Jump to content

2014.02.02 Crystal Palace H


49 unbeaten

Recommended Posts

Herlig at Chambo tar ansvar. Gutten fortjener det etter mye nesten de to tidligere sesongene.

 

+ etter å ha vært ute i 5 måneder selvfølgelig :P

 

Burde forøvrig ikke Wenger tenke på å spare noen spillere nå? Er ikke noe poeng å la Özil og Giroud spille samtlige minutter nå!

 

Flink gutt Wenger. Par minutter tregere enn meg dog!

Link to comment
Share on other sites

Godt at Gir og Øz taes av. De bør spares mest mulig. Dessuten ser jeg fram til at Bendtner for vist seg fram igjen.

 

Det samme her. Når han gidder så er han god. Har i mine øyne større kvaliteter enn vår nummer 12, men bare ikke de samme holdningene.

Link to comment
Share on other sites

- Vi har scoret 2 mål i de fem siste seriekampene.

- Dette var den syvende 2-0 seieren for året.

- På hjemmebane har vi kun sluppet inn det ene målet mot Everton siden 19 oktober! (1 mål på 8 seriekamper)

 

Får håpe at smellene Ox og Arteta fikk mot slutten, ikke er alvorlig. Da begynner det nemlig å bli veldig tynt på midten.

 

Jeg synes ikke det spruter av laget om dagen. Men poengene kommer likevel på løpende bånd. Enten så har gutta mer kontroll enn jeg føler vi har. Eller så klarer vi rett og slett ikke fyre på alle sylindre. Uansett mener jeg vi, i motsetning til City (!), har mer å gå på...

Link to comment
Share on other sites

Hvis Cazorla kommer på banen i 2.omgang, så må Wenger være blind. Elendig omgang. Hadde vært bedre med Gnabry og Rosicky enn Cazorla og Podolski!

 

Au.

 

Deilig med seier, og deilig å få igang Ox. Idag var det han som satte inn det ekstra giret når det så ut til å gå veldig trått. To flotte mål. Top of the league :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vel alt for kravstor når jeg ikke er fornøyd så lenge vi tar tre poeng. Selvsagt er jeg fornøyd med at vi tar de poengene vi tross alt tar, men det jeg har sett spillemessig i de siste kampene gir meg ikke alt for stor forhåpninger foran de kommende ukene.

 

Det er vel hakk i plata fra min side, men jeg savner virkelig den spissen som ikke kom!

 

Pluss til OX som kanskje kan klare å "bekle" Ramsey-rollen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vel alt for kravstor når jeg ikke er fornøyd så lenge vi tar tre poeng. Selvsagt er jeg fornøyd med at vi tar de poengene vi tross alt tar, men det jeg har sett spillemessig i de siste kampene gir meg ikke alt for stor forhåpninger foran de kommende ukene.

 

Det er vel hakk i plata fra min side, men jeg savner virkelig den spissen som ikke kom!

 

Pluss til OX som kanskje kan klare å "bekle" Ramsey-rollen.

 

Samme her. Giroud får mye skryt for sitt link-up og hold-up spill, men han mister ballen konstant og spiller ekstremt ofte feil. Godt bidrag av begge deler på Chambo sitt mål dog, men det var egentlig alt han gjorde riktig i dag.

En spiss som evner å gjøre mye av det samme som Giroud gjør, men som faktisk har teknikk og fart nok til å gå på løp i bakrom samt å skape muligheter selv innimellom ville løftet dette laget ekstremt mye.

Link to comment
Share on other sites

 

Samme her. Giroud får mye skryt for sitt link-up og hold-up spill, men han mister ballen konstant og spiller ekstremt ofte feil. Godt bidrag av begge deler på Chambo sitt mål dog, men det var egentlig alt han gjorde riktig i dag.

En spiss som evner å gjøre mye av det samme som Giroud gjør, men som faktisk har teknikk og fart nok til å gå på løp i bakrom samt å skape muligheter selv innimellom ville løftet dette laget ekstremt mye.

Giroud skal ha full honnør for det han leverte i høst, og selv om jeg kommer med en del kritikk så betyr det ikke at jeg vil ha han ut av troppen med derimot at jeg vil ha en annen spillertype som et alternativ.

 

Men når jeg likevel kommer med noen "sure oppstøt" vedrørende Giroud, så forbauser det meg hvor lett han "faller" i dueller. Jeg mener da ikke på at han prøver å filme, men bare at han til tider virker veik" i kroppsdueller. Jeg tenker da ikke på tilfeller der det er "klare" frispark, men det blir litt for mange enkle fall med etterfølgende gestikulering vendt mot dommer og med-/motspillere.

Link to comment
Share on other sites

Syntes det var nok en dårlig kamp av Giroud. Han var god det ene øyeblikket med OX assist men såpass må man forlange. Jeg savner en spiss som ut av ingenting drar av en mann og setter fart, det er fullstendig fraværende med denne mannen. Han trekker også ofte ut på kantene der vi allerede er befolket. Ellers merkelig at vi ikke klarer å spille på Podolski sine kvaliteter, han kom litt mer med i 2.omgang og jobbet hardt men fikk særdeles lite hjelp idag. Når vi spiller mot lag som beleirer 16m er det godt å kunne avslutte ett angrep med skudd en sjelden gang i blandt. Da vil jeg de skuddene skal komme av herr Podolski, for da kan det faktisk bli mål. Nå skal det broderes igjennom av tilnærmet stillestående angrepspillere. De dype løpene av OX vinner kampen for oss idag, noe vi har sett Ramsey gjøre tidligere i sesongen.

 

Neste helg møter vi mye bedre motstand, da må føttene raskere i bevegelse og konsentrasjonen opp mange hakk. Fordelen er vel at vi møter ett godt strekkt lag som det bør være mulig å få til noe mot.

Link to comment
Share on other sites

jo da laget må heve seg til neste kamp, og de spilte ingen stor kamp mot Palace. Men likevel er jeg strålende fornøyd med tre poeng, og med hvordan laget fremstår. De bruker ikke mer energi enn de trenger, de har sluttet å gjøre de groveste lilleputtfeilene, de henter frem nok til å ta de tre poengene (på tross av at Arsenal ikke imponerte var det likevel klasseforskjell på lagene), de er brukbart effektive, og de har åpenbart veldig mye å gå på. Særlig fordi de har mange av de beste spillerne ute med skade. Og det er en slik kynisme som laget nå viser vi har savnet i mange år. Om de til slutt ikke vinner ligaen, fordi ManC er fulle av økonomisk dop, så har laget likevel langt på vei fått på plass brikkene som manglet i puslespillet. Og den brikken som fortsatt mangler er å gjøre troppen litt mer robust, især å få inn en skikkelig målscorer som gir laget litt mer tyngde forover.

Link to comment
Share on other sites

jo da laget må heve seg til neste kamp, og de spilte ingen stor kamp mot Palace. Men likevel er jeg strålende fornøyd med tre poeng, og med hvordan laget fremstår. De bruker ikke mer energi enn de trenger, de har sluttet å gjøre de groveste lilleputtfeilene, de henter frem nok til å ta de tre poengene (på tross av at Arsenal ikke imponerte var det likevel klasseforskjell på lagene), de er brukbart effektive, og de har åpenbart veldig mye å gå på. Særlig fordi de har mange av de beste spillerne ute med skade. Og det er en slik kynisme som laget nå viser vi har savnet i mange år. Om de til slutt ikke vinner ligaen, fordi ManC er fulle av økonomisk dop, så har laget likevel langt på vei fått på plass brikkene som manglet i puslespillet. Og den brikken som fortsatt mangler er å gjøre troppen litt mer robust, især å få inn en skikkelig målscorer som gir laget litt mer tyngde forover.

støtter meg til denne!

 

tror at den defensive stabiliteten er en viktig grunn til at laget får de resultatene de gjør denne sesongen! Per og Kos har stålkontroll i de bakre rekker og det smitter positivt over på resten av laget. Framover har vi også masse talent, som det nevnes er det kanskje på spissplass vi mangler en spiller som kan bøtte inn 30 mål, samt en komplett midtbanespiller som erstatter for Arteta som jeg ikke mener gjør noe utover forventet. Han er stødig i pasningsspillet og setter inn gode tacklinger, men vi har litt. å gå på der mener jeg.

Link to comment
Share on other sites

En ny super kamp. Arsenal er egentlig herlig kjedelige å se på for tiden. Jeg er nesten aldri nervøs og de småanstrenger seg nesten inn til seier hver eneste gang. Vi viser mestertakter i uke etter uke.

 

Når det kommer til ren fotballunderholdningen så er det unektelig Manchester United som står for den for tiden! I kveld får vi se hva våre to rivaler står for, det skal bli gøy!

Link to comment
Share on other sites

Tapapa skrev: "Når det kommer til ren fotballunderholdningen så er det unektelig Manchester United som står for den for tiden!"

 

he he, dagens understatement! :lol:

 

..så får vi passe oss så ikke hovmod står for fall. Skulle ikke forbause meg om Arsenal gikk på en mine nettopp mot ManU...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...