Jump to content

Jan Vertonghen


Utne

Recommended Posts

Link to comment
Share on other sites

Etter Koscielnys fantastiske sesong samt kjøpet av Santos og Mertesacker, så har jeg vanskelig for å se at vi henter Vertonghen. I så fall må det være for å få inn mer muskler og defensive fibre i midtbanen. Og der har vi allerede Song, Arteta og Wilshere. Selvfølgelig er det ideelt og bytte ut gode spillere med veldig gode spillere, men jeg tviler på at Wenger kommer til å styrke de bakre rekker denne sommeren. Uten å ha sett for mye av Jan så er jeg ikke sikker på om det er plass til han i dagens start 11er.

Link to comment
Share on other sites

Har også litt vanskelig for å se at vi henter Verthongen eller en annen relativt kostbar stopper. Vi har Vermaelen, Koscielny og Mertesacker som er gode og kniver om fast plass på laget mens vi har Djourou som sikkert er fornøyd som fjerdevalg. Vil Verthongen være det om det er JD han skal erstatte? På toppen av det har vi vel fremdeles Squillaci i rekkene våre enn så lenge, også må vi ikke glemme Bartley og Miquel som sikkert er gira på flere sjanser.

 

Fordelen med Verthongen i så måte er at han er en slags potet som også kan bekle venstrebacken og defensiv midtbane greit, men vil kapteinen i Ajax som er høytaktuell for en rekke storklubber ta til takke med en slags rotasjonsrolle i Arsenal? Jeg tviler. Men for all del, med alle skadene vi alltid får skal han nok få klokket inn en bråte med matcher.

 

Men aldri si aldri. Dersom det blir større endringer i forsvaret i sommer kan alt skje.

Link to comment
Share on other sites

Etter Koscielnys fantastiske sesong samt kjøpet av Santos og Mertesacker, så har jeg vanskelig for å se at vi henter Vertonghen. I så fall må det være for å få inn mer muskler og defensive fibre i midtbanen. Og der har vi allerede Song, Arteta og Wilshere. Selvfølgelig er det ideelt og bytte ut gode spillere med veldig gode spillere, men jeg tviler på at Wenger kommer til å styrke de bakre rekker denne sommeren. Uten å ha sett for mye av Jan så er jeg ikke sikker på om det er plass til han i dagens start 11er.

Dagens 11'er mangler jo flere av de du nevner. Akkurat derfor Verthogen er en ideell signering :)

Link to comment
Share on other sites

Noen som husker Emmanuel Petit?

 

Pure class. Petit - Vieira tidenes mest komplette sentrale midtbane i PL? Kan ikke komme på et par som noen gang har vært bedre. Perfekt for hverandre, han som var værst å miste til barca, ikke Overmars....

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne hatt en ny Petit.

 

Jeg vet ikke allverdens om M'Vila, er han en lignende spillertype?

 

Jan Vertonghen kan være det, men om det er noe slik Wenger har i tankene er et annet spørsmål. Om det er noe i dette i det hele tatt er egentlig et åpent spørsmål, men jeg personlig håper det er det. Når en planlegger sesongen må vi også ha i bakhodet at Wilshere kun vil være en outsider neste sesong og Diaby i beste fall en fidus. I tillegg til det er Wilshere egentlig en offensiv spiller.

Link to comment
Share on other sites

Den forholdsvis troverdige bloggeren Ashburton Grove sier at Verthongens agent er i samtaler i Spurs (ref. nederlandsk presse), men at spilleren selv avventer til det er avgjort hvem som spiller CL neste sesong.

 

Vertonghen - for example - is waiting until the end of the season to make up his mind. Arsene is interested in him but he's not the only manager looking at the Beligum defender. Vertonghen is being courted by other Premier League clubs. At this moment in time he's been made a very good financial offer by one of our rivals - which he might take up if they can offer him football in Europe's elite competition.

 

M'Vila also wants to play in next season's big ears trophy. He's our first choice central midfielder signing this summer but as with all top quality prospects is being tracked by other big clubs. That's why Wenger has looked at two

Link to comment
Share on other sites

<p>Hvis Verthongen er både midtstopper, venstreback og defensiv midtbane så tror jeg det er en bra mann å ha. PEtit var jo også midtstopper før han kom til oss, hadde ikke vært dumt med en ligneende type. Song spiller veldig mye og trenger avlastning av og til, og vi har alltid skader i de bakre rekker.</p>

Link to comment
Share on other sites

<p>Hvis Verthongen er både midtstopper, venstreback og defensiv midtbane så tror jeg det er en bra mann å ha. PEtit var jo også midtstopper før han kom til oss, hadde ikke vært dumt med en ligneende type. Song spiller veldig mye og trenger avlastning av og til, og vi har alltid skader i de bakre rekker.</p>

Det er også flust med kamper der det kan lønne seg å stille med to duellspillere på midten så det er godt mulig å starte med både Song og Verthogen

Link to comment
Share on other sites

Det er også flust med kamper der det kan lønne seg å stille med to duellspillere på midten så det er godt mulig å starte med både Song og Verthogen

 

enig! Ha ren god følelse av at denne spillerne kan passe inn hos oss, men det er mulig fordi det er kapteinen til Ajax og vi vet hva vi fikk forrige gang vi kjøpte kapteinen til Ajax!

Link to comment
Share on other sites

--------------------Szczesny-------------------------

 

Sagna – Koscielny – Vertonghen - Vermaelen

 

-------Wilshere -----M’Vila ------- Arteta---------

 

------------------------Song-------------------------

 

-------------Van Persie - Podolski---------------

Link to comment
Share on other sites

--------------------Szczesny-------------------------

 

Sagna – Koscielny – Vertonghen - Vermaelen

 

-------Wilshere -----M’Vila ------- Arteta---------

 

------------------------Song-------------------------

 

-------------Van Persie - Podolski---------------

 

Neineinei!

 

Vermaelen på venstreback fikk vi se tidligere i sesongen, og det var på grensa til katastrofalt. Han er stopper, ingenting annet. Å bruke Song i en slik offensiv rolle ville også vært å kaste bort hans beste egenskaper, nemlig duellspillet. Det trenger vi foran backfireren. Joda, han har mange assist denne sesongen, men han slår jammen meg også mange horrible pasninger iløpet av en kamp. Han har truffet på to "bue-pasninger" til Van Persie som har endt i mål, men Gud vet hvor mange ganger han har prøvd å feilet stort. Det er helt kart bedre at Song får kommet fra dypet, det er da han er farlig fremover.

Link to comment
Share on other sites

 

Neineinei!

 

Vermaelen på venstreback fikk vi se tidligere i sesongen, og det var på grensa til katastrofalt. Han er stopper, ingenting annet. Å bruke Song i en slik offensiv rolle ville også vært å kaste bort hans beste egenskaper, nemlig duellspillet. Det trenger vi foran backfireren. Joda, han har mange assist denne sesongen, men han slår jammen meg også mange horrible pasninger iløpet av en kamp. Han har truffet på to "bue-pasninger" til Van Persie som har endt i mål, men Gud vet hvor mange ganger han har prøvd å feilet stort. Det er helt kart bedre at Song får kommet fra dypet, det er da han er farlig fremover.

 

100% enig i Vermaelen og Song. Hadde vi hatt Wilshere tilgjengelig så hadde han selvfølgelig tatt den offensive rollen og ikke Song også..

Link to comment
Share on other sites

Petit ble nevnt før i dag, og det minnet meg om denne klassiske historien..

 

Arsenal hero and double winner Emmanuel Petit has admitted that Tottenham Hotspur Chairman Alan Sugar paid for his taxi to Arsenal when he arrived in England from Monaco, and later that day he rejected the White Hart Lane club to sign for Arsene Wenger's Arsenal.

 

 

“I don’t know if it was Gerry Francis who paid, but it’s true the day I arrived in England I first went to White Hart Lane. I had a meeting with Mr Sugar and they made me an offer.

 

“Two hours later they ordered me a black cab, it was pre-paid, and I went to see Arsene Wenger at his place. When I arrived he was with David Dein, and two hours later I’d given my word to Arsenal”

http://www.sport.co.uk/news/Football/38028/Petit_Spurs_paid_the_cab_then_two_hours_later_I%E2%80%99d_given_my_word_to_Arsenal.aspx

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...