Jump to content

FA cupen


Arsenalboy93

Recommended Posts

Manchester-derby i FA-cupens tredje runde

 

 

 

Da var trekningen for tredje runde i FA cupen klar. Arsenal møter Leeds mens, United møter city igjen. Dette er vel den cupen vi har størst muligheter til å vinne noe som gjør dette til en ønsketrenking.

 

Her er resten av oppgjørene:

 

FA-cupens tredje runde (spilles 7. eller 8. januar):

Middlesbrough - Shrewsbury

Nottingham Forest - Leicester City

Manchester City - Manchester United

Dagenham & Redbridge eller Walsall - Millwall

Crawley Town - Bristol City

Doncaster Rovers - Sutton United eller Notts County

Bristol Rovers - Aston Villa

Tottenham - Cheltenham

Sheffield Wednesday - West Ham United

MK Dons - Queens Park Rangers

Hull City - Ipswich Town

Coventry City - Southampton

Brighton & Hove Alboin - Wrexham

Fulham - Charlton Athletic

Birmingham City - Wolverhampton

Norwich City - Burnley

Arsenal - Leeds United

Derby County - Crystal Palace

Fleetwood Town eller Yeovil Town - Blackpool

Swindon Town - Wigan

Barnsley - Swansea City

Chelmsford City eller Macclesfield - Bolton

Newcastle United - Blackburn Rovers

Everton - Tamworth

Sheffield United - Salisbury City eller Grimsby Town

Liverpool - Southend eller Oldham Athletic

Gillingham - Stoke City

Chelsea - Portsmouth

Watford - Bradford City

Peterborough United - Sunderland

West Bromwich Albion - Cardiff City

Reading - Stevenage

Link to comment
Share on other sites

Jeg må minne om at vi møtte Leeds på vår hjemmebane også i første runde i fjor (foreløpig i år - i januar) i en kamp som endte 1-1 der Fabregas utlignet for oss med straffespark på overtid. Omkampen borte vant vi forholdsvis enkelt.

 

Året før slo Leeds ut ManU på Old Trafford med resultatet 0-1.

Link to comment
Share on other sites

Hjemmekamp, god stemning på tribunen (mange tilreisende fra Leeds), og en god sjanse på å gå videre.

Det er en god trekning.

Positivt er det, at Manchester-lagene får en ekstra "rival" kamp i begynnelsen av januar.

Link to comment
Share on other sites

Ganske overraskende, i alle fall sett før sesongen, at en av disse fra Manchester kan være utslått av både Champions League og FA Cupen før man har startet på 2012 for fullt. Hadde det vært Arsenal som var i en slik sitasjon ville media laget hysteri og ønsket Wengers hode på et fat...

Link to comment
Share on other sites

Ganske overraskende, i alle fall sett før sesongen, at en av disse fra Manchester kan være utslått av både Champions League og FA Cupen før man har startet på 2012 for fullt. Hadde det vært Arsenal som var i en slik sitasjon ville media laget hysteri og ønsket Wengers hode på et fat...

 

Dem er vel strengt tatt nummer 1 og 2 i premier league da... Å ryke ut av cupene ville skapt kritikk, men ikke lynsjestemning

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fullt klar over posisjonen deres i ligaen, men mener/tror likevell at det ville blitt lagd en gjeng med høygaffler og fakler om det hadde vært Arsenal og Wenger som misset i de to cupene. Men så har vi kanskje enn annen historie med snart 7 år tørketid...

Jeg ville heller hatt Citys resultater denne sesongen enn våre egne, og det gjelder fremdeles om laget ryker av CL og FAC nå (noe som ikke er gitt...)

Link to comment
Share on other sites

Dem er vel strengt tatt nummer 1 og 2 i premier league da... Å ryke ut av cupene ville skapt kritikk, men ikke lynsjestemning

Kopierer dette fra united forumet:

 

"FERGUSON KAN BRENNE I HELVETE! Det her er din feil ene og alene! Hvis du ikke makter nivået lenger, så ta din hatt og gå! For det her er pinlig."

 

"SAF kjøper jo ikke riktige spillere. Han mener de har feil pris, og de gode spillerne koster penger. All respekt til SAF for det han har gjort, men nå hangler politiken hans helt på tynn is."

 

Mulig dette ikke er full lynsjestemning enda, men Gud hvor jeg gleder meg til at de ryker ut for City i FAC i tillegg!

Link to comment
Share on other sites

 

Kopierer dette fra united forumet:

 

"FERGUSON KAN BRENNE I HELVETE! Det her er din feil ene og alene! Hvis du ikke makter nivået lenger, så ta din hatt og gå! For det her er pinlig."

 

"SAF kjøper jo ikke riktige spillere. Han mener de har feil pris, og de gode spillerne koster penger. All respekt til SAF for det han har gjort, men nå hangler politiken hans helt på tynn is."

 

Mulig dette ikke er full lynsjestemning enda, men Gud hvor jeg gleder meg til at de ryker ut for City i FAC i tillegg!

 

Jeg har aldri sagt at supportere ikke ville reagere. Det dy begynte med å si var at det ville bli lynsjestemning i MEDIA.

 

Men moro at de røk ut

Link to comment
Share on other sites

Hvem er det som står bak media da kanskje? Om man leser nettsidene til TV2 Sporten, vg, dagbladet og nettavisen består disse stort sett av Manchester United og Liverpool supportere. De fleste står frem når laget presterer godt og skriver lange artikler om hvorfor livet er på topp. Hva tror du de da vil gjøre nå fremover hvis trenden fortsetter og de ryker ut også i FAC mot City? Det blir sikkert ikke så mange som medgangsskriverne, men flauser vil skape irritasjon og irritasjonen kommer ofte ut ved klaging på det du egentlig vet er godt nok. Bare se på oss selv som i september var inne på tanken å gi Wenger fyken, om ikke alle skrev det ned her så vil jeg tro tanken streifet de fleste. Nå har ting begynt å komme tilbake på skinnene, og det vil det også gjøre hos Sir Alex, selv om det helt sikkert vil bli syting i media.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Her er cupens fjerde runde: (spilles 28/29 jan.)

 

Brighton or Wrexham v Newcastle United

Sunderland v Middlesbrough

Dagenham & Redbridge or Millwall v Southampton

Hull City v Crawley Town

MK Dons or QPR v Chelsea

West Brom v Norwich City

Blackpool v Sheffield Wednesday

Arsenal or Leeds United v Aston Villa

Stevenage v Notts County

Watford v Tottenham

Liverpool v Manchester United

Derby County v Stoke City

Everton v Fulham

Macclesfield or Bolton v Swansea City

Sheffield United v Birmingham or Wolves

Nottingham Forest or Leicester v Swindon Town

Link to comment
Share on other sites

Det kommer garantert til å smelle på Anfield etter at forholdet mellom klubbene, om mulig, har blitt enda dårligere den siste tiden. Og jeg ser ikke bort ifra at Liverpool drar i land en seier her selv om Suarez fortsatt vil være utestengt.

Vi syntes Manchester U har vært heldig med trekningene i diverse cuper tidligere.

Manchester City borte etterfulgt av Liverpool på Anfield er vel verste sort.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Av alle vi kunne trukket var vel dette topp 5 verste trekningen vi kunne fått forutsatt at Soton drar i land seieren mot Norwich til slutt. Chelsea trakk Brentford hjemme og United trakk Wigan også hjemme må de være ganske så fornøyd med trekningen og benytter anledningen sikkert til å hvile et par nøkkelspillere. City derimot trakk heldigvis det som mest sannsynlig blir et nytt PL-lag. Liverpool vinner nok sin hengekamp og møter en klubb i nedre sjiktet av Championsship akkurat som United.Tottene var også heldige med trekningen som fikk Wycombe hjemme.

Jeg skulle gjerne sett for meg at vi hadde gitt spillerne i Accrington Stanley 90 minutter de aldri ville glemt.

Link to comment
Share on other sites

Ja det var en dritt trekning. Samtidig må man kunne slå ett top10 PL lag på bortebane for å ha noe i Cup'en å gjøre. To kamper borte på rad gir vel evt muligheter for hjemmebane resterende som ikke spilles på nøytral bane.

Hvis jeg ikke tar feil (noe jeg ofte gjør) så tar ikke FA hensyn til om et lag har hatt hjemme-/bortekamper tidligere. Laget som blir trukket ut først får hjemmebane. I teorien kan derfor et lag få bare hjemme- eller bortekamper.

 

(hentet fra FA sine "regler": The venue of each match (save for the Semi-Finals or Final which will be played at venues selected by the Professional Game Board) will be that of the first named Club.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Sutton United neste. Drømmetrekning! Ryker vi her kan vi bare fristille hele laget fra sine kontrakter. Dessverre ble det ingen 'storoppgjør' ellers i runden. Hadde håpet noen av PL-lagene hadde møtt hverandre. Men alle fikk heldigvis bortekamp så får vi håpe at Wolves tar en skalp til og at de andre lagene også får skikkelig motstand. United trakk Blackburn borte mens City trakk Huddesfield også borte. Tottene trakk Fulham borte.

Link to comment
Share on other sites

Ett lag som ligger på nedre halvdel på engelsk nivå 5 (conference) burde vi ha en sjanse mot, og også en god mulighet til å spare på våre "beste" ;D .

 

Så skadeutsatte som enkelte av våre har vært så kan det være greit å sende ut på reservene når vi møter Sutton United som spiller på kunstgress hjemme.

Jeg er vel en av de som mener kunstgress har fått et ufortjent dårlig rykte, men vi kan vel starte med et noenlunde likt lag som mot Soton, og kanskje spare enda en spiller eller to (F.eks. Mustafi).

 

Nå skal vi selvsagt ikke bli for kjepphøge for vi kommer til å møte et lag som spiller en av de største kampene i sin klubbhistorie.

 

I tillegg så er det en grei trekning rent geografisk, siden Sutton ligger innenfor grensen til "Stor-London" (Sør for Wimbledon) :proud:

Link to comment
Share on other sites

Dette er en såkalt heldig trekning for oss. Burde selvfølgelig bli seier, spørsmålet er nesten hvor mange mål vi kommer til å score. Leeds viste selvfølgelig at laget ikke må undervurderes. Regner med at det blir flere unggutter å se, men håper på en god blanding av unge og rutinerte spillere. Blir sikkert et hyggelig gjensyn for Craig Eastmond, som var hos oss i mange år.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...