Jump to content

Shinji Kagawa


pacman

Recommended Posts

http://www.emirates247.com/premier-league/wenger-to-beef-up-arsenal-with-blue-samurai-2011-08-11-1.412731?

 

Har hatt en god men skadeplaget sesong for Dortmumd.. Usikkert rundt statsene hannes, da det i linken står at han hadde 8 assist og 8 mål, mens det på ESPN står 8 mål og 1 assist..

 

Uansett blir spennende å se hvem som kommer inn å erstatter Nasri og Fab, da de begge virker å være gone

Link to comment
Share on other sites

Tipper Wenger har lest i Asia tråden vår der jeg og RastaPinky pratet om hvordan vi skal promotere oss i Asia. Kjøp asiatiske spillere! Haha jeg må bare le i disse dager...

 

Nå skal det sies at jeg har sett han spille tidligere og har blitt imponert, men han er fortsatt en meget uferdig spiller og han er forholdsvis "lett", men en meget positiv ting (sett bortifra at han er meget teknisk god, rask o.l.) er at han er japansk og virker som om han har de samme moralene når det gjelder å jobbe for laget som de fleste andre asiatiske "superstjernene". Ytterst få av disse som har noe primadonnanykker.

 

Hvis han blir kjøpt inn sammen med Mata så blir jeg meget fornøyd, men som sagt så ville et enslig kjøp av Kagawa virkelig satt sinnet i kok hos meg hvis både Nasri og Fabregas går.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har begynt å følge litt med på tysk fotball, og så åpningskampen til Dortmund i helgen. JA TAKK! En meget spennende spiller, som jeg gjerne skulle sett i Arsenal. Selvfølgeølig er han ikke en fullverdig erstatter for Fabregas, mye på grunn av at han er en heeeelt annen spilletype. Dessuten ser jeg ikke helt hvordan han skulle passet inn hos oss. Men han har et enormt potensiale, gi han ett eller to år, så er han en superstjerne.

Link to comment
Share on other sites

Hvis han blir kjøpt inn sammen med Mata så blir jeg meget fornøyd, men som sagt så ville et enslig kjøp av Kagawa virkelig satt sinnet i kok hos meg hvis både Nasri og Fabregas går.

My point exactly! Vel og bra med unge lovende, men det har vi da fått nok av i sommer?

Link to comment
Share on other sites

Fulgte Borussia Dortmund store deler av fjorårets sesong, en sesong hvor de vant bundesligaen overlegent. På dette Dortmund laget var det mange som utmerket seg positivt der i blant Shinji Kagawa. Han spillte bare høst sesongen grunnet en stygg skade han pådro seg i Asia mesterskapet, men var klasse og en stor bidragsyter til det forspranget Dortmund hadde fått til nyttår. Som tidligere sagt minner denne gutten om Messi, men er selvfølgelig ikke av samme kaliber(enda) han er fotrapp, veldig god teknisk, bra overblikk og forståelse for spillet og ikke minst veldig målfarlig! Sammen med Grosskreutz og Gøtze dannet Kagawa et strålende angrepstrio. Men fakta er at Kagawa er ingen Fabregas det er faktisk ganske få likhetstrekk mellom de og bringe Kagawa inn for å erstatte Fabregas ville vært absolutt "nonsens". Da ville jeg heller foretrukket å erstatte Nasri med Kagawa ettersom jeg ser mer likhets trekk i de to enn med Fabregas. En mulig erstatter for Fabregas fra dette Dortmund laget måtte heller vært "Super-Mario" Gøtze som har rukket å etablere seg på det Tyske landslaget i en alder av 19 år! Men Gøtze tror jeg blir forferdelig dyr, og har nok heller ingen intensjoner i å forlate Dortmund med det samme heller.

 

I en drømmeverden kunne vi kanskje raidet dette Dortmund laget med kjøpt Gøtze, Kagawa, Hummels(Subotic) og Sven Bender! Da kunne vi kvittet oss med både Fabregas og Nasri uten frykt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg legger ved en video av gutten:

 

http://www.youtube.com/watch?v=zhdO1SO8XGY&feature=related

 

Han ligner jo veldig på en viss Argentiner.

En blanding av Nasri og Messi. Har trøye nr.8.

Så jo imponerende ut, men alt kan bli bra på tre minutter på Youtube.

Men han kan gjerne handles inn om det vi så er sånn han er.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...