Jump to content

2013.01.26 Brighton B


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Hva faen Walcott gjør der skjønner jeg ikke. Det finnes nesten ikke en sjanse i havet for at det skuddet går inn. Giroud derimot er glimrende plassert..

 

Dette er begrensningen til Walcott desverre. Noen ganger ser han de, andre ganger er det tunell syn

Link to comment
Share on other sites

 

Vi snakker ikke mil her nei.. vi snakker lysår.

 

Jepp, klasse vs møkk. Hadde ikke gjort noe med en ny back-up, men det bør være en allsidig back-up, for kan fort bli mye benk og misnøye når Gibbsy spiller som han spiller.

Link to comment
Share on other sites

Banens beste? I mine øyne er det soleklart Aaron Ramsey. Til tross for at Giroud er fantastisk i dag og scorer 2 mål så er waliseren rett og slett hakket over.

 

For en kamp (igjen!) av waliseren i "quarterback" posisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Han har en nese som skapt til å sniffe.

Personlig har jeg sansen for premierleague studioet til TV2. Virker som jeg er den eneste.

 

BE

TV2-studioet har kommet seg veldig, Claus hadde en tendens til å sette seg selv foran og avbryte alle, men det han kommer med for tiden er som regel veldig bra. Virker som en koselig fyr. TV2-studioet har kommet seg noe enormt og jeg liker å få med meg studio før kamp. (Spesielt Tomas Myhre er veldig flink)

Link to comment
Share on other sites

Jaja. Godt at vi kom oss gjennom. Walcott viser igjen hvor viktig han er. Den kontrakten han signere er worth every penny. Giroud klasse idag. Ramsey deilig å se på. Diaby tung, men for en assist. Mertesacker meget svak, Szcz skuffende.

Link to comment
Share on other sites

Banens beste? I mine øyne er det soleklart Aaron Ramsey. Til tross for at Giroud er fantastisk i dag og scorer 2 mål så er waliseren rett og slett hakket over.

 

For en kamp (igjen!) av waliseren i "quarterback" posisjonen.

Ramsey gjør mye bra, men han har to stygge feil, en enkel feilpasning og en hvor han går for lenge med ballen, banens beste derfor Giroud i mine øyne. Selv om Ramsey var god all over ble han for ivrig utover kampen. Godt å få en kamp på Rosicky og Diaby og herlig å se kvaliteten og touchen til Gibbs og Wilshere når de kommer på. Herlig teknikk på de to engelskmennene! Viktig å få bedre presisjon på dødballene, Walcott og Ox treffer bare førsteforsvarer og vi scorer på en rebound etter eneste corneren vi treffer over førsteforsvarer med.

 

Alt i alt fornøyd, dette var en vanskelig cupkamp mot et lag som spilte fin fotball og var ekstremt hardtarbeidene, et lag som Brighton vil jeg gjerne se i PL neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

uten Giroud i denne kampen - Exit!!

Vurderer Giroud på drakta mi(Må sikre meg en av årets hjemmedrakter for de er nydelige!), han har en herlig fysikk og kjemper hardt og virker også å være veldig glad i klubben. At han scorer mål og har den beste sangen hjelper også! Alltid hatt trua på Giroud og han kunne fått hattrick med brassesparket sitt i dag!

Link to comment
Share on other sites

Banens beste? I mine øyne er det soleklart Aaron Ramsey. Til tross for at Giroud er fantastisk i dag og scorer 2 mål så er waliseren rett og slett hakket over.

 

For en kamp (igjen!) av waliseren i "quarterback" posisjonen.

 

Fantastisk kamp av Ramsey ja, men synes Giroud var hakket bedre. Bevegelig og sterk i dueller, to flotte mål i dag.

 

Men over til Ramsey; det ser virkelig ut til at han funnet posisjonen sin i laget nå. Han får mye tid i denne plassen i laget og kan strø pasninger utover banen. Når han har et beist som Diaby sammen med seg på midtbanen, så blir han heller ikke så veldig avslørt på det fysiske. Jobber knallhardt og skaper gode sjanser som alltid. Begynner å bli mye mer sikrere i det korte pasningsspillet også nå. En verdensklassespiller in the making.

Link to comment
Share on other sites

Men over til Ramsey; det ser virkelig ut til at han funnet posisjonen sin i laget nå. Han får mye tid i denne plassen i laget og kan strø pasninger utover banen. Når han har et beist som Diaby sammen med seg på midtbanen, så blir han heller ikke så veldig avslørt på det fysiske. Jobber knallhardt og skaper gode sjanser som alltid. Begynner å bli mye mer sikrere i det korte pasningsspillet også nå. En verdensklassespiller in the making.

Har alltid sagt at Ramsey hører hjemme i Arteta-rollen på banen, han strør pasninger og lager rom på den måten og er sterkere i kroppen og raskere enn Arteta, må dog luke ut sine siste små feil før han tar plassen fra spanjolen dog.

Link to comment
Share on other sites

Har alltid sagt at Ramsey hører hjemme i Arteta-rollen på banen, han strør pasninger og lager rom på den måten og er sterkere i kroppen og raskere enn Arteta, må dog luke ut sine siste små feil før han tar plassen fra spanjolen dog.

 

 

Selv har jeg alltid ønsket å se Ramsey spille mer høyere i banen hvor han kan tre gjennom og utfordre inn i feltet oftere, for dette er også to aspekter som han er veldig god på. Men det ser jo ut som du har rett om du sier at han kan ta over for Arteta etterhvert, for det begynner jeg å tro på. Nå har jo ikke Arteta prestert like godt denne sesongen som forrige, så kanskje waliseren vår klarer å danke baskeren vår ut av laget om han fortsetter å spille på dette nivået? En stor framtid har han ihvertfall, det kan vi vel alle være enig i.

Link to comment
Share on other sites

Banens beste? I mine øyne er det soleklart Aaron Ramsey. Til tross for at Giroud er fantastisk i dag og scorer 2 mål så er waliseren rett og slett hakket over.

 

For en kamp (igjen!) av waliseren i "quarterback" posisjonen.

Jada, vi skjønner at du har fått deg en ny favorittspiller. Men noe soleklar BB var han ikke! Synes han lager mange unødvendige frispark hvor han takler folk som er på vei hjemover, og kommer for det meste for sent inn i taklinger. Men han gir ihvertfall alt utpå der, og skaper en viss rytme i spillet vårt med raske avleveringer. Han er uten tvil mye mer komfortabel i midten enn ute på kant!

Link to comment
Share on other sites

Jada, vi skjønner at du har fått deg en ny favorittspiller. Men noe soleklar BB var han ikke! Synes han lager mange unødvendige frispark hvor han takler folk som er på vei hjemover, og kommer for det meste for sent inn i taklinger. Men han gir ihvertfall alt utpå der, og skaper en viss rytme i spillet vårt med raske avleveringer. Han er uten tvil mye mer komfortabel i midten enn ute på kant!

Jeg ser nytteverdien i frisparkene vi lager og også det lille tuppet vi har begynte å gi ballen to meter vekk rett etter frisparket er blåst. Dette er to ting som hjelper oss veldig i mot kontringer. Jeg er veldig glad i fotballtaktikk og rollene som Ramsey/Arteta, Gibbs og Cazorla vanligvis innehar er rollene som interesserer meg mest, derfor sitter jeg alltid under kamp og noterer ned hva som er bra av Ramsey og hva som er dårlig. I dag var det mye bra, men han kunne gitt oss to baklengs også, derfor er Giroud min soleklare BB.

 

Er rutinen og at han ble for ivrig som trakk ned Ramsey i dag og da får han to enkle balltap, hovedgreia med posisjonen han spiller er jo at spilleren ikke skal ha balltap, men distribuere trygge pasninger rundt til medspillere for å skape rom for dem.

Link to comment
Share on other sites

5 runde. Job well done. Man of the match: Giroud. Santos helfæl. Wenger foretar de rette byttene, akkurat på de rette tidspunktene. Coaching i verdensklasse. Vi strammet opp det meste når Jack og Theo kom innpå.

Det å kalle Claus Lundekvam for narko-hue og kokainhue visualiserer EN av grunnene til at jeg trakk meg fra dette forumet. Den formen for karakteristikk og benevnelse hører ikke hjemme noe sted. I hvertfall ikke her. En enkel jobb for moderatorene å gjøre noe med det. Just do it! Forøvrig så er TV2 studio meget bra for tiden. God peil, lun humor, til og med yiden Alexander Schau kler rollen som anker. Og der var vel United klar for 5 runde. Etter 2 minutter........

Link to comment
Share on other sites

5 runde. Job well done. Man of the match: Giroud. Santos helfæl. Wenger foretar de rette byttene, akkurat på de rette tidspunktene. Coaching i verdensklasse. Vi strammet opp det meste når Jack og Theo kom innpå.

Det å kalle Claus Lundekvam for narko-hue og kokainhue visualiserer EN av grunnene til at jeg trakk meg fra dette forumet. Den formen for karakteristikk og benevnelse hører ikke hjemme noe sted. I hvertfall ikke her. En enkel jobb for moderatorene å gjøre noe med det. Just do it! Forøvrig så er TV2 studio meget bra for tiden. God peil, lun humor, til og med yiden Alexander Schau kler rollen som anker. Og der var vel United klar for 5 runde. Etter 2 minutter........

Dette innlegget summerer opp alt jeg føler akkurat nå. (Schau er dårlig når han prøver å være morsom, men når han er anker strammer han seg opp og leverer bra). Karakteristikken enkelte får(selv våre egne) her, er helt forferdelig og folk må tenke på at dette er enkeltindivider som gjør feil, akkurat som alle andre mennesker. I Claus sitt tilfelle var det en alvorlig uvane, men han har kvittet seg med uvanen og leverer bra i studioet og fremstår som humoristisk og tør å stå for sine egne meninger(Litt nervøs i starten og jattet ofte med, men står for sitt nå.)

Jeg husker jeg en gang kommenterte utseendet til Tevez for lenge siden(Når han gikk til United?) og fikk masse kritikk her på forumet, slik det er nå ville jeg sannsynligvis fått en masse: "Haha" og "+1" for en slik usaklig(og usmakelig) kommentar.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...