Jump to content

2010.09.21 Tottenham B


Arsenalboy93

Recommended Posts

Tottenham VS Arsenal

 

 

 

 

 

carling-cup.jpg

 

 

 

 

 

Det er klart for årets første London derby! Tottenam tar i mot "oss" på Whit Heart Line, tirdag kveld. Vi har ikke slått Tottenham på Whit Hart Lane siden 2007, hvor vi vant hele 1-3. I Carling cup har vi møtes to ganger siden 2007. Begge oppgjørene ente med uavgjort og omkamp der lagene har en seier hver.

 

 

Det er to skadeskutte lag som møtest. Men Redknapp har antydet at han vil gjøre mange endringer og Wenger stiller som alltid med unggutter i ligacupen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Jeg prøver meg på en startoppstilling!

 

Fabianski

Cruise Djourou Nordtveit Gibbs

 

Diaby Eastmond Landsbury

 

Vela JET Afobe

 

 

Som sagt veldig vanskelig å tippe lagoppstillinga på denne kampen. Føler Wenger kan gå for en 50/50 benkespillere på førstelaget og resevervelagsspillere. Eboue, Djourou, Denilson, Vela, Fabianski kan alle bli hvilt da vi har mange skader på førstelaget for tiden. Tror nok Nordtveit, Landbury, JET og Eastmond er ganske bankers på dette laget.

 

Blir en tøff kamp, der jeg tror Tottenham går av med seieren. Tror nok Wenger plukker ut et lag som ikke kommer til å virke veldig samspilte, og uten særlig rutine. Spørsmålet er vel hvor mye Redknapp kommer til å satse på ligecupen. Når Tottene utrolig nok spiller i CL er jo sannsynligheten stor for at de faktisk stiller et ganske reseverepreget lag i Ligacupen de også.

 

Kamptips: 2-1 til Tottene.

Link to comment
Share on other sites

Nærmest umulig å vite hvem som entrer WHL i morgen. Juniorene våre har slått ut verre motstand enn Spudz før, og vi skal ikke se bortifra at vi kan avansere videre selv med et juniorlag.

 

Får ta en vill gjetting på hvordan laget blir:

 

Fabianski

Eboue-Djourou-Nordtveit-Gibbs

Lansbury-Eastmond-Denilson

Afobe-Thomas-Vela

Link to comment
Share on other sites

Leste at Nordtveit er skadet. Stod i en eller annen engelsk blogg.

 

Scriptet her er et så godt som toppet Spurs som tar imot Arsenals reserver og juniorer. Utfallet er nok nærmest gitt, desverre.

 

Joda, men det har jo skjedd større mirakler tidligere..

 

(desverre - desSverre:)

Link to comment
Share on other sites

Syns at vi skal stille med blandet lag.

 

Eboue, Vela, Rosicky, Chamakh og Squillaci syns jeg kan spille for å få litt "rutine" i laget. Å tape mot vår rival som vi hater er feil, og vi skal ikke ryke nå!

 

Slik det ser ut nå så er det nok Chelsea som stikker av med gullet, så da syns jeg vi kan satse på Liga, FA cupen og Champions League. !

 

Men kjenner vi Wenger rett så blir det laget fullt av "youngsters" og Spudz kommer med vanlig lag som de bruker i Premier League. Da vet vi utfallet.

Link to comment
Share on other sites

Har lyst på og bruke nermest toppet lag i denne kampen pga av at det er mot Spurs, men vi bør tenke lengre en kun denne kampen, vi bør ikke pådra oss skader på de beste spillerne i en rimelig ubetydelig kamp. Regner med at Spurs topper, og at vi bruker en blanding av talenter og benkslitere på første laget. Håper på dette laget fra start:

 

Szczesny

 

Eboue-Squillaci-Djourou-Gibbs

 

Denilson-Lansbury

 

JET-Aneke-Vela

 

Afobe

 

Lykke til alle Gooners! B)

Link to comment
Share on other sites

Vises denne på Canal+ eller TV2 Sumo?

 

Canal + Sport 3.

 

Veldig dårlig og lite informativ kamptråd, forresten. Tottenham må klare seg uten Vedran Corluka, William Gallas, Younes Kaboul og Ledley King, så de har på en måte en forvarskrise foran kampen. En vanskelig kamp blir det uansett, spillere som Niko Kranjcar, Wilson Palacios, Roman Pavyluchenko og nye Sandro starter antakeligvis.

 

Vi kommer nok til å stille med et veldig ungt lag som vanlig, men pga mye skader i angrep, sies det at Marouane Chamakh kan komme til å måtte spille kampen. Ellers håper jeg man får se Jay Emmanuel-Thomas, Carlos Vela og Craig Eastmond. Vito Mannone i mål (men det blir vel Fabianski).

Link to comment
Share on other sites

Noen andre som har lagt merke til hvor uheldige vi er når det gjelder hjemme/bortekamper i de hjemlige cupene? Her er en statistikk over Arsenals kamper mot topp 5 lag i Liga- og FA Cup:

(ikke Liverpool 09/10, som endte på 7.)

 

10/11

L. Cup: 3.runde, Spurs BORTE

 

09/10

L. Cup: 5.runde, Man City BORTE

 

07/08

FA Cup: 5.runde, Man Utd BORTE

 

06/07

FA Cup: 3.runde, Liverpool BORTE

L. Cup: 5.runde, Liverpool BORTE

 

04/05

L. Cup: 5.runde, Man Utd BORTE

L. Cup: 4.runde, Everton HJEMME (forrige hjemmekamp!!!)

 

Er heller ikke lenge siden vi endte opp på Reebok Stadium 3 sesonger på rad i FA Cupen… Grøss.

 

 

Når det gjelder selve kampen er det bare å håpe på det beste resultatmessig, og satse på at våre venner blant bortesupporterne ikke kommer hjem med blåmerker og brukne ribbein. ;)

 

FOYS

Link to comment
Share on other sites

Szczesny skulle egentlig spille, men ble vistnok småskadet for kort tid siden. Leit, det hadde vært spennende å få sett han spille under mer press enn det han har opplevd tidligere. Kan Fabianski følge Almunias fotspor og levere mye bedre denne sesongen (hittil i alle fall) ?

 

Med Squillaci i troppen tyder det på at Vermalen og Kosci er førstevalget på a-laget. DJ har vistnok slitt stort i reservekampene han har spilt foreløpg. Vi får håpe at han er mer skjerpet i dag.

 

Ellers ser det ut til at vi våre to backer skal få sjansen til å vise hva de er gode for. Begge kan fort ta fra backrivalene sine plasser med godt spill.

 

Denilson synes jeg gjorde mye bra mot Sunderland, så jeg er spent på å se hvordan han gjør det i dag. Jeg håper at han ikke får ankerrollen, jeg foretrekker å se han lenger framover på banen ettersom han har en tendens til å glippe i markeringene.

 

Ellers gleder jeg meg mest til å se på JET. Han har vistnok gjort det bra i reservekampene og han imponerte stort i Østerrike. Med tanke på sin størrelse synes jeg det hadde vært best med han i midten og Vela på kanten, men tror nok det blir omvendt.

 

Jeg lurer på hvor sterkt lag rivalene våre stiller i dag. Tar de cupen mindre seriøst nå som de kjemper i CL og er nødt til å kjempe med nødd og klør for å kapre en ny CL-plass? Vistnok skal deres nye brasilianer få sin debut i dag. Jeg har hørt mye bra om han. Føler han enten blir et knallkjøp eller en gigantflopp slik det gjerne er med spillere fra Sør-Amerika i England. Crouch kommer nok til å spille i dag. Han har vært ekkel mot oss før.

 

Jeg regner med at de som får spille i dag kommer til å peise på. Jeg forventer ikke at vi slår dem, men jeg forventer at spillerne gir fullt innsats. For mange vil dette bli deres første rivaloppgjør. Jeg hadde blitt glad om det blir et minne de kan se tilbake på med et smil om munnen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...