Jump to content

2010.19.10 Shakhtar Donetsk H


ernsti14

Recommended Posts

Arsenal.png vs 56876.gif

 

 

 

Arsenal FC - Shakhtar Donetsk

 

UEFA Champions League

 

 

champions+League+logo.png

 

 

Emirates Stadium

 

Tirsdag - 19. oktober

 

Kl. 20:45 Norsk tid

 

Dommer: Svein Oddvar Moen (NOR)

På TV: viasat-sport.jpg

 

 

Før kamp

 

Lagt inn 18.10.10 av Jostein Solstad, for Gunners.no hovedsiden (link)

 

Gladnyhet at Cesc Fabregas er skadefri til denne kampen. Likevel er det ikke sikkert vi får se han fra start. Over en måned siden han ble skadet i kampen mot Sunderland, men er nå tilbake. Theo Walcott hadde et lite problem på siste trening, men skal også være klar til denne kampen. Koscielny, Vermalen, van Persie og Almunia er alle ute. Wenger kommer til å ta en avgjørelse på om Fabregas og Walcott skal spille i løpet av morgendagen.

 

Dersom vi skulle vinne mot Shaktar Donetsk, så er vi oppe i ni poeng, og er dermed svært nær avansement til neste runde. Shaktar har som oss seks poeng og har ikke slueet inn mål på sine to første kamper.

 

Forrige gang vi møtte Shaktar Donetsk var i 2000/2001 - sesongen. Den gang lå vi under 0-2 etter 30 minutter, men mål av Wiltord og en dobbel fra Martin Keown ordnet 3-2 i sluttminuttene. Litt Keown-mentalitet hadde passet fin til morgendagens kamp!

 

 

Tabell gruppe H

 

5097325368_58647f6036_z.jpg

 

 

Nyheter foran kampen:

 

Cesc is fully fit but may not start

 

Eduardo back at Emirates Stadium - Pictures

 

Arsenal train before Shakhtar game - Pictures

 

Eduardo: I won't celebrate

 

Wenger relishing Euro clash

 

Bryggen viser Champions League

 

 

 

Mulig lagoppstilling (Arsenal)

 

 

Nasri - Chamakh - Walcott

 

Denilson - Song - Wilshere

 

Gibbs - Djourou - Squillaci - Eboue

 

Fabianski

 

EDIT: Har endret min mening ang. lagoppstillingen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Tror det er smart å sirkulere litt i laget ettersom vi har en utrolig viktig kamp på søndag. Wilshere kan uansett spille 90 min. siden han ikke kommer til å spille i PL de neste ukene. Synes også Rosicky bør få sjansen. Han har gjort mye bra når han har spilt og Arsha har vært absolutt alt annet enn imponerende.

Tror på denne:

Chamakh

 

Vela - Nasri - Rosicky

Wilshere - Diaby

 

Gibbs - Squillaci - Djorou - Eboue

Fabianski

 

Synes Diaby beviste på lørdag at han ikke har helt det som kreves for å spille i den offensive midtbanerollen. Fantastisk teknikk, men for lite sluttprodukt. I den sittende midtbanrollen kan han utnytte styrken, farten og drivet med ballen bedre. Det blir også viktig å få i gang Walcott og Cesc så de to bør få minst en halvtime.

Kan være det er smart å spare Chamakh, også. Bendtner virker sulten og Chamakh løper mye når han er på banen.

Mitt tips: 4-1 Wilshere, Nasri, Chamakh, Walcott

Link to comment
Share on other sites

Blir artig med kamp ikveld, selv om jeg ikke får sett den ;)

Vil stille med et rimelig sterkt lag ikveld, og sikre oss seiren, så kan vi begynne og eksprimintere litt utover. Wilshere er bankers på laget ettersom han kommer til og få en lang pause. Vil se både Cesc og Theo i denne kampen, men som innbyttere. Håper på dette laget:

 

Fabianski

 

Eboue-Squillaci-Djourou-Gibbs

 

Song-Diaby

 

Rosicky-Wilshere-Vela

 

Bendtner

 

Lykke til alle Gooners! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Rykter skal ha det til at Fab starter kampen! Diaby og Arshavin starter ikke.

Arsenal: Fabianski, Eboue, Squillaci, Djourou, Clichy, Fabregas, Song, Wilshere, Rosicky, Chamakh, Nasri.

 

Til de som tipper vil jeg satset penger på at Arsenal vinner når Shaktar har handicap på ett mål!!

Link to comment
Share on other sites

Vinner vi i kveld har vi grepet om 1.plassen og den kan bli utrolig viktig mht neste runde, satser på at vi fortsetter den sterke sesongstarten, 7 seier, 2 uavgjort og 2 tap, tror seier nr 8 kommer i kveld, håper virkelig å få se Cesc i kveld og satser også på at Theo setter opp storfarten i løpet av kvelden.

Vi går for en god stream :lol:

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er veldig heldige på 1-0 ellers har du grei kontroll på kampene.

 

Wilshere fatter jeg ikke hva som er opp i hode på den gutten, en veldig stygg takkling i gjen.

 

Han er veldig ung så Wenger burde ta tak i med en gang, kan bli et problem vis han stadig skal drive med grise spill.

 

Husker Eboue for et par år siden drev til tider med veldig stygge takklinger, de ødlegger mye for laget.

 

Arsenal trenger ikke ha grise spillere på laget :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo virkelig en maktdemonstrasjon. Ett resultat som vi runge i europa. Donetsk er ikke noen kasteball. Dog noe heldig ved 1-0. Og en uintressert shakthar etter hvert, men det er vår fortjeneste. Forresten gledelig å se at noen Norske dommere kan holde høy standar, god kamp av den trioen til nå. Mange som ikke hadde blåst straffe der og mange som hadde vinket på den siste(til nå :lol: )

 

Veldig morro dette her, måtte vi bare bygge videre på det mot helgen ;)

Link to comment
Share on other sites

Om Arsenal FC vil jeg bare si; tynn stall, tabbe-keepere, grisespillere og juks og fanteri, elendig defensivt, mangler taktiske evner, kan ALDRI bli seriemester når man er så ineffektiv, møter bare dårlige motstandere, uff og uff...

Dette ser MØRKT MØRKT MØRKT ut.

Haha, du budre ha vert sidekommentator idag.

Link to comment
Share on other sites

Om Arsenal FC vil jeg bare si; tynn stall, tabbe-keepere, grisespillere og juks og fanteri, elendig defensivt, mangler taktiske evner, kan ALDRI bli seriemester når man er så ineffektiv, møter bare dårlige motstandere, uff og uff...

Dette ser MØRKT MØRKT MØRKT ut.

Så, så. Det går nok bra skal du se :blink:

Link to comment
Share on other sites

Om Arsenal i år så vil jeg si, vi har en meget meget sterk stall, med fantastisk mange gode spillere. En god del av dem har vokst mye siden i fjor.

Av de jeg vil dra frem som de sterkeste er helt klart Nasri, som rett og slett blomstrer. Arshavin bør IKKE være sikker på sin plass i laget med spillere som Nasri, Rosicky og Walcott rundt seg.

Chamakh gjør igjen en sterk kamp. Den mannen jobber utrettelig hele tiden og får til slutt også sitt fortjente mål.

Wilshere igjen en god kamp. Ser det blir kommentert en takling til av Wilshere i dag. Kan delvis si meg enig, men er det noe Arsenal har trengt lenge så er det spillere som går inn i knusende taklinger og viser at de er på banen så det gjør vondt for motstanderen. Så lenge han går tøft inn i taklinger uten å skade motspillere så mener jeg han gjør det helt riktig.

Song som har vært en av mine favoritter synes jeg mister mye baller etter at det ser ut som han har vunnet dueller i dag.

Eboue viser at han er minst like god som Sagna på høyre backen og har noen driv som veldig få andre høyrebacker har. Synes også Denilson gjør et trygt og godt innhopp og virker mere stødig enn han gjorde i fjor.

 

Veldig fornøyd i dag. Og vil også gratulere Eduardo med et fortjent mål :blink:

Link to comment
Share on other sites

EEEEEEDUARDO!!!

EEEEEEEEEDUARDO!!!

 

Maktdemonstrasjon. Vi har scoret 14 (15 hvis man regner med Eduardo) mål på 3 kamper i CL. For bare få år siden slet vi mot de fleste lag i CL, nå er gruppespillkampene nærmest blitt en vits, 'dessverre'.

 

Og hadde vi bare gjort det samme mot West Brom......

 

EDIT: 14 mål er jo faktisk REKORD på 3 kamper i CL.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...