Jump to content

Football manager 2011


Larsenal76

Recommended Posts

Er en stund siden jeg har spilt nå selv, men har spilt ca. 6 sesonger med arsenal.

 

Perioden har kun resultert i 5 seriegull ettersom jeg rotet bort et gull til chelsea. Slipper nå inn under 20 mål per sesong i PL og scorer ca 100 hver sesong. Har ikke klart 49 i serien ennå, men er ut i den 7. sesongen fremdeles ubeseiret i FAC hvor jeg har vunnet hvert år. I CL har jeg 5 gull på 6 sesonger. Carling cup har jeg nedprioritert og ryker normalt med reservelaget, selv om jeg også har vunnet denne cupen.

 

Fikk i 2012 i tillegg landslagsjobben i England etter et mislykket EM. Startet med OL-gull samme sommer. Tok så gull i VM 2014 (etter play-off i kvalliken) og EM 2016 før jeg sa opp landslagsjobben.

 

Topper nå Hall of fame, men mistet litt motivasjon når klubben nå ble kjøpt opp. Har leativt ubegrenset med finanser og føler at utfordringen nå mangler...

Link to comment
Share on other sites

Selv liker jeg ikke være Arsenal (eller andre toppklubber) på FM. Har ikke spilt like mye FM 2011, som jeg gjorde på de tidligere versjonene. Men har hatt to saver som jeg virkelig har koset meg mye med. En med Exeter (som jeg har hver versjon) og Gloucester. Fikk Exeter i PL, mens Gloucester saven stopper i League one.

 

Anbefaler de fleste som bare vinner og vinner med Arsenal, å prøve ut lowerleague lag, gjerne også i andre land enn England. Med litt tålmodighet i starten vil dere oppleve FM på en helt annen måte!

Link to comment
Share on other sites

Spiller alltid med Arsenal først og går over til LLM (Lower League Management) som oftest tar jeg jobben i Rochdale siden det alltid har vært en sympatiklubb for meg, og ejg har også hatt suksess med lag fra BSN og BSS. Spennende å vanskelig å finne spillere som passer klubbens reise oppover og du er avhengig av å selge nøkkelspillere hver sesong for å få inn bedre spillere og rette opp økonomien til klubben.

Link to comment
Share on other sites

På dette spillet har jeg kun spilt med Arsenal, men på tidligere spill varierer jeg ofte mer. Pleier dog alltid å starte med Arsenal. Har også hatt en del saver med LLM. Noe av det jeg har funnet mest underholdende er allikevel å starte uten jobb, med mange forskjellige nasjoner og divisjoner tilgjengelig. Får da raskt jobb i lavere divisjoner, og velger i løpet av saven å bytte klubb til tider.

Link to comment
Share on other sites

Er en stund siden jeg har spilt nå selv, men har spilt ca. 6 sesonger med arsenal.

 

Perioden har kun resultert i 5 seriegull ettersom jeg rotet bort et gull til chelsea. Slipper nå inn under 20 mål per sesong i PL og scorer ca 100 hver sesong. Har ikke klart 49 i serien ennå, men er ut i den 7. sesongen fremdeles ubeseiret i FAC hvor jeg har vunnet hvert år. I CL har jeg 5 gull på 6 sesonger. Carling cup har jeg nedprioritert og ryker normalt med reservelaget, selv om jeg også har vunnet denne cupen.

 

Fikk i 2012 i tillegg landslagsjobben i England etter et mislykket EM. Startet med OL-gull samme sommer. Tok så gull i VM 2014 (etter play-off i kvalliken) og EM 2016 før jeg sa opp landslagsjobben.

 

Topper nå Hall of fame, men mistet litt motivasjon når klubben nå ble kjøpt opp. Har leativt ubegrenset med finanser og føler at utfordringen nå mangler...

 

 

Grattis, men det er nettopp på grunn av tilfeller som dette at jeg ikke har spilt FM på mange år. Finner man en taktikk som funker og har de rette spillerene, ja så pløyer man over alt så lenge man gidder. Skal ikke være mulig, altfor lettvint

Link to comment
Share on other sites

Grattis, men det er nettopp på grunn av tilfeller som dette at jeg ikke har spilt FM på mange år. Finner man en taktikk som funker og har de rette spillerene, ja så pløyer man over alt så lenge man gidder. Skal ikke være mulig, altfor lettvint

Jeg må bytte taktikk relativt ofte hvertfall, på fjorårets spill var det hvert halve år nå tar det ca halvannet før motstanderne finner svakhetene ved formasjonen din, ikke mye bytting som skal til dog

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tenkte jeg skulle prøve meg på en slags "journey-man" save. Hvor jeg startet uten jobb og med det dårligste ryktet, for så å jobbe meg oppover gradene for å tilsutt havne i en storklubb.

 

Fikk jobb i Muresul Deva i romensk 2 divisjon. En liten klubb stiftet i 2006. Økonomien var elendig, og absolutt ingen mulighet til å hente inn noe form for forsterkning uten å kvitte meg med viktige spillere. Det endte opp med at jeg solgte/ga fra meg spillere med høyeste lønn kontra posisjon i laget. Fikk hentet inn en brukbar venstreback, to spillere på lån og to unggutter som overbeviste på prøvespill. Alikevell er to av mine faste innslag i førsteellveren født i 94. Så langt har det godt over all forventning. Mot starten av sesongen var jeg sikker på å rykke ned, ettersom jeg klarte å tape min første kamp i sesongen mot et lag utenfor den romenske seriesystemet i første runden i cupen. Heldigvis ble starten på serien mye bedre enn 'generalprøven' tilsa. Etter de første 10 kampene hadde vi fortsatt til gode til å tape en kamp i ligaen, og jeg sto da med 4-6-0, og på en 2-3 plass. De to neste kampene endte dog med tap, og jeg mistet kontakt med tet-lagene. Nå, halvveis inni første sesongen ligger jeg plassert på en meget god 4 plass.

 

Utrolig morsomt å spille slikt, anbefaler resten til å teste det ut. Satser på å en dag havne i Arsenal! :)

Link to comment
Share on other sites

Har nå fullført sesongen 2016-2017 etter at jeg begynte å spille litt nå i ferien. Sesongen endte slik:

Community Shield: Vinner

Supercupen: Vinner

VM for klubblag: Vinner

Carling Cup: Vinner. Slo Birmingham i finalen.

FA cup: Tapende finalist mot West Ham. Loris spilte 3,60 i gj.rating.

Champions league: Vinner. Mot United i finalen.

Premier League: Vinner. Klarte ikke unbeaten denne sesongen heller etter et tidlig tap mot chelsea, men må allikevel stort sett si meg fornøyd med 107 poeng (ca 25 poeng mer enn andreplassen) og +114 (128-14) i målforskjell.

 

Er egentlig ganske fornøyd, men FAC-tapet og at jeg ikke klarte unbeaten trekker ned litt. Rekorden underveis med 32 seire på rad (uansett turnering) var derimot bra.

 

Har nå startet en ny save som nettverkspill sammen med 2 venner. Spiller nå med Sunderland, mens de er B'burn og West Ham. Noen som har noen overgangsanbefalinger for en klubb i denne klassen?

Link to comment
Share on other sites

Da var første sesong unnagjort i Muresul Deva. Det endte over all forventning på en meget respektabel 4. plass. Både styret, fans og meg selv inkludert var meget fornøyd med den plasseringen. Som belønning havnet jeg på 2. plass i kåreingen av Årets Manager i rumensk 2. Divisjon Gruppe 2. En 4. plass var dog ikke godt nok for opprykk. Bare 1. og 2. plassen fikk rykke opp til den rumenske eliten. Min kaptein Rares Stan fikk også æren av å bli kåret til årets spiller i 2. divisjon gruppe 2.

 

Sommeren ble som forventet. Lite å handle for, og igjen måtte jeg selge spillere for å gå i overskudd. Jeg gjorde også det. Solgte et par, og fikk en god keeper samt en midtstopper, som skulle figurere som back-up. Samtidig fikk jeg også ny kontrakt. Jeg klarte å forhandle meg frem til en meget høy lønning. Mer enn 4 ganger så mye som min best betalte spiller, og det kom til å bli skjebnesvangert for meg til slutt. Helt ute forvarsel fikk jeg sparken 6 runder ut i den nye sesongen, med begrunnelse av at kontrakten min ble for dyr for klubben. Forståelig nok, slik klubben slet økonomisk. Uansett så jeg ikke en langvarig fremtid i klubben. Muresul Deva hadde ikke nok rammer til å noen gang bli en storklubb, hvertfall ikke med det første. Å rykke opp med klubben ville vært et veldig langvarig prosjekt.

 

Så nå står jeg uten jobb, på let etter nye muligheter andre plasser.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tenkte jeg skulle prøve meg på en slags "journey-man" save. Hvor jeg startet uten jobb og med det dårligste ryktet, for så å jobbe meg oppover gradene for å tilsutt havne i en storklubb.

 

Fikk jobb i Muresul Deva i romensk 2 divisjon. En liten klubb stiftet i 2006. Økonomien var elendig, og absolutt ingen mulighet til å hente inn noe form for forsterkning uten å kvitte meg med viktige spillere. Det endte opp med at jeg solgte/ga fra meg spillere med høyeste lønn kontra posisjon i laget. Fikk hentet inn en brukbar venstreback, to spillere på lån og to unggutter som overbeviste på prøvespill. Alikevell er to av mine faste innslag i førsteellveren født i 94. Så langt har det godt over all forventning. Mot starten av sesongen var jeg sikker på å rykke ned, ettersom jeg klarte å tape min første kamp i sesongen mot et lag utenfor den romenske seriesystemet i første runden i cupen. Heldigvis ble starten på serien mye bedre enn 'generalprøven' tilsa. Etter de første 10 kampene hadde vi fortsatt til gode til å tape en kamp i ligaen, og jeg sto da med 4-6-0, og på en 2-3 plass. De to neste kampene endte dog med tap, og jeg mistet kontakt med tet-lagene. Nå, halvveis inni første sesongen ligger jeg plassert på en meget god 4 plass.

 

Utrolig morsomt å spille slikt, anbefaler resten til å teste det ut. Satser på å en dag havne i Arsenal! :)

 

Da var altså "målet" mitt nådd. Jeg er nå manager i Arsenal.

 

Etter å ha fått sparken fra Merusel Deva pga dårlig økonomi, endte jeg opp i tabbelrivalen Gaz Metan CFR. De hadde starten sesongen forferdelig og hadde bare 2 poeng på 7 runder. Fra der og ut ble det derimot helt annerledes, og jeg endte på 2 plass, som endte med oppryk. Sesongen etter klarte jeg å holde meg i Rumensk 1 divisjon med et poengs margin.

 

Sesongen etter var bare noen runder gammel før den Kroatiske toppdivisjons klubben Osjiek tok kontakt. Sesongen før endte Osjiek på 3 plass, og for to sesonger vant dem ligaen, så her hadde jeg med en stor klubb å gjøre. Dessverre for meg så hadde Osjiek solgt unna sine største stjerner foran sesongen jeg tok over, og på det tidspunktet jeg ble ansatt var Osjiek nede på nest siste plass etter halvspilt sesong. Jeg fikk inn noen brukbare spillere i Januar og endte tilslutt på en akseptabel 5. plass. Neste sommer gjorde jeg enda flere grep, noe som ga resultater. Jeg fikk da mitt første trofe som manager; den Kroatiske Cupen. En plass må det jo begynne? :) Samme sesong endte jeg på 3. plass. Dette gjorde også at jeg for første gangen fikk føle på Europa-cup følelsen. Det startet med kvalifisering mot Tromsø. Som jeg vant, noe overraskende 6-3 sammenlagt. Dessverre røk jeg på den siste play-off runden med 5-3 mot Standard fra Belgia. Sesongen i Kroatia derimot gikk ikke som jeg ønsket. Planen var nå å ta tronen fra Kroatia Zagreb (som hadde vunnet de siste 5 sesongene). Dette viste seg å være en bortimot umulig oppgave, da dem i Desember sto med BARE seire i ligaen. Da trakk jeg meg like godt fra klubben, for å få brynt meg på nye utfordringer.

 

Og det ble mange måneder uten klubb. Mye kjedelig trykking og jobbsøking. Noen tilbud kom det, men ingen interessante nok. Helt til Slovenias storhet Maribor tok kontakt. Da er det også verdt å nevne at manageren jeg er kommer fra Slovenia, så det var naturlig å si ja til tilbudet. Jeg fikk jobben i Mars, og Maribor var enda med i gullkampen, men lå på 3. plass. Maribor hadde dominert i ligaen de siste 3 årene, så å ikke vinne ligaen var uaktuelt. Dog klarte jeg å gjøre det når vi skrev Mai måned. Mye takket være at mine konkurrenter kollapset totalt mot slutten. Jeg klarte også å vinne Cupen takket være heldig trekning. Det ble altså en heldig double i løpet av mine første måneder i klubben. Neste sommer skulle jeg altså få muligheten til å spille Maribor til Champions League. Og det virket som om det skulle bli et lite eventyr da jeg slo ut det Sveitiske storlaget Luzerne 2-1 sammenlagt. Neste runde fikk jeg en noe enkel motstander i Helsinki fra Finland, som jeg slo 6-4 sammenlagt. Nå var jeg sikret Europacup-spill. Enten i Europa League eller Champions League. Min neste motstander skulle bli Kroatia Zagreb, mine tidligere erke fiender i Kroatia. Jeg ble sendt hjem med halen mellom bena med et pinlig 7-1 tap sammenlagt. Men Europa League gruppespill ble en god trøst. Med Siena, Nancy og Anderlecht i gruppa skulle det dog bli vanskelig. Men hjemme i Slovenia var det ingen som tok Maribor. 3-0 mot Siena, 2-2 mot Anderlecht og 4-2 mot Nancy sto det respekt av, og Maribor klarte å markere seg i Europa. Det var desverre ikke nok til å gå videre ettersom alle bortekampene endte med tap. Samme året vant jeg, selvfølgelig, ligaen, med god margin ned til neste lag.

 

Etter den sesongen (16/17-sesongen), var det på tide å komme seg ut fra de litt mindre divisjonene, og jeg skrev dermed ikke under på en ny kontrakt sommreen 2017. Det tok bare 4 dager før jeg hadde ny jobb. Denne gangen i Russland, nærmere bestemt Zenit. Zenit var da midt i sesongen, ettersom dem har samme serieoppsett som vi har her i Norge. Da sesongen nærmet seg slutt var jeg trygt plassert blandt topp 4 i Russland, som gir Europaspill (som også var etter styrets forventninger). MEN, Russland var gørrkjedelig å spille i, med teit overgangsregler og tåpelige motstander lag. Ved sesongslutt forlot jeg Russland. Det var nå Oktober 2017, og igjen var jeg arbeidsledig.

 

Det var på tide å rette nesa vestover. Og før jeg visste ordet av det kom Feyenoord med et tilbud. I Nederland var det Ajax og Feyenoord som var å regne med, men Feyenoord hadde havnet voldsomt bakpå i forhold til Ajax. Da jeg tok over i oktober var Feyenoord på nedre halvdel. Men kvaliteten var der i bøtter og spann, så jeg klarte til slutt å ta dem tilbake til en 2. plass. Ajax ble for sterke, med blandt andre Neymar i lagoppstillingen, i tillegg til mange talentfulle regens fra hele verden. Neste sesong skulle det bli oss mot Ajax, og det ble det fram til siste slutt. Jeg hadde vært aktiv på markedet, og hadde blandt annet hentet Joe Hart på free transfer fra Man City. Hart var da førstekeeper på England i en alder av 33(?), og jeg brukte flere måneder på å forhandle frem en akseptabel kontrakt. Han skulle vise seg å bli en nøkkel denne sesongen. Laget slapp bare inn 22 mål på 34 kamper i ligaen. Je fikk også hentet en aldrende Michael Essien, men skader ødela hans Feyenoord karriere. Van Aanholt ble også hentet inn og gjorde venstrebacken til sin egen. I Januar sikret jeg meg også to klasse angripere, begge fra tyrkiske Ankaragugu for tilsammen £18 millioner. Med mye skytts på topp og med stor stabilitet i forsvaret tok Feyenoord gullet hem! Ajax var dog en hard konkurrent for å si det mildt, men våre interne oppgjør ble avgjørende, og jeg tok 2 av 2 seire over Ajax den sesongen. Ajax scorte forøvrig 120 mål i ligaen den sesongen, så vanskelig var det. Neymar scoret 42 av disse og la opp til 16.

 

November neste sesong fikk jeg et tilbud det var svært vanskelig å takke nei til. Everton ville ha meg som sin redningsmann. Everton slet i bunn av tabellen i November, og jeg klarte å redde dem fra nedrykk og vell så det. Det ble en 9. plass til slutt. Neste sommer klarte jeg å hente en spiller jeg hadde beundret siden tiden i Maribor; Roger Tchomou fra Benin (Regen). Jeg prøvde å hente han både i Maribor, Zenit og Feyenoord uten hell. Det var ekstremt bittert da Ajax stakk av med spilleren da jeg forhandlet med han mens jeg var i Feyenoord. Men nå som jeg kunne tilby Premier League fikk jeg endelig tak i play-makeren med et bud på £11 millioner. Han skulle vise seg å være en av mine viktigste spillere, sammen med den nyinnkjøpte spissen Alberto Poli fra Man City. Spissen var overflødig i Man City, så et bud på latterlige £2 millioner var nok. Poli endte opp med 21 mål i PL, og Tchumou med 17 assist. Jeg spede på med andre klassespillere, alle regens, og bygde et meget godt lag, som kjempet lenge om 4 plassen. En dårlig innspurt gjorde dog at jeg endte på 6. plass.

 

 

Sommeren som kom var det ingen tvil når tilbudet fra Arsenal kom. En nydelig lønn og et fantastisk lag ( :) ). Arsenal hadde endt på 5.plass sesongen før. Og jeg er pdd inne i min første sesonge i klubben. Det første jeg gjorde i klubben var å bryte barrierer og rekorder da jeg hentet inn 29 år gamle NEYMAR til Arsenal for £60 millioner (fysj og fy!) fra Ajax. Jack Robinson (Liverpool) og flere unge regens ble også hentet inn. Ettersom jeg nå er i sesong 2021/22 er laget fullt opp med regens, men noen "ekte" spillere er der fortsatt, og laget er i og forseg ganske gammelt. Blandt mine førstevalg/rotasjonsspillere har jeg Fabregas (34), Vidal (34), Song (34), Fabianski (36), Djourou (34), Di Maria (33), Walcott (32), Mussachio (31) og Vrsaljko (29). Disse, pluss Neymar og Robinson er de jeg har i laget som er "ekte". Jeg har startet relativt bra med 7 seire av 7 mulige i klubben, medregnet 3 seire i Europa League. Blandt disse seirene er 2-1 over Chelsea og 2-0 over Man City.

 

Lenge siden jeg har hatt det så moro med en FM-save, og anbefaler å spille slikt på det sterkeste. Dette ble uhorvelig langt, og jeg kunne ha skrevet så mye mer av alt som har skjedd i løpet av de 11 sesongene jeg har spilt, og jeg har ingen planer med å gi meg nå som jeg først har kommet til Arsenal! :D

Link to comment
Share on other sites

Nettet, eller i gamle bruktbutikker :)

*kremt* Er ikke tapt bak en vogn!

 

Tenkte at det var noen som hadde en link sånn at min arbeidsgiver skal slippe å betale for at jeg googler det :)

 

*edit*

Fant spillet, men er det noen som har link til en bra update?

 

http://forums.championshipmanager.co.uk/forums/showthread.php?t=63494

http://champman0102.co.uk/forum/forum.php

 

Her er et par linker hvis det er andre som er interessert i litt nostalgi :)

Link to comment
Share on other sites

Månedens mest fornøyelige innlegg. Flott historie Hedly.

 

Personlig syens jeg Cm0102 er det beste managerspillet som noensinne er laget! Update til den versjonen kommer forøvrig i slutten av mnd.

 

Takk for det! Hyggelig å høre. :)

 

Har det utrolig morsomt med den saven. Tror ikke jeg har kost meg så med en FM-save siden FM07.

Link to comment
Share on other sites

Månedens mest fornøyelige innlegg. Flott historie Hedly.

 

Personlig syens jeg Cm0102 er det beste managerspillet som noensinne er laget! Update til den versjonen kommer forøvrig i slutten av mnd.

Kjenner jeg er lite oppdatert. Betyr dette at man kan spille det spillet, med dagens spillere?

 

Ellers kan jeg anbefale å hente CM93/94

Det første spillet, der Hignett og Bart-Williams er å anbefale!

Link to comment
Share on other sites

Kjenner jeg er lite oppdatert. Betyr dette at man kan spille det spillet, med dagens spillere?

 

Ellers kan jeg anbefale å hente CM93/94

Det første spillet, der Hignett og Bart-Williams er å anbefale!

 

Helt korrekt. Det vil si at man oppdaterer spillet så spillerstallene blir slik de er idag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...