Jump to content

2010.10.30 West Ham H


Mr Chapman

Recommended Posts

Jeg er definitivt en av de som ikke har en agenda mot Denilson. Personlig er jeg av den oppfatning av at han har vært svært avgjørende for at vi har holdt nullen de tre siste kampene. Dette fordi han alltid sørger for å stabilisere midtbanen, uansett hvor etterlengtet et mål måtte være. Jeg har flere ganger sett at vi uten han på banen har blottlagt midtbanen fullstendig, noe som gjør oss svært sårbare for kontringer, spesielt når backene skal være breddeholdere offensivt.

 

Ja, han har hatt noen stygge og svært synlige balltap, men du verden så viktig jobb han gjør i forsvarsposisjon! Mye av denne jobben er ikke like synlig som Songs, men fokuserer man på Denilsons bevegelsesmønster i forsvar ser man det ganske fort.

 

Hva angår passningsfeil er det ett viktig moment for Denilson å ta i betraktning. Han er ikke en kreativ fotballspiller og slår derav sjelden kreative passninger. De fleste avleveringene hans er lite risikable og fokuserer mest på å vri spillet fra side til side. Derfor blir balltapene hans uhyre synlig, nettopp på grunn av at nesten samtlige har vært brudd som følge av trekantspill i midtbaneleddet. Slike feil er utilgivelige, uansett spiller - men jeg synes absolutt ikke at han har gjort seg fortjent til benken av den grunn. Problemsstillingen etter min mening er vel heller om Denilson og Song sammen blir for defensivt, slik det til tider ble i går - spesielt på kontringer.

 

Første post! :)

 

Velkommen på forumet, første post lover godt :P

Vi kan nok ikke forlange at alle her inne har god fotballforståelse, derimot må det gå an å lese statistikker, tallenes tale er soleklare, Denilson har vært vår mest ballsikre spiller de siste kampene, basta bom, og det er også hans jobb, være trygg og sikker, klart det blir en del strøing av baller (enkle, korte pasninger) i hans rolle og dermed kan nok statistikken falle heldig ut for ham, uansett bidrar en slik rolle til at vi blir mindre sårbare defensivt og får vendt opp spillet på en sikker og trygg måte.

Det blir utrolig naivt å peke på antall spillere som ligger foran ham i køen i startoppstillingen når vi kjenner vår skadehistorikk, hvor ofte har vi alle disse spillerne tilgjengelige??

Sannheten er at bl.a Denilsons deltagelse på dette laget har gjort at vi har vunnet tre kjappe kamper nå uten å slippe inn mål, jeg mener at samtlige her inne burde være veldig happy med det.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Velkommen på forumet, første post lover godt ;)

Vi kan nok ikke forlange at alle her inne har god fotballforståelse, derimot må det gå an å lese statistikker, tallenes tale er soleklare, Denilson har vært vår mest ballsikre spiller de siste kampene, basta bom, og det er også hans jobb, være trygg og sikker, klart det blir en del strøing av baller (enkle, korte pasninger) i hans rolle og dermed kan nok statistikken falle heldig ut for ham, uansett bidrar en slik rolle til at vi blir mindre sårbare defensivt og får vendt opp spillet på en sikker og trygg måte.

Det blir utrolig naivt å peke på antall spillere som ligger foran ham i køen i startoppstillingen når vi kjenner vår skadehistorikk, hvor ofte har vi alle disse spillerne tilgjengelige??

Sannheten er at bl.a Denilsons deltagelse på dette laget har gjort at vi har vunnet tre kjappe kamper nå uten å slippe inn mål, jeg mener at samtlige her inne burde være veldig happy med det.

 

 

Statistikker er nå engang bare akkurat det. Vi har en enorm pasning frekvens i vårt lag, og det ender dessverre med mange balltap ofte i nærheten av motstander sin 16 meter pga vår motstand mot å avslutte angrep tidlig,skal helst drible ballen over målstreken :)

Denilson har av og til noen helt horrible stygge balltap som det bare er tilfeldigheter,eller dårlig motstand som gjør at man ikke får kontringer imot som resulterer i baklengs. Det er ikke å komme ifra. Uten at jeg skal slakte han for evig tid av den grunn.Mot West Ham hadde han flere slike. Jeg liker ikke å se en spiller gjøre slikt uansett hva statistikkene viser.

Link to comment
Share on other sites

Det store spørsmålet blir: Hvorfor husker supportere feilpasningene til Denilson bedre enn mange av de andre spillernes balltap? Er det fordi Denilson er en syndebukk eller er balltapene hans veldig kritiske når han først misser?

Dette er et godt spørsmål, synes Denilson gjør mye bra, men han kan også gjøre ting mye bedre.

Det som irriterer meg mest når jeg ser Denilson på banen, er at han hele tiden jogger. Jeg har aldri sett han løpe livet av seg og brent for drakta.

Han skal ha skryt for å ikke være ego, han er god på støttepasninger osv, men han er ikke god nok for førstelaget!

Link to comment
Share on other sites

Dette er et godt spørsmål, synes Denilson gjør mye bra, men han kan også gjøre ting mye bedre.

Det som irriterer meg mest når jeg ser Denilson på banen, er at han hele tiden jogger. Jeg har aldri sett han løpe livet av seg og brent for drakta.

Han skal ha skryt for å ikke være ego, han er god på støttepasninger osv, men han er ikke god nok for førstelaget!

- Tror mye har med å gjøre at så og si alle andre i hans posisjon (Rosicky, Fab, Nasri, Wilshere, Ramsey osv) viser mye større fotballhjerne enn Denilson. De andre gjør selvsagt også feil, men de gjør i tillegg ting Denilson ikke er i nærheten av å gjøre. Da veier de positive tingene opp for de negative når det gjelder de andre, mens det ikke er på samme vis med Denilson

 

- I tillegg er det ikke til å komme fra at det er slik at hvis man først har fått en merkelapp, så er det vanskelig å bli kvitt den. MEN Fabianski virker å være i ferd med å gjøre det, så...

Link to comment
Share on other sites

Mitt innspill var for å provosere,selvfølgelig mener og tror jeg ikke hva jeg skrev men jeg synes noe er galt når Denilson får så mye spilletid som han gjør.Tar meg ikke tid til å begrunne dette noe særlig mere men vi kommer aldri til å nå opp mot de beste med Denilson fast i laget.I fjor gikk han foran Diaby,Ramsey og til dels Song en periode..Dette er snakk om prioriteringer fra Wengers side,og han prioriterer feil..

Link to comment
Share on other sites

Statistikk kan vri og vendes slik man vil, men man kan ikke si noe imot at den statistikken som blir henvist til er imponerende fra Denilson sin side. Likevel er det viktig å se på alle feilpasningene for å få analysert hvor potensielt viktig for kamputfallet de var. Det er stor forskjell på å tape ballen ved å sende en svak feilpasning som bakerste mann enn at man sender ballen til motstanderen når man feiler på en gjennombruddspasning. Det store spørsmålet blir: Hvorfor husker supportere feilpasningene til Denilson bedre enn mange av de andre spillernes balltap? Er det fordi Denilson er en syndebukk eller er balltapene hans veldig kritiske når han først misser? Har han en tendens til å komme med balltapene i starten av kampen slik at det danner seg et dårlig inntrykk av han som ikke blir endret selv om han gjør en bra kamp ellers? Hva mener dere er grunnen(e)?

 

 

Denne statistikken er det veldig vanskelig å komme vekk fra, Denilson har vært glimrende i sin rolle, når det gjelder hvor potensielt viktig feilpasningene/ballmistene han hadde viser fasiten at de tre siste kamper har endt med 0 baklengs, dermed trenger man vel ikke forske så mye videre på den ;)

Når det gjelder grunnen for at enkelte supportere husker Denilsons feilpasninger spesielt godt tror jeg vi må se på supporterne selv først, mitt inntrykk er at supportere som slakter Denilson etter de tre siste kampene er supportere med laber fotballforståelse og supportere som neppe har spilt fotball selv, ihvertfall ikke på noe særlig høyt nivå.

Slike supportere er mest opptatt av hva hver enkelt spiller gjør av offensive lekkerbiskner og er ikke så veldig opptatt av den defensive, usynlige jobben spillere som Denilson, Song, Gilberto, Makelele osv utfører.

Jeg mistenker disse gutta å være dyktige i dataspill men ikke så dyktige på fotballbanen :)

Link to comment
Share on other sites

Denilson spiller kun for det ikke Wilshere kan spille på grunn av det rødekorte han fikk.

 

For Wilshere er tilbake er Denilson benka i gjen.... han er langt nede i køen av mittbane spillere som Diaby og når Ramsy er tilbake kan Denilson se langt etter noe mere spill for Arsenal.

 

Alle vet godt her inne at Denilson ikke er go nok for en klubb som Arsenal.

 

Wilshere .. Ramsy... Diaby er nok langt frame i køen før Denilson å det vet alle her inne.

 

Så har vi Song.. Cesc... Theo..Nasri... Rosicky. .. Arshavin som er først i køen så Denilson blir nok ofra etter vært slik Dudu ble :)

 

Denilson mista ballen alt for ofte i gå, Song var en klasse spiller i går i forhold til Denilson var.

 

Gikk mye rykter i sommer om at Denilson var på vei bort for de vi har for mange goe mittbane spillere nå.

 

Hva er dette? "alle vet got her inne at Denilson ikke er god nok for en klubb som Arsenal"

 

Nå synes jeg at du skal komme med dine meninger, og ikke påstå at vi andre deler den meningen. Det burde fremkomme tydeig på mange av innleggene at mange her ser det positivet Denilson gir laget om dagen. Og da tenker man spesielt på balansen på midtbanen. Når Wilshere er på banen så er han i langt større grad en "box to box" spiller, og Song er tvunget til å være mer defensiv. Siden Song til stadighet glemmer dette, så er vi blottet bakover ved flere anledninger.

 

Med Denilson så har vi holdt nullen 3 ganger - tilfeldig? Vel.. Jeg tror ikke det. JEg tror han er en stor grunn til dette da han hindrer mange overganger i mot.

 

Men konklusjonen er: Gi oss dine egne meninger, ikke påstå at alle her inne deler dem. For det er det flere som ikke gjør.

Link to comment
Share on other sites

Hva er dette? "alle vet got her inne at Denilson ikke er god nok for en klubb som Arsenal"

 

Nå synes jeg at du skal komme med dine meninger, og ikke påstå at vi andre deler den meningen. Det burde fremkomme tydeig på mange av innleggene at mange her ser det positivet Denilson gir laget om dagen. Og da tenker man spesielt på balansen på midtbanen. Når Wilshere er på banen så er han i langt større grad en "box to box" spiller, og Song er tvunget til å være mer defensiv. Siden Song til stadighet glemmer dette, så er vi blottet bakover ved flere anledninger.

 

Med Denilson så har vi holdt nullen 3 ganger - tilfeldig? Vel.. Jeg tror ikke det. JEg tror han er en stor grunn til dette da han hindrer mange overganger i mot.

 

Men konklusjonen er: Gi oss dine egne meninger, ikke påstå at alle her inne deler dem. For det er det flere som ikke gjør.

 

 

Jeg skal gi deg honnør når du fortjener honnør Orakelet, dette var andre boller :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår lite av kritikken mot Denilson etter gårsdagens kamp. Det virker som om denne kritikken like godt kunne vært skrevet FØR kampen, basert på gamle fordommer.

 

Denilson var den mest pasningssikre på midtbanen vår i går.

 

Han forsøkte på 57 pasninger, traff på 54. Altså 3 feilpasninger.

 

Til sammenligning:

 

Fabregas 62-52-10

Song 59-54-5

Arshavin 30-18-12

Nasri 55-45-10

 

Og før dere skriver at Denilsons pasninger bare er støttepasninger, anbefaler jeg å sjekke ut http://www.guardian.co.uk/football/chalkboards/create. Da vil dere se at han har langt flere offensive pasninger enn defensive.

 

Ja det var sikkert ikke flere feilpasninger enn som så , men hva med alle de gangene han i første omgang mistet ballen i mottaket/mangel på mottak?

 

Jeg synes ikke spillere type Mikel,Denilson skal hylles som fantastiske pasningsspillere utifra disse statistikene. Jada, noen går fremover fra Denilson, men dette er i første rekke på spillere maksimalt 10-15 meter unna som er feilvendt.

 

Denilson skal ha for sin arbeidskapasitet og han dekker nok bra med rom i løpet av en kamp, men han er IKKE god på å følge dype, sugende løp fra motstanderens midtbane. Og duellspillet er han veldig svak på. Selvfølgelig er det en grunn til at Wenger hentet nettopp Denilson for over 4 år siden og siden gitt han mengder med tillitt. Enkelte kamper kan han være knallgod og kanskje vil disse prestasjonene komme oftere denne sesongen? Hvem vet? Arsene knows? :) Veldig ofte gjør han det og det hadde vært utrolig gøy om Denilson utvikler seg til en klassespiller. Jeg har mine tvil, men det hadde jeg med Song også!

Link to comment
Share on other sites

Denne statistikken er det veldig vanskelig å komme vekk fra, Denilson har vært glimrende i sin rolle, når det gjelder hvor potensielt viktig feilpasningene/ballmistene han hadde viser fasiten at de tre siste kamper har endt med 0 baklengs, dermed trenger man vel ikke forske så mye videre på den ;)

Når det gjelder grunnen for at enkelte supportere husker Denilsons feilpasninger spesielt godt tror jeg vi må se på supporterne selv først, mitt inntrykk er at supportere som slakter Denilson etter de tre siste kampene er supportere med laber fotballforståelse og supportere som neppe har spilt fotball selv, ihvertfall ikke på noe særlig høyt nivå.

Slike supportere er mest opptatt av hva hver enkelt spiller gjør av offensive lekkerbiskner og er ikke så veldig opptatt av den defensive, usynlige jobben spillere som Denilson, Song, Gilberto, Makelele osv utfører.

Jeg mistenker disse gutta å være dyktige i dataspill men ikke så dyktige på fotballbanen :)

 

syns det bli litt spesielt og si: spillere som denilson, song, gilberto, makelele. denilson er ikke som de tre andre.

Link to comment
Share on other sites

Er vel litt typisk at grovarbeiderne på Arsenal alltid blir kritisert.

Denilson er en viktig spiller for oss og er flink til å ødelegge motstanderens spill.

Ikke hans beste kamp igår,men viser igjen at han er en viktig mann i vårt defensive arbeid.

 

Ellers var dette en seier som satt langt inne.

Guttene har definitivt modnet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor man alltid må ha en syndebukk man skal hakke på

 

Sånn har det alltid vært på dette forumet. Nå er den største hoggestabben Almunia ute av laget, så da er det andre som blir tildelt kritikk. Det virker som enkelte ikke er fornøyde før de har funnet en eller annen å spy ut eder og galle mot.

 

Det er latterlig at det skal være sånn, men forumets historie tatt i betraktning, så tviler jeg på at det noen gang kommer til å endre seg.

Link to comment
Share on other sites

Sånn har det alltid vært på dette forumet. Nå er den største hoggestabben Almunia ute av laget, så da er det andre som blir tildelt kritikk. Det virker som enkelte ikke er fornøyde før de har funnet en eller annen å spy ut eder og galle mot.

 

Det er latterlig at det skal være sånn, men forumets historie tatt i betraktning, så tviler jeg på at det noen gang kommer til å endre seg.

 

Hvem er forumets nye hoggestabbe da? Noen her var ikke fornøyd med Denilsons prestasjon på lørdag, er det nok til at han nå er en hoggestabbe.

Link to comment
Share on other sites

Hva tror du egentlig jobben til Denilson er? Være toppscorer? Slå flest krempassninger?

 

Denilsons oppgaver, som arshavin (helt enig med deg forresten) nevner, er åpenbart å balansere laget i større grad og sørge for at motstanderlaget ikke tar oss på kontra når de andre midtbanespillerne (Fabregas, Wilshere, Diaby, Song) mister ballen, for det skjer nemlig det også. Det er ikke bare Denilson som har balltap, men det legger vel ikke folk her inne merke til.

Skjelden at du ser en Arsenalspiller miste ballen i farlige posisjoner så mange ganger på en omgang. Denilson var svak. Ser heller ikke at han bidrar så mye i forsvar som enkelte skal ha det til. Hva det nå enn er han gjør så klarer jeg ikke se at det er særlig matnyttig. Hvis man mener at han balanserer midtbanen kun med sin tilstedeværelse så ligger ikke lista høyt. Som sagt er det en grunn til at han ble byttet ut.

Helt utrolig at vi ALLTID MÅ ha en hoggstabbe her inne på forumet. Denilson blir vel neppe "godkjent" av dere før han tar et Maradona-raid i Champions League-finalen eller noe sånt.

Skal man ikke kunne si at man er misfornøyd med en spillers innsats? Er det ufint å påpeke at man føler en spiller har spillt elendig.

Link to comment
Share on other sites

Skal man ikke kunne si at man er misfornøyd med en spillers innsats? Er det ufint å påpeke at man føler en spiller har spillt elendig.

 

Ofte er det det negative folk pirker etter istedet for å se helheten i ens spiller jobb.

 

De 3 gangene Denilson mista ballen i farlige situasjoner kunne fort blitt mål imot oss. Blir vel litt rart å ikke nevne det. Vil vel ikke si han var elendig,men han har hatt bedre dager på jobb en den på lørdag.

Var de 3 situasjonene som gjør at du syns Denilson var elendig? Eller spilte han generelt dårlig?

 

Når det er sagt syns jeg også det er rart at ikke Fabregas og spesielt Arshavin som mista ballen eller ga den vekk opptil flere ganger ikke blir nevnt.

Arshavin syns jeg personlig har vært svak over lengre tid nå.

 

Det som gleder er at vi nå har en stabil keeper. Endelig 2 sidebacker som gjør jobben.

Clichy må tydeligvis ha lært noe av Sagna for han var bra defensivt. Og en sulten Wilshere,Walcott og Bendtner i bakhånd. Og ennåventer vi på VP.

Kan fort bli noe stort av dette :)

Link to comment
Share on other sites

Ofte er det det negative folk pirker etter istedet for å se helheten i ens spiller jobb.

 

De 3 gangene Denilson mista ballen i farlige situasjoner kunne fort blitt mål imot oss. Blir vel litt rart å ikke nevne det. Vil vel ikke si han var elendig,men han har hatt bedre dager på jobb en den på lørdag.

Var de 3 situasjonene som gjør at du syns Denilson var elendig? Eller spilte han generelt dårlig?

 

Når det er sagt syns jeg også det er rart at ikke Fabregas og spesielt Arshavin som mista ballen eller ga den vekk opptil flere ganger ikke blir nevnt.

Arshavin syns jeg personlig har vært svak over lengre tid nå.

 

Det som gleder er at vi nå har en stabil keeper. Endelig 2 sidebacker som gjør jobben.

Clichy må tydeligvis ha lært noe av Sagna for han var bra defensivt. Og en sulten Wilshere,Walcott og Bendtner i bakhånd. Og ennåventer vi på VP.

Kan fort bli noe stort av dette :)

Jeg synes Denilson spilte generelt dårlig. Mener dessuten å huske at han hadde 5 balltap, er 2 anledninger der han mister den når han har ballen i beina. Det handler om i hvilke situasjoner man mister ballen. Alle mister ballen eller slår et par feilpasninger, men Denilson presterte å gjøre det 5 ganger på en omgang og det resulterte i kontringer imot 4 av gangene. Det er for dårlig. Alt for dårlig. Vi ble jo heldigvis ikke straffet, men det er slikt jeg i allefall biter meg merke i på en frustrerende dag

Link to comment
Share on other sites

Denne statistikken er det veldig vanskelig å komme vekk fra, Denilson har vært glimrende i sin rolle, når det gjelder hvor potensielt viktig feilpasningene/ballmistene han hadde viser fasiten at de tre siste kamper har endt med 0 baklengs, dermed trenger man vel ikke forske så mye videre på den ;)

Når det gjelder grunnen for at enkelte supportere husker Denilsons feilpasninger spesielt godt tror jeg vi må se på supporterne selv først, mitt inntrykk er at supportere som slakter Denilson etter de tre siste kampene er supportere med laber fotballforståelse og supportere som neppe har spilt fotball selv, ihvertfall ikke på noe særlig høyt nivå.

Slike supportere er mest opptatt av hva hver enkelt spiller gjør av offensive lekkerbiskner og er ikke så veldig opptatt av den defensive, usynlige jobben spillere som Denilson, Song, Gilberto, Makelele osv utfører.

Jeg mistenker disse gutta å være dyktige i dataspill men ikke så dyktige på fotballbanen :)

At vi har 0 baklengs på de 3 siste betyr ikke at man kan konkludere med at Denilson er grunnen til det og at han har gjort 3 strålende kamper. Han er en midvirkende årsak i noen tilfeller, men han også er heldig som ikke er medskyldig i mål imot. Jeg er glad for at Denilson gjør det bra, men det er tull se seg blind på de defensive feilene så lenge vi har holdt nullen i tre kamper på rad. Alt for mange ser seg blind på resultater. Selv om det er resultatene som er viktige i fotball, er det likevel minst like viktig å se på hvodan resultatene kom. Strålende enkeltmannsprestasjoner kan vøre grunnen til gode resultater selv om laget ellers spilte dårlig og fungerte ikke ordentlig som en enhet. Hvis man ikke henger seg så mye opp i resultater vil man som oftest kunne se mye positivt ved tap, men også se forbedringersområder ved gode seire. Begge delene er noe folk bør lære seg i se, alt er ikke så svart/hvitt som det ofte kommer fram på slike forum som dette. Jeg anser meg som en av de mest optimistisk forumistene (til tider kanskje naivt optimistisk) , men det behøver ikke å bety at man ikke kan se feil og mangler ved spillere. Denilson har stort sett gjort en god jobb, er veldig flink til å bryte og har ikke gjort det så dårlig som noen skal ha det til. Likevel har han noen farlige pasninger som fort kunne straffet oss da stillingen fortsatt ved 0 - 0, noe som ikke er første gangen. Kampbildene hadde brått blitt veldig anderledes dersom vi ikke får det første målet.

 

For eksempel synes jeg det også viktig å påpeke at Song har blitt litt for ivrig i det offensive spillet. Greit nok at han har scort noen avgjørende mål, men er mer vågal i driblingene sine når han har andre alternativer bedre alternativer. Det har ført til at han har måttet skaffe frispark imot for å hindre kontring. Fort blir det kort på det også. Ved andre tilfeller der han faktisk bør takle spillere kynisk for å hindre overgangsmulighet kan det da hende at han ikke tørr å gjøre det siden han allerede har pådratt seg et undøvendig kort. I storkamper der Fabregas kan bli fulgt tett er det bra at vi ikke lenger er like avhengige av at alt skal gå gjennom spanjolen. Song er likevel ikke god nok til å drible til at han kan ta mange mann dersom man kan lese at han prøver å drible. Mange ganger på midten åpner det seg rom som han kan løpe i som følge av mange pasningsalternativer. Ved slike tilfeller er det bra at han utnytter det. Kamerunerer bør derimot begrensene dribleraidene sine og heller prøve å tre gjennom pasninger eller gå på løp inn i boksen. Mot West Ham viste han at han er blitt flink til å time løpene sine, så han bør fortsette med det. Likevel må han passe på at hans offensive holdning ikke fører til at andre midtbanespillere som er bedre offensivt stadig må stå igjen.

 

Nå er Wilshere tilgjengelig igjen. Lurer på hvordan Wenger velger å komponere midtbanen nå som treneren skrøt mye av Denilson.

Link to comment
Share on other sites

Hvem er forumets nye hoggestabbe da? Noen her var ikke fornøyd med Denilsons prestasjon på lørdag, er det nok til at han nå er en hoggestabbe.

 

Denilson har fått mye ufortjent kritikk ved mange anledninger. Og de seneste kampene har dette kommet ekstra frem i lyset, da vi ikke har noen av de sedvanlige hoggestabbene tilgjengelig (les: Almunia). Så pr. i dag er Denilson forumets nye hoggestabbe, selv om han ikke er ny i ordets rette forstand, all den tid han har fått sine hogg i tidens løp

Link to comment
Share on other sites

Denilson har fått mye ufortjent kritikk ved mange anledninger. Og de seneste kampene har dette kommet ekstra frem i lyset, da vi ikke har noen av de sedvanlige hoggestabbene tilgjengelig (les: Almunia). Så pr. i dag er Denilson forumets nye hoggestabbe, selv om han ikke er ny i ordets rette forstand, all den tid han har fått sine hogg i tidens løp

Da er det offisielt da?

 

Det er vel litt dramatisk å henge Denilson på korset bare fordi det er en del folk som er misfornøyd med West Ham kampen?

Link to comment
Share on other sites

Da er det offisielt da?

 

Det er vel litt dramatisk å henge Denilson på korset bare fordi det er en del folk som er misfornøyd med West Ham kampen?

 

Det var flere spillere som leverte en dårlig forestilling på lørdag. Når de andre spillerne blir satt under samme lupen som man tydeligvis har plassert Denilson under, så vil jeg begynne å ta kritikken seriøst.

 

Dette er akkurat det samme som det Almunia fikk gjennomgå. Det var ingen av de andre spillerne på laget som ble plassert så til de grader under lupen som Almunia ble.

 

Jeg har ikke hengt Denilson på noe kors, det er det dere kritikere som gjør.

Link to comment
Share on other sites

Det var flere spillere som leverte en dårlig forestilling på lørdag. Når de andre spillerne blir satt under samme lupen som man tydeligvis har plassert Denilson under, så vil jeg begynne å ta kritikken seriøst.

Skal innrømme at laget fungerte dårlig på lørdag, men som nevnt så var "hoggstabben" langt under pari. Når man drar fram de som spiller aller best, hvorfor kan man ikke dra fram de som spiller aller dårligst? De fleste har jo en klar formening om hvem som spiller best. Kan vel da på lik linje si hvem man synes var elendig.

Jeg har ikke hengt Denilson på noe kors, det er det dere kritikere som gjør.

Nei, "vi kritikere" lirer av oss noen gloser etter kampen, men å plassere de som kritiseres i offerrollen er det andre som tar seg av. Denne berømmelige hoggstabben blir ikke dratt fram av kritikerene, der er det andre som plasserer de som skal hugges. Denilson var i mine øyne helt elendig. Er det så grusomt å mene det da?

Link to comment
Share on other sites

Noe av kritikken mot han er så usaklig, enkelte prøver det de klarer for å overskygge det Denilson faktisk gjorde bra med latterlig overdreven drittslenging.

 

Heldigvis har vi en fantastisk manager som bestemmer: Denilson the key to Song's goal rush

 

Hilsen Wilshere, som gleder seg til ukene som kommer, når Denilson spiller seg enda mer inn på laget og kommer til å feie all kritikk av veien.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Denilson har fått mye ufortjent kritikk ved mange anledninger. Og de seneste kampene har dette kommet ekstra frem i lyset, da vi ikke har noen av de sedvanlige hoggestabbene tilgjengelig (les: Almunia). Så pr. i dag er Denilson forumets nye hoggestabbe, selv om han ikke er ny i ordets rette forstand, all den tid han har fått sine hogg i tidens løp

 

 

Ingen som helst tvil om at Denilson er en av de spillerne som til stadighet, og slett ikke bare etter west ham-kampen, får en hel mengde ufortjent kritikk.

Det dreier seg også om Clichy har jeg lagt merke til, i tillegg til Almunia, Fabianski, Arshavin, Diaby og Song.

Disse spillerne bytter på å måtte ta imot dritten fra disse "hengivne" supporterne, men jeg er litt usikker på årsaken til at enkelte supportere må ha en hoggestabbe for å finne supporter-livet interessant, et eller annet sier meg at dette er et tegn i tiden, det virker som samfunnet generelt og media spesielt dyrker helter og syndebukker på en helt annen måte enn tidligere, tror kanskje det henger sammen med medias behov for å selge seg selv.

Når jeg var ung og lovende, for ca 100 år siden, var det helt utenkelig at supportere brukte en slik rå, dømmende og hensynsløs språkbruk om sine egne spillere, uansett om man mente at disse spillerne hadde gjort en dårlig jobb og bidratt til at vårt lag tapte poeng, jeg må nok innrømme at jeg tilhører gammelsorten.

Når det gjelder Denilson og dagens situasjon vil jeg be kritikerne om å lese Wengers kommentarer rundt vår brasilianske venn og PRØVE å forstå hvorfor han sier det han sier, jeg garanterer at vår manager ikke hadde skamrost Denilson hvis han ikke mente at brasilianeren fortjente dette.

Av og til ønsker jeg meg tilbake til det uskyldige -70 tallet :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...