Jump to content

Jan Vertonghen


Utne

Recommended Posts

Jeg tror nok det går litt mer andre veien: Han venter med å signere for en ny klubb til han vet hvem som har kvalifisert seg til CL og ikke.

Logisk nok. Det er derfor jeg syns vi bør anstrenge oss maksimalt med kontraktstilbud og smiger fra Vermaelen i tilfelle plassen skulle gå fyken.

Link to comment
Share on other sites

Frank de Boer har sagt til nederlandsk media at han ønsker å ha troppen til neste sesong klar før EM-sluttspillet begynner. Dermed ønsker han avklaring rundt de sannsynlige avgangene til Vertonghen og van der Wiel. Dermed må Wenger få ut fingeren om vi ønsker han, ifølge AD.nl er tottenham foreløpig det eneste laget som har vist konkret interesse. Noe jeg tolker den veien at de har henvendt seg hos Ajax om Vertonghen. Jeg vil virkelig ikke se Vertonghen ende opp hos Tottenham, heller hos oss, meget god spiller og med våre sedvanlige skader blir det nok plass til han på laget og.

Link to comment
Share on other sites

Har vi egentlig bruk for Vertonghen?

Jeg var ikke fornøyd med Koscielny etter hans første sesong, men føler virkelig at han har tatt store skritt på flere områder denne sesongen. Et meget godt 3.valg som stopper etter mitt syn, og jeg håper at han får mulighet til å fortsette å spille jevnlig ut ifra en slik rolle i laget. Med tanke på at Vermaelen og Per som normalt burde være vårt beste stoppervalg, så tviler jeg på at dette kjøpet blir gjennomført.

Om ikke Wenger har en slu plan, om at Vertonghen plutselig skal bli utfordreren til Song på den defensive jobben på sentral midtbane. Man veit aldri hvilket potensiale den manageren ser hos enkelte spillere.......

Link to comment
Share on other sites

Frank de Boer har sagt til nederlandsk media at han ønsker å ha troppen til neste sesong klar før EM-sluttspillet begynner. Dermed ønsker han avklaring rundt de sannsynlige avgangene til Vertonghen og van der Wiel. Dermed må Wenger få ut fingeren om vi ønsker han, ifølge AD.nl er tottenham foreløpig det eneste laget som har vist konkret interesse. Noe jeg tolker den veien at de har henvendt seg hos Ajax om Vertonghen. Jeg vil virkelig ikke se Vertonghen ende opp hos Tottenham, heller hos oss, meget god spiller og med våre sedvanlige skader blir det nok plass til han på laget og.

 

Dette kan jo forsåvidt være fordel for Arsenal dersom vi kaprer tredjeplassen, da vi vil være garantert CL-spill neste sesong. Tottenham på sin side må kvalifisere seg, noe som er ingen garanti for at de klarer. Kvalifiseringen er etter EM

Link to comment
Share on other sites

- Spurs har spurt meg om ham. Er han klok, så velger han oss, sier nederlenderen.

 

Tror nok at Vertonghen har flere interesserte klubber, og jeg tviler på at han velger Spurs med mindre de kommer på 4. plass. Om Arsenal vil ha Jan, så tror jeg også at vi får han. Spurs har van der Vaart til å overtale han, vi har landsmann og kompis Vermaelen. I tillegg spiller vi forhåpentligvis i CL neste år(BANK I BORDET!!!!!). Men vil Wenger ha han? Djourou er jo en superspiller i følge han.

Link to comment
Share on other sites

- http://www.goal.com/en-gb/news/2896/premier-league/2012/05/08/3088368/ajax-defender-vertonghen-tottenham-are-my-absolute-favourite

- http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2141157/Sir-Alex-Ferguson-joins-race-Jan-Vertonghen.html

 

Blandede uttalelser og sitater fra rykteavisene...tolk det som man vil, men får vel ikke følelsen av at han først og fremst ønsker seg til Arsenal.

Samtidig er jeg ikke sikker på at Wenger har tenkt å kjøpe noen stopper heller.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi får M'Vila så blir vel også kanskje Vertonghen uaktuell?

 

Han er veldig uaktuell hvis det stemmer at han ønsker å spille for avskummet fremfor oss ihvertfall. Kan bli et nytt røverkjøp for 'Appy 'Arry dette. Koster vel bare £7 mill.?

Antar han ser muligheten for førstelagsfotball større i andre klubber enn Arsenal. Time will show.

Når det er sagt er ikke et stopperkjøp førsteprioritet i mine øyne. Klarer oss kanskje med Verminator, Kos og Per så lenge de holder seg skadefri. (Men det skjer jo aldri..)

I utgangspunktet bør vi ihvertfall ha èn til å erstatte Djourou og Squillaci som etter min mening er et godt stykke unna det nivået vi trenger som backup og bør selges.

Er uansett det kollektive spillet defensivt og balansen i laget som er det største problemet fremfor enkeltprestasjoner i forsvaret. Over 60 baklengsmål i alle turneringer er alt for mye.

Får håpe Bould kan bidra mer der hvis han blir assistent til Wenger.

 

M'Vila blir i tilfelle ikke billig..£16-17 mill.+ Podolski kjøpet på toppen så regner jeg med det blir en del salg før evt. flere forsterkninger.

Vela, Bendtner, Arshavin, Chamahk er kanskje de som har mest verdi.

Link to comment
Share on other sites

Er relativt sikker på at han ikke går til Spudz, vil være en god signering for de i såfall, en god spiller i den posisjonen de trenger det mest. Leste på twitter før i dag at de ikke hadde råd til lønna han krever, synd jeg ikke husker kilden!

Link to comment
Share on other sites

Utrolig bittert om han velger tottenham, har vært tilhenger av Vertonghen så lenge nå, da er det bare trist hvis valget faller på tottenham.

Er bittert, men han har sannsynligvis ikke hatt så mange andre tilbud som det ryktes om, med dette kjøpet får Tottenham forsterket en av posisjonene de har vært dårligst besatt på i år..

Link to comment
Share on other sites

Han har nå annonsert at Milan er høyaktuelle. Som med Hazard gjør han sin del av jobben med å hype seg selv opp og få den beste dealen mulig hos en av de store europeiske klubbene. Med tanke på alle bruduljene rundt spillere vi har mistet, eller risikerer av miste av samme grunn syns jeg det er litt ironisk at såpass mange sikler over disse belgierne nå når de gjør det samme i full offentlighet og uten diskresjon. Hva vil vi tenke hvis vi henter f.eks Verthonghen og han gjør setter i gang en slik flørt mot City etter et par sesonger sånn som en viss Nasri?

Link to comment
Share on other sites

Vertonghen velger neppe hottentottene etter i dag. Riktignok har han ikke ambisjoner over at han skal ha konkurranse på plassen sin, men Champions League vil han nok spille.

Link to comment
Share on other sites

Han har nå annonsert at Milan er høyaktuelle. Som med Hazard gjør han sin del av jobben med å hype seg selv opp og få den beste dealen mulig hos en av de store europeiske klubbene. Med tanke på alle bruduljene rundt spillere vi har mistet, eller risikerer av miste av samme grunn syns jeg det er litt ironisk at såpass mange sikler over disse belgierne nå når de gjør det samme i full offentlighet og uten diskresjon. Hva vil vi tenke hvis vi henter f.eks Verthonghen og han gjør setter i gang en slik flørt mot City etter et par sesonger sånn som en viss Nasri?

Synes du er veldig flink til å få fram perspektiver i mange av dine innlegg. Det er en viktig egenskap og viktig for mangfoldet på forumet.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Takk for den ben!

 

Ny oppdatering: Ryktene fra Belgia sier at Vertonghen ikke vil til Spurs nå som Redknapp har fått fyken og de er managerløs. Hihihihihi...

 

Tror ikke vi henter han, men veldig fint om han ikke ender opp i Spurs.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...