Jump to content

Ord/Uttrykk


Geir_k

Recommended Posts

Tenkte å lage en Topic om ord og uttrykk...

Det kan vøre gode gamle norske, det kan vøre engelsk-norsk (evt. norsk-engelsk) eller hva det enn nå måtte være :(

Om noen har noen fine ord/uttrykk, sleng dem inn. Om noejn har linker til noen slike sider hvor du finner ord og uttrykk, sleng dem inn :(

 

Kan bli artig å se hva som plopper fram i en slik tråd. Have Fun! :D

Link to comment
Share on other sites

pødde-pølse

12øres-skolebrød

ronse-huske

lapse-sovne

knaber-snus

 

druse- som i druse til ballen

 

ta rev i sæilan

å i sava å det sviver

på galeien

 

 

Læx!

 

Det er utrykk som brukes flittig her jeg bor. Det betyr på en måte alt som er godt, bra, deilig, digg, fint.. osv. Og brukes om alt fra potetgull til damer :)

 

 

lax forbinder jeg med å chille. eller kulan eller som noen ville sagt, slappe heilt av. blir mer da: være hjemme å laxan

Link to comment
Share on other sites

Læx!

 

Det er utrykk som brukes flittig her jeg bor. Det betyr på en måte alt som er godt, bra, deilig, digg, fint.. osv. Og brukes om alt fra potetgull til damer :lol:

 

 

lax forbinder jeg med å chille. eller kulan eller som noen ville sagt, slappe heilt av. blir mer da: være hjemme å laxan

 

Akkurat det sier vi her og :)

Link to comment
Share on other sites

Læx!

 

Det er utrykk som brukes flittig her jeg bor. Det betyr på en måte alt som er godt, bra, deilig, digg, fint.. osv. Og brukes om alt fra potetgull til damer :lol:

 

 

lax forbinder jeg med å chille. eller kulan eller som noen ville sagt, slappe heilt av. blir mer da: være hjemme å laxan

 

Akkurat det sier vi her og :)

 

Det er vel bare en forkortning av engelske "relax", så "slappe av" må vel være den riktigste betydningen av "ordet".

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...