Jump to content

2010.19.10 Shakhtar Donetsk H


ernsti14

Recommended Posts

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Arsenal er veldig heldige på 1-0 ellers har du grei kontroll på kampene.

 

Wilshere fatter jeg ikke hva som er opp i hode på den gutten, en veldig stygg takkling i gjen.

 

Han er veldig ung så Wenger burde ta tak i med en gang, kan bli et problem vis han stadig skal drive med grise spill.

 

Husker Eboue for et par år siden drev til tider med veldig stygge takklinger, de ødlegger mye for laget.

 

Arsenal trenger ikke ha grise spillere på laget :blink:

 

Grisespill vil jeg ikke akkurat kalle det. Han gjorde en dårlig takling, fikk ikke engang gult kort. Hvis du ser kampen en gang til, så kan du prøve å legge merke til hvor slepen den lille gutten er. Langt ifra en grisespiller.

Link to comment
Share on other sites

Om Arsenal FC vil jeg bare si; tynn stall, tabbe-keepere, grisespillere og juks og fanteri, elendig defensivt, mangler taktiske evner, kan ALDRI bli seriemester når man er så ineffektiv, møter bare dårlige motstandere, uff og uff...

Dette ser MØRKT MØRKT MØRKT ut.

 

 

Så klarte vi å slippe inn mål i dag også ja, holder aldri nullen.....

Spøk til side, de som har pratet om at Arsenal/Wenger ikke er taktisk dyktige bør se seg selv godt i speilet før de går til sengs i kveld, de 20 første minuttene av 2.omg var en taktisk oppvisning.

Man legger seg godt tilbake på banen, forsvarer seg lett uten å anstrenge seg og kjører kjappe overganger som ikke shaktar har fnugg av en sjanse å være med på.

Så var ikke dette laget så dårlig taktisk allikevel kanskje???

Bring on shitty :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jubelen for Eduardos scoring er noe av det snodigste jeg har sett og hørt. Jeg tror aldri et baklengsmål har blitt "feiret" slik noengang i England! Den eneste som ikke jublet var målscoreren selv.. Flott gest - men kanskje litt for mye av det gode.

 

Fin gjennomføring før City. Det blir definitivt helt andre boller!

Link to comment
Share on other sites

Det er deilig å være Arsenal-fan! CL-kvelder som dette må vi ikke ta for gitt, selv om vi gruser "småklubber" fra Europa regelmessig. Om vi bare kunne tatt med oss gløden, konsentrasjonen, gleden og ikke minst kvaliteten til seriesammenheng! Men det er lettere sagt enn gjort. Selvsagt er det noe eget å spille kveldskamp i CL på Emirates, med hymnen og hele ramma rundt. Også møter vi seriemestere fra andre land, lag som er vant til å angripe og ikke senker seg uber-lavt, type Birmingham.

 

De fleste viste seg fram på en bra måte idag. Clichy løpte umenneskelig mye og Rosicky viste litt av den spilleren vi vet han kan være. Nasri med klassescoring og målet til Wilshere var dagens. Walcott mye slutte å kjøre one-man-show.. Greit å ville imponere, men når du har mislykkes 2-3 ganger er det greit å spille enkelt

 

Alt i alt en vidunderlig kveld

 

Oh to be a goonah!

Link to comment
Share on other sites

Song og TR kampens store spillere med Cham rett bak. Nasri, Clichy og Fab gjør mye bra og alt i alt veldig mange som gjorde en solid kamp. Wilshere viste at han er moden i hodet og gjorde en god kamp tiltross for alt bråket på lørdag. JD og Squil spiller seg gradvis opp. Ingen tabber og greit at ingen var intr i å tackle etter at Eduardo kom på banen :blink:

Link to comment
Share on other sites

Fabianski - solig, lite å gjøre. Har en god redning og en fin klarering på en corner. Fornyet tillit fra min side.

 

Eboue - gjør en god kamp. Virker på mange måter tryggere enn Sagna til tider. Varierer også mere offensivt.

 

Squillaci - virker trygg og god. Ingen store utfordringer i dag

 

Djourou - ser skarpere ut enn tidligere. Skaffer oss straffe.

 

Clichy - jobber ekstremt bra. Posisjoneringen kan gjerne bedre seg.

 

Song - etter min mening, blant de aller beste i dag.

 

Wilshere - magisk!! Han vil bli stor. Samtidig som jeg liker mentaliteten hans. KRIGER!

 

Nasri - fortsetter den fine trenden. Syns han virkelig begynner å spille opp mot prislappen sin

 

Cesc - ikke like skarp som han pleier, ikke rart siden han akkurat kom tilbake fra skade. Gjør en god kamp, gleder meg til fortsettelsen. Btw, meget god straffe.

 

Mozart - etter min mening, heller han enn AA. Kreativ og god. Ekstremt bra på målet til Wilshere.

 

Chamakh - hvor lenge har vi ikke savnet en spiss som kan ta ned utspill og innlegg med en så massiv kraft. Nydelig! Arbeidskapasiteten er upåklagelig. Man må jo bare ta av seg hatten for målet hans. KALDT!!

Link to comment
Share on other sites

Grisespill vil jeg ikke akkurat kalle det. Han gjorde en dårlig takling, fikk ikke engang gult kort. Hvis du ser kampen en gang til, så kan du prøve å legge merke til hvor slepen den lille gutten er. Langt ifra en grisespiller.

Han FIKK ikke gult, men han BURDE hatt det. Liten tvil om det. Liten tvil er det også om at han har et veldig stort potensial!!!

Link to comment
Share on other sites

Han FIKK ikke gult, men han BURDE hatt det. Liten tvil om det. Liten tvil er det også om at han har et veldig stort potensial!!!

 

Den var rimelig på kanten, jeg er langt i fra noe fan av spillere som gjør slikt uannsett ossen lag han spiller på og serlig ikke Arsenal.

 

Vi er det laget som har fått flest spillere med brekte ben de siste 4-5 åra i PL.

 

Uannsett må Wenger jobbe med hode hans og ossen han skal gå inn i takklinger.

 

Skal ikke ha noe spillere som blir som Van Bommel og De Jong på Arsenal ;)

 

Uannsett sterkt å se vi banker UEFA CUP mesteren fra et par år siden da de knuste Werder i finalen.

 

De slo også Barca borte i CL så det er nok et lag som kan være goe på en bra dag :blink:

Link to comment
Share on other sites

Den var rimelig på kanten, jeg er langt i fra noe fan av spillere som gjør slikt uannsett ossen lag han spiller på og serlig ikke Arsenal.

 

Vi er det laget som har fått flest spillere med brekte ben de siste 4-5 åra i PL.

 

Uannsett må Wenger jobbe med hode hans og ossen han skal gå inn i takklinger.

 

Skal ikke ha noe spillere som blir som Van Bommel og De Jong på Arsenal ;)

 

Uannsett sterkt å se vi banker UEFA CUP mesteren fra et par år siden da de knuste Werder i finalen.

 

De slo også Barca borte i CL så det er nok et lag som kan være goe på en bra dag :blink:

 

 

Van Bommel, De Jong og Wilshere, finn en feil ;)

Wilshere har allerede tatt steget og ER stor, landslaget burde bygges rundt ham, her snakker vi Englands fremtid, heldigvis er han tøff nok til å ikke bli dyttet unna i duellene men selvfølgelig må han lære seg å unngå situasjoner som mot bham, det lønner seg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Så klarte vi å slippe inn mål i dag også ja, holder aldri nullen.....

Spøk til side, de som har pratet om at Arsenal/Wenger ikke er taktisk dyktige bør se seg selv godt i speilet før de går til sengs i kveld, de 20 første minuttene av 2.omg var en taktisk oppvisning.

Man legger seg godt tilbake på banen, forsvarer seg lett uten å anstrenge seg og kjører kjappe overganger som ikke shaktar har fnugg av en sjanse å være med på.

Så var ikke dette laget så dårlig taktisk allikevel kanskje???

Bring on shitty ;)

Når du nå alt skal rette "spark" i den retningen så er det faktisk forskjell på Shaktar hjemme og lag som United, Chelsea, Barcelona borte. Man vinner dessuten CL i mai. Da har ikke denne kampen noe å si.

 

Skal ta del i din ukuelige optimisme når vi begynner å hale i land seire mot de virkelig gode lagene. Inntil det skjer vil jeg fortsatt være av den oppfatning at vi spiller for naivt til tider :blink:

Link to comment
Share on other sites

Når du nå alt skal rette "spark" i den retningen så er det faktisk forskjell på Shaktar hjemme og lag som United, Chelsea, Barcelona borte. Man vinner dessuten CL i mai. Da har ikke denne kampen noe å si.

 

Skal ta del i din ukuelige optimisme når vi begynner å hale i land seire mot de virkelig gode lagene. Inntil det skjer vil jeg fortsatt være av den oppfatning at vi spiller for naivt til tider :blink:

 

 

Den er grei, da har vi en deal på den, regner med at du er på plass allerede etter helga, shitty er jo den største utfordreren til gullet denne sesongen ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette var en veldig overbevisende forestilling. Vi løp ikke på oss melkesyre for å vinne ballen høyt, og vi dundret ikke fremover på kontringer når det var dårlige muligheter. Vi lå disiplinert og bare ventet på at Shakhtar skulle gjøre feil, og det gjorde de. Du kan godt si at de to første målene var flaks, men det er litt den målteften jeg har savnet i dette Arsenal-laget.

I 2. omgang viste vi hvor gode vi er med ballen og Shakhtar hang ikke med i svingene. Spesielt Wilsheres mål var et resultat av flotte kombinasjoner og bevegelser.

Gledelig å se at hele laget leverer så solid før en utrolig viktig kamp på søndag.

Synes spesielt Wilshere og Song utmerket seg i går. De vant ballen med en gang Shakhtar gjorde feil og var utrolig flinke til å spille oss ut av pressede posisjoner. Likte også at begge hadde noen sugende løp fremover, og spesielt Wilshere var flink til å sette opp veggspill og gjøre de rundt seg gode. Synd at han ikke kan spille i serien, men det at vi kan sette inn en så god spiller som Diaby viser hvor sterk midtbanen vår er. Chamakh leverte også veldig solid, han har vist igjen at han er både en målscorer og en god linkup-spiller.

Nasri og Rosicky var også gode i dag. Synes Nasri var mye bedre enn Arsha til å spille Clichy god(skyldes selvfølgelig også at Clichy presterte bedre), Rosicky så også farlig ut når han fikk ballen, og jeg er ikke i tvil om at han fortjener å spille fra start på søndag.

Fabregas var desverre litt rusten, men det var vel ikke overraskende. En knapp uke med normal trening så skal dere se at han er tilbake på toppnivå når vi drar til Manchester. Jeg stemmer absolutt for at Nasri - Cesc - Rosicky starter der. Walcott så litt rusten ut han også, heller ikke det overraskende.

Alt i alt var dette en perfekt oppladning til kampen mot City. Det så ikke ut som om vi slet oss helt ut og med scoringer kommer selvtillit og med selvtillit kommer flyten.

 

OH TO BE A GOONER!

Link to comment
Share on other sites

Begynner å se igjen litt av det vi har manglet siden Vieira dro! Knallharde rene taklinger,knallharde stygge taklinger! Jack Wilshere er navnet.. Jack blir ikke bare stor,han ER stor,vår beste spiller så langt denne sesongen smile.gif

 

Enig. Skjønner ikke hvorfor man klager over at Wilshere er en stygg spiller som ligner på de Jong og van Bommel. Det er jo akkurat det vi trenger, en på midtbanen som kan gi litt juling slik som Vieira gjorde tilbake i tidene. Syns det bare er godt å se at Wilshere kliner til litt i duellene, det skal gjøre vondt å møte Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Syns det bare er godt å se at Wilshere kliner til litt i duellene, det skal gjøre vondt å møte Arsenal.

Synes du det var godt å se Wilshere komme med strak fot, og knottene først rett i ankelen på en motspiller to minutt på overtid av en kamp vi allerede hadde vunnet? Synes du det var godt å se Wilshere stemple Shaktar spilleren igår? :o Det er stor forskjell på det å gi juling og det å takle direkte stygt, slik Wilshere desverre gjorde i kampen mot Birmingham, og tildels Shaktar. Heldigvis er jeg overbevist om at Wilshere er en fin type og at taklingene kom for at han var overivrig, og ikke at han er en slakter ala; Cattermole og Burton(Gud forby!!). Nå må vi passe oss for å ikke bli hyklere, da vi helt sikkert er de supporterne som klager mest over grisetaklinger. Måtte Wilshere lære noe av straffa han får, og ALDRI utføre slik takling igjen.

Link to comment
Share on other sites

Enig. Skjønner ikke hvorfor man klager over at Wilshere er en stygg spiller som ligner på de Jong og van Bommel. Det er jo akkurat det vi trenger, en på midtbanen som kan gi litt juling slik som Vieira gjorde tilbake i tidene. Syns det bare er godt å se at Wilshere kliner til litt i duellene, det skal gjøre vondt å møte Arsenal.

 

 

Helt herlig å se duellspillet på unge Jack ja, men også Song er vond å møte i duellene, dette må til hvis vi skal løfte pokaler når vi nærmer oss nasjonaldagen neste år ;)

Vi har også meget duellsterke midtstoppere i Squillaci, Djorou, Koscielny og Vermaelen, men den kanskje største forskjellen fra i fjor heter Chamakh, denne gutten er lei å markere ut for enhver stopper.

Livet er herlig dere :o

Link to comment
Share on other sites

Helt herlig å se duellspillet på unge Jack ja, men også Song er vond å møte i duellene, dette må til hvis vi skal løfte pokaler når vi nærmer oss nasjonaldagen neste år ;)

Vi har også meget duellsterke midtstoppere i Squillaci, Djorou, Koscielny og Vermaelen, men den kanskje største forskjellen fra i fjor heter Chamakh, denne gutten er lei å markere ut for enhver stopper.

Livet er herlig dere :o

 

Jepp, og det verste er at mannen har fart og teknikk i tillegg. Blir spennende å se hvordan City klarer å stå imot linken Cesc-Chamakh...

Link to comment
Share on other sites

Angående Wilshere; så er han, sammen med Paul Scholes, en helt fantastisk fotballspiller som har en liten "mørk side" som Wenger ville sagt - tendenser til stygge taklinger. Når det gjelder spillere som De Jong og van Bommel så kunne de ikke klart seg uten stygge/harde taklinger. De Jong er en midtbaneterrier med løpskraft som ofte blir overivrig - typisk "drittspiller". Van Bommel ville nok ikke vært fotballspiller hadde det ikke vært for "taklingene".

 

Det er forskjell på spillere som har stygge taklinger inne i mellom og spillere som takler og kriger for å få lønna - slik som Sam Allardyce' mannskap pleier å gjøre.

 

Men... Det er også M.United-fans som forsvarer Paul Scholes med svakt syn (haha!) og at han er generelt dårlig til å takle... Det blir like dumt å forsvare Wilshere med at han er ung, Cesc har også vært/er ung, uten å ha vært i nærheten av noe alvorlig stygt som jeg kan huske (utenom en episode med Cashley en gang, alle vet at det ikke teller). Nei, Jackie må få rodd seg enda mer for å unngå flere stygge tilfeller. Enkelt og greit fordi Arsenal hører hjemme på toppen av Fair Play-tabellen, som vi har gjort de siste ca. 5 sesongene, og står for noe større enn klubber som Stoke. Vi skal overhodet ikke falle ned på deres nivå, enkelt og greit.

Link to comment
Share on other sites

Synes du det var godt å se Wilshere komme med strak fot, og knottene først rett i ankelen på en motspiller to minutt på overtid av en kamp vi allerede hadde vunnet? Synes du det var godt å se Wilshere stemple Shaktar spilleren igår? ohmy.gif Det er stor forskjell på det å gi juling og det å takle direkte stygt, slik Wilshere desverre gjorde i kampen mot Birmingham, og tildels Shaktar. Heldigvis er jeg overbevist om at Wilshere er en fin type og at taklingene kom for at han var overivrig, og ikke at han er en slakter ala; Cattermole og Burton(Gud forby!!). Nå må vi passe oss for å ikke bli hyklere, da vi helt sikkert er de supporterne som klager mest over grisetaklinger. Måtte Wilshere lære noe av straffa han får, og ALDRI utføre slik takling igjen.

 

Nå må du ikke misforstå. Jeg nevnte det ikke i posten min, men er så klart helt enig i at den taklingen Wilshere hadde mot Zigic var stygg. Det er absolutt ikke sånn jeg vil ha det. Men den mot Shakthar var da absolutt ikke så stygg. Ja - en uheldig stempling, men han gikk etter ball, og det er det som er så sinnsykt deilig å se. Wilshere kriger skikkelig og gir litt juling, og taklinga han hadde mot Shakthar var absolutt ikke noe strakt ben eller noe. Ser heller at han kommer for seint i ny og ne, og heller får et par kort, enn at han blir en spiller som prøver å pirke ballen vekk fra motspillere. Man må krige for å vinne PL!

Link to comment
Share on other sites

Wilsheres takling var stygg, ja, men Zigic' bein er fortsatt i et stykke så det å sammenligne den med Taylors takling blir for dumt. Taylor sin var forresten ikke i nærheten av ballen og kom etter tre minutter.

Men, det var ikke det jeg egentlig skulle si noe om.

Var det ingen her inne som så at Zigic slo Wilshere mye tidligere i kampen?? Prøver ikke å unnskylde en stygg takling, men slåing er heller godtatt på noen som helst måte. Hvis de som kommenterte kampen hadde pekt på den situasjonen skal jeg love dere at det var Zigic som hadde måttet svare for pressen.

Desverre var kommentatorene veldig glad i Bham og derfor var det eneste vi fikk høre om filming og stygge Arsenal-taklinger.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...