Jump to content

Spådommer for overgangsvinduet sommeren 2011


Stefanb

  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nå har overgangsvinduene kommet og gått mange ganger og det er kun ved 2-3 anledninger hvor vi har fått inn en spiller som har forsterket laget betraktelig med en gang. Den første var Andrey Arshavin og den andre var Thomas Vermaelen. Samir Nasri kan diskuteres, men det er kun denne sesongen han først slo til.

 

For min del har jeg blitt skuffet gang på gang hver eneste bidige år ved at Wenger har unnlatt å gjøre forsterkninger hvor så og si hver eneste supporter ser mangler. Han har også kommet ut med flere lovnader om at han har identifisert flere "targets" og er klar til å handle tidlig.

 

Kommer Wenger til å gjøre det som er nødvendig i sommeren? Altså å kvitte seg med dødkjøttet (Almunia, Denilson, Diaby, Rosicky osv.) og handle inn et par spillere som faktisk kan forsvare en plass i førsteellveren. Samt en backup for Song som de fleste av oss (og flere eksperter) har etterlyst i lang tid?

 

Hva tror dere? Kommer Wenger til å gjøre hva som trengs denne sommeren eller blir det nok en sommer hvor vi selger flere gode spillere og handler inn gode talente

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 20 2011, 08:14 PM) 220777[/snapback]

Nå har overgangsvinduene kommet og gått mange ganger og det er kun ved 2-3 anledninger hvor vi har fått inn en spiller som har forsterket laget betraktelig med en gang. Den første var Andrey Arshavin og den andre var Thomas Vermaelen. Samir Nasri kan diskuteres, men det er kun denne sesongen han først slo til.

 

For min del har jeg blitt skuffet gang på gang hver eneste bidige år ved at Wenger har unnlatt å gjøre forsterkninger hvor så og si hver eneste supporter ser mangler. Han har også kommet ut med flere lovnader om at han har identifisert flere "targets" og er klar til å handle tidlig.

 

Kommer Wenger til å gjøre det som er nødvendig i sommeren? Altså å kvitte seg med dødkjøttet (Almunia, Denilson, Diaby, Rosicky osv.) og handle inn et par spillere som faktisk kan forsvare en plass i førsteellveren. Samt en backup for Song som de fleste av oss (og flere eksperter) har etterlyst i lang tid?

 

Hva tror dere? Kommer Wenger til å gjøre hva som trengs denne sommeren eller blir det nok en sommer hvor vi selger flere gode spillere og handler inn gode talente

 

Håper for all del det, men frykter det verste.

Tror det handler om Wengers stahet, han hater å ta feil. Nå er det på tide at han får opp øynene i sommer, og virkelig handler noen som kan styrke laget med en gang, og ikke om et par år.

 

Alle andre ser at vi trenger en leder og noen som virkelig kan løfte laget, og det har vi ikke per dags dato mener jeg. Vi må kvitte oss med de spillerene du nevner og virkelig handle inn noen som det er klasse i med en gang.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det slik at Arsenal glatt er blandt topp 10 i europa. Alt er ikke helt på trynet, men vurdert som vinnere av de store turneringene har de fleste har sett mangler gjennom flere år nå, og de fleste har sett opplagte muligheter til å tette hull passere også. En reprise ruller og går nå - på nytt. Håper ja, men tror? Ærlig talt - nei. Sorry.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det slik at Arsenal glatt er blandt topp 10 i europa. Alt er ikke helt på trynet, men vurdert som vinnere av de store turneringene har de fleste har sett mangler gjennom flere år nå, og de fleste har sett opplagte muligheter til å tette hull passere også. En reprise ruller og går nå - på nytt. Håper ja, men tror? Ærlig talt - nei. Sorry.

 

Akkurat som deg så håper jeg at Wenger bruker fornuften og gjør det han burde gjøre, men igjen som deg så har jeg absolutt ingen tro på det.

Link to comment
Share on other sites

Almunia - Rosicky - Squillaci går fra klubben.

 

Et par "medium" talenter inn.

 

Og en ukjent franskmann i en eller annen liga.

 

The end.

 

Håper virkelig ikke vi tar inn noen medium talenter og at vi heller fokuserer på de talentene vi faktisk har i klubben. Vi har jo tonnevis med talenter på lån som mest sannsynligvis aldri kommer til å slå til i klubben som vi også burde kvittet oss med.

 

Drømmen er hvertfall at vi får inn en stor og sterk stopper, backup for Song og en spiss. Van Persie er verdensklasse, men når han aldri holder seg skadefri så trenger man virkelig en spiss som så og si aldri er skadet og bøtter inn mål.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk litt i tvil på om Wenger kan fortsette om det ikke ender med PL tittelen. Han sa før sesongen at ventetiden har vært alt for lang. Klubben burde også se at den samme storyen som har skjedd de to forestående sesongen, kan se ut til å gjentatt seg også i år! Det holder ikke.......

 

MEN som ekte Gunner lever jeg i trua på at det kan gå veien vår denne sesongen!!!!

Link to comment
Share on other sites

Spillere som Almunia, Rosicky og Denilson har nok gjort sitt i klubben. Dette er spillere som ar vært lenge i klubben og hvor pila peker nedover. Tipper dog at Wenger kvitter seg med Almunia, men er ikke like sikker på de to andre.

 

Er også veldig usikker på om han foretar seg det helt store i den bakre firer.

Link to comment
Share on other sites

Ut: Almunia, Squillaci, Denilson, Diaby, Bendtner, Rosicky og Vela.

 

Så forventer jeg at Wenger åpner lommeboken og henter inn klassespillere (stopper, dm, venstreving og en spiss)

Bendtner kan bli. Han kan gjøre noe annerledes. Vela kan kanskje bli bra nok for et lag som skal vinne PL.

Ellers er vi svakere enn tidligere på vingbackene. Kanskje bare Sagna som er bra nok.

Jeg mener vi kan selge ti spillere og kjøpe fem, til samme verdi. Vi trenger høyere nivå på spillerne fra nr.10 og utover og ikke så stor tropp.

Link to comment
Share on other sites

Bendtner kan bli. Han kan gjøre noe annerledes. Vela kan kanskje bli bra nok for et lag som skal vinne PL.

Ellers er vi svakere enn tidligere på vingbackene. Kanskje bare Sagna som er bra nok.

Jeg mener vi kan selge ti spillere og kjøpe fem, til samme verdi. Vi trenger høyere nivå på spillerne fra nr.10 og utover og ikke så stor tropp.

 

Er også enig i at vi kan kvitte oss med mange andre spillere. Vi er det laget i Premier League som har flest antall registrerte spillere i troppen og vi har helt utrolig mange talenter som er på lån og som ikke er gode nok. F.eks. Randall, Hoyte, Eastmond, Cruise, Watt, Sunu.

 

Dette etterlater fortsatt Vela, Mannone, Traore, JET, Lansbury, Bartley, Galindo, Coquelin, Wellington Silva, Botelho, Miyaichi og Afobe på lån. Det er ingen klubber som har så mange spillere på lån som vi har og det aller verste er at mange av disse ungguttene tjener temmelig mye.

Link to comment
Share on other sites

Bendtner kan bli. Han kan gjøre noe annerledes. Vela kan kanskje bli bra nok for et lag som skal vinne PL.

Ellers er vi svakere enn tidligere på vingbackene. Kanskje bare Sagna som er bra nok.

Jeg mener vi kan selge ti spillere og kjøpe fem, til samme verdi. Vi trenger høyere nivå på spillerne fra nr.10 og utover og ikke så stor tropp.

 

Akkurat som jeg skulle sagt det selv! Vi har altfor mye daukjøtt og å bytte ut disse med kvalitet har vært et stort fremskritt for oss! Denne tanken forsvares også med att vi har masse talenter som ikke slipper helt til! Vela og Landsbury er to jeg forventer å se mere til fremover!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Almunia - Rosicky - Squillaci går fra klubben.

 

Et par "medium" talenter inn.

 

Og en ukjent franskmann i en eller annen liga.

 

The end.

 

Dette skreiv jeg den 21. mars...

 

Almunia er på vei ut. Rosicky gjorde meg til skamme (flott pre-season!), Squillaci er det håp for at vi kvitter oss med.

 

Jenkinson (medium talent) inn (kan kanskje ta med Myiaichi?)

 

Den ukjente franskmannen ble en litt mer kjent enn, men dog ikke en helt ferdigslipt solid spiller - Gervinho.

 

Jeg var ikke så veldig langt unna tror jeg,,,

Link to comment
Share on other sites

Dette skreiv jeg den 21. mars...

 

Almunia er på vei ut. Rosicky gjorde meg til skamme (flott pre-season!), Squillaci er det håp for at vi kvitter oss med.

 

Jenkinson (medium talent) inn (kan kanskje ta med Myiaichi?)

 

Den ukjente franskmannen ble en litt mer kjent enn, men dog ikke en helt ferdigslipt solid spiller - Gervinho.

 

Jeg var ikke så veldig langt unna tror jeg,,,

Valg av nick er med andre ord ikke tilfeldig? :)

Link to comment
Share on other sites

Dette skreiv jeg den 21. mars...

 

Almunia er på vei ut. Rosicky gjorde meg til skamme (flott pre-season!), Squillaci er det håp for at vi kvitter oss med.

 

Jenkinson (medium talent) inn (kan kanskje ta med Myiaichi?)

 

Den ukjente franskmannen ble en litt mer kjent enn, men dog ikke en helt ferdigslipt solid spiller - Gervinho.

 

Jeg var ikke så veldig langt unna tror jeg,,,

Du var et godt stykke unna, jo. Har ikke truffet på noen av punktene dine. Kanskje, hvis man er snill, så traff på det med de to "medium" talentene dine.

Link to comment
Share on other sites

Du var et godt stykke unna, jo. Har ikke truffet på noen av punktene dine. Kanskje, hvis man er snill, så traff på det med de to "medium" talentene dine.

 

Vel Almunia er på vei ut - det er bekreftet fra både spilleren og Wenger på pressekonferanser.

 

Rosicky er skivebom

 

Squillaci har det vært rykter om, og hvis det hentes forsvarere (HVIS) så forsvinner han nok.

 

Medium talenter er ment som talenter som er langt ifra gode nok til å spille fast på et lag som Arsenal. Jenkinson er nettopp det. Myiachi? Vet vi for lite om foreløpig... Stor forskjell på Æresdivisjonen og Premier League.

 

Random fransk spiller - Gervinho er kanskje ikke "random", men han er langt ifra noen storsignering som det oser prestasjoner av jevnt og trutt over en lang PL sesong. (Jeg vet han ikke er fransk, men han snakker fransk og spilte i frankrike, så den bare tar jeg)

 

Så joda - jeg synes jeg har truffet ganske så bra jeg. Og hovedpoenget er at det blir ikke hentet inn noen etablerte stjernespillere.

Link to comment
Share on other sites

Vel, ingen av de tre spillerne er solgt enda, da. Og Squillaci har det aldri vært seriøse rykter om, i tillegg har han vært svært delaktig/inkludert i pre-season. Tipper Wenger beholder han en sesong til, på samme måte som han beholdt Silvestre sommeren 2009.

 

Gervinho er en relativt stor signering og selv om han ikke brøt overgangsrekorden til klubben, så var han visst svært nær å gjøre det. Det om han kan prestere jevnt og trutt over en hel Premier League-sesong gjenstår jo å se. Når en spiller som Javier Hernandez, som kom fra en dårligere liga i Mexico, klarte det, så bør Gervinho også være i stand til det. Gervinho har potensial til å bli årets signering i ligaen, tror jeg.

 

Er en måned igjen av ovegangsmarkedet, man vet aldri hva som kan skje. Hvis Wenger henter inn en midtstopper av ordentlig kaliber og i tillegg makter å holde på Cesc og Nasri, vil jeg si at vi har hatt en svært vellykket sommer.

Link to comment
Share on other sites

Vel, ingen av de tre spillerne er solgt enda, da. Og Squillaci har det aldri vært seriøse rykter om, i tillegg har han vært svært delaktig/inkludert i pre-season. Tipper Wenger beholder han en sesong til, på samme måte som han beholdt Silvestre sommeren 2009.

 

Gervinho er en relativt stor signering og selv om han ikke brøt overgangsrekorden til klubben, så var han visst svært nær å gjøre det. Det om han kan prestere jevnt og trutt over en hel Premier League-sesong gjenstår jo å se. Når en spiller som Javier Hernandez, som kom fra en dårligere liga i Mexico, klarte det, så bør Gervinho også være i stand til det. Gervinho har potensial til å bli årets signering i ligaen, tror jeg.

 

Er en måned igjen av ovegangsmarkedet, man vet aldri hva som kan skje. Hvis Wenger henter inn en midtstopper av ordentlig kaliber og i tillegg makter å holde på Cesc og Nasri, vil jeg si at vi har hatt en svært vellykket sommer.

 

I hvor stor grad et rykte er seriøst eller ikke, er det ingen som vet. Han har vært delaktig i pre-season, det har også Eboue - dette er en spiller som Wenger også har bekreftet at har fått tillatelse til å snakke med andre klubber.

 

Det finnes flust av eksempler på spillere som er kjente og etablerte som ikkeklarer å ta PL med storm - det finnes et mindre antall ukjente som har gjort det motsatte. Det vil si at oddsene er så som så at Gervinho skal prestere i Arsenal jevnt og trutt. Jeg håper - men vi får se. Jeg vil også påstå at Gervinho kan bli årets signering - men det er det mange andre som kan også. Den som lever får se.

 

Det er en måned igjen - men det føles som om jeg har kjørt denne karusellen før.

 

Wenger lover kjøp - en aktiv sommer - tidlige signeringer

Wenger presiserer at det jobbes "natt og dag" men at man ikke er Manchester city/chelsea

Wenger snakker om de spillerne som ikke har spilt forrige sesong - og sier at dette er som nye signering (Vermaelen)

Wenger snur på flisa og snakker mindre og mindre om nye spillere, mer og mer om de han allerede har og hvor bra de har vært i pre-season

 

Neste steg:

 

Wenger snakker om at å kjøpe XX eller NN vil sørge for å ødelegger progresjon og mulighetene for spillere som Myiaichi, Ramsey, Wilshere, Bartley, Jenkinson, Gibbs osv.

 

Etter 1. september:

 

Vi forsøkte å hente spillere, men ingen var interessert i å selge (les: ingen vill selge spillerne sine til halvparten av real-verdi) og vi kan ikke tvinge dem. Jeg tror på den troppen vi har, de er sterke, motiverte og blitt 1 år eldre med erfaringer fra forrige sesong. Vi går for gull!

 

Etter 20. mai 2012:

 

Vi hang med lenge, vi følte at vi kunne klare det, desverre så holdt vi ikke helt inn, men vi er fornøyd med 4. plassen i det som ble en ekstremt tett sesong.

 

----

 

Repeat sommeren 2012

Link to comment
Share on other sites

Det er visst opplest og vedtatt at vi trenger minst en stopper til. Jeg hadde ikke sagt nei til en ny bauta på den plassen, men hvis vi får inn bare en ny forsvarspiller så ønsker jeg meg en solid venstreback. Hvis vi får inn to spillere, forutsatt at Bendtner blir solgt, så ønsker jeg spiller nr 2 skal være en spiss. Stopper har jeg først som tredjevalg, dette avhengig av hva som skjer med Fabregas og Nasri. Hvis en eller begge av dem blir solgt så ønsker jeg meg ny midtbanespiller før stopper.

 

Ergo, stopper er et stykke ned på min ønskeliste. Hvis vi kjøper en stopper så bør vi nok selge en stopper også, og det må nok bli Squillachi.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...