Jump to content

Asia-turné


Umlaut

Recommended Posts

Ga han aldri 2 måneder på å erstatte van Persie på. Jeg ga han 2 måneder på å vise at han hadde potensiale til å bli en spiss i verdensklasse. Og der "feilet" han. En klubb som Arsenal må ha en spiss i verdensklasse og der er Giroud langt unna.

 

Har kritisert han for feilvalg, sløsing av store (og viktige sjanser) og det faktumet at han ofte dropper for dypt på tross av mangel på fart og teknikk. Noe som jeg syntes er mer enn begrunnet.

 

Giroud er en meget god backup, men et svakt førstevalg i mine øyne og sammenlignet med toppklubber verden over.

 

Klart, hadde en del svake kamper, men også kamper der han viste hva som bor i han!

But we'll see, tør å vedde på at han putter 20 i ligaen i år!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

20 mål som midtspiss i Arsenal burde gå rimelig greit. Jeg er mer spent på om han klarer å score mot topplagene og om han scorer viktige mål fremfor kun å legge på et mål eller to i kamper som allerede er vunnet..

Link to comment
Share on other sites

Nå blir han jo ikke akkurat foret med pasninger som passer hans spillestil heller da. Sagna får jo knapt et innlegg i lufta og i retning pannebrasken til Giroud. Selv om han idag glimtet til med to assist så mangler han mye for å være den som skal servere Giroud..Jenkinson derimot har innleggsfot men mangler mye på det defensive enda. Tror Giroud kan blomstre og drømmer om han blir Arsenals "Drogba" :)

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder selve kampen så vil jeg si at Ramsey for meg var kampens største lyspunkt totalt sett. Virket å være på samme sporet som i slutten av sesongen og var overalt i første omgang. Det var også morsomt å se Zelalem, Gnabry, Olsson, Eisfeld og Aneke (på tross av at han ikke spilte der hvor han er klart best). Det var også artig at Akpom fikk såpass mye med spilletid, men det er rimelig tydelig at han er et godt godt stykke unna.

 

Ble dog litt skuffet over at Ryo ikke fikk spilletid, men satser på at vi får se han neste kamp.

 

6fdadf81jw1e6mqc0hq3gg20b4065npg.gif

Link to comment
Share on other sites

Skal være forsiktig med å hype spillere for tidlig, men jeg må si at å se Zelalem spille for første gang ga mersmak. Deilig touch, rolig med ballen og stor radius. Hadde en stikker det var høy klasse over, uavhengig av nivået på motstander. Artig :)

Link to comment
Share on other sites

Startoppstillingen mot Vietnam:

 

Szczesny, Jenkinson, Sagna, Koscielny, Gibbs, Arteta, Rosicky, Oxlade-Chamberlain, Gnabry, Giroud, Podolski

 

Benken: Fabianski, Martinez, Miquel, Mertesacker, Aneke, Ramsey, Walcott, Akpom, Wilshere, Zelalem, Ryo, Eisfeld, Olsson

Link to comment
Share on other sites

Giroud putter igjen! Ikke overbevisende keeperspill, men god bevegelse og et brukbart skudd fra Olivier.

 

Han er klart best når han henger på skulderen til sisteforsvareren fremfor når han dropper dypt for å involvere seg for mye i spillet..

Link to comment
Share on other sites

Bra prestasjon av Giroud, har krutt i venstreslegga! Tror som sagt andresesongen kan bli meget bra, slet nok mye med nerver i starten. Er dog ikke teknikkens gud med ballen i en del situasjoner.

Ellers er det mye rart synes jeg, litt slapt rett og slett.

Podolski sitt skudd var bra, men jeg synes han er litt for lite gjennombruddshissig, og hans uegoistiskhet ( er det et ord?) i situasjonen tildligere var litt vel drøy.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...