Jump to content

Asia-turné


Umlaut

Recommended Posts

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Hvordan fjerne reklamen foran streamen? Uansett hva jeg prøver på, så åpner en ny fane med reklame seg.

 

 

 

Da nærmer det seg kampstart mot Urawa Red Diamonds.

 

Laget:

Fabianski, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Miquel, Arteta, Wilshere, Oxlade-Chamberlain, Walcott, Giroud, Gnabry

 

Stream:

HQ: http://www.coolsport.tv/stream4.html

LQ: http://www.coolsport.tv/stream9.html

 

 

Da nærmer det seg kampstart mot Urawa Red Diamonds.

 

Laget:

Fabianski, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Miquel, Arteta, Wilshere, Oxlade-Chamberlain, Walcott, Giroud, Gnabry

 

Stream:

HQ: http://www.coolsport.tv/stream4.html

LQ: http://www.coolsport.tv/stream9.html

Link to comment
Share on other sites

7-0, 7-1, 3-1 og 2-1. Fire strake, og fin progressjon. Etterhvert som motstande ble mer kvalifisert ble det også tydligere hvem som er på hvilket nivå. Her er min dom over spillerene som var med:

 

1 . Szczesny - egentlig hverken eller. Dette blir kanskje et enten eller år for polakken.

3. Sagna - god back og god nok midtstopper til å telle som en av fire i den posisjonen. Meget viktig spiller. Gi han en ny kontrakt nå.

4. Mertesacker - et Arsenalforsvar uten tyskeren er på randen til kaos. Nøkkelspiller.

6. Koscielny - meget god midtstopper med styrken i duellene. Er hakket for vill til å være sjef baki der, men en meget viktig spiller.

7. Rosicky - skadefri og full av energi. Kommer til å bli en viktig rotasjonsspiller kommende sesong.

8. Arteta - fortsatt førstemann på blokka på midtfeltet og helt tydelig senteret i gruppa.

9. Podolski - gjør det greit. Han er en god avslutter og blir også en viktig rotasjonsspiller.

10. Wilshere - klar for en full sesong. Gode rykk gjennom ledd, men går seg fast i garnet. Bør ha mye å gå på. Potensiell stjernespiller.

12. Giroud - scorer mange mål, men etterhvert som markeringene blir tettere og plassen mindre ser en begrensningene. Vil likevel være en viktig spiller.

14. Walcott - gjør mye bra. Skaper mye med fart og bevegelse, men brenner vanvittig med sjanser. Fokus så blir du en av de viktigste bidragsyterene også i år.

15. Chamberlain - ok, ikke mer. Tør å skyte!!

16. Ramsey - meget solid, og vil bli en meget viktig spiller den kommende sesongen.

20. Miquel - ser vel ikke ut som denne karen når helt opp.

21. Fabianski - virker å være førstevalget i øyeblikket. God keeper, som virker langt mer solid enn tidligere.

23. Zelalem - et kjempetalent. Likevel for lett til å ta store byrder ennå. Squadmember og Liga-Cup.

25. Jenkinson - har mange tilhengere for sitt engasjement og Arsenalske hjerte. Likevel i letteste laget etter min smak.

28. Gibbs - som vanlig skranter helsen og han er et usikkert kort.

30. Gnabry - virker å ha stor tillit hos sjefen, og han er da også en spennende spiller. Ikke mer ennå.

31. Miyaichi - ser vel ikke så mye som tilsier at han har en rolle å spille denne sesongen.

32. Akpom - markerer seg med scoringer, men utlån er vel løsningen denne sesongen.

34. Eisfeld - det er noe der, men det ser ut til å forbli litt uforløst.

35. Olsson - er med på turen.

59. Martinez - er han ok som tredjekeeper? Spørsmålet er nok heller om førstekeeperen er god nok.

 

På keeperfronten er det nå Szczesny vs Fabianski med Martinez som tredjevalg. En sunn konkurranse der en vinner kåres i løpet av sesongen. Spørsmålet er om vi tror vinneren er god nok til å være en som vinner deg ligaen. Jeg tror vel ikke helt det. Jeg har ønsket meg en ny keeper siden Lehmann gikk av med pensjon, men slik den "nye" Fabianski fremstår er det heller ikke fullstendig krise.

 

I forsvaret har vi tre etablerte midtstoppere og Sagna er god nok til å være den fjerde. Hvis han skal være det blir vi for lette på høyrebacken. All jubalong til tross, jeg er ennå ikke overbevist når det gjelder Jenkinson. Da er det bedre fatt på den andre backen, bortsett fra at Gibbs ikke kan stoles på når det kommer til tilgjenglighet. Nå kan selvsagt Sagna også bekle denne posisjonen, så mitt forslag er å kjøpe inn en ny høyreback og gi han drakt nummer 2. Har du tenkt det samme Arsene? Hvem da?

 

På midtbanen har vi mange gode spillere. Rosicky, Arteta, Wilshere, Chamberlain, Ramsey og Cazorla gir dobbel dekning med Diaby som aprilsnarr. Det som mange med meg savner er muskelmannen med ballteft. Uvurderlig en kald regnværsdag i nord. Fellaini har vært omsnakket. Ja, kanskje18. Fellaini kan være en tanke. Når han er i form er han rett og slett umulig å spille mot. Han gir enorm duellstyrke på dødballer i begge ender og han har "presence".

 

Så er det angriperene da. Hvem har vi? Podolski, Giroud, Walcott og hvem? Jo, Sanogo. Ja, ja. Nå kan både Cazorla og Chamberlain bekle en kantposisjon, men det blir likevel for spedt. Gjennomfører vi nå "scousermobbingen" med 11. Suarez så blir det straks mer potent.

 

Da vil egentlig jeg være fornøyd. Gervinho, Chamakh, Park og Bendtner forventer jeg forsvinner ut dørene. Klart skulle du finne på å presentere the return of Cesc sier jeg ikke nei takk til det heller Arsene, men dine omsnakkede £70M pluss spillersalg har jeg nok brukt opp for deg allerede. Jeg vet du har en Cesc til i banken, så go for it.

 

Look at that!! It's up for grabs now. Can you believe it?

Link to comment
Share on other sites

Fint oppsummert Sir J.

Jeg hoppet bukk over de to første tullekampene da de ikke gir mye annet enn glede over at sesongen snart er i gang. De to siste kampene har vist litt mer fotball og som du sier så er det der vi kan se hvem som vil være viktige spillere i tiden fremover.

Jeg er enig med deg i flere ting, men mine store spørsmålstegn står bak spillere som Wilshere, Gibbs, Ryo og Giroud. De andre etablerte vet vi holder mål, de unge er potensielt tiltenkt mindre roller i år og er således mindre interessante nå. Flere store talenter, men de trenger tid og skal ikke være annet enn back up og stallfyll enda.

 

Blandt de nevnte så er jeg mest kritisk til Wilshere og Giroud. Unge Jack er energisk og ivrig, men det er så lite sluttprodukt og så alt for mange vendinger utover mot venstre i ingenmannsland. Jeg har kritisert Cazorla for litt av det samme; det er veldig lite skummelt med en spiller som dribler utover i banen 35 meter fra mål og utenfor skuddsektor. I dag ser vi det igjen hos Wilshere som vender mot sin venstre med utsiden av sin venstre fot utallige ganger. Det drar ned tempoet og låser ham til å spille to meter fremover eller vende hjemover. Det er så forutsigbart slik det er nå, jeg håper det blir flere vendiger begge veier når teknikk og selvtillit kommer tilbake. Per i dag ikke god nok.

Giroud var god og scoret mye mot de svake, mer og mer usynlig etter som motstanderne ble bedre. Hørt det før?... Jeg liker ham for mye, men i mine øyne så overskygger begrensningene kvalitetene og jeg klarer ikke å se for meg at han skal bli den spilleren som scorer jevnt og trutt mot de beste stopperne i verden. Sagt det i to år og sier det igjen; god spiller, men ingen matchvinner mot topplagene. Det er ikke tempo nok i kroppen hans dessverre. Håper at han i år er i stand til å motbevise meg og at jeg tar skammelig feil.

 

Ryo er ung, rask, teknisk god og morsom å se på. Punktum.. Mangler mye på smartness og jeg ser ikke at han skal kunne ta steget helt opp enda. Flere år med utleie nå, men ser ikke progressjonen jeg hadde håpet på. Lite spilletid i fjor bidrar selvfølgelig til stagnasjon, men de er på tide å vise mer enn glimt av talent nå.

 

Gibbs er god på sitt beste og har hevet bunnivået sitt betraktlig. Samtidig så er det vanskelig å se at han skal bli en verdensklasse back slik Sagna har vært i flere sesonger for oss. Han har gode ferdigheter fremover og har blitt langt bedre bakover enn hva han var. Tacklingene sitter bedre og han er flinkere til å lese situasjoner. Men, når han hvert år mister 20 kamper grunnet skader så stopper karrieren litt opp. Jeg frykter at en ny langvarig skade skal hindre ham i å ta det siste steget. Jeg håper det blir mye rotasjon mellom han og Monreal i år slik at de begge er i form og klare ved skader.

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig med dine vurderinger RP7.

 

Wilshere er hypet hinsides all fornuft, og fremstår pr. i dag som en tredjedels Cesc eller noe slikt. Ser flott ut når han drar seg gjennom ledd en gang i blandt, men det blir lite eller ingenting ut av hans bidrag. Det er et stort potensiale i gutten, men skadene har reversert utviklingen og i forhold til "hypen" har han nå alt å bevise. Det er egentlig litt latterlig at han har drakt nummer 10 og Szczesny drakt nummer 1. Det er desverre fryktelig Wengersk å premiere potensiale. Ettertraktede nummer skal fortjenes, ikke foræres. En bjørnetjeneste overfor spillerne. Unge Carl var inne på det samme når det gjaldt to'ern. Han ville fortjene den. Med den innstillingen kan det godt hende han klarer det også til tross for en masse begrensninger som spiller (pr. i dag).

 

Giroud er ingen verdensklassespiss, men han er heller ikke direkte dårlig. Han har pondus! Han forsvarer en plass i stallen og brukt på riktig måte i de riktige kampene kommer han til å bidra i godt monn. I en startoppstilling i de største kampene blir han dog for enkel.

 

Hvis Gibbs mot all formodning skulle holde seg skadefri kan han utvikle seg videre. Hverken han eller Monreal rekker våre legendariske venstrebacker til knærne. I mine øyne er både han og Jenkinson store spørsmålstegn med tanke på å bekle førstavalgsrollene på backene i årene fremover. Vi kan ikke reparere alle manglene samtidig dog, så begge får få sjansen ennå en stund.

 

Ryo ser jeg liten grunn til å kommentere. Ja, han løper fort. Ja, han klarer å føre en ball upresset 20 meter fremover. Der er det også slutt. Jeg ser absolutt ingenting som tilsier at han skal være en del av en tropp på 25. Det høres det imidlertid ut som Wenger gjør? I mine øyne kun et kommersielt pre-season objekt og han kommer etterhvert til å forsvinne lydløst ut døren som hans landsmann før han.

 

PS! Når det kommer til Cazorla så er han den klart beste offensive spilleren vi har, sammen med Walcott. Etter min mening så får han bekle 10'er rollen inntil Cesc kommer hjem eller Wilshere eventuelt blir mer enn en tredjedels Cesc.

Link to comment
Share on other sites

Flappy er vår beste keeper per dags dato ja. At ikke den plassen er forsterket en gang for alle er en gåte. Burde vært gjort årevis siden.

Wilshere mangler det siste, kanskje han tar steget iløpet av året.. Han er iallefall ingen verdensstjerne fra seriestart.

Giroud gjør som forje sesong, viser seg frem mot elendige forsvar og klapper i sammen ellers. (min mening)

Arteta er solid på midten, en skade på han og masse poeng forsvinner.

 

Pengebingen hadde 70mill i mai. De har renta seg litt, og ikke en krone har blitt brukt. Skal det virkelig skje at de ikke får ut fingeren snart?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...