Jump to content

Amauri


Eboue

Recommended Posts

Arsenal are set to join the bidding for Palermo's in-demand striker Amauri, according to reports in Italy.

 

The Brazilian-born forward, who is considering playing for Italy, has been plying his trade in Europe since 2001 after he impressed as a youth playing in the famed Viareggio Tournament.

 

After a brief spell in Switzerland he began his spell in Italy in 2001 and was snapped up by Palermo in 2006.

 

Since his move to Sicily, Amauri has became a firm fans' favourite and is now one of the most feared strikers in Serie A.

 

But Palermo are now ready to sell and Juventus have never hidden their desire to land him, having been leading the hunt for the past few months.

 

Juve and Palermo officials have met after the Sicilian outfit confirmed they wanted 25million euros (£19million) for the 27-year-old.

 

However, Palermo are more than open to talks with other clubs and that has opened the door to Arsenal.

 

It is claimed The Gunners have made Amauri's representatives aware that they would be willing to pay him 4million euros (£3.2million) - which would seemingly be a big draw for the player.

 

Arsenal are also now in a financial position to be able to pay the asking price and they could very well be major rivals to Juve.

 

Liverpool and Real Madrid, amongst others, are also believed to be keeping a close check on the situation.

 

Eurosport.com

 

Synes det er litt rart at det virker som om Wenger er på leting etter en ny spiss. Men kanskje han ser det samme som oss, nettopp at vi scorer for lite mål. Trodde han var fornøyd, men jeg liker dette!

 

Mitt førstevalg i sommer er David Villa, men å få inn en giftig Amauri hadde også vært spennende.

Link to comment
Share on other sites

Syns prisen virker rimelig stiv for et Wenger raid...ikke er han spesielt ung heller?!

 

Nei, han er 27 år gammel, men dermed matcher han jo Wengers uttalelser om å hente en "experienced player" i sommer.

Gjør han egentlig det??? Hva er egentlig en experienced player? Hvis jeg hadde begynt å spille fotball da jeg var 26, hadde jeg da vært erfaren som 27 åring da? Nei, jeg tror at Wenger mener en som har erfaring med å spille på et høyt europeisk nivå, og det har ikke Amauri... For å si det sånn: Cesc er mer erfaren enn Amauri...

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg er mer fristet med tanken på David Villa enn Amauri. Noen som vet noe om spillestilen hans? Ligner han mere på Ade eller RvP? Tror vi heller trenger en rask avslutter enn en ny targetman

 

Jeg vet at han har stor hurtighet og bra teknikk ;)

Ellers har jeg sett lite av Han..

 

Må si jeg er enig med Egilmann, Villa er mye mer fristende, men hva blir prislappen ?

Tviler for at han går for under £20 millioner...

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg er mer fristet med tanken på David Villa enn Amauri. Noen som vet noe om spillestilen hans? Ligner han mere på Ade eller RvP? Tror vi heller trenger en rask avslutter enn en ny targetman

 

Enig her.. Villa har vel bevist mer enn Amauri samtidig som han er yngre enn han også..

Link to comment
Share on other sites

 

 

Synes det er litt rart at det virker som om Wenger er på leting etter en ny spiss. Men kanskje han ser det samme som oss, nettopp at vi scorer for lite mål. Trodde han var fornøyd, men jeg liker dette!

 

Synes vi scorer nok, men slipper inn for mye. Kun "Ronaldo United" som scorer mer enn oss i PL. Derimot er jeg enig i at vi kan trenge litt mer kvalitet på topp, da RvP er mye skadet, Eduardo kommer kanskje ikke tilbake til sitt beste, Theo og Bendtner er ikke "there yet". Adebayor er en superspiss, men trenger også gode spillere ved siden av seg. Villa er løsningen. En Eduardo/van Nistelrooy-type som bøtter inn mål.

Link to comment
Share on other sites

denne karen er for dyr (tatt alderen i betaktning) og for gammel (tatt prisen i betraktning). blir ikke noe av dette samme hvordan man snur og vender på det. ;)

 

trolig bare agenten som har sluppet ut "et rykte" for å få fart på kontraktsforhandlingene elns. kommer uansett til å vekke andre klubbers interesse. at Wenger "lissom skal være interessert i denne ukjente karen må jo bety at han er en diamant man bare kan børste støvet av". det vet agentene... alltid

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg er mer fristet med tanken på David Villa enn Amauri. Noen som vet noe om spillestilen hans? Ligner han mere på Ade eller RvP? Tror vi heller trenger en rask avslutter enn en ny targetman

Jeg syntes han er en lignende type som berbatov jeg... Litt mer box striker, men egentlig veldig lik imo! Og jobber selvsagt mer ;) Er vell ingen som jobber mindre enn han ;)

 

Spennende rykte og en veldig god spiss! Passe alder, men DET blir for dyrt for Wenger!

Link to comment
Share on other sites

Huff, tragisk å si det, men jeg hadde faktisk blitt nærmest litt skuffa hvis Amauri kom. I forgårs hadde jeg sittet helt på kanten av stolen nå og vært skikkelig gira, men nå er jeg så innstilt på Villa at jeg ikke klarer å bli skikkelig oppglødd av Amauri, selv om det ville vært en signering over all forventning med tanke på hva man kan forvente av Wenger på transfermarkedet.

Link to comment
Share on other sites

Huff, tragisk å si det, men jeg hadde faktisk blitt nærmest litt skuffa hvis Amauri kom. I forgårs hadde jeg sittet helt på kanten av stolen nå og vært skikkelig gira, men nå er jeg så innstilt på Villa at jeg ikke klarer å bli skikkelig oppglødd av Amauri, selv om det ville vært en signering over all forventning med tanke på hva man kan forvente av Wenger på transfermarkedet.

 

Føler det samme som deg.. det verste er jo faktisk at de er i samme prisklasse, men vil ikke si at de er det samme ferdighetsmessig.. men ville selvsagt ikke blitt lei meg hvis Amauri kom men skuffet hvis Wenger bestemmer seg for å ikke prøve å signe David Villa.

Link to comment
Share on other sites

Men hvis Wenger først bestemmer seg for å kjøpe en spiss i den prisklassen, hvorfor skulle han da gi bud på Amauri, dagen etter at Villa har gått ut og sagt at han ønsker seg til oss? Hvis han ønsker en skikkelig erfaren goalgetter, så har han jo drømmen i Villa?!

Link to comment
Share on other sites

Men hvis Wenger først bestemmer seg for å kjøpe en spiss i den prisklassen, hvorfor skulle han da gi bud på Amauri, dagen etter at Villa har gått ut og sagt at han ønsker seg til oss? Hvis han ønsker en skikkelig erfaren goalgetter, så har han jo drømmen i Villa?!

.................................................."Wenger knows" ;)

Link to comment
Share on other sites

Men hvis Wenger først bestemmer seg for å kjøpe en spiss i den prisklassen, hvorfor skulle han da gi bud på Amauri, dagen etter at Villa har gått ut og sagt at han ønsker seg til oss? Hvis han ønsker en skikkelig erfaren goalgetter, så har han jo drømmen i Villa?!

 

Fordi Wenger er Wenger og gjør alt på sin egen måte ;) men Wenger knows..

Link to comment
Share on other sites

http://tribalfootball.com/article.php?id=88431

 

Interesting! Mye info, og ja.... nesten litt troverdig :thumbsup:

 

Tribalfootball er noe dritt. Mer gjetting enn fakta.

Helt enig med deg. Burde vært sånn her inne på forumet at så snart en tråd inneholder noe fra tribalfootball, fryses den...

Tribalfootball var tross alt først ved Henry salget, og tilsynelatene hadde de rett til slutt.

Link to comment
Share on other sites

http://tribalfootball.com/article.php?id=88431

 

Interesting! Mye info, og ja.... nesten litt troverdig :(

 

Tribalfootball er noe dritt. Mer gjetting enn fakta.

Helt enig med deg. Burde vært sånn her inne på forumet at så snart en tråd inneholder noe fra tribalfootball, fryses den...

Tribalfootball var tross alt først ved Henry salget, og tilsynelatene hadde de rett til slutt.

 

Med så mye tipping må de jo få rett en gang...

Link to comment
Share on other sites

http://tribalfootball.com/article.php?id=88431

 

Interesting! Mye info, og ja.... nesten litt troverdig :ph34r:

 

Tribalfootball er noe dritt. Mer gjetting enn fakta.

Helt enig med deg. Burde vært sånn her inne på forumet at så snart en tråd inneholder noe fra tribalfootball, fryses den...

Tribalfootball var tross alt først ved Henry salget, og tilsynelatene hadde de rett til slutt.

 

Med så mye tipping må de jo få rett en gang...

enig. hvem skrev ikke at Titi kom til å dra? denne artikkelen er ikke noe mer troverdig enn resten av våset de kommer med.

 

nok en gang; det lukter planta rykte av agentene lang vei. amauri går sikkert til spurs elns fordi de tror han er god når "Arsenal liksom skal ha vært interessert"..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...