Jump to content

Hvor mange PL-poeng får vi i 2013/14?


termax

Poeng  

34 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Offensivt med 91! :) hvor mange poengtap tåler man om det skal skje?

 

La oss bare si at man trenger å vinne tett opp mot 30 ligakamper for å oppnå en slik poengsum. Vinner vi 28 kamper totalt sett så kan vi spille 7 kamper uavgjort og fortsatt ta 91 poeng. Dog innebærer det å kun tape 3 kamper hele sesongen så det er nok rimelig usannsynlig når vi allerede har tapt 1 av 3 kamper så langt i ligaen og tapte 7 kamper forrige sesong. I så fall så må vi vinne flere kamper og spille færre uavgjort. Det er akkurat der vi trenger en klassespiller som Özil (og en spiss som van Persie) og en klassekeeper som redder oss poeng ved å gjøre ekstraordinære ting.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

15 poeng etter 6 kamper og allerede en luke på 3 poeng - det er en sterk start og det er vell få som så det komme etter tapet i serieåpningen mot Aston Villa.

 

Når jeg ser fremover så er jeg svært optimist og tror vi kan sanke en del trepoengere før kampprogrammet virkelig hardner til. Dette er de kampene vi har før kalenderen skifter til 2014, og det bør absolutt være mulig å beholde posisjonen på topp. Selvfølgelig vil det kunne komme noen feilskjær, men slik Arsenal spiller for øyeblikket på bortebane så er det særdeles få lag jeg "frykter".

 

West Brom B - 3p.

Norwich H - 3p.

Crystal Palace B - 3p.

Liverpool H - 3p.

Manchester United B - 1p.

Southampton H - 3p.

Cardiff B - 3p.

Hull City H - 3p.

Everton H - 3p.

Mancester City B - 0p.

Chelsea H - 1p.

West Ham B - 3p.

Newcastle B - 3p.

 

Totalt 47 poeng.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Vi må nok krype opp mot 90 poeng føler jeg, men vi kan muligens vinne ligaen med 84-85 poeng utifra hvor jevnt det har vært så langt.

 

Klarer vi å beholde formen mot de dårligere lagene i ligaen (hvor vi nærmest har vært plettfrie utenom en idiotisk åpningskamp, tap mot United og uavgjort mot WBA) og tar noen skalper fra de større (Chelsea, City, Everton og Liverpool) så kan dette gå veien.

 

Problemet er bare at jeg anser oss for å mangle potensielt to matchvinnere oppe på topp. Håper dog Giroud/Bendtner og Gnabry/Chamberlain klarer å vise hvor mye de vil vinne og finner nivået sitt. Vi er virkelig avhengig av at de holder et høyt nivå på vårparten sammen med resten av laget.

Link to comment
Share on other sites

Gjennomsnittet tilsier nå at vi vil ende opp med 86,85 poeng, vinner vi de tre neste kampene vil gjennomsnittet føre til at vi skal oppnå over 90 poeng.

Vinner vi de neste tre kampene, burde vel det tilsi at vi vinner ligaen? :P

Vi mistet alt mot slutten sist vi var nærme så tar ingenting for gitt selv om vi mot formodning skulle vinne de neste 5 kampene(Og alle rundt oss fikk tap og uavgjort). Etter rundt 30 kamper skal jeg begynne å vurdere ting på nytt.

 

Er en optimist IRL og har alltid følt jeg har vært en av optimistene her(men jeg er ingen arshavin), men føler at selv om vi vinner mye "stygt" i år, så har vi vunnet og avgjort veldig sent i det siste og jeg synes gutta så slitne ut, selv i går(etter 9 dager fri)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Arsenal har tatt 90 poeng på de siste 38 PL-kampene!

 

Denne sesongen har vi tatt 55 poeng på 24 kamper. Tilsvarer 87 poeng etter endt sesong hvis vi fortsetter sånn.

 

Så vi ligger litt bak mitt skjema.. Nå får gutta faen meg ta seg sammen!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...