Jump to content

Football Manager 2009


hermz

Recommended Posts

  • Replies 232
  • Created
  • Last Reply
  • 1 month later...

Hmm, hva skal jeg si?

Jeg sitter nå med en blandet følelse over det nye FM.. Forandringene på selve spillet, og på databasen er for små synes jeg..

 

+:

Pressekonferansene før og etter kamp

3D imponerte meg faktisk, dog usikker på om jeg skal bruke det fremover.

Et par småting, som på taktikk, så vises det en grønn/oransj/rød prikk ved siden av navn, som viser om de kan spille der.

 

-:

Et par bugs som masse skader, motstanderlaget scorer nesten alltid mål, selv om du leder 5-0, og de ikke har et eneste skudd på mål.

Lite forandring på spill og DB.

 

 

Sikkert masse mer jeg kunne skrevet på, men har kun spillt det i 45 minutter..

 

Vant foresten den første kampen 5-1 mot Barnet.. Ade, RvP(2), Bendtner og Coquelin scorte målene! :D -> Wilshere med to assist :)

 

Så alt i alt er jeg kanskje skuffet over spillet foreløpig, men satser på at det blir bedre etterhvert når fullversjonen og evt. patch kommer!

 

OffTopic:

Noen som vet hvorfor musen min ikke vises skikkelig når jeg spiller spill på full skjerm?

Dette gjelder de fleste spill som TMnation, CS, FM09 og Fifa09.. Men den fungerer bla. på FM08

Musen blinker litt når jeg beveger den, men utrolig vanskelig og se hvor den er..

Tips anyone?

Link to comment
Share on other sites

Hmm, hva skal jeg si?

Jeg sitter nå med en blandet følelse over det nye FM.. Forandringene på selve spillet, og på databasen er for små synes jeg..

 

+:

Pressekonferansene før og etter kamp

3D imponerte meg faktisk, dog usikker på om jeg skal bruke det fremover.

Et par småting, som på taktikk, så vises det en grønn/oransj/rød prikk ved siden av navn, som viser om de kan spille der.

 

-:

Et par bugs som masse skader, motstanderlaget scorer nesten alltid mål, selv om du leder 5-0, og de ikke har et eneste skudd på mål.

Lite forandring på spill og DB.

 

 

Sikkert masse mer jeg kunne skrevet på, men har kun spillt det i 45 minutter..

 

Vant foresten den første kampen 5-1 mot Barnet.. Ade, RvP(2), Bendtner og Coquelin scorte målene! :D -> Wilshere med to assist :)

 

Så alt i alt er jeg kanskje skuffet over spillet foreløpig, men satser på at det blir bedre etterhvert når fullversjonen og evt. patch kommer!

 

OffTopic:

Noen som vet hvorfor musen min ikke vises skikkelig når jeg spiller spill på full skjerm?

Dette gjelder de fleste spill som TMnation, CS, FM09 og Fifa09.. Men den fungerer bla. på FM08

Musen blinker litt når jeg beveger den, men utrolig vanskelig og se hvor den er..

Tips anyone?

 

 

Selv om jeg kjører offensivt slipper jeg sjelden inn, scorer desverre lite også så å spille offensivt blir feil på spillet i og med at jeg skaper mer med defensivt

Link to comment
Share on other sites

Er det bare jeg som har en ufattelig høy "sens" når en skal skrive? skulle prøve å kjøpe Yaya Toure og navnet så slikt ut (etter att jeg hadde skrevet som jeg vanligvis gjør) YYayaa TToourre slikt skjer hele tiden og det er irriterende!

 

Jeg har ikke spilt spillet mye men har forøvrig vunnet : 2-0 2-0 og 3-0 så jeg slipper ikke inn mye mål til nå ivertfall

Link to comment
Share on other sites

Det blir nok fikset. Det er det som er det brae med en demo, for de fleste feilene som oppdages blir rapportert, og dermed fikser de på de i fullversjonen.

 

For min del synes jeg demoen virka veldig bra! :D Gleder meg sykt til å komme igang med fullversjonen.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg vet så lages det ikke på ps2, men det lages på pc da.

Xbox 360 tror jeg også det vil komme på.

 

 

For noen år siden kom dette spillet på PS2, og jeg kan virkelig anbefale alle å holde seg LANGT unna dette spillet på konsoller, kanskje litt annerledes med PS3 hvis det kommer der, men i hvrtfall på PS2 så var det ingen logikk i det hele tatt, i en kamp mellom Everton og ett eller anna lag så ble det tildelt SYV!!! straffer, hvorav ett gikk i mål, kampene fikk som regel helt ville resultater som 6-2, 7-7 osv osv. ER ingen dataekspert og alt dette her, men har sikkert noe med minner og oppbugging av maskiner. Det var i hvertfall helt meningsløst i den tiden, tror det er 3 år siden ca jeg spilte det på PS2.

 

STAY AWAY!!!

 

Men ellers Manager spillene er geniale, husker det første jeg spilte på Amiga 500 enda, tror det var 93 eller noe, og Jason Kaminsky på Nott Forest var heilt vill :D og supersystemet var 3 3 1 3 :D

For noen tider.... :D

Link to comment
Share on other sites

Som jeg vet så lages det ikke på ps2, men det lages på pc da.

Xbox 360 tror jeg også det vil komme på.

 

 

For noen år siden kom dette spillet på PS2, og jeg kan virkelig anbefale alle å holde seg LANGT unna dette spillet på konsoller, kanskje litt annerledes med PS3 hvis det kommer der, men i hvrtfall på PS2 så var det ingen logikk i det hele tatt, i en kamp mellom Everton og ett eller anna lag så ble det tildelt SYV!!! straffer, hvorav ett gikk i mål, kampene fikk som regel helt ville resultater som 6-2, 7-7 osv osv. ER ingen dataekspert og alt dette her, men har sikkert noe med minner og oppbugging av maskiner. Det var i hvertfall helt meningsløst i den tiden, tror det er 3 år siden ca jeg spilte det på PS2.

 

STAY AWAY!!!

 

Men ellers Manager spillene er geniale, husker det første jeg spilte på Amiga 500 enda, tror det var 93 eller noe, og Jason Kaminsky på Nott Forest var heilt vill :D og supersystemet var 3 3 1 3 :D

For noen tider.... :D

 

Apropos mimring.

mitt første manager spill het fotball liga og det var til commodore 64. Alt tok jævlig lang tid. Med intens spilling tok det fort en måned å bli ferdig med en sesong.

 

Nå har jeg skjønt at managerspill er noe som tar for mye av min tid, derfor har jeg holdt meg unna i flere år.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også prøvd demoen, den virker helt ok. Til tross for at det er en del feil. Regner med at de fleste er fjernet når fullversjonen kommer. Gleder meg noe enormt.

 

Kan dere dra på ferie? Det går ikke her.. :)

Link to comment
Share on other sites

Den kommer på Mac, PC og PSP..

 

Fullversjonen er 100% lik som demoen, kun at du kan spille lenger, i og med at det er sent til produksjon.

 

MEN, fortvil ikke, det kommer en patch den 14 hvor ttaassttaattuurr bugen er fikset, og skadebugen.. Gjerne noe mer også :)

Link to comment
Share on other sites

Riktig, Moen. Er bare å få rapportert alt av bugs mann finner, for det er noe SI kan få fikset fram mot patchen! Og jo flere bugs som blir funnet jo bedre! :)

Link to comment
Share on other sites

Den kommer på Mac, PC og PSP..

 

Fullversjonen er 100% lik som demoen, kun at du kan spille lenger, i og med at det er sent til produksjon.

 

MEN, fortvil ikke, det kommer en patch den 14 hvor ttaassttaattuurr bugen er fikset, og skadebugen.. Gjerne noe mer også :)

 

Og bortebane bugen! Det er ett kjent FM fenomen at bortebane alltid blir harde kamper, men på 09 demoen er det UMULIG å spille på bortebane. Tastatur bugen sleit jeg med i starten jeg også, men har begynt å mestre den nå :-|

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...