Jump to content

2014.02.02 Crystal Palace H


49 unbeaten

Recommended Posts

Arsenal - Crystal Palace


Premier League - Emirates Stadium


Søndag 02. februar 2014. Kl. 17:00


Kampen sendes live på TV2 Sport Premium



Skader:


- Ramsey


- Wilshere


- Diaby


- Walcott


- Källström (visstnok signert med en ryggskade)



Mulig lagoppstilling:


Sczczesny


Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs


Arteta - Chamberlain


Gnabry - Özil - Podolski


Giroud


Link to comment
Share on other sites

Det hadde vært litt interessant om Wenger gikk ut i denne formasjonen i morgen, selv om det er litt gambling midt i gullkampen og en runde hvor vi har store sjanser for å gjeninnta tabelltopp. En mer offensiv og noe smalere versjon av 3-5-2, der Sagna og Gibbs blir vinger mens OX og Rosicky tilfører fart i midten i forhold til Arteta. Og med Podolski og Giroud sammen på topp tror jeg vi får en god duo som har kvaliteter som fullfører hverandre. For at Tony Pulis kommer til å parkere bussen med korte avstander mellom forsvarsleddene kan umulig overraske noen, og da er to spillere i boksen en absolutt fordel. I tillegg får Özil flere pasningsalternativer foran seg og med vingene som kommer opp for å slå innlegg.

 

Szczesny

Koscielny - Mertesacker - Vermaelen

Sagna - Chamberlain - Rosicky - Gibbs

Özil

Podolski - Giroud

Link to comment
Share on other sites

 

 

Szczesny

Koscielny - Mertesacker - Vermaelen

Sagna - Chamberlain - Rosicky - Gibbs

Özil

Podolski - Giroud

Denne er nok like usannsynlig som den er spennende! Men det ville ikke vært meg i mot, og det kunne vært greit å se Wenger variere litt mer i formasjonene alt etter hvem som står på den andre banehalvdelen.

Link to comment
Share on other sites

 

Szczesny

Koscielny - Mertesacker - Vermaelen

Sagna - Chamberlain - Rosicky - Gibbs

Özil

Podolski - Giroud

 

Ville i så fall valgt Monreal ovenfor Gibbs siden han er bedre offensivt.

 

Ser gjerne dette laget i dag:

 

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Arteta - Rosicky

Chamberlain - Özil - Cazorla

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Arsenal FC @Arsenal 5m

#Arsenal team to play Palace: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Monreal, Arteta, Oxlade-Chamberlain, Cazorla, Ozil, Podolski, Giroud

 

Arsenal FC @Arsenal 4m

#Arsenal subs: Fabianski, Jenkinson, Gibbs, Rosicky, Zelalem, Gnabry, Bendtner #AFCvCPFC

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Arteta - Chamberlain

Cazorla - Özil - Podolski

Giroud

Igjen så får verken Sagna eller Mertesacker/Koscielny hvilt seg. Vi spiller hjemme mot Crystal Palace! Burde da være mulig å rotere bittelitt på laget. Sagna burde hvertfall fått en hvil syntes jeg. Vermaelen er jo fortsatt skadd selv om det bare var snakk om en uke eller to når han gikk av banen mot Tottenham. Etter det har vi ikke hørt noe mer..

Link to comment
Share on other sites

Vi har angivelig en skade krise sentralt på midtbanen, men får meg virker midtbanen vår helt utrolig sterk. Da tenker jeg på de vi har på benken også.

 

Største problemet vi har på midten er Chambo ved siden av Arteta syntes jeg. Liker energien til Ox, men syntes ikke at han er en utpreget god pasningsspiller akkurat. Er også usikker på hvordan denne kombinasjonen vil fungere da Arteta som sagt trenger hakket mer hjelp enn Flamini for å holde balansen defensivt.

 

Problemet jeg har er dog at laget vårt er så usedvanlig tregt. Bortsett fra Chamberlain og Özil er det knapt nok noen som er i stand til å plukke opp ballen og sette fart i det laget her.

 

Burde høvle over Crystal Palace dog såfremt vi ikke spiller som vi gjorde mot Southampton..

Link to comment
Share on other sites

 

Igjen så får verken Sagna eller Mertesacker/Koscielny hvilt seg. Vi spiller hjemme mot Crystal Palace! Burde da være mulig å rotere bittelitt på laget. Sagna burde hvertfall fått en hvil syntes jeg. Vermaelen er jo fortsatt skadd selv om det bare var snakk om en uke eller to når han gikk av banen mot Tottenham. Etter det har vi ikke hørt noe mer..

Jeg er enig. I dag burde Jenkinson startet og Sagna fått hvile.

Link to comment
Share on other sites

 

Største problemet vi har på midten er Chambo ved siden av Arteta syntes jeg. Liker energien til Ox, men syntes ikke at han er en utpreget god pasningsspiller akkurat. Er også usikker på hvordan denne kombinasjonen vil fungere da Arteta som sagt trenger hakket mer hjelp enn Flamini for å holde balansen defensivt.

 

Problemet jeg har er dog at laget vårt er så usedvanlig tregt. Bortsett fra Chamberlain og Özil er det knapt nok noen som er i stand til å plukke opp ballen og sette fart i det laget her.

 

Burde høvle over Crystal Palace dog såfremt vi ikke spiller som vi gjorde mot Southampton..

 

Özil er faktisk ikke særlig rask, så det er vel bare Ox som har fart.

Ellers er det komisk å høre på gutta i TV2-studioet som synes at det er overraskende at det er Ox som tar plass ved siden av Arteta...

Link to comment
Share on other sites

Özil er faktisk ikke særlig rask, så det er vel bare Ox som har fart.

Ellers er det komisk å høre på gutta i TV2-studioet som synes at det er overraskende at det er Ox som tar plass ved siden av Arteta...

 

Özil er betydelig raskere enn hva man får inntrykk av. Se på løpet mot Southampton hvor han traff tverrliggeren blant annet.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk pasning fra Özil til Monreal for noen minutter siden. Synd vi ikke har nok spillere som evner å gjøre de løpene der oftere. Özil er en mester i å finne de løpene der.

 

Forøvrig frusterende å se Giroud som bare snur seg og går etter når Monreal løper i bakrom etter den ballen. Hadde han løpt etter så hadde han fått returen i beina.

Link to comment
Share on other sites

Man kan si mye om spillere som Gervinho og Eboue, men noe de bidro med som INGEN av de 11 utpå der bidrar med er vilje til å utfordre og skape ubalanse. Slik det er nå, spiller Arsenal håndball (fra side til side) hele tiden. Det er svært alarmerende at Giroud sliter voldsomt med Danny Gabbidon!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Podolski = verdens mest stillestående spiller.

 

Ellers har Chamberlain vært god. Problemet er bare som sagt at vi har nærmest ingen spillere (som Ravenghost også påpeker) som faktisk evner å skape litt ubalanse. Gnabry er i stand til det, men han har ikke klart å vise det frem siden Tottenham kampen. Rosicky er en av de få i så fall som vi har på benken som kan gjøre det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...