Jump to content

2014.10.18 Hull City


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 hullcity.png?2012-13 Hull City

Lørdag 18. oktober 2014, kl. 16:00, Emirates Stadium

Premier League.

Kampen vises på TV2 Sport Premium /TV2 Sumo

 

 

(Har editert skadeinfo etter at Wenger har oppdatert skadesituasjonen på Arsenal.com. Overstreket tekst er min opprinnelige tekst.)

 

Ett av våre store problemer denne høsten har vært de mange skadene og jeg er først og fremst bekymret for våre bakre firer. Selv om dette skal være en kamptråd så føler jeg for å vise min "oppgitthet" over den/de som "valgte" å nedbemanne vår defensive stall foran denne sesongen.

 

Når det gjelder skader så er Giroud, Debuchy og Özil langtidsskadde. Ramsey er sansynligvis ikke tilbake før rundt månedsskiftet. Ramsey er tilbake i trening mandag og er i troppen mot Anderlecht onsdag.

Sanogo og Arteta er vel kanskje "friske" når som helst og det er vel en liten mulighet for at Arteta kan være klar mot Hull. Arteta er i troppen mot Hull, Sanogo er snart klar. Walcott og Gnabry er så vidt jeg vet i trening og det ryktes at de kanskje vil spille (litt) Walcott skal spille for U-21 laget førstkommende fredag, og de er nok er ikke aktuelle mot Hull. Gnabry er litt bak Walcott når det gjelder å bli klar til kamp.

 

Koscielny sliter med akillesen og burde fått hvile den. Men siden Chambers er suspendert (fem gule kort) så spørs det hvilke alternativer Wenger har? Monreal prøvde seg i denne posisjonen i sommer og er vel vårt mest sannsynlige alternativ. Koscielny spiller ikke på lørdag, så jeg antar at Monreal blir makker med Per i midtforsvaret.

 

Welbeck hadde vel et lite "skadeproblem" i landslagspusen, men ryktene sier at han er klar til kampen mot Hull. Wenger nevner ikke Welbeck når det gjelder skadeproblemer så han bør være klar.

 

Rosicky har det også vært noen skaderykter om så jeg er usikker på om han er aktuell til denne kampen antas å være klar til Lørdag. Diaby er alltid er spørsmålstegn når det gjelder helse/skader så hvis han noen gang blir aktuell så får det komme som en overraskelse. (Wenger sier ikke noe om Diaby, så han er kanskje klar?)

 

Sanches spilte idag landskamp i Chile (var på banen i 90 minnutt i 2-2 kampen mot Bolivia) og med lang flyreise og tidsforskjell så er det vel lite sannsynlig at han starter mot Hull.

 

PS!! Den offisielle skaderapporten kommer normalt ikke før fredag, så jeg har googlet litt rundt for å "oppdatere" skadesituasjonen, og da er det selvsagt en fare for at jeg kan ha bommet på enkelte spillere :shy: Beklager "rotet" ovenfor.

 

 

Jeg er svært usikker på troppen denne gangen, men jeg tar sjansen på å "tippe" laget vi starter med:

 

Szczesny

Bellerin - Per - Kos/Monreal - Gibbs

Wilshere - Flamini

OX - Cazorla - Podolski

Welbeck

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Szczesny


Bellerin - Per - Monreal - Gibbs


Wilshere - Flamini


OX - Cazorla - Rosicky


Campbell?



Såvidt jeg har lest er Welbeck helt i grenseland nå, bør ikke spille. Kos er ute, Chambers soner både Hull kampen og neste CL kamp. Wilshere har også fått fryktelig mye kamper på rappen nå. Burde spillt Podolski i mine øyne, men tviler han blir valgt. Setter Rosicky inn i hans posisjon og Campbell på topp som eneste alternativ fra A-stallen.



Er det nok for seier? Absolutt ett lag som bør slå Hull, men sjansen for poengtap eller kamptap er endel høyere enn uten våre "beste".


Link to comment
Share on other sites

#Arsenal team to play Hull: Szczesny, Bellerin, Mertesacker, Monreal, Gibbs, Flamini, Wilshere, Oxlade-Chamberlain, Cazorla, Alexis, Welbeck

 

#Arsenal subs: Martinez, Ajayi, Coquelin, Arteta, Rosicky, Ramsey, Campbell

 

Ramsey er faktisk innbytter, overraskende må jeg si. Sier vel litt om hvor langt Diaby er unna også, når han ikke er på benken engang.

Link to comment
Share on other sites

Tror han rett og slett har blitt veldig forutsigbar i og med at han kommer ut hver eneste gang fremfor å stå på strek en gang iblant. I starten av karrieren så var han vanskelig å slå 1 mot 1, men tror han har blitt litt lett å lese når han alltid kommer ut og går ned i "stjerneformasjon" ganske tidlig.

Link to comment
Share on other sites

Møkk kjedelig første omgang, små blaff i starten. Får målet vi skal ha, så er det bare knappen av etterpå. Hull har en avslutning og mål. Er det slutt på tidene når man kan spille attraktiv fotball over? Jaja vi har masse spillere skada men da er de nest beste for dårlige om man skal skylde på det...

Link to comment
Share on other sites

Cazorla prøvde i starten av kampen å brette ut spillet og skyte når han fikk muligheten. Nå føler jeg Wilshere bare fører ballen istedet for å spille og dermed opptar rommet Cazorla fikk bruke i første... Santi er veldig usynlig nå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...