Jump to content

2014.10.18 Hull City


Polljen

Recommended Posts

Fantastisk dårlig forestilling. Spillerne er laget av glass og han null vinnermentalitet i hodene. HULL hjemme og så elendig. Wenger virker fortapt. Ett topplag som tar ledelsen 1-0 hjemme har full kontroll siden. Arsenal har aldri kontroll mot noen, samt klarer aldri slå topplagene

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Vi er gode i 13 minutter, deretter slår vi av absolutt alt som er mulig å slå av... Forferdelig tafatt. Flamini og Monreal sovner i forsvaret på førstemålet, og Mertesacker sover i starten av andreomgangen. Vi skaper absolutt ingenting på hjemmebane mot HULL. Nå begynner jeg å bli dritt lei. Det er ikke første gang innsatsen er så laber som den har vært i dag. Hvor er viljen til å vinne?

 

Edit; Våkner etter 85 minutter etter å ha ligget under 2-1 nesten hele andreomgangen. Sanchez og Campbell de to eneste som skaper noe i andreomgang. Welbeck scorer på sin ene gode sjanse i kampen og 2-2 er selvfølgelig bedre enn 1-2, men dette er ikke akseptabelt. Vi skal ikke tape poeng på hjemmebane mot et slikt lag. Wenger, hva gjør du nå?

Link to comment
Share on other sites

Først siste 7 minutter kjører mann fullt trøkk. 2 poeng tapt på hjemmebane mot normalt ett bunnlag. Er så elendig at jeg ikke får ord. Alexis min MOM ikke pga kvalitet men en av de som jobba hardt hele veien i det minste. Godt mål

Og assist. Fryktelig skuffa, mest over Wenger som normalt

Link to comment
Share on other sites

Fy fader så mye dårlig fotball! Bra helt på starten og bra press mot slutten. Så kan man lure på hvorfor ikke gutta gir mer gass under resten av kampen.

 

2-2 hjemme mot Hull holder ikke mål og avstanden til topplagene blir bare større og større. Klarer ikke å se hvordan Arsenal skal hevde seg i toppen.

Link to comment
Share on other sites

Alexis er helt ekstremt god, desverre så holdt det ikke idag. Drittkamp der alt går i mot oss, førstemålet er så soleklart at det skulle vært annullert at jeg spyr. Så, eneste visitten de hadde på vår banehalvdel i 2.omgang er etter 30 sekunder og går i mål etter horribelt markeringspill av Per. Det skal være UMULIG å tape en hodeduell mot en på 1.40 når du er 4.55 selv.

 

Ballen spretter hull sin vei så til de grader i hele kampen, at vi ikke har flere avslutninger på mål i andre omgang er selvsagt ikke bra heller. Men i en kamp der vi har så til de grader kontroll er det frustrerende å ikke vinne.

Ox sliter fortsatt med helt elementære pasningsvalg, men kan drible 4 stk uten problemer rett etterpå.

 

Campbell hadde ett fantastisk innhopp spør du meg, vil se mer av han fremover!

 

Cazorla fortsetter å dominere i 90 minutter, og bellerin var meget god.

 

Welbeck skuffer synes jeg, svært usynlig hele kampen. Burde bruke sin fysikk mye mye mer i dueller. Alles hoggestabbe Giroud forstyrrer konstant flere forsvarsspillere og skaper rom. Der har danny stort forbedringspotensial.

Link to comment
Share on other sites

Har mistet helt troen på at Wenger noengang kan sette en stil og et lag som henger med i toppen mer. Derfor er det nå for min del en "post" Wenger tid med Wenger i stolen noen sesonger til. Jeg er Arsenal fan uansett. Men jeg tror nå at denne sesongen kan Arsenal ende ut av topp 4. Det blir smertefullt, men kan det endre dette middelmådigheten som vi idag ser, så får det bare bli slik.

Link to comment
Share on other sites

Alexis er helt ekstremt god, desverre så holdt det ikke idag. Drittkamp der alt går i mot oss, førstemålet er så soleklart at det skulle vært annullert at jeg spyr. Så, eneste visitten de hadde på vår banehalvdel i 2.omgang er etter 30 sekunder og går i mål etter horribelt markeringspill av Per. Det skal være UMULIG å tape en hodeduell mot en på 1.40 når du er 4.55 selv.

 

Ballen spretter hull sin vei så til de grader i hele kampen, at vi ikke har flere avslutninger på mål i andre omgang er selvsagt ikke bra heller. Men i en kamp der vi har så til de grader kontroll er det frustrerende å ikke vinne.

Ox sliter fortsatt med helt elementære pasningsvalg, men kan drible 4 stk uten problemer rett etterpå.

 

Campbell hadde ett fantastisk innhopp spør du meg, vil se mer av han fremover!

 

Cazorla fortsetter å dominere i 90 minutter, og bellerin var meget god.

 

Welbeck skuffer synes jeg, svært usynlig hele kampen. Burde bruke sin fysikk mye mye mer i dueller. Alles hoggestabbe Giroud forstyrrer konstant flere forsvarsspillere og skaper rom. Der har danny stort forbedringspotensial.

Uenig. Sanchez er en god dribler og skaper sjanser. Men, er det alt man skal forvente sv en spiller til den prisen. Det er lite løp i baktom, ingen god pressjobb og lite engasjert utenom når han har ball. Har sikkert en lang reise i bena og er sliten. Kan forklare noe, men jeg er ikke overbevist enda.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke mistet troen på Wenger og er helt trygg på at vi kommer topp 4.

Litt skuffet over seriestarten, men synes ikke det er krise.

 

Synes det er masse bra med Wenger og Arsenal om dagen, men det er masse jeg ikke skjønner.

Jeg skjønte aldri hvorfor Almunia fikk så mye tillit som han gjorde. Det samme gjelder Szceschny. Jeg synes han er dårlig (Fabianski langt bedre). Så keeperhreier har ikke vært Wengers styrke.

Jeg har også litt problemer med hans forkjærlighet til sentrale midtbanespillere. Vi har for mange av dem.

Dessuten synes jeg han behandler kantspillere dårlig. Oxlade, Gnabry, Arshavin, Podoldski får liksom ikke behandlingen de fortjener/fortjente. Jeg så Campbell i Emirates cup live og i vm og tenkte at han kommer til å heve laget, men han får heller ikke tillit.

 

Det er en del jeg synes er rart.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Alexis er bra, han er klasse. Ett mål og en assist etter å ha raidet tre-fire spillere. Hva mer trenger du?

 

Eller var kampen skuffende, en blanding av uflaks og udyktighet bakover, og en nesten altomfattende fantasiløshet framover. Så har vi Alexis og Santi som makter å skape litt, samt Bellerin som får brukt farta. Wilshere er helt ute; han er fornøyd bare han får bevist talentet sitt innimellom (når alle begynner å tvile). Ramsey er helt ute, Ox er helt ute. Campell gjør et bra innhopp og bør få sjansen fra start neste gang.

Link to comment
Share on other sites

Uenig. Sanchez er en god dribler og skaper sjanser. Men, er det alt man skal forvente sv en spiller til den prisen. Det er lite løp i baktom, ingen god pressjobb og lite engasjert utenom når han har ball. Har sikkert en lang reise i bena og er sliten. Kan forklare noe, men jeg er ikke overbevist enda.

Litt usikker på hva du forventer jeg. En god dribler og skaper sjanser, vet ikke helt hva mer man kan forvente av en spiller. Er det ikke det det handler om, skape sjanser osv..... Men jeg synes Alexis jobber og sliter hele tiden jeg, mål gjorde han også, og var vel involvert i det andre målet også, synes kanskje du setter lista vel høyt!!

Link to comment
Share on other sites

Lite engasjert? Springer i 90 minutter, finnes ingen annen offensiv spiller i verden som har samme intensitet spør du meg.

Løpe i 90 min er det mange som gjør. Jeg forventer kvalitet i løpene. Nå er det mye surring og starter nesten alltid stilleståendene når han får ballen. Det er sjeldent at han er på vei noe sted når han mottar ballen selv om han er direkte etterpå. Det gjør at medspillere også blir statiske. De gangene han virkelig produserer er når initiativet kommer i forkant. Jeg syns det er rimelig å forlange kvalitet i det meste han gjør når prislappen er såpass høy. I mine øyne litt det samme som Vermaelen; flink til å være veldig synlig i noen minutter, men for lite kvalitet og for mange åpnebare feilvalg i løpet av kampen.
Link to comment
Share on other sites

Løpe i 90 min er det mange som gjør. Jeg forventer kvalitet i løpene. Nå er det mye surring og starter nesten alltid stilleståendene når han får ballen. Det er sjeldent at han er på vei noe sted når han mottar ballen selv om han er direkte etterpå. Det gjør at medspillere også blir statiske. De gangene han virkelig produserer er når initiativet kommer i forkant. Jeg syns det er rimelig å forlange kvalitet i det meste han gjør når prislappen er såpass høy. I mine øyne litt det samme som Vermaelen; flink til å være veldig synlig i noen minutter, men for lite kvalitet og for mange åpnebare feilvalg i løpet av kampen.

Hva sier du da om Özil? Jobber ikke engang samt kosta endel mer. Feil type spillere i Arsenal dette? Hva vil Wenger? Hvordan fotball ønsker han egentlig å spille for tiden? Savner en signatur på angrepsspillet vårt, det blir tilfeldigheter og småfikst når det klikker i midten. Hvor er bruken av kantene våre? Når bestemte Wenger seg før at vi ikke skulle spille bredt lenger? Er så mye som skurrer for meg at det er vondt.

Link to comment
Share on other sites

Svært skuffende. Bak er det bare Monreal som får godkjent. Alle de andre fem er svært svake. Szcz stopper Tyskland på egen hånd, men gjør nok en svak kamp for klubben. På dm, har Flamini nok en dag der han viser sitt sanne jeg. Rett og slett en fryktelig spiller, som har lite eller ingenting å tilføre laget. I og med at Wilshere har vist storform for England, hadde jeg forventet bedre av han. Middels ok, Chamberlain gjør fryktelig mye rart i dag, og er nesten på nivå med Flamini i dag. Sanchez er god, Cazorla ok, mens Welbeck blir alt for lite engasjert. Rosicky må være fryktelig svak på trening, dersom han ikke gjør krav på en plass i dette laget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trengte noen timer etter kamp før jeg skriver noen få ord, det er absolutt litt å fordøye. Dagens tap (vi tapte to poeng og det ene poenget vi fikk til slutt betyr svært lite i denne sammenheng) skyldes en kollektiv svikt der ledelsen har minst like stort ansvar som de som var ute på banen.

 

Arsenal har en stall som selv med skader relativt "enkelt" skal vinne en kamp som denne. Problemet i dag er for meg det samme problemet som vi har slitt med i flere sesonger, der vi har banespillet og til tider utspiller vår motstander men uten at det blir resultater av det. Vi er "gode" (litt mindre idag) mellom sekstenmeterne, men når vi nærmer oss motstanders mål så går det meste i stå. Jeg har fått en viss "godfølelse" i et par kamper (perioder) denne sesongen der vi bruker farten i et direktespill mot motstanders mål, men i dag var vi tilbake til småspillet der hele den offensive linjen "klumper" seg sentralt og det lille som skjer på kanten kommer fra en back som må dekke hele banens lengde. Våre midtbanespiller klumper seg som sagt sammen og bedriver et småspill, ispedd noen dribleforsøk, som i de fleste tilfeller ender i balltap. Vårt angrepsspill er så forutsigbart at selv den mest avdankede manager relativt enkelt kan sette hele laget sitt i forsvar og demme opp for småspillet.

Noen kamper begynner brukbart (som i dag) men en litt oppegående manager (hos motstander) klarer lett å omgruppere slik at vi nærmest blir ufarlige. Vår manager har derimot svært lite å stille opp med når motstanderen tar tak og "omgrupperer", han er ofte i så måte ganske "single minded".

 

Når jeg ser dagens kamp så lurer jeg på hva som skjer på treningsfeltet i Colney. Som vanlig er det alt for mange balltap p.g.a. dårlige pasninger eller rene feilpasninger. Det offensive ser ikke ut til å være samspilt i det hele tatt og hadde vi hatt en bedre offensiv motstander enn Hull i dag så hadde vår defensive linje sluppet inn betydelig flere mål.

 

Selv om vi mangler en hel haug med spillere så skal de elleve vi startet med i dag være mer en gode nok til å gi oss en komfortabel seier, og jeg begynner å bli usikker på hvor mye det hjelper oss at enkelte spillere er på vei tilbake.

Slik jeg ser det så er det på sidelinjen at det svikter, men det er visst i visse kretser et "forræderi" å kritisere den som styrer det hele.

 

Jeg ber ikke om at noen skal bli sparket, men jeg er enda mer sikker på at mitt ønske om utskiftninger ved sist sesongslutt var en beslutning jeg fullt og helt står ved fremdeles.

Og for de som fremdeles tenker "vi vet hva vi har, vi vet ikke hva vi får" så sier jeg at dere har helt rett. Vi vet hva vi har, og det blir nok der vi forblir inntil noen høyt oppe ser lyset. Når det gjelder at vi ikke vet hva vi får, så har dere også helt rett. Vi kan ta en Moyes og gå på trynet, eller vi kan ta en Koeman og "spille som guder" med et lag ingen hadde tro på etter at de fleste "essene" ble solgt.

 

Nei, jeg vet så absolutt ikke hva vi får når tiden en gang er inne for et skifte, men jeg frykter på ingen måte et slikt skifte. Jeg har i utgangspunktet ikke noe ønske om et skifte under sesongen (sparking under sesong fører sjelden noe godt med seg på sikt), men jeg takker ikke nei til det når vi skriver 1. juni 2015 (og da selvsagt et frivillig "skifte").

Link to comment
Share on other sites

Det meste har blitt sagt, men tilføyer følgende etter dagens fadese:

 

1. Alex Oxlade-Chamberlain har alltid begeistret meg med sitt eventyrlige talent. Gutten har alle forutsetninger. Men i dag, som mange ganger tidligere, svikter det i de avgjørende øyeblikkene. Førstetouchen hans er tidvis helt begredelig, noe vi har fått svi for tidligere (les 0-6 Chelsea) og han har en lei tendens til å miste kontroll på ballen i selv de enkleste av spillets faser. Jeg rev, bokstavelig talt, ut en en tallrik minoritet av hårstrå i dag også. Det er ekstra frustrerende når man vet hvor enormt talentet hans er.

 

2. Jack Wilshere må på død og liv forsøke å tråkle seg gjennom i midten. Gutten har et enormt driv og en fantastisk nærteknikk, men vanskelighetsgraden på det han forsøker å gjøre, er så høy at sannsynligheten for å lykkes nesten er lik null. I dagens oppgjør gikk han seg fast flere ganger, og stoppet med det all fremdrift. Når det funker, er det helt fantastisk, som mot Norwich i fjor. Men det er så lite effektivt i 80 prosent av hjemmekampene våre, hvor motstanderen ligger kompakt og tett med lagdelene. Det ender, som flere har påpekt, i balltap på midten. Det er forutsigbart og enkelt å hanskes med.

 

3. Polljen: Jeg støtter deg når det gjelder bytte av regime. Et siste hurra på Wembley 17.mai, ville virkelig vært en anledning verdig. Og til de som frykter for en nedtur alá Moyes: Det vil det alltid være en sjanse for. Men et managerbytte ville også representert en sjanse til å ta et nytt steg, i riktig retning. I dagens Arsenal føler jeg ikke at den sjansen foreligger. Vi kunne enten satse på det trygge, og med det risikert lite, men samtidig nesten garantere at vi ikke ville være i stand til å kjempe om PL/CL. Eller vi kunne, som Polljen og jeg ønsket/ønsker tatt en råsjanse på en ny manager, som i verste fall kunne sendt oss til Tromsø eller Hødd på torsdager, men som også kunne gitt oss et reellt håp om PL-gull.

 

Jeg er drittlei av at alt er så forutsigbart. Kanskje er jeg bortskjemt, men jeg vil våge å drømme igjen. Det er helt uaktuelt nå. Brent barn skyr ilden.

Link to comment
Share on other sites

Hva sier du da om Özil? Jobber ikke engang samt kosta endel mer. Feil type spillere i Arsenal dette? Hva vil Wenger? Hvordan fotball ønsker han egentlig å spille for tiden? Savner en signatur på angrepsspillet vårt, det blir tilfeldigheter og småfikst når det klikker i midten. Hvor er bruken av kantene våre? Når bestemte Wenger seg før at vi ikke skulle spille bredt lenger? Er så mye som skurrer for meg at det er vondt.

Özil var fantastisk i første halvdel i fjor. Alltid på vei et sted og ekstremt direkte. De tunge løpene på kontringer etc kom hele tiden og han var rett og slett fantastisk. Så kom nedturen og nå viser han i glimt hva han utrette. Det er selvfølgelig ikke godt nok. Jeg tror intensiteten i ligaen tar livet av ham og flere andre. 3 kamper i uken og ingen vinterpause er helt sykt. Det er ikke rom for hvile og det er ingen walk over kamper. Selv hjemme mot et bunnlag er det fullt kjør begge veier. Det ser man ikke i noen annen liga, forskjellen på bunn og topp er mye større enn i PL.
Link to comment
Share on other sites

Özil var fantastisk i første halvdel i fjor. Alltid på vei et sted og ekstremt direkte. De tunge løpene på kontringer etc kom hele tiden og han var rett og slett fantastisk. Så kom nedturen og nå viser han i glimt hva han utrette. Det er selvfølgelig ikke godt nok. Jeg tror intensiteten i ligaen tar livet av ham og flere andre. 3 kamper i uken og ingen vinterpause er helt sykt. Det er ikke rom for hvile og det er ingen walk over kamper. Selv hjemme mot et bunnlag er det fullt kjør begge veier. Det ser man ikke i noen annen liga, forskjellen på bunn og topp er mye større enn i PL.

Jeg er enig i at PL er en tøff liga. Det er mange som fremhever La Liga som den beste ligaen og tidligere var det Serie A som sto frem som den beste. At topplagene i Spania nå og topplagene i Italia er/var de beste klubblagene skal jeg ikke si i mot, men ser man på det totale nivået i ligaene så vil jeg påstå at PL i lang tid har vært den beste. Det er selvsagt også i PL klare forskjeller på de to-tre beste og de som kjemper i bunnen, men det er nok mange spillere som briljerer i de mer tekniske ligaene i sør-europa som vil slite i PL.

Når det gjelder spillere som Özil så er jeg enig i at PL kanskje er i det tøffeste laget med det kampprogrammet vi har, men med to såpass gode ballfordelere som Özil og Cazorla så er jeg av den mening at det er mulig å få noe "fantastisk" ut av de to spillerene der de deler denne rollen (som gir mindre slitasje i løpet av en tøff sesong) og i enkeltkamper så kunne vi dra nytte av begge to. Når en manager gjør slike "kjempekjøp" så har han også ansvaret for å forvalte kjøpene på rett måte, og det er vel når det gjelder forvaltningen av materiellet at jeg sliter med det som AW har bedrevet de siste årene.

 

Og kam man da si at Wenger har gjort han dårligere ved å gi han oppgaver han tydelig ikke mestrer .....?

JA!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg også misstenker Özil feks ville vært strålende i ett Chelsea. Samme liga, men med en helt annen rolle i laget. Wenger har her ansvaret for at han henter inn spillere han tydeligvis ikke har en anelse om hvordan han skal benytte. En annen ting er at når han får opp ett talent så skal nesten hele laget lide av at dette talentet skal få muligheten til å skinne.

 

De senere år har vi kun hatt enkeltkamper der laget som helthet har virkelig strålet av godt angrepsspill, det blir sjeldnere og sjeldnere for hver sesong som går. Hvor vil Wenger med dette? Tilogmed Stoke og Hull har enkeltkamper der det fungerer godt fremover på banen iløpet av en sesong.

 

Jeg savner så inderlig en signatur i angrepet vårt. Vinger som flyr opp og ned sidene, lager ett h**vete for kantene til motstanderene. Vi har gått fra lag med utpregede vinger til backer som skal dekke 110m på sidene. Jeg savner spillere som evner å gjøre noe annet enn å skulle tråkkle alt igjennom midten. Jeg savner ett råskinn av en midtbanespiller som tar for seg både fysisk og psykisk. Flamini og Arteta er lilleputter kontra en Vieira type vi tidligere hadde.

Savner en spillestil der vi kan utnytte våre raske angrepspillere og true bakrom. Savner altså en plan med det hele. Gårsdagens kamp viser så utrolig tydelig at vi mangler alt dette.

 

Kommer sikkert en kamp snart der alt går vår vei, og solen skinner igjen på Wenger. Desverre får vi oftere og oftere kamper som gårsdagen.

Link to comment
Share on other sites

Svært skuffende. Bak er det bare Monreal som får godkjent. Alle de andre fem er svært svake. Szcz stopper Tyskland på egen hånd, men gjør nok en svak kamp for klubben. På dm, har Flamini nok en dag der han viser sitt sanne jeg. Rett og slett en fryktelig spiller, som har lite eller ingenting å tilføre laget. I og med at Wilshere har vist storform for England, hadde jeg forventet bedre av han. Middels ok, Chamberlain gjør fryktelig mye rart i dag, og er nesten på nivå med Flamini i dag. Sanchez er god, Cazorla ok, mens Welbeck blir alt for lite engasjert. Rosicky må være fryktelig svak på trening, dersom han ikke gjør krav på en plass i dette laget.

Helt enig for en gangs skyld. Flamini ble kanskje dratt, men får da vitterlig en fot på ballen og må spille til fløyta går. Hadde vi ikke sluppet inn det målet hadde vi ikke tapt kampen.

 

Mertesacker tapte en avgjørende hodeduell mens Monreal var helt grei, hadde vel også kampens klart beste innlegg.(Til tross for at de scoret på sist)

Backene gjør egentlig en god jobb mener jeg, Bellerin kan ikke lastes for så mye og fikk satt inn noen gode taklinger og hadde noen fine løp fremover, Gibbs god fremover, middels bakover.

 

Cazorla-Wilshere starter sterkt, men nivået faller, begge er såpass gode på ballen og lettbeinte at en tyngre spiller som Huddlestone ikke burde fått sjansen til å være en av banens beste, men det blir han siden Cazorla og Jack blir mer og mer upresise i løpet av kampen.

 

Chambo har sin verste kamp i Arsenaltrøya og har knapt ett godt touch i andreomgang.

 

Alexis var ikke god, men viser prov på hva han kan, stor fart, tett teknikk og evnen til å dra opp og ned tempo.

 

Danny Welbz svak all-over. Jeg savner Giroud, ville vært et herlig alternativ å slenge på sammen med Welbz fra start i dag, ingen bombe at de ville forsvare seg med 8 mann+keeper bak ballen hele kampen.

 

Joel Campbell var forøvrig svært god, jobber hardt, god i presset, fin teknikk. Kan bli en stor hit, selv om jeg frykter han er for langt bak i køen til at vi kommer til å beholde han.

Link to comment
Share on other sites

Jeg også misstenker Özil feks ville vært strålende i ett Chelsea. Samme liga, men med en helt annen rolle i laget. Wenger har her ansvaret for at han henter inn spillere han tydeligvis ikke har en anelse om hvordan han skal benytte. En annen ting er at når han får opp ett talent så skal nesten hele laget lide av at dette talentet skal få muligheten til å skinne.

 

De senere år har vi kun hatt enkeltkamper der laget som helthet har virkelig strålet av godt angrepsspill, det blir sjeldnere og sjeldnere for hver sesong som går. Hvor vil Wenger med dette? Tilogmed Stoke og Hull har enkeltkamper der det fungerer godt fremover på banen iløpet av en sesong.

 

Jeg savner så inderlig en signatur i angrepet vårt. Vinger som flyr opp og ned sidene, lager ett h**vete for kantene til motstanderene. Vi har gått fra lag med utpregede vinger til backer som skal dekke 110m på sidene. Jeg savner spillere som evner å gjøre noe annet enn å skulle tråkkle alt igjennom midten. Jeg savner ett råskinn av en midtbanespiller som tar for seg både fysisk og psykisk. Flamini og Arteta er lilleputter kontra en Vieira type vi tidligere hadde.

Savner en spillestil der vi kan utnytte våre raske angrepspillere og true bakrom. Savner altså en plan med det hele. Gårsdagens kamp viser så utrolig tydelig at vi mangler alt dette.

 

Kommer sikkert en kamp snart der alt går vår vei, og solen skinner igjen på Wenger. Desverre får vi oftere og oftere kamper som gårsdagen.

Spot on!

 

Når det gjelder det offensive så har vi nå (tross skader) spillere med fart og vi har spiller(e) som kan "servere" ballene til våre raske spillere som er gode nok til å herje med våre motstandere. Men i stedet så skal alle på død og liv trekke inn mot midten når de kommer til sekstenmeteren.

 

Vi har raske spillere som kan løpe ned vingen, noen "naturlige" vinger (Sanchez og Walcott) andre ikke så naturlige men som kan gjøre jobben (OX og Gnabry), vi har en raske spiss i Welbeck som kan alternere med en noe tregere Giroud, og i visse kamper danne et "radarpar". Vi har to gode ballfordelere i Özil og Cazorla som kan finne alle de som kommer i løp, og i løp så har vi også spillere som kan komme bakfra i Ramsey og Wilshere som også kan dra nytte av våre ballfordelere. Når vi er skadefrie så har vi rett og slett to sett med angrep som gjør at vi har mange muligheter til å la spillere alternere i den offensive lagdelen.

 

VI har i utgangspunktet et større problem defensivt, der vi har for få forsvarere. Vi har en rutinert tysker, men han er nok begynt å passere sin "middagshøyde" og det spørs hvor lenge han kan bruke rutinen til å kompensere for manglende fart. Chambers er et talent og jeg ser for meg han og Kos som vårt neste radarpar med Per som en alternativ stopper de neste par årene og da med ett tillegg av en eldre rutinert eller et yngre talent som fjerdevalg.

 

DM er vår store flaskehals og jeg fatter rett og slett ikke at Wenger ikke innså det etter den siste sesongen, vi trenger sårt en spiller av den typen som du nevnet.

 

Vår andre store flaskehals sitter på benken, Det betyr ikke at jeg absolutt må skifte ut vår manager, men jeg vil ha et skifte i taktikk der vi bruker spillernes styrke og der vi blir mindre forutsigbare for våre motstandere.

Det hjelper ikke laget defensivt når begge våre backer (ja, jeg har mast om dette lenge) må dekke hele siden fra mållinje til mållinje når de "såkalte" vingene trekker inn i "klumpen" foran mål. Nå vi fra før har en svak defensiv midtbane og et stopperpar der det tildels mangler fart så sliter vi når backene skal komme seg tilbake fra motstanders dørlinje når vi får angrep imot.

 

Med ett par nye spilere inn (DM og stopper), litt mindre skader og en manager som ser lyset når det gjelder det taktiske så er vi raskt oppe blant de beste. Det er ikke snakk om å bruke store pengebeløp til overganger og lønninger, det er bare snakk om å ha en klarere plan når det gjelder materiell i svake posisjoner, evnen til å bruke spillere der de er best og evnen til endre taktikk ut fra motstander og eget materiell. Wenger har hatt denne evnen og han kan få den frem igjen hvis han bare "erkjenner" at vi har visse problemer. Men så lenge Wenger skal være sta, og så lenge alt for mange i systemet bruker fortiden som argument for å "ignorere" hvor Wenger er nå så ser jeg ikke så lyst på den nære fremtid.

Link to comment
Share on other sites

Skrekkelig kamp, til tross for en god åpning. Men verst av alt, er Wengers intervju etter kampen. Har han mistet grepet fullstendig? Roter seg bort noe fryktelig, og prater bare piss (Tenker på intervjuet rett etter kamp, der den kvinnelige journalisten stiller noen gode spørsmål, som de fleste av oss hadde ønsket svar på).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...