av etterpå. Hull har en avslutning og mål. Er det slutt på tidene når man kan spille attraktiv fotball over? Jaja vi har masse spillere skada men da er de nest beste for dårlige om man skal skylde på det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simbad Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Jaha ja.... Skal vi virkelig klare å ikke slå Hull på hjemmebane? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Nå må vi score to for å i det hele tatt ha muligheten til 3p. To avsluttninger av hull og to mål. Jeg tipper vi Max får U hjemme mot Hull her. Horribelt dårlig. Da er vi evt 12p bak Chelsea og ligaen handler kun om top 4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlie George Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Blytungt og lite imponerende! Arsenal skremmer ingen så langt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simbad Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Håper WIlshere blir byttet ut... Er lei av å se at han skal føre ballen rett inn i mølja for så å miste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Alle midtbane spillerne skal føre inn i midten for å miste. Om å gjøre og finne rom med mest folk. Håpløst dårlig, null vingspill. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simbad Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Cazorla prøvde i starten av kampen å brette ut spillet og skyte når han fikk muligheten. Nå føler jeg Wilshere bare fører ballen istedet for å spille og dermed opptar rommet Cazorla fikk bruke i første... Santi er veldig usynlig nå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
4evergunners Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Wenger sin fotball går mot slutten med ekspressfart. Det han står for nå er å latterliggjøre seg selv kamp etter kamp. Med en fotball som ikke virker i PL med all den tiki taka fotballen som ender i balltap og kontringer i mot. Det er bare å hente inn Klopp, for dette ender utenfor topp 4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.