Jump to content

Football manager 2011


Larsenal76

Recommended Posts

Likefullt som jula og påske kommer hvert år, så kommer også Football manager (tidligere championship manager) Årets versjon heter FM 2011.

 

Har hatt gleden av å prøve demoen i et par uker nå, og gleder meg villt til fullversjon kommer i postkassa mi i morgen. Andre muligheter om man bor litt mere grisgrendt til, er å laste det ned via steam(altså betale og helt lovlig).

 

Overlater anmeldelsen av spillet til litt mere språkmektige folk via disse linkene.

http://www.vg.no/spill/artikkel.php?artid=10034474

http://www.spillmagasinet.no/article3019117.ece

http://www.pondus.no/Rokla/Det-mandige-hjo...all-Manager-11/

http://www.pressfire.no/anmeldelser/PC/268...ll-Manager-2011

 

Min anbf etter å ha testet demoen : LØP OG KJØP!

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg installert via steam, men jeg finner ikke ut hvor jeg kan gå inn på editoren! Noen som vet?

 

Gå inn i Steam mappa di, hvor enn du har lagt den. Deretter går du inn i steamapps, common, football manager 2011, tools og deretter editor :(

 

Regner med det er det samme som på FM 2010 som på 2011 B)

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Nov 6 2010, 03:49 PM) 209302[/snapback]

Gå inn i Steam mappa di, hvor enn du har lagt den. Deretter går du inn i steamapps, common, football manager 2011, tools og deretter editor :(

 

Regner med det er det samme som på FM 2010 som på 2011 B)

Fant det, men det var ikke slik jeg ordna det på 2010 - da var det i sports interactive mappa

Link to comment
Share on other sites

Skal alltids kjøpe meg FM 11, men jeg vil gjerne høre noen av deres meninger om fullversjonen. Har prøvd demonen, men kjenner at jeg ikke har helt FM motivasjonen, mistet den vel før sommer engang og har ikke kommet tilbake enda.

 

Noen som har noe tips til å få den tilbake ? :P

Link to comment
Share on other sites

Skal alltids kjøpe meg FM 11, men jeg vil gjerne høre noen av deres meninger om fullversjonen. Har prøvd demonen, men kjenner at jeg ikke har helt FM motivasjonen, mistet den vel før sommer engang og har ikke kommet tilbake enda.

 

Noen som har noe tips til å få den tilbake ? :P

Personlig liker jeg å trene noen lag i lavere divisjoner i England... Leser gjerne om noen suksessaver på http://fmnorge.com/ hvis jeg trenger litt motivasjon :P

http://fmnorge.com/forum/viewtopic.php?f=170&t=2624 Denne for eksempel, er ekstrem!

Link to comment
Share on other sites

Personlig liker jeg å trene noen lag i lavere divisjoner i England... Leser gjerne om noen suksessaver på http://fmnorge.com/ hvis jeg trenger litt motivasjon :P

http://fmnorge.com/forum/viewtopic.php?f=170&t=2624 Denne for eksempel, er ekstrem!

 

Takk for tipset;)

Har sjekket forskjellige savegamer på Fmnorge, men har ikke hjulpet så mye hittil. Det som oftest kan skje er at jeg får plutselig veldig lyst til å spille med et lag, men så fort sesongen begynner mister jeg motivasjonen igjen...

Men uansett skal jeg teste ut den linken du sendte :P

Link to comment
Share on other sites

Har tatt over Aston Villa. Startet helt ok, ligger på en 7-8 plass foreløpig etter nesten 10 kamper. Har kjøpt inn Dempsey og Zamora. Dempsey ble selvfølgelig langtidsskadet like etter at sesongen startet. Da hadde han spilt 5 kamper, scoret 3 og hatt 2 assist. Zamora har så langt putta 3-4 han også i tillegg til 2 assist. Røk ut mot City borte i ligacupen. Ligger på 2.plass i Europa League gruppen a poeng med Olympiakos som jeg slo 2-1 i hellas. Tapte neste kamp 0-4 hjemme mot Celtic.

 

Arsenal ligger rett over nedrykksstreken i premier league mens City og United kniver i toppen med chelsea like bak. Jeg slo Arsenal på Villa Park 1-0, Ashley Young matchvinner :P

 

Oppdaterer senere så fort jeg har ork til å spille litt igjen.

Link to comment
Share on other sites

Er trener for Hyde i Blue Square North. Prøver meg som en LLM-manager, uten helt å følge alle de strenge spillereglene. Første sesong karret jeg meg til trygg plass; 18. plass av 21 mulige. Fikk kvittet meg med litt daukjøtt og henta inn mange unge brukbare spillere, og nå ligger jeg godt plassert på 3. plass i serien, og er også kommet til første runde i FA-cupen!! :)

Link to comment
Share on other sites

Sliter til dels med utnytting av sjanser og defensive dødballer på dette spillet. Treffer som oftest tverrligeren to-tre ganger hver eneste kamp, og slipper inn et mål på corner eller frispark i mot. Har uansett laget en grei taktikk, og jeg ligger på 2. plass til nå, kun et poeng bak Man Utd. Tror det er spilt 13 serierunder.

 

Er manager for the Mighty Gunners, selvsagt. ;)

Link to comment
Share on other sites

Noen som har en helsikens god taktikk på FM ? Spiller med Fleetwood i Blue Square Premier, men taper veldig ofte. Anyone ?

Direkte/lange pasninger og lav kreativ frihet er ofte lurt i de lavere divisjonene, basicly: Lag en taktikk som er motsatt av hva du ville lagt med Arsenal ;)

Link to comment
Share on other sites

Tradisjonen tro spiller jeg med Dagenham & Redbridge i league 1, som jeg har gjort i de 4 siste utgavene av Football Manager (Når Dag&Red var i Blue Square League faktisk) og jeg merker at årets utgave er "vanskeligere" enn tidligere utgaver, noe jeg liker ;) Er blitt mer utfordringer og vanskeligere å få gode attraktive spillere til lavere divisjoner! Har som mål og ende mitt på tabellen, og etter 5 (3-0-2) kamper ser dette ut som et realistisk mål ;)

Gleder meg til og fortsette med Dag&Red i flere suksessfulle sesonger opp mot Premier League! ;)

Link to comment
Share on other sites

Etter som nevnt å ha sleti i første sesong, ser det lysere ut for The Tigers (Hyde) i sesong nummer 2 av Blue Square North. Ligger på 7. plass, spiller 4-4-2, og har ikke mange poenge opp til playoff. kjører update når jeg har kommet lenger, om noen er interesserte!

Link to comment
Share on other sites

Etter som nevnt å ha sleti i første sesong, ser det lysere ut for The Tigers (Hyde) i sesong nummer 2 av Blue Square North. Ligger på 7. plass, spiller 4-4-2, og har ikke mange poenge opp til playoff. kjører update når jeg har kommet lenger, om noen er interesserte!

 

Fortsett å oppdatere ! :P Jeg ihvertfall er interessert.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er nå midt i min andre sesong med Dag&Red!

Første overgangsvindu gikk naturligvis til å hente 10-12 gratis spillere og byttet ut hele staffen! Som tidligere nevnt synes jeg det var vanskeligere å ta over et lag i mindre liga, og merket dette fort! Måtte spille defensivt og prøve å kontrollere kampene inn til et-målseire! Gikk ganske bra i starten, og lå mye på 10-13 plass! På slutten av sesongen begynte moralen og gå ned i laget, sammen med prestasjonene.. Røk også tidlig ut i alle cupene.

Havnet til slutt på en skuffende 17.plass! Spiller med formasjonen 4-5-1 med to offensive vinger, som har vært en suksess mot de mindre gode lagene. Prøver å variere med enda mer defensive formasjoner mot de gode lagene i ligaen..

 

Andre sesong gikk til flere innkjøp av gratis spillere, og økonomien er fortsatt noe jeg sliter litt med, men klarer meg akkuratt :) Starten av sesongen var utrolig skuffende, og lå på 21. plass etter 8 serierunder! I dette tidsrommet var jeg under press av styret (i følge media iallefall) Men etter et par gode mnd. ligger jeg nå ved årskiftet på en 11. plass etter mange seire over topp 7 lag! Er i finalen i Johnstone`s paint trophy. Motstanderen er Brighton som ligger langt nede på tabellen, så håper å få et trofe i denne sesongen :) Røk ut i andre runde i Ligacupen, men er fortsatt med i FA-cupen i 3.runde :)

Målet for sesongen er topp 10 og etter en halvspilt sesong er dette fortsatt et realisisk mål!

Langtidsplanene med klubben er og rykke opp neste sesong, bruke 3-4 sesonger i championship for dermed å komme meg til verdens beste liga, premier league for å møte de store lagene!

 

Sorry for ingen bilder, men er på en annen PC nå!

Link to comment
Share on other sites

Fortsett å oppdatere ! Jeg ihvertfall er interessert.

 

Da gjør jeg dette! :angry:

 

Sesongen gikk så som så. Jeg lå som sagt på 3. plass store deler av første halvdel av sesongen, men etter jul gikk det sakte men sikkert dårligere; tap i hengekamper, tap mot bedre lag og tap mot dårlige lag. På det verste hadde jeg faktisk 6 tap på rad. Etter noen flere spillerkjøp kom jeg meg igjen, og avanserte stadig. Dessverre tapte jeg også endel kamper, og fikk aldri til en skikkelig "win-streak". Endte på 8. plass i ligaen, 10 poeng bak playoff. Skuffende, etter som jeg følte meg sikker på å klare det. Nå har jeg imidlertid forstått at mitt kjære Hyde ikke ennå er klart, men en ny sesong er i gang og jeg ligger på andre plass etter fire kamper med 3 seire og 1 uavgjort. Det lukter svidd av spissene mine nå, de bøtter inn med mål. så dette blir spennende!

 

Mer kommer når jeg har fått spilt litt mer! :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nå har jeg akkurat satt i gang med dette (sansynligvis) fantastiske spillet, men noe av det jeg aldri er lysten på å bruke tid på er treningen til spillere.

Noen som kan komme med noen kjappe og bra tips? :P

 

Noe annet som er kjopt, er å prøve seg frem med forskjellige laginstrukser, og spiller instrukser. Noen som har noen kjappe tips?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå har jeg akkurat satt i gang med dette (sansynligvis) fantastiske spillet, men noe av det jeg aldri er lysten på å bruke tid på er treningen til spillere.

Noen som kan komme med noen kjappe og bra tips? :D

 

Noe annet som er kjopt, er å prøve seg frem med forskjellige laginstrukser, og spiller instrukser. Noen som har noen kjappe tips?

www.thedugout.net

www.fm-britain.co.uk

www.fmnorge.com

 

Bør dekke alle behov ;)

 

Begynte å spille 2011 igår. Har hatt det siden release, men i og med at jeg har spillt alle utgaver siden 1992 så ble jeg litt lei av serien. Brukte en del tid på 2009 utgaven, men 2010 har jeg ca. 20minutters erfaring med. 2011 virker litt bedre. Hater micromanagement og heldigvis kan man slippe mye av det i 2011 siden assistenten kan gjøre alt det kjedelige.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...