Jump to content

2010.19.10 Shakhtar Donetsk H


ernsti14

Recommended Posts

Wilsheres takling var stygg, ja, men Zigic' bein er fortsatt i et stykke så det å sammenligne den med Taylors takling. Taylor sin var forresten ikke i nærheten av ballen og kom etter tre minutter.

Men, det var ikke det jeg egentlig skulle si noe om.

Var det ingen her inne som så at Zigic slo Wilshere mye tidligere i kampen?? Prøver ikke å unnskylde en stygg takling, men slåing er heller godtatt på noen som helst måte. Hvis de som kommenterte kampen hadde pekt på den situasjonen skal jeg love dere at det var Zigic som hadde måttet svare for pressen.

Desverre var kommentatorene veldig glad i Bham og derfor var det eneste vi fikk høre om filming og stygge Arsenal-taklinger.

Skal også sies at det er langt værre å få en 90 kilos forsvarsspiller susende gjennom anklene dine enn en 60 kilos jypling :o

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Haha, ikke ofte du ser spisser som titter på linjedommeren når de står alene rett foran keeper. Han holdt jo nesten på å bomme :o

 

Det Chamak gjør i den situasjonen, er faktisk en genistrek. Hvis du ser på reprisene, så ser du at med engang Chamak begynner å se på linjedommeren, så mister Shaktarkeeperen fokuset fra det som burde vært fokuset hans, nemmelig ballen. På den måten kan han avslutte mot en keeper som er ute av fokus

Link to comment
Share on other sites

Det Chamak gjør i den situasjonen, er faktisk en genistrek. Hvis du ser på reprisene, så ser du at med engang Chamak begynner å se på linjedommeren, så mister Shaktarkeeperen fokuset fra det som burde vært fokuset hans, nemmelig ballen. På den måten kan han avslutte mot en keeper som er ute av fokus

Det er nok snarere tvert imot. Tviler sterkt på at en landslagskeeper blir distrahert av noe slikt. Selv en gjennomsnittlig god keeper har 100% ballfokus samt at de fleste keepere setter sin ære i å hindre ballen å gå i mål selv om de vet at det er avblåst eller avvinket. Det er nok Chamakh som blir distrahert av tanken på at det er offside :o

Link to comment
Share on other sites

Det er nok snarere tvert imot. Tviler sterkt på at en landslagskeeper blir distrahert av noe slikt. Selv en gjennomsnittlig god keeper har 100% ballfokus samt at de fleste keepere setter sin ære i å hindre ballen å gå i mål selv om de vet at det er avblåst eller avvinket. Det er nok Chamakh som blir distrahert av tanken på at det er offside :o

 

Se situasjonen på nytt, så ser du at keeper flytter blikket fra ballen i det Chamak ser over på linjedommer

Link to comment
Share on other sites

Se situasjonen på nytt, så ser du at keeper flytter blikket fra ballen i det Chamak ser over på linjedommer

Mmm, nei det ser jeg ikke, men det er mulig du sitter på en reprise der man ser rett i øynene på keeper? Det skal da også sies at man ikke trenger å utføre noen genistrek for å score derifra. Det jeg ser er at Chamakh ser på linjedommeren og at avslutningen som et resultat blir mere hell en dyktighet :)

Link to comment
Share on other sites

Djourou fortjener skryt. Han blir jo bare bedre og bedre, og jeg håper han og Vermaelen blir framtidens midtstoppere.

 

Du skal ikke se bort fra det! Djourou har vist ekstrem fremgang etter at han kom tilbake fra skaden. Og før skaden ble det rapportert om at Vermaelen og Djourou så ut til å samarbeide veldig bra på banen.

Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke se bort fra det! Djourou har vist ekstrem fremgang etter at han kom tilbake fra skaden. Og før skaden ble det rapportert om at Vermaelen og Djourou så ut til å samarbeide veldig bra på banen.

 

Har selv alltid hatt tro på Djourou. Har sagt uttalige ganger før at han kommer til å bli en veldig god midtstopper. Det eneste han har manglet for å ta skrittet opp er at han spiller mange kamper og utvikler en litt mer kynisk og rå side ved seg selv. Han har ved mange anledninger tidligere vært for naiv og snill.

 

Nå derimot virker han langt mer skjerpet sånn sett de siste kampene, samt at han har fått et par kamper på rappen som nå begynner å vise at han føler seg tryggere ute på banen.

 

Var vel også i fjor at Wenger fortalte Djourou at han solgte Touré fordi han hadde såpass stor tro på han.

Link to comment
Share on other sites

http://www.dagbladet.no/2010/10/28/sport/f..._moen/14043136/

 

Makan til dårlig taper. Gikk akkurat igjennom høydepunktene fra kampen for å se om Song var i offside, men det er ikke lett å se på kameravinkelen, men det ser ikke ut som om han er i noen offside posisjon. Straffen er jo soleklar også, så treneren til Donetsk er vanvittig ute å kjøre her.. nesten litt Sir Sur madness hvis du spør meg..

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Oct 28 2010, 03:18 PM) 208737[/snapback]

http://www.dagbladet.no/2010/10/28/sport/f..._moen/14043136/

 

Makan til dårlig taper. Gikk akkurat igjennom høydepunktene fra kampen for å se om Song var i offside, men det er ikke lett å se på kameravinkelen, men det ser ikke ut som om han er i noen offside posisjon. Straffen er jo soleklar også, så treneren til Donetsk er vanvittig ute å kjøre her.. nesten litt Sir Sur madness hvis du spør meg..

Song er nok i offside, så den er grei.

Offside-regelen går ut på at det må være to motspillere(enten keeper+forsvarer eller forsvarer+forsvarer) mellom angrepsspiller og målet når pasninga blir spilt. Evt må angriper være bak ballen når pasninga blir slått for å ikke være i offside.

Men det var en soleklar straffe. Både på Djourou og også Song.

 

Utenom offsiden til Song mener jeg Svein Oddvar Moen klarte seg bra.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...