Geir_k Posted November 22, 2008 Report Share Posted November 22, 2008 Tenkte å lage en Topic om ord og uttrykk... Det kan vøre gode gamle norske, det kan vøre engelsk-norsk (evt. norsk-engelsk) eller hva det enn nå måtte være Om noen har noen fine ord/uttrykk, sleng dem inn. Om noejn har linker til noen slike sider hvor du finner ord og uttrykk, sleng dem inn Kan bli artig å se hva som plopper fram i en slik tråd. Have Fun! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexba Posted November 22, 2008 Report Share Posted November 22, 2008 Faen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
moen22 Posted November 29, 2008 Report Share Posted November 29, 2008 Yesterday is history, Tomorrow is a mystery. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus87 Posted November 29, 2008 Report Share Posted November 29, 2008 Det er bare i motbakke det går oppover! Link to comment Share on other sites More sharing options...
oedegaard Posted November 29, 2008 Report Share Posted November 29, 2008 Det som skjer, der skjer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amsen Posted November 29, 2008 Report Share Posted November 29, 2008 Gjort er gjort og spist er spist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Chapman Posted November 29, 2008 Report Share Posted November 29, 2008 Snowboarding dreier seg mest om nedturer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ben lakris Posted November 29, 2008 Report Share Posted November 29, 2008 Ingen må ta dette personlig her inne på forumet: Tomme tønner ramler mest Link to comment Share on other sites More sharing options...
kje_simen Posted November 30, 2008 Report Share Posted November 30, 2008 Læx! Det er utrykk som brukes flittig her jeg bor. Det betyr på en måte alt som er godt, bra, deilig, digg, fint.. osv. Og brukes om alt fra potetgull til damer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jazze Posted November 30, 2008 Report Share Posted November 30, 2008 Da jeg bodde i Åsane i Bergen hadde vi noen utrykk som Cappis = Retard og Benneren = Bensinstasjonen og mange flere.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaldor Posted November 30, 2008 Report Share Posted November 30, 2008 "Benneren" forbinder jeg med noe helt annet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Gunner Posted November 30, 2008 Report Share Posted November 30, 2008 Tard, lol, naab, noob, eid og pown blir flittig brukt i kameratgjengen. Mest for å irritere andre Vi pleier også å skifte ut tard med Tord, siden en i klassen heter Tord Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Chapman Posted November 30, 2008 Report Share Posted November 30, 2008 Hehe, The Gunner, er mange slike ute å går for tiden: "- E du fette retard?!" "- Jævla newb" "- Fy faen du e stygg!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tusmo Posted November 30, 2008 Report Share Posted November 30, 2008 "Benneren" forbinder jeg med noe helt annet. Som en miger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonymontana Posted November 30, 2008 Report Share Posted November 30, 2008 "Benneren" forbinder jeg med noe helt annet. Som en miger? Kjært barn har veldig mange navn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legend14 Posted December 1, 2008 Report Share Posted December 1, 2008 pødde-pølse 12øres-skolebrød ronse-huske lapse-sovne knaber-snus druse- som i druse til ballen ta rev i sæilan å i sava å det sviver på galeien Læx! Det er utrykk som brukes flittig her jeg bor. Det betyr på en måte alt som er godt, bra, deilig, digg, fint.. osv. Og brukes om alt fra potetgull til damer lax forbinder jeg med å chille. eller kulan eller som noen ville sagt, slappe heilt av. blir mer da: være hjemme å laxan Link to comment Share on other sites More sharing options...
kje_simen Posted December 1, 2008 Report Share Posted December 1, 2008 Læx! Det er utrykk som brukes flittig her jeg bor. Det betyr på en måte alt som er godt, bra, deilig, digg, fint.. osv. Og brukes om alt fra potetgull til damer lax forbinder jeg med å chille. eller kulan eller som noen ville sagt, slappe heilt av. blir mer da: være hjemme å laxan Akkurat det sier vi her og Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evju Posted December 1, 2008 Report Share Posted December 1, 2008 Læx! Det er utrykk som brukes flittig her jeg bor. Det betyr på en måte alt som er godt, bra, deilig, digg, fint.. osv. Og brukes om alt fra potetgull til damer lax forbinder jeg med å chille. eller kulan eller som noen ville sagt, slappe heilt av. blir mer da: være hjemme å laxan Akkurat det sier vi her og Det er vel bare en forkortning av engelske "relax", så "slappe av" må vel være den riktigste betydningen av "ordet". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tusmo Posted December 1, 2008 Report Share Posted December 1, 2008 Mer lokal sjargong her i stedet for uttrykk. Skjerpings! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted December 1, 2008 Report Share Posted December 1, 2008 Bedre bør å bære har ingen enn mye mannevett. verre niste på vegen har ingen enn den som har drukket for mye. BE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Parlour Posted December 2, 2008 Report Share Posted December 2, 2008 Å våkne med Jofa junior bandyhjelm på innerste hullet på reima etter en noe fuktig bytur. Kort fortalt en trang hjelm.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Good old Arsenal Posted December 3, 2008 Report Share Posted December 3, 2008 Ingen må ta dette personlig her inne på forumet: Tomme tønner ramler mest Dette fekk meg umiddelbart til å tenkje på Tottenham generelt og Tottenhams Venner spesielt. Eignar seg ypparleg til undertekst på Tottenham-tråden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.