Jump to content

Let's all laugh at Emmanuel Adebayor


Caribo

Recommended Posts

Kan aldri tenke meg at Wenger vil slippe Adebayor nå i sommer til noen som helst pris. Tror det er mye mer sannsynlig at Hleb forsvinner enn at Adebayor går, men hvem vet. Tar dette uansett med en klype salt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Får vi 27 mill for ham er det bare å selge. Det er over 10 mill mer enn jeg mener han er verdt. Eneste forutsetning er at det blir kjøpt inn en erstatter og ikke bare satse på at Bendtner gjør jobben.

Link to comment
Share on other sites

Kall meg en merkelig skrue, men jeg blir litt småsjokkert over enkelte når det gjelder Ade. Skal vi velge pengene fremfor et evt. seriegull? Endelig slår fyren gjennom og man begynner å snakke om at hvis Villa kommer er det helt greit å selge han. :P

 

Jeg bryr meg egentlig fint lite om de byr 100 eller 10 mill pund for han. Ade blir! Han er en ekte Gooner og jeg tviler meget sterkt på at han forlater oss. Økonomien vår er utrolig solid og jeg tviler på at vi trenger å selge unna spillere, selv om vi får gode tilbud.

Link to comment
Share on other sites

Greit nok om man får mange penger for han, men uten han vil det bli utrolig vankselig å vinne ligaen - uansett hvem vi henter inn. Grunnen er at det er så ufattelig få tilgjengelige spillere som er like gode på det vi bruker Ade det til, nemlig targetman OG bakromsspiller. Laget har delvis utløst potensialet sitt, og jeg føler det er tull med nok et nesten-år, som egentlig kunne vært et jubel-år bare fordi man vil tjene litt på et spillersalg som ikke lønner seg spillermessig. Så klart, man tjener bra på salget, men hvem bryr seg om det når pokalene deles ut? VI må beholde kjernen i laget og bygge videre på den. Ade er ung og har mange gode år foran seg. Han er langt ifra feilfri, men har bedret seg stort. Dersom han forbedrer seg like neste sesong som han i gjorde denne sesongen, vil han være verdens uten tvil beste spiss. Selv spisser som Drogba, Torres og Rooney kan ikke måle seg med fysikken (tenker da på det faktum at han har meget god styrke, balanse, smidighet, utholdenhet, spenst OG fart) til Ade.

Link to comment
Share on other sites

Kall meg en merkelig skrue, men jeg blir litt småsjokkert over enkelte når det gjelder Ade. Skal vi velge pengene fremfor et evt. seriegull? Endelig slår fyren gjennom og man begynner å snakke om at hvis Villa kommer er det helt greit å selge han. :P

 

Jeg bryr meg egentlig fint lite om de byr 100 eller 10 mill pund for han. Ade blir! Han er en ekte Gooner og jeg tviler meget sterkt på at han forlater oss. Økonomien vår er utrolig solid og jeg tviler på at vi trenger å selge unna spillere, selv om vi får gode tilbud.

Det som er viktig i denne sammenhengen er følgende: Det er triumfer og sølvtøy som genererer penger. Som vi tidligere har vært innom ønsker de fleste toppspillere suksess i form av titler og det har vi ikke vunnet på tre sesonger. Det er egentlig litt alvorlig, men vi dekker oss bak talentene og troen på fremtiden. Det er bra at vi har denne unge politikken, og denne fantastiske spillestilen, men vi må nok vinne noe også. Irriterer meg at ikke flere gutter og jenter går rundt med "Fabregas" på ryggen. Hadde vi vunnet titler hadde det skjedd, og bare trøyesalget ville generert mengder av penger.

Men i år vil vinne titler. Det er jeg sikker på. Tror Wenger er i ferd med å gjøre noen endringer i sine grunnleggende ideer og holdninger for tiden, og vi får se det i sommer og i sesongen.

I form av blomster og titler.

Link to comment
Share on other sites

Det er alt for mye støy rundt Adebayor til at dette bare er løse rykter. Jeg begynner å tro på at det faktisk ligger noe i dette.

 

Adebayor er absolutt ikke uerstattelig, men jeg mener prislappen er alt for lav. Når man ser på prislappene det opereres med i markedet i dag, bør han ikke selges for mindre enn 350 millioner.

 

Hvis Adebayor skal selges, må en ny spiss hentes inn. Og da holder det ikke med en spiller som trenger 1 år for å tilpasse seg. Da trenger vi en spiss som kan gå rett inn i laget og prestere fra første dag, slik som Torres gjorde for Liverpool. Av spisser som er tilgjengelige, mener jeg det kun er Eto'o som er i stand til det. Villa er også ett godt alternativ, men tror han trenger for lang tid på å tilpasse seg. Santa Cruz har jo vist at han passer inn i England, men jeg mener han ikke er god nok for det øverste nivået

Link to comment
Share on other sites

Er så enig så enig med Kim over her. Prislappen er ALTFOR LAV for en spiller som faktisk scoret 30 mål på en sesong! Dersom Wenger selger Adebayor med den prislappen der, så er Wenger rett og slett en stor idiot. Vi kunne presset så mye mere penger ut av den katalanske skitne møkkaklubben! Hva er det Wenger tenker med??

 

David Villa er den eneste jeg kan se for meg som erstatter for Adebayor. Eto'o vil jeg ikke ha da han kan havne i fengsel snart. Arshavin og Podolski ville også vært gode signeringer, selv om førstnevnte fortsatt har en del å bevise av de to.

Link to comment
Share on other sites

£27 millioner er ALTFOR LAVT! jeg hadde satt en pris lapp på minst £32 millioner. Dette er tross alt en spiller som scorer 30 mål+, og har et potensial til å bli enda bedre! Hvis han går til barca, blir jeg UTROLIG skuffa. Med en gang spillerne i Arsenal gjør det bra, så stikker de til andre klubber nå.. Det virker nesten sånn for meg. Men heldigvis har Sagna og Clichy skrevet under på nye kontrakter..

Link to comment
Share on other sites

hvis prisen er 22mill pund pluss yaya toure, og vi henter villa mener jeg vi har kommet meget godt ut av sommeren :)

 

men hvis bare 22 mill mener jeg det blir for lite, har da heller ikke tro på at wenger tar seg råd til villa, når han må erstatte flamini og..

Link to comment
Share on other sites

Ade har foreløpig ikke sagt noe annet enn at han vil bli værende,velger og forholde meg til det.

 

Jo, Ade har faktisk uttalt seg i en annen retning. Han har sagt at det ikke er noe å si rundt Barcelonaryktene, men at det forhåpentligvis blir noe å si iløpet av de nærmeste dagene. Høres ikke akkurat ut som noen bekretelse på at han har bestemt seg for å bli i mine øyne/ører.

 

Slik lyder det eksakte sitatet: "I do not want to speak about this at the moment because of Arsenal. But it is possible there will be something to say in a few days' time"

 

Ronaldo sa også at han skulle bli i United. 1 uke etterpå begynte ryktene å gå om at han skulle til Real Madrid, og nå tyder mye på at det er dit han vil. Mye kan endre seg iløpet av kort tid, så ta ikke for gitt at Ade blir bare fordi han har sagt det.

 

Mange fotballspillere skifter mening oftere enn folk flest skifter undertøy

Link to comment
Share on other sites

Det er alt for mye støy rundt Adebayor til at dette bare er løse rykter. Jeg begynner å tro på at det faktisk ligger noe i dette.

 

Adebayor er absolutt ikke uerstattelig, men jeg mener prislappen er alt for lav. Når man ser på prislappene det opereres med i markedet i dag, bør han ikke selges for mindre enn 350 millioner.

 

Hvis Adebayor skal selges, må en ny spiss hentes inn. Og da holder det ikke med en spiller som trenger 1 år for å tilpasse seg. Da trenger vi en spiss som kan gå rett inn i laget og prestere fra første dag, slik som Torres gjorde for Liverpool. Av spisser som er tilgjengelige, mener jeg det kun er Eto'o som er i stand til det. Villa er også ett godt alternativ, men tror han trenger for lang tid på å tilpasse seg. Santa Cruz har jo vist at han passer inn i England, men jeg mener han ikke er god nok for det øverste nivået

Helt riktig, akkurat det jeg poengterte litt tidligere i posten. Selv om Eto'o og Villa er meget gode spillere, er de ikke spesielt gode på hodet. Det er nettopp den dimensjonen Ade har gitt oss på topp, styrken og hodestyrken vi har manglet en stund nå. I tilegg tilater Ade oss å ha en plan-b, noe de andre spissene (bortsett fra Bendtner) ikke gir oss. Hvis Ade blir ersattet, trenger vi en lignende spiller ettersom Bendtner enda ikke er god nok til å være fast i førsteelleveren.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper han enten er i forhandlinger med Arsenal om ny kontrakt og dermed venter med å uttale seg.

ELLER....så det er en deal på gang med Barca som foregår hvor alle parter gir hverandre munnkurv til alt er avklart.

 

Uansett...et eventuelt salg av Ade betrakter jeg som et solid tegn på at vi mer og mer mister grepet på transfermarkedet og evnen til å holde på spillere.

Slike ting kan også ha en uheldig dominoeffekt. "Drar han, så drar jeg også"

Det er jo pga. av pengene, utålmodighet, samt et større og større ego som er hovedårsakene til at de vil dra.

Ekte klubbfølelse er det bare et fåtall av spillerne som har nå til dags og klubbene er rett og slett nødt til å gi etter for diverse krav.

 

Vil Ade ha £80.000 i uka så må vi bare gi han det ellers sier han vel "bye, bye".

 

Å finne en erstatter som ikke krever minst like mye er også ganske vanskelig. Lønnskostnadene vil nok forbli de samme.

 

Men som bl.a. Kim sier her...Adebayor er defintivt verdt mer enn litt over £20 mill.

En prislapp på over £30 mill. mener jeg også er minimum for en spiller av hans kaliber og i forhold til kontrakten hans.

De får punge ut skikkelig hvis de vil ha en av våre beste spillere.

Link to comment
Share on other sites

Ade har foreløpig ikke sagt noe annet enn at han vil bli værende,velger og forholde meg til det.

 

Jo, Ade har faktisk uttalt seg i en annen retning. Han har sagt at det ikke er noe å si rundt Barcelonaryktene, men at det forhåpentligvis blir noe å si iløpet av de nærmeste dagene. Høres ikke akkurat ut som noen bekretelse på at han har bestemt seg for å bli i mine øyne/ører.

 

Slik lyder det eksakte sitatet: "I do not want to speak about this at the moment because of Arsenal. But it is possible there will be something to say in a few days' time"

 

Ronaldo sa også at han skulle bli i United. 1 uke etterpå begynte ryktene å gå om at han skulle til Real Madrid, og nå tyder mye på at det er dit han vil. Mye kan endre seg iløpet av kort tid, så ta ikke for gitt at Ade blir bare fordi han har sagt det.

 

Mange fotballspillere skifter mening oftere enn folk flest skifter undertøy

 

Vist du sier noe til media ,så skriver de noe annet.

De vrir ordene dine den veien de selv ønsker,på den måten får de solgt flere aviser.

Leste for 2 dager siden at clichy var på vei til juventus,og at han hadde ønsket seg bort,like etterpå skriver han under på ny kontrakt.

Dere må versegod og bli sprø av disse skriveriene til avisene,selv velger jeg å ta livet med ro og vente til jeg hører noefra klubben selv :)

Link to comment
Share on other sites

Har en følelse av at Adebayor hadde gått ut i media og benektet ryktene hvis det ikke hadde sant..

 

han har jo både gått til arsenal.com og andre nettsider og sagt at han vil bli i Arsenal, men det kan jo hende at han har ombestemt seg i løpet av de siste ukene.. :)

Link to comment
Share on other sites

Hva skjør egentlig hvorfor pluttselig skulle vi selge han da? Arsenal seller alltid spillere på billig salg også :)

 

Jævlig iriterenes at vi alltid mister spillere ente gratis eller selger de for smått og ingen ting :P

Nå er det riktignok snakk om 23 - 27£mill om ikke mer, så kan vel ikke akkurat kalle dette for billigsalg. Du tenker kanskje fortsatt litt på salget av Henry? Året før han dro var Barcelona vistnok villige til å sprenge den tidligere overgansgrekorden. Så når han faktisk drar så er han plutselig bare verd 200millioner (husker ikk om det var helt riktig. Mellom 180 - 220).

 

Får bare håpe vi ikke selger han da. Greit, vi får mye penger for han, men hva skal vi nå med dem når vi allerede har en verdensklassespiss? Vil heller ha en slik spiss i laget, enn å ha nok penger til å kunne kjøpe en slik spiller!

Link to comment
Share on other sites

Ade har opptil flere ganger uttalt at han ønsker å fortsette i Arsenal, også etter at ryktene om Barca og Milan dukket opp. Vi fans har ikke annet å forholde oss til, selv om man til tider kan bli gal av alle transfer-ryktene rundt Arsenal sine stjernespillere. Ryktene om at våre beste spillere skal bort når stadig nye høyder, og det opereres med div overgangssummer. De store klubbene i Spania og Italia mener de bare kan "hente" spillerne de ønsker, bare de byr nok. Nå må Arsenal jammen vise at de ikke er noen "farmer-klubb" for spanske og italienske klubber.

 

Dersom de er noe i ryktene rundt Adebayor til Barca, synes jeg dessuten det er betenkelig at Wenger sitter i Østerrike og kikker på EM-kamper. Vi har allerede mistet Flamini og Lehmann. Hleb er muligens neste mann ut dørene på Emirates. Vi har rett og slett ikke råd til å miste Adebayor. Sammen med Fabregas og Toure er han den viktigste spilleren vår. Nå må Wenger og gjengen vise at de har ambisjoner og for det første beholde de spillerne vi har i dag, og deretter handle inn to-tre nye som forsterker første 11-eren.

For tiden er det nok av talentfulle spillere som en gang i fremtiden vil bli stjerner i Arsenal. Det vi nå trenger er utvilsomt spillere som dunker på hardt på døra til førstelaget. På den måten vil vi få en stall som er bred og god nok til å hente PL-trofeet tilbake til Nord-London.

Link to comment
Share on other sites

"AC Milan believe Arsenal have struck a deal with Barcelona to sell Emmanuel Adebayor.."

http://www.teamtalk.com/football/story/0,1...3719725,00.html

 

Hvordan skal vi tolke dette da? :)

Alle rykter og uttalelser kommer fra Spania og Italia, men noe foregår her ihvertfall.

 

Aldri en sommer i Arsenal uten transfersagaer :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...