Jump to content

10.11.2010 Wolves B


termax

Recommended Posts

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Nov 10 2010, 10:55 PM) 209612[/snapback]

Jepp. Syntes Fabianski og Djourou var veldig gode i dag. Chamakh var også veldig god under vanskelige arbeidsforhold, mens Arshavin hadde en langt mer positiv kamp enn på lenge.

 

Syntes forøvrig det er rart at Fabregas spiller fulle 90 minutter igjen når han ikke er i nærheten av å være på sitt vanlige nivå. Syntes heller Fabregas skulle blitt tatt av istedet for Wilshere (som mot Newcastle) med Denilson som erstatter, eller Rosicky ned ved siden av Wilshere og med Walcott på som et uromoment.

 

Cesc kunne fort også fått rødt kort på slutten der hvis kun Halsey hadde blitt påvirket nok av publikum.

 

Wilshere holder ikke 90. Han har vært tom etter 65 i alle kamper til nå. Fab kan avgjøre når som helst og får assist i dag også. Tøff takling han setter inn, men går inn foran spiller. Kunne vært rødt, men gult er riktig tatt i betraktning hva Wolvs slapp unna med

Link to comment
Share on other sites

Sattan for en påkjenning, mitt hjerte tåler faen ikke flere slike avslutninger, nå må vi bli mere effektive fremover og sette sjansene for å drepe kampen på et tidligere tidspunkt, alt for mange sjanser renner ut i sanden og da blir det jo ALLTID hektisk mot slutten.

Jeg synes vi spiller en meget sterk kamp mot en vanskelig motstander, Fabianski er en utrolig god keeper, to strek under den påstanden, vårt forsvar spiller en meget bra kamp, Sagna og Clichy er veldig solide defensivt, Squillaci er i ferd med å bli vår stopper nr 1, ser for meg litt av et stopper-par når Vermaelen kommer tilbake nå, Djorou virker litt sloppy til tider men er voldsom i duellene på slutten av kampen.

Midtbanen starter meget bra men sliter etterhvert, både Wilshere, Cesc og Song får trøbbel med krigerne fra wolves, jeg synes allikevel at Cesc er langt bedre i dag enn mot newcie, Arshavin var tilbake i meget godt slag i dag, nå er det bare uttellingen som mangler fra verdensklasse igjen, Rosicky gjør mye bra men er litt ujevn, Chamakh avgjør med to mål og kjemper ufortrødent kampen igjennom, Wenger gjør et meget klokt bytte når han setter inn Denilson for Wilshere.

Alt i alt en kamp som varmer et Arsenal-hjerte, her var det guts og tæl i søkk og kav, vi spilte med hjertet utenpå drakten i dag og fortjente å vinne til slutt.

Nå er vi tilbake i gull-form ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg må bare si en ting..

 

En totalt uakseptabel oppførsel på chatten i dag. Er det virkelig ikke mulig å oppføre seg?? Det er jo helt kaos der. Greit at de aller fleste var 18 år-ish, men det finnes da grenser.. Blir rett og slett flau!

Link to comment
Share on other sites

Jeg må bare si en ting..

 

En totalt uakseptabel oppførsel på chatten i dag. Er det virkelig ikke mulig å oppføre seg?? Det er jo helt kaos der. Greit at de aller fleste var 18 år-ish, men det finnes da grenser.. Blir rett og slett flau!

 

TAKK! Endelig en som er enig med meg. Prøvde også å lufte dette etter forrige kamp. Det er rett og slett folk som deltar der som ikke burde være der. Hvem det er vet de/moderatorene selv. Chatten skal være et sted hvor man kan diskutere kampen og ting rundt det, ikke fyre opp med usakelig språk og capslock til alle tider. De fleste sporet litt av i starten av kampen, men etterhvert tok det jo av for enkelte. Er det ikke mulig for moderatorene å gjøre noe med dette? Har til gode å få et svar.

Link to comment
Share on other sites

En absolutt tilfredstillende aften. Seier oppe i Black County, og en frekk liten trippel med tre U`er som materaliserte seg i det 93 minutt på Goodison. Joda, utvilsomt en fin-fin onsdagskveld. Tror vi må holde trykket oppe hos statsselskapet på Hamar. Klarert! :-)

Link to comment
Share on other sites

veldig deilig med en seier igjen :) ble en veldig vanskelig borte kamp,mye dårlig pasning spill,virker som mange arsenal spillere er ute av form ;) savner kontring spillett vårt,men det kommer nok snart etter noen seiere :D Fabianski med en fantastisk kamp,squillaci,sagna,chamakh og arshavin leverer i dag,resten av laget må levere bedre,men jeg har trua på Arsenal i år :P

Link to comment
Share on other sites

Først; Utrolig deilig med seier i en skikkelig slite kamp. Dette så mer ut som en kamp mellom "erkebritiske" lag enn en kamp mellom Arsenal og Wolves.

For å ta det jeg syns var negativt med gårsdagens kamp først:

- Vi mister ballen alt for mange ganger på egen halvdel, både Song, Wilshere og Fabregas mister ballen på svært ugunstige steder på banen.

- Vi sliter med det oppbyggende spillet som vi vanligvis er gode på, lar Wolves stresse oss til å gjøre alt for mange feil

- Syns bevegelsen og angrepsmønster vårt blir for stillestående, når våre midtbanespillere vender opp er det ofte få pasningsalternativer fremover i banen.

- Fabregas faller til tider ut av kampen og er ikke seg selv om dagen

 

Det positive:

- Vi utnytter vår første målsjanse

- Arshavin virker å finne formen, la merke til i går at han vandret mye i banen, noe som passer han bedre enn å ligge på krittet på kanten

- Vi viser at vi kan ri av hardt press fra motstandere. Vi står godt i forsvar og får avverget mange potensielt farlige innlegg fra Wolves

- Vi viser til tider at det bor en kriger i laget, så nær som alle trykker til i duellene.

- Djourou viser gode takter, har flere gode inngrep og virker tryggere enn jeg kan huske å ha sett han.

- Ikke minst spiller Fabianski en fantastisk bra kamp. Ikke bare gjøre han flere gode redninger på strek, han har gode inngrep i feltet og er meget god på igangsetting. Noe som bar frukter på 2-0 målet.

 

Som skrevet til å begynne med var det utrolig deilig å vinne denne kampen, syns vi viser at laget har modnet med å avgjøre slike kamper. Dette er en typisk kamp vi de to foregående sesonger ville sluppet inn sene mål og spilt uavgjort eller tapt. I går punkterte vi heller kampen på overtid.

Ikke minst tok vi inn to poeng på United i går, og henger fortsatt med i tittelracet.

Link to comment
Share on other sites

Wenger og Song må skjønne at Song må spille fast som defensiv midtbane foran forsvaret vårt, da er han knallgod, mens laget mister helt fasongen på midtbanen når han absoulutt skal begynne å spille som kreativ og offensiv spiller på midtbanen. Så dette ved flere anledninger at vi kom i ubalanse når Song prøvde seg framover, mens når han lå igjen som den defensive fungerte dette glimrende. Skjønner?

Link to comment
Share on other sites

Wenger og Song må skjønne at Song må spille fast som defensiv midtbane foran forsvaret vårt, da er han knallgod, mens laget mister helt fasongen på midtbanen når han absoulutt skal begynne å spille som kreativ og offensiv spiller på midtbanen. Så dette ved flere anledninger at vi kom i ubalanse når Song prøvde seg framover, mens når han lå igjen som den defensive fungerte dette glimrende. Skjønner?

 

Tja, ikke enig. I går bidro han med en målgivende passning, det burde vel telle positivt det også?

Link to comment
Share on other sites

Synes jeg også. Har ikke tall på de gangene Wolves kunne plukke opp andreballer midt foran våre midtstoppere. Der det defensive ankeret burde vært!

 

Men - tre poeng er tre poeng. Og å klare å tyne ut en 2-0-seier en sånn kveld gjør at jeg får trua på at vi kan vinne noe i år :-)

Veldig enig. Ser også periodevis store rom sentralt i banen under oppspillsfasen da Song og Wilshere trekker litt ut mot sidene og Cesc da blir eneste alternativ sentralt de gangene han befinner seg der.

Link to comment
Share on other sites

En slitekamp hvor flere spillere kriget godt.

Fabianski banens ener,men Seb,Sagna og Djorou kriget meget godt.

Djorou er stor i luftrommet idag. Litt mer sloppy langs bakken.

 

Cesc framgang. Jobber godt og slår den den viktige pasningen som avgjør kampen.

Chamakh overbeviser igjen.

Dette gjorde godt.

Link to comment
Share on other sites

Sitter med blandede følelser etter gårsdagen.

 

Vi vinner en skikkelig knokkelkamp og det er definitivt positivt. Vi vant en hard og fysisk kamp på en ellers dårlig dag. Det er slike kamper en tittelutfordrer skal og bør vinne.

 

Derimot blir vi overkjørt spillmessig. Det var direkte pinlig å se på. Når Wolves satt i gang aggressivt og høyt press mistet vi ballen som aldri før. I tillegg er det skremmende at det kan være så mange hull i den sentrale midtbanen vår.

 

Det er ikke til å legge skjul på at dagen i går var pinlig - Arsenal ble utspilt. Punktum.

 

Og jeg er ikke førnøyd over at vi kun klarer å score ett mål. Ja, jeg stryker det siste målet - det blir for dumt å trekke dette inn i diskusjonen om angrepsspillet vårt.

 

2-0 kom etter at Wolves hadde ofret alt og alle fremover. Det var to minutter på overtid og Wolves hadde hjemmebane. Hjemmebane. De ville ha det 1-1 målet såpass mye at det var likegyldig om de fikk et baklengsmål, nettopp på grunn av den knappe tiden som var igjen. Derfor fikk Chamakh en gavepakke av de sjeldne i form av håpløs markering i en 2-mot-1-situasjon favør ulvene og derfor punkterte vi kampen. Det var ikke fordi vi var god fremover, det var fordi Wolves var rævva bakover.

 

Jeg synes det er skremmende at vi klarer å skape så lite som vi gjør. Alt rakner, spillerene blir usikre og ballen ruller ikke slik den pleier når Wolves la oss under press. Det er ikke bra.

 

Det er først og fremst forsvaret som skal ha ros etter gårsdagen.

 

(Nå skal det sies at Wolves er et langt bedre lag enn hva situasjonen på tabellen tilsier, men uansett - vi skal ikke bli kjørt over av Wolves).

Link to comment
Share on other sites

Så vi på samme kamp ?

 

Arsenal skapte nok sjanser. Hvor mange sjanser forventer du at Arsenal skal skape? Wolves hadde en veldig god kamp borte mot Man u, og det var litt uflaks og udyktighet som gjorde at de IKKE tok med seg 1 poeng der fra. Trodde du virkelig at vi skulle rævkjøre dem ?

Link to comment
Share on other sites

Enig med Nima, at man i det hele tatt kan antyde at vi ikke hadde målsjanser i går må tyde på lite fotballforståelse? Dessuten er det viktig å huske på at Wolverhampton har vært meget imponerende i det siste, spesielt borte mot Chelsea og Man Utd hvor dem hele tiden hang med i kampen, men til slutt ikke fikk med seg noe. I går var det vi som ikke hang med hele tiden, men fikk med oss tre poeng. Akkurat som ManU og Chelsea. Deilig seier og viktige poeng.

Link to comment
Share on other sites

Så vi på samme kamp ?

 

Arsenal skapte nok sjanser. Hvor mange sjanser forventer du at Arsenal skal skape? Wolves hadde en veldig god kamp borte mot Man u, og det var litt uflaks og udyktighet som gjorde at de tok med seg 1 poeng der fra. Trodde du virkelig at vi skulle rævkjøre dem ?

Ingen som forventet rævkjøring. Det som var ille var at vi ikke på noe tidspunkt hadde kontroll

Link to comment
Share on other sites

Motstanderen tatt i betraktning synes jeg vi spilte en meget god kamp i går kveld, men det er ingen som helst tvil om at vi i perioder utover i andreomg ble overspilt, jeg synes imidlertid at vi ble bedre når Denilson kom inn for Wilshere.

Vi burde derimot ha puttet mål nummer to så tidlig at dette ikke skulle blitt så spennende som det ble på slutten av kampen, Arshavin, Fabregas, Squillaci og Djorou burde alle scoret på sine sjanser og da ville kampen vært død og begravet for wolves sin del.

Helt nydelig at vi har et såpass solid forsvar at vi klarer å stå imot dette trykket, og det uten at Vermaelen og Koscielny spiller, samtidig som vi har en matchvinner helt bakerst på banen, jeg kan ikke huske at vår keeper har vært på dette nivået på mange mange år, Jensemann var innimellom i det umulige hjørnet og Seaman i tidlige år var nok enda bedre, men jeg håper at vår keeper vil komme fra Polen i minst ti år fremover ;)

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett kampen i går, men tok den opp og har sett den nå.

Og jeg må ærlig innrømme at jeg skjønner ikke hva noen her inne klager på etter den kampen der. Wolves gir oss en skikkelig hard kamp. De kjemper med nebb og klør og sørger for at vi i perioder er skikkelig på hæla.

 

Men samtidig så er det 11 Arsenalspillere på banen som gir mer innsats og vilje i denne kampen enn jeg har sett på lenge. Jada, det blir noen feilpasninger og vi blir pressa i perioder, men det er mer på grunn av innsatsen til Wolves enn at vi gjør det dårlig.

Forsvaret vårt gjør en kjempejobb. Min soleklare man of the match er Sagna som gjør årets kamp for sin egen del. Begge midtstoppere er trygge og gode. Clichy bedre enn han har vært i det siste. Fabianski? Ja hva faen skal jeg si, den siste redningen hans redder hele kampen for oss.

De 3 foran i angrep synes jeg gjør en god kamp alle sammen. Arshavin er mere aktiv og bedre enn han har vært på lenge. Chamakh jobber og sliter og får fullt fortjent 2 mål. Rsoicky på det jevne.

Midtbanen var nok den svakeste delen vår denne kampen. Wilshere blir litt liten innimellom, men skal ha for innsatsen. Song er stabil og god som vanlig. Fabregas har en del feilpasninger og ikke like gnistrende som vi vet han kan, men allikevel, han gjør manns jobb utpå der både offensivt og defensivt. Ser noen her synes han bør slutte å klage på dommeren og konsentrere seg om å spille fotball, men akkurat her skjønner jeg cesc godt, for banens desidert dårligste var jo dommeren. Jeg skal ikke si han dømte i fordel av hverken oss eller wolves, men han hadde jo ingen kontroll på selve kampen. Ekstremt inkonsekvent og dårlig dømt kam. Og var det en eneste gang gjennom hele kampen noen av lagene fikk tatt et raskt frispark? Han skulle jo pirke borti ballen og flytte den en meter eller to hver gang noen prøvde. Skulle nesten tro mannen brukte avblåsningene på frispark og innkast til å få seg en pust i bakken...

 

Nei, jeg er kjempefornøyd med seier etter å ha sett denne kampen. Gutta kjempa, takla, kjefta og dirigerte og viste mer enn noen gang at det er menn og ikke gutter som går utpå banen.

Link to comment
Share on other sites

Så vi på samme kamp ?

 

Arsenal skapte nok sjanser. Hvor mange sjanser forventer du at Arsenal skal skape? Wolves hadde en veldig god kamp borte mot Man u, og det var litt uflaks og udyktighet som gjorde at de IKKE tok med seg 1 poeng der fra. Trodde du virkelig at vi skulle rævkjøre dem ?

Nei, hadde ikke forventet overkjøring fra vår side. Wolves spilte på Molineux mot et av ligaens beste lag. Det er en gedigen motivasjonsfaktor. Men, det jeg ikke hadde forventet var at Wolves skulle klare å stresse oss nok til å komme totalt ut av rytmen rent spillmessig. Når vi baserer oss på ballbesittelse er dette svært, svært kritisk. Dette er noe jeg ikke forventer fra Wolves, men heller Man Utd, Pool og Chelsea på sitt beste.

 

Nå må det sies at jeg i det innlegget var veldig pirkete og kritisk fra min side - og jeg la eksplisitt med at jeg er fornøyd over at vi vinner en skikkelig fighter-kamp. Derimot, er man alltid fornøyd så lenge vi vinner? Slik er ikke jeg, og etter min mening er det flere ting som burde forbedres til Everton som etter all sannsynlighet vil gi oss vel så mye kamp som Wolves.

 

Ser du på ren statistikk så skapte vi mye. Det er jeg enig i. Her er link forresten. Poenget mitt var at jeg synes vi skapte lite på egenhånd, sjansene ble for tilfeldige etter min mening og var mer et resultat av dårlig forsvarsspill og tilfeldigheter enn godt angrepsspill. Selvfølgelig setter jeg ting på spissen nå, og er muligens politisk ukorrekt, men så får være.

 

Forøvrig var Wolves sin dominans i denne kampen et resultat av at midtbanen lakk som en sil på onsdag. Hadde ikke forsvaret stått så bra som det gjorde hadde Fabianski fått betydelig mer å gjøre og hadde Wolves hatt mer tur/vært et bedre lag hadde vi gått på en skikkelig smell. Som et resultat av dette ble spillerene utrygge med ball og gjorde unødvendige balltap og generelt dårlige valg hva angår avlevering. Dette, kombinert med at Wolves la oss under aggressivt press gjennom hele kampen (og stresset oss nok til å drite oss ut på overganger), er definitivt berettighet å rette kritikk mot. Forøvrig la jeg med at jeg mente at Wolves er et betydelig bedre lag enn hva tabellen tilsier - med spesielt Man Utd, Man City og Chelsea-kampen (hvor de spilte langt bedre enn resultatenes dom tilsier) tatt i betraktning.

 

Forøvrig, et lite tips; "Så vi på samme kamp ?". Det skulle være usagt, men vennligst legg av deg hersketeknikk i debatter - det er veldig, veldig lite konstruktivt og meddebattanter blir generelt mer forbanna enn villig til å diskutere med deg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...