Jump to content

Hvordan vil du se Arsenal etter overgangsvinduet?


eastviolence

Recommended Posts

Mitt ønske:

 

-------------NY keeper, uvisst hvem------------

Sagna ------ Gallas ---- Djourou -------- Clichy

---------------- Veloso\Yaya ---------------------

---------- Nasri -------- Fabregas ---------------

Walcott -------------------------------van Persie

---------------- Adebayor -----------------------

 

Kommentarer:

  • Almunia er god, men vi trenger en verdensklassekeeper, som både ManU og Chelski har. Almunia blir aldri en verdensklassekeeper
  • Har stor tro på Djourou sammen med Gallas, evt med Kolo
  • Vi trenger en ny def midtbane. Denilson kan bli kanongod sentralt, men er ikke god nok bakover sammen med Fab. Vi trenger muskler, duellstyrke og råskap
  • Nasri er ingen ving spør du meg. Det han har gjort som har vært bra kommer fra sentralt i banen
  • van Persie er kanon på kanten på landslaget. I en slik formasjon kan han bli bra også i Arsenal

Så er det bare å vente på at Walcott blir skadefri og at Wenger åpner pengepungen!

Link to comment
Share on other sites

Hvilke forsterkninger vi trenger i januar og ikke minst før neste sesong er det mange teorier om. Men noe alle er enige om er vell at det må inn noe som er erfarent, og at det må investeres i defensive kvaliteter. Jeg vil stå fast ved min teori som jeg tidligere har presentert, med at det er den defensive midtbanen som trenger de største forsterkningene. Det er i mine øyne her de største problemene våre ligger, for det er her stabiliseringsarbeidet blir gjort. Og det er ingen i Arsenal til dags dato som kan ta det ansvaret. Den nærmeste er vell Alexandre Song, men jeg tror han er for svak enda, litt for urutinert og kanskje litt svak i duellene. Om Wenger vil kjøpe spillere i denne posisjonen i januar er jeg usikker på, er egentlig i usikker på om Wenger vil handle i det hele og store i januar. Han er ingen fan av det å handle midt i sesongen, for usikkert og for liten tid til å tilpasse seg er begrunnelsen på det. Noe jeg er veldig enig i, det er vanskelig å komme inn i en tropp i januar, og du har forventinger om å gjøre en god jobb og heve laget. Men noen må ta det ansvaret nå, Wenger må hente i januar om ikke ting snur seg noe enormt i den nærmeste tiden. Det har vært mildt sagt elendig det vi har sett hittil, og jeg tror som sagt det spesielt det defensive som må styrkes. Det er også en del offensive deler som kunne trengt forsterkninger, men der stiller jeg spørsmålet om det er mangel på kvalitet eller mangel på vilje. I Adebayors tilfelle er det helt klart en mangel på vilje, når vi ser på Bendtner så virker det som det er begge deler i den ene kampen og at han har begge deler i den andre. Igjen kommer vi innpå det med stabilitet i troppen. Den er for svak til dags dato.

Almunia

Sagna – Gallas – Toure – Clichy

Denilson

Walcott – Fabregas – Nasri

Adebayor – Van Persie

 

Lagoppstillinga over er det sterkeste laget vi kan stille, i hvert fall som enkeltspillere. Man trenger ikke lang tid for å se hvor svakhetene i de fleste leddene ligger. Jeg skal nå stå ved at jeg skal si meg enig i de mange kritikerne av Almunia, han er for svak for Arsenal om vi skal kjempe om seriegull. Men, det er et, men om vi får inn en hodesterk midtstopper som kan rydde feltet på en annen måte enn det Toure, Gallas og Silvestre gjør nå så kan Almunia fungerer som en god førstekeeper. Ved å forsterke med en midtstopper her så vil Almunia i grove trekk bli fritatt fra ansvar i feltet. Men dette er avhengig av at vi må ha inn minst en hodesterk spiller som kan gjøre jobben i feltet på dødballer. Så jeg mener helt klart at vi enten må ha inne en keeper som plukker baller i feltet under dødballer, eller en eller to hodesterke utespillere som kan gjøre jobben for Almunia. I forsvaret er den store svakheten det dårlige samarbeidet mellom Gallas og Toure. De fungerer ikke sikkelig sammen, men hver for seg er de stoppere av ypperste klasse. Dette gjør at vi får et ganske så ustabilt forsvar når disse to spiller sammen. Jeg kan se for meg et stopperpar bestående av Gallas og Djourou. De to blir ikke så like, noe som gjør at de vil passe bedre sammen. Wenger tenker ikke som meg, og setter inn Silvestre i stedet for Toure. Problemet som da oppstår er at Silvestre holder like lite et seriegullnivå som det Almunia og Bendtner gjør til sammen. Silvestre er ikke en spiller som kan gjøre oss til seriemestere. Han var vell 5-6 valg i United. Hvordan kan han gå inn som førstevalg i vår klubb da? Det er mildt sagt utrolig! I mine øyne er det åpenbart behov for forsterkninger på stopperplass, enten en som kan ta plassen til Gallas som vil passe sammen med Toure. Noe jeg ville satt enormt stor pris på i og med at jeg er en stor fan av de ferdighetene Toure har. En annen mulighet er at det er at vi finner en stopper som passer sammen med Gallas. Om vi velger denne løsningen kan jeg virkelig se for meg Toure som et defensivt midtbaneanker. Han har de offensive ferdighetene, og den defensive tryggheten. At han har fart så det holder er heller ingen ulempe. Det eneste jeg ser for meg at det stopper opp for Toure på er pasningsferdighetene som ikke akkurat står opp imot Fabregas klasse. Men jeg har trua på Toure på defensiv midtbaneplass. Da har vi to muligheter som vil se slik ut:

Almunia

Sagna – Gallas – Richards – Clichy

Toure

Walcott – Fabregas – Nasri

 

Min første måte å løse det hele på er ved å kjøpe inn Richards. Ved at vi kan slippe å hente inn Veloso på grunn av at jeg vil sette Toure opp på defensiv midtbane kan frigjøre midler til et kjøp av Richards. Jeg blir faktisk ikke overasket om Wenger nå bestemmer seg for å kline til å kjøpe det gigantiske stoppertalentet fra City. For øyeblikket tror jeg Wenger er ekstremt desperat, og på grunn av Richards unge alder vil det helt klart være et skritt med Young Guns prosjektet. Ved å bruke denne måten å løse det hele på må det inn en keeper for Almunia. Jeg har litt for lite oversikt over keepere til å kunne sette opp noen spesielle, men om vi skal løse det på denne måten er det livsviktig med en keeper som kan plukke opp ballene på dødballer. Det mest positive med denne løsningen er at vi får to engelskmenn på banen, i tillegg til at Wenger kan følge sitt Young Guns prosjekt. Min tanke om å bruke Toure på defensiv midtbane er jeg kanskje ganske alene om, men jeg er overbevist om at det vil fungere ypperlig. Hans defensive trygghet vil gi rom for Fabregas offensivt. Det vil også neste løsning gjøre, kanskje på en bedre måte. Men jeg tror min løsning med Toure på defensiv midtbane er mer sannsynelig.

Almunia

Sagna – Toure – Van Buyten – Clichy

Veloso

Walcott – Fabregas – Nasri

 

Denne måten å løse de defensive problemene på gjør at vi i mine øyne kan beholde Almunia som førstekeeper. Van Buyten er hodesterk og kan virkelig rydde unna på defensive dødballer. For at denne formasjonen skal fungere må også den defensive midtbanen forsterkes. For den posisjonen er noe Denilson ikke klarer å ta seg av. Den beste forsterkningen der i forhold til Wengers filosofi og i forhold til ferdigheter er Veloso det beste valget. Han er dog til gode å bevise på Premier League nivå, men jeg tror han holder nivået. Dette er i mine øyne en av de beste måtene vi kan komme oss ut av den defensive krisen på. Vi får inn det vi trenger på defensiv dødballer, den defensive midtbanen forsterkes betraktelig noe som gjør at Fabregas kan gi mye mer av sine krefter til offensivt arbeid som igjen kan føre til enklere jobb for den offensive delen av laget.

 

Det offensive i Arsenal er nok i manges øyne det minste problemet. Og jeg deler den oppfatningen, det er ingen tvil om at vi er et av dem aller, aller beste lagene offensivt i Premier League i år. Men her kommer det til innsats og spillermønster. Jeg er som sagt ingen fan av måten laget spiller på fortiden. Jeg mener vi har for få valg muligheter i spillet vårt til å spille en sånn type possesion fotball som vi gjør. For at den skal fungere må vi har et større register å spille på, jeg mener dette kan løses nesten bare ved hjelp av dagens stall. Jeg tror vi må ha inn en høyre kant, men dette er tanken:

 

Veloso

Young – Fabregas – Nasri

Walcott – Van Persie

 

Dette tror jeg er en kanon bra måte å løse det på. Ved å sette Walcott opp på spiss posisjon får vi et egen evne til å kjøre kontringer. Walcott i løp rettet mot motstanderens bakrom er et våpen for seg. Dette vil gjøre at motstanderen aldri kan være trygg på om de får kontringen eller et ballspillende lag mot seg. De må forbrede seg på begge deler, noe som gjør er veldig vanskelig. De kan ikke kjøre ei høy forsvarsrekke, noe som gjør at vi vil få mindre press på ballfører. Og vi får det lettere i jobben med å spille vårt eget spill offensivt ved å spille ballen. Motstanderen kan legge forsvarslinjen høyt, og satse på å presse våre ballførere hardt, dette vil gjøre at de får en kontring mot seg. Om vi kan utvikle en slik spillestil vil vi bli enormt gode. Og vi vil virkelig få et spill som er vanskelig å forsvare seg imot, fordi vi får flere strenger å spille på. På høyrekant vil jeg gjerne ha inn Ashley Young, dette er rett og slett fordi at han mestrer både kontringsspill og det å spille ball. I tillegg er det kvalitet over innleggene hans, noe som gjør at vi får enda en strenge å spille på. Dette er spesielt noe vi kan nyte godt av i etablert angrep, ved å spille ballen på kant og satse på et innlegg. For motstanderne er sjeldent forbredt på innlegg fra kant. Selvfølgelig vil de bli forbredt på det, men igjen får vi inn et moment til i vårt angrep som vil gjøre at vi kan variere enda mer. Jeg kunne godt satt Agbonlahor på topp og satt opp Walcott på vingen. Det hadde vært en omtrent like god oppstilling. Om vi bruker Walcott på topp og Young på ving vil vi ha en sterkere ving enn vi har om vi bruker Walcott på ving og Agbonlahor. Igjen vil vi få en svakere ving om vi setter Walcott på vingene framfor Young. Så jeg tror den beste versjonen er om vi setter det hele opp som jeg har gjort nå. Da vil vi få mange muligheter offensivt. Dette gir en oppstilling som jeg ville satt opp slik:

Almunia

Sagna – Toure – Van Buyten – Clichy

Veloso

Young – Fabregas – Nasri

Walcott – Van Persie

 

Jeg tror dette ville vært den beste måten vi kunne forsterket troppen vår på. I hvert fall på en relativt billig måte. Det vil nok bli omtrent like dyrt som om vi kjører forsvarsrekka med Richards i for han blir garantert ekstremt dyr. Så jeg tror jeg ville valgt den versjonen jeg har satt opp her. For Van Buyten er en vell så god spiller som Richards, og i tillegg får vi inn Veloso på defensiv midtbane. At jeg vil velge Veloso på defensiv midtbane fremfor Toure er at jeg tror Veloso har mer å gi i pasningspillet i tilegg til at jeg er ganske så sikker på at han er bedre offensivt. Det at vi har en pasningslegger til som kan gjøre en god jobb for Fabregas når han er også positivt. Veloso vil bli et bedre bindeledd enn det Toure er, og derfor vil jeg bruke han. Jeg tror Gallas går i januar, kan hende han blir ut sesongen men jeg tror han drar sin vei da. Derfor mener jeg det er klart best å satse på Toure. Dette gir disse overgangene.

 

INN – Januar

Van Buyten

Veloso

Jeg burde egentlig trodd det samme om Veloso som om Young. Men jeg tror ikke Wenger kan vente til sommeren med å hente inn Veloso på defensiv midtbane om vi skal klare å ta en 4. Plass denne sesongen, derfor tror jeg han eventuelt kommer i januar.

 

UT – Januar

Gallas

Jeg tror Gallas drar hjem igjen i januar etter alt tullet som er blitt rundt hans personlighet. At vi henter inn ny stopper tror jeg også gjør at han blir ekstra tent på å reise.

 

INN – Sommer

Young

Jeg tror sjansene for at vi får hente Young i januar og at Wenger vil hente Young i januar er små. Når det skal investeres så mye penger på en ung spiller som Young vil nok Wenger ha sommerpausen på å spille han inn i laget. Det vil sikkert også komme inn noe mindre kjente, men det har jeg ingen formeninger om.

 

UT – Sommer

Adebayor

Å sende Adebayor til Barcelona eller andre klubber gjør meg ingenting. Makan til elendig og giddalaus fotballspiller skal du lete lengre etter. Og jeg kjenner at han har bygd seg opp som et sikkelig irritasjonsmoment i kroppen min!

Link to comment
Share on other sites

INN – Januar

Van Buyten

Veloso

Jeg burde egentlig trodd det samme om Veloso som om Young. Men jeg tror ikke Wenger kan vente til sommeren med å hente inn Veloso på defensiv midtbane om vi skal klare å ta en 4. Plass denne sesongen, derfor tror jeg han eventuelt kommer i januar.

 

UT – Januar

Gallas

Jeg tror Gallas drar hjem igjen i januar etter alt tullet som er blitt rundt hans personlighet. At vi henter inn ny stopper tror jeg også gjør at han blir ekstra tent på å reise.

 

INN – Sommer

Young

Jeg tror sjansene for at vi får hente Young i januar og at Wenger vil hente Young i januar er små. Når det skal investeres så mye penger på en ung spiller som Young vil nok Wenger ha sommerpausen på å spille han inn i laget. Det vil sikkert også komme inn noe mindre kjente, men det har jeg ingen formeninger om.

 

UT – Sommer

Adebayor

Å sende Adebayor til Barcelona eller andre klubber gjør meg ingenting. Makan til elendig og giddalaus fotballspiller skal du lete lengre etter. Og jeg kjenner at han har bygd seg opp som et sikkelig irritasjonsmoment i kroppen min!

Veldig flott og velformulert innlegg mei. ;)

Men er litt uenig hvem du ønsker inn og ut. Gallas kan godt selges i Januar , men da må en annen midtstopper være på plass. Ellers blir det alt for tynt i midtforsvaret. Liker ideen din med Van Buyten. Det opptimale hadde vært å lånt han fra Januar til sesongslutt og så kjøpt en klassestopper til sommeren. Hvis Gallas selges i Januar , så er det å hente Senderos en nødløsning.

Ideen din om Young støtter jeg fullt ut. Jeg ønsker å se Young i Arsenal drakt i nær framtid. Jeg tror han hadde passet utmerket. Som du sier så er en overgang for Young ikke aktuell før til sommeren.

 

Veloso hadde også vært bra. Savnet av en gof deffansiv mitbanespiller er stort. For meg er Veloso, M Diarra Y Toure og De Rossi noen alternativer..

 

Det jeg er mest uenig i er det med Adebayor. Jeg syns vi ikke skal selge han. Jeg mener han bidrar mye til klubben selv om han har vært variabel denne sesongen. Per dags dato er Adebayor en viktig spiller for klubben og derfor vil jeg beholde han.

 

Men vi var enige om det meste:) Igjen flott innlegg :(

Link to comment
Share on other sites

meget bra innlegg mei.! Dog tror jeg absolutt ikke van Buyten, Young og Veloso blir billig. Så det var snakket om priser på 28mill pund for Young, og vi må nok ut med 20mill pund for Veloso. Men når man ser på hvor mange 2-300 millioners-menn Chelski, United og Liverpool har så er det vel ingen som kan anklage Arsenal for å være et kjøpelag, selv om vi isåfall hadde brukt 500 mil i januar. Selv om vi alle innerst inne vet at det aldri i verden kommer til å skje.

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg lurer på når jeg leser innlegget ditt mei. Hvor er Djourou? Slik som han har spilt denne sesongen er det ikke bare å unnlate han fra dette, blant annet så tror jeg det ville holdt med å kjøpe Veloso og en spiller som kan spille på begge kantene så lenge Gallas ikke drar fra oss i januar, dog hvis han gjør det så tror jeg Toure - Djourou ville fungert bra også, slik som de gjorde mot Wigan, men Toure har vært skadeutsatt denne sesongen så en forholdsvis rask stopper ved siden av Djourou kunne også blitt hentet inn hvis Gallas dro.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Gallas forsvinner i januarvinduet håper jeg faktisk at Kolo Touré kan finne tilbake til formen som har gjort ham til en supporterfavoritt. Ellers håper jeg Wenger henter inn en sentral midtbanespiller med defensive gener, som gir alt i dueller og har løpskraft som få. En Gattuso, Flamini eller lignende. Enten det, eller en Yaya Toure kanskje? Hvis ikke kan det godt hende Song viser seg å kunne bli en verdensklasse defensiv midtbanespiller. Men det ser tynt ut hvis han plutselig skulle bli skadet. Både Denilson og Diaby er jo helst offensive midtbanespillere...

 

Ellers håper jeg vi skaffer oss en ving, jeg har ikke troa på Diaby eller Denilson ute på kanten. Traore har jo forlenget lånekontrakten ut sesongen, så han får vi ikke tilbake... En Walcott i form vil vise seg å bli en nøkkelspiller for oss utover våren. Ellers kan både Eduardo og RvP spille på vingen, men dette mener jeg kun fungerer i en 4-5-1 formasjon.

 

En keeper vil jeg veldig gjerne se, men da skal det være en i verdensklasse. Ikke en "lovende ung" keeper. De har vi allerede i klubben. Buffon hadde vært supert å få til klubben, men sjansen for at det skjer er nok liten.

 

Dette er laget jeg vil se etter overgangsvinduet:

 

Buffon/Annen verdensklassekeeper

Sagna-Gallas/Kolo-Djourou-Clichy

Walcott(/Verdensklasseving)-Song(/Verdensklasse def midt)-Cesc-Nasri/Rosicky

Ade-RvP

 

Om vi beholder Gallas tviler jeg på om Wenger velger Kolo som def midt, selv om det er en spennende tanke og jeg tror han kunne gjort en god jobb der. Men Wenger har sagt Kolo er midtstopper, så da hører vi på det...

 

Som dere ser vil jeg helst ikke ha store forandringer i laget. Jeg har troa på at vi kan hevde oss i toppen med det laget vi har, bare vi får inn en skikkelig keeper og muligens en ving og en defensiv midtbanespiller i verdensklasse. Tror ikke dette ville satt en stopper for verken Walcott eller Song sin utvikling, men heller hjulpet dem til å bli bedre spillere. Da ville presset på dem vært mindre, og de ville måtte jobbe mye mer for å klare å bryte inn i laget. Helst bør da de to på midten som hentes inn være litt oppe i årene, slik at muligheten er større for at evt både Walcott og Song kan overta på fulltid om to-tre år.

Link to comment
Share on other sites

Personlig ønsker jeg å se at vi framstår mer som et lag enn hva vi har gjort så langt. Det fordrer ikke nødvendigvis nye spillere, men at de vi allerede har må få spille seg varme sammen.

 

I likhet med Wenger er jeg skeptisk til storhandel i januar.

Link to comment
Share on other sites

Dette kommer jeg nok til å få høre i andre tråder, men jeg mener at Wenger bør handle i januar. Jeg er med på hva Tatapa mener med at han vil se Arsenal som en mer samlet enhet og bedre samkjørt enn tidligere, men desverre tror jeg ikke det vil skje av seg selv. Først og fremst trenger vi en skikkelig makker til Cesc, og får vi det tror jeg de aller største problemene er løst. Her tenker jeg ikke på en ung sør-amerikaner, men en klassespiller. Om han er et stort navn, eller bare utrolig god stiller jeg meg likegyldig til, men får vi inn en klassespiller til å støtte opp Cesc, tror jeg resten av laget kommer etter av seg selv. Da vil nok spillerne få tro på hva de gjør igjen, mens Cesc igjen vil begynne å briljere slik vi vet han kan.

 

Spilleren jeg først og fremst ønsker meg er Daniele de Rossi. Roma's røffe midtbanespiller ville vært helt perfekt i rollen ved siden av Fabregas. Det kan godt hende at han er noe usportslig, men å ha en slik mann i klubben, tror jeg faktisk kunne gjort oss godt. En spiller som vi elsker, men andre hater. Spillere som Savage og Diouf. Hvor herlig hadde det ikke vært å ha en slik på Emirates?

 

Andre kandidater er bl.a Miguel Veloso, Yaya Toure, Gareth Barry og Steven Defour. Sistnevnte er riktignok ikke et skikkelig midtbaneanker, men jeg tar ham med siden han har blitt hyppig nevnt i rykter den siste tiden.

 

UTEN KJØP I JANUAR:

Almunia

Sagna - Toure - Djourou - Clichy

Walcott - Eboue - Fabregas - Rosicky

Van Persie---------------

Adebayor

 

MED KJØP I JANUAR:

Almunia

Sagna - Toure - Djourou - Clichy

Walcott - De Rossi - Fabregas - Rosicky

Van Persie---------------

Adebayor

 

Eventuelt andre kjøp i januar hadde også gledet meg, selv om jeg ikke prioriterer dette foran en defensiv midtbanespiller. Jeg mener vi trenger en klassekeeper (Frey, Given, Buffon), en meget god midtstopper som står godt til Toure eller Djourou (Mexes, Richards, Upson), en ving som holder seg på krittet, vet hvordan man slår innlegg og å utfordre backer (David Silva, Vukcevic, Simao) og en klassespiss som kan avgjøre kamper på egenhånd, og ikke trenger alt for mange sjanser for å putte (Villa, Fabiano, Podolski). Dog bør vi fokusere disse kjøpene til sommervinduet, og kun ta det viktigste - midtbanemakker til Cesc - i januar.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 17 2008, 01:27 PM) 151794[/snapback]

En ting jeg lurer på når jeg leser innlegget ditt mei. Hvor er Djourou? Slik som han har spilt denne sesongen er det ikke bare å unnlate han fra dette, blant annet så tror jeg det ville holdt med å kjøpe Veloso og en spiller som kan spille på begge kantene så lenge Gallas ikke drar fra oss i januar, dog hvis han gjør det så tror jeg Toure - Djourou ville fungert bra også, slik som de gjorde mot Wigan, men Toure har vært skadeutsatt denne sesongen så en forholdsvis rask stopper ved siden av Djourou kunne også blitt hentet inn hvis Gallas dro.

 

 

Fakta er at dette inlegget er opprinnelig skrevet på et annet forum, men jeg var relativt fornøyd med det og det passet i denne kateogrien så derfor postet jeg det her. Det er en liten stund til, altså før Djourou fikk den spilletiden han har fått. :P Du har rett i at Djourou har gjort det kanonbra den siste tiden, og at han helt klart bør være med i planene. Men jeg mener at Djourou ikke er helt klar for å stå som førstevalg i en tropp som skal vinne PL. Derfor ser jeg på en mulighet med en aldrende Van Buyten som en løsning, som kan gjøre en topp jobb i et års tid, og deretter gi plassen til Djourou som da har fått flere muligheter gjevnt og trutt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...