Jump to content

Hvordan vi skal vinne gullet neste sesong


The Gunner

Recommended Posts

Nå er vel til og med Wenger enig med at ligagullet er tapt, men hva skal til for at vi skal ta ligagullet neste sesong?

 

For det første må vi få inn noen nye spillere. Vi har slitt veldig mye med skader de siste sesongene, og det kommer sannsynligvis ikke til å stoppe neste sesong. Hvis vi begynner bakfra, så syntes jeg at vi trenger en ny keeper. Almunia holder ikke mål, og Lehmann ødelegger samholdet og stemningen i laget. Adler eller Neuer hadde vært fantastisk. For det andre trenger vi en "Hoyte-type" som kan spille over hele forsvaret, og tåler å sitte på benken. At han er god i luften er og en fordel. For det tredje trenger vi en som kan kjempe sammen med Rosicky om en plass på venstrevingen. Rosicky er god han, men det virker som at hver gang han virkelig finner formen, så blir han skadet. Det fjerde, og siste vi trenger er en spiss som vet hvor målet står. Eduardo viste at han kunne være den rette, men vi vet vel alle hvordan det gikk med han... :) Vi må også kvitte oss med Gilberto Silva som har vært en enorm skuffelse, Lehmann som ser ut til å ødelegge stemningen i laget og Eboue som aldri har funnet seg helt til rette på høyrekanten.

 

Men dette er ikke nok: de nåværende spillerene har mye de må forbedre seg på. Forsvaret må bli mer samspilt, Gallas må roe seg litt ned, Fàbregas må finne tilbake til scoringsformen han hadde på starten av sesongen og spissene må lære seg å avslutte. Vi sløser alt for mye med sjansene. Ellers tror jeg vi har store sjanser til å vinne gullet til neste år, hvis vi klarer å beholde Flamini og Hleb.

 

PROUD TO BE A GOONER!

Link to comment
Share on other sites

 

Er enig, Lehmann virker utrolig bitter for at Almunia har tatt plassen hans.

 

Håper virkelig vi beholder Flamini og Hleb. Du er ser tydelig idag at Arsenal sliter med scoringsformen, Ade skal ikke få lov til å bomme så ofte i en så viktig kamp!! dette er jeg utrolig skuffet over. hadde vi bare fått inn en spiss til, og en kant, kan vi virkelig komme høyt opp neste år.

 

Det skjer det samme som mot liverpool, rett etter at vi har scoret får vi en straffe imot! (Noe jeg kommer til å få høre i hele morgen). Jeg er glad sesongen snart er over, vi lå ganske bra ann rundt juletider. Men så blir laget nærmest paralisert mot å score mål, og ingenting går vår vei lenger :)

 

MEN!, til neste år er det vi som slår manUUuuuu 2-1 på Emirates!! ;)

Link to comment
Share on other sites

3 enkle ting som må på plass foran neste sesong:

 

1. Alle spillerne som er i dag (minus kanskje Gilberto) må fornye kontrakten sin, og ikke bli solgt

2. Vi må hente inn 1 spiss som putter jevnt og trutt med mål og som ikke vandrer på kanten hele tiden

3. Wenger må få rotert laget litt mer i neste sesong, og ikke hele tiden ha de samme på banen

 

Jeg er sikker på at alle spillerne blir litt bedre neste år, og får litt mer rutine. Det vil dermed bli litt lettere for Wenger å foreta rulleringer i laget.

 

Skuffende at vi ikke klarer å vinne noe i år da vi har vært i posisjon hele tiden. Men sett under ett, så har vi ihvertfall overgått samtlige kritikere i denne sesongen og hevdet oss bra i alle turneringer.

 

PS: Jeg er faktisk litt spent på hvor lenge Wenger kan få lov til å sitte i stolen uten å hente noen trofèer til klubben. Vi er topp 4 i England, men er "lenge" siden det kom noen nye pokaler til skapet nå.

Link to comment
Share on other sites

Ja nå er det vel på tide og innse at vi ikke får noen sølvbøtter denne sesongen. Vi var i fantstisk flyt og form før jul. I 2008 har vi ikke vert i nærheten av noe bra.

 

Neste sesong må vi få en ny midtstopper, Senderos er god mot motstandere som ligger midt på tabellen og nedover. Men når han skal opp mot virkelige gode spisser. (Tenker på Drogba Torres med flere). Så blir det styggt hver eneste gang. Han er rett og slett ikke god nok for for et mesterlag. Vertfall ikke enda.

 

På midten har vi Fabregas og Flamini, men uten om dem to ilag så blir det labert. Her må vi få en forsterkning, en skikkelig forsterkning. Mitt ønske er Tim Cahill, han skårer masse, og er en kriger. På kantene trenger vi også noe mer målfarlig. Helb putter aldri, Rosicky har vert for masse skadet til å bli være et førstevalg. Vi skulle abselutt hatt en Ronaldo type på en av vingene. Kanskje Walcott kommer for fullt neste sesong.

 

På topp, trenger vi og få RvPersie tilbake i toppslag, viss ikke må vi få en ny spiss. Bendtner kan vi for meg selge, til høyst bydene.

Link to comment
Share on other sites

I 2008 har vi ikke vert i nærheten av noe bra.

 

 

Går ut fra at du ikke har sett så mange kamper i 2008?

 

Kampene mot Milan,Liverpool og United er fotball av ypperste kvalitet. For å nevne noen......

Link to comment
Share on other sites

I 2008 har vi ikke vert i nærheten av noe bra.

 

 

Går ut fra at du ikke har sett så mange kamper i 2008?

 

Kampene mot Milan,Liverpool og United er fotball av ypperste kvalitet. For å nevne noen......

 

 

 

er vel resultatmessig mannen mener, er vel bare bortekampen mot milan som er noe og skryte av anno 2008. og den er jo egentlig helt betydningsløs nå som vi er ute av cl.

 

Jeg for min del bytter gledlig ut noe av finspillet mot tellende resultater og pokaler, men hey det er nå bare min mening.

Link to comment
Share on other sites

I 2008 har vi ikke vert i nærheten av noe bra.

 

 

Går ut fra at du ikke har sett så mange kamper i 2008?

 

Kampene mot Milan,Liverpool og United er fotball av ypperste kvalitet. For å nevne noen......

 

Uten om Milan kampen har vi ikke vunnet noen av dem andre. Vi har surret vekk poeng og til syvende og sist er det kun det som teller.

Link to comment
Share on other sites

I 2008 har vi ikke vert i nærheten av noe bra.

 

 

Går ut fra at du ikke har sett så mange kamper i 2008?

 

Kampene mot Milan,Liverpool og United er fotball av ypperste kvalitet. For å nevne noen......

 

Uten om Milan kampen har vi ikke vunnet noen av dem andre. Vi har surret vekk poeng og til syvende og sist er det kun det som teller.

 

Ja, men vi har mye å bygge på videre når vi har slike prestasjoner i sekken. Wenger vet å bruke dette til det bedre mot neste sesong, hvor han kan påpeke hva som er bra, og hva som må bli bedre.

Link to comment
Share on other sites

etter halvspilt pl trodde jeg virkelig at vi skulle vinne ligan ,men sånn ble det altså ikke

 

vi må kanskje kjøpe en sentral midtbanespiller for backup for flamini og fab og muligens en spiss. trenger ikke å kjøpe så ille mange spillere. neste år tror jeg denilson og song kommer til å bidra med masse bra :)

spennende å se hvem som, står i mål neste år. lehmann stod strålende i dag, men almunia har vært sikkerheten selv i hele år.

 

neste tar PL FAC og CL ;)

må våre litt optimist ;)

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen på oss og de andre lagene neste sesong er at spillerne vår blir raskere og raskere, bedre og bedre tekninsk, får mer rutine og mer hår på brystet.

 

Dette er fordi vi har en ung stall som som kan utvikle seg positivt.

Spillere som har rundet 28-30 utvikler seg i feil retning (med tanke på det meste utenom rutine), og slike spillere er det få av i Arsenal.

 

Jeg er sikkert på at alle spillerne er blitt bedre til neste sesong, men for all del vi trenger også eldre folk med rutine.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ikke byttet ut gladfotballen for noen pokaler. Men det er min mening.

Fotball er underholdning og Wengers filosofi er fantastisk.

Sleit meg igjennom Pool kampen idag og det er kjedelig.

Pool er hva Arsenal var på 80 tallet. Boring.

Den fotballen savner ikke jeg.

 

Men alt kan forbedres, også Arsenals spillespill,men ikke på bekostning

av underholdning.

Link to comment
Share on other sites

Keeperplassen: Der har vi bare middelklasse, Ingen toppkeeper. Det trenger vi. Vil ikke gå på bekostning av underholdeningen

Forsvaret: Her har vi faktisk bredde, men noen må ta steget opp.

Midtbanen: Menge veldige gode. Men trenger kansle litt andre ferdigheter der. En litt mer vingtype. Linjeholder, Og mer bredde

Angrep; Her har vi nok klasse, må trene opp adebayor på holdninger og avsluttninger. Gjøre Van persie skadefri. Bendtner vil bli god.Men han er et talent som trenger erfaring. Da tror jeg han kan være en RVN type som skårer enormt. Walcott har vi.

Benken: Trenger vi fler spilletyper. En Linjeholder. Et beist. En Inbytter som kan snu kamper

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel til og med Wenger enig med at ligagullet er tapt, men hva skal til for at vi skal ta ligagullet neste sesong?

 

For det første må vi få inn noen nye spillere. Vi har slitt veldig mye med skader de siste sesongene, og det kommer sannsynligvis ikke til å stoppe neste sesong. Hvis vi begynner bakfra, så syntes jeg at vi trenger en ny keeper. Almunia holder ikke mål, og Lehmann ødelegger samholdet og stemningen i laget. Adler eller Neuer hadde vært fantastisk. For det andre trenger vi en "Hoyte-type" som kan spille over hele forsvaret, og tåler å sitte på benken. At han er god i luften er og en fordel. For det tredje trenger vi en som kan kjempe sammen med Rosicky om en plass på venstrevingen. Rosicky er god han, men det virker som at hver gang han virkelig finner formen, så blir han skadet. Det fjerde, og siste vi trenger er en spiss som vet hvor målet står. Eduardo viste at han kunne være den rette, men vi vet vel alle hvordan det gikk med han... :( Vi må også kvitte oss med Gilberto Silva som har vært en enorm skuffelse, Lehmann som ser ut til å ødelegge stemningen i laget og Eboue som aldri har funnet seg helt til rette på høyrekanten.

 

Men dette er ikke nok: de nåværende spillerene har mye de må forbedre seg på. Forsvaret må bli mer samspilt, Gallas må roe seg litt ned, Fàbregas må finne tilbake til scoringsformen han hadde på starten av sesongen og spissene må lære seg å avslutte. Vi sløser alt for mye med sjansene. Ellers tror jeg vi har store sjanser til å vinne gullet til neste år, hvis vi klarer å beholde Flamini og Hleb.

 

PROUD TO BE A GOONER!

Stort sett enig med deg, men du glemmer det viktigste: En spiss som faktisk kan score!!!!

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel til og med Wenger enig med at ligagullet er tapt, men hva skal til for at vi skal ta ligagullet neste sesong?

 

For det første må vi få inn noen nye spillere. Vi har slitt veldig mye med skader de siste sesongene, og det kommer sannsynligvis ikke til å stoppe neste sesong. Hvis vi begynner bakfra, så syntes jeg at vi trenger en ny keeper. Almunia holder ikke mål, og Lehmann ødelegger samholdet og stemningen i laget. Adler eller Neuer hadde vært fantastisk. For det andre trenger vi en "Hoyte-type" som kan spille over hele forsvaret, og tåler å sitte på benken. At han er god i luften er og en fordel. For det tredje trenger vi en som kan kjempe sammen med Rosicky om en plass på venstrevingen. Rosicky er god han, men det virker som at hver gang han virkelig finner formen, så blir han skadet. Det fjerde, og siste vi trenger er en spiss som vet hvor målet står. Eduardo viste at han kunne være den rette, men vi vet vel alle hvordan det gikk med han... :( Vi må også kvitte oss med Gilberto Silva som har vært en enorm skuffelse, Lehmann som ser ut til å ødelegge stemningen i laget og Eboue som aldri har funnet seg helt til rette på høyrekanten.

 

Men dette er ikke nok: de nåværende spillerene har mye de må forbedre seg på. Forsvaret må bli mer samspilt, Gallas må roe seg litt ned, Fàbregas må finne tilbake til scoringsformen han hadde på starten av sesongen og spissene må lære seg å avslutte. Vi sløser alt for mye med sjansene. Ellers tror jeg vi har store sjanser til å vinne gullet til neste år, hvis vi klarer å beholde Flamini og Hleb.

 

PROUD TO BE A GOONER!

Stort sett enig med deg, men du glemmer det viktigste: En spiss som faktisk kan score!!!!

 

Benzema?

Link to comment
Share on other sites

Bredden må øke.

 

Lehmann må ut. (Si hva du vil om spillet hans, men han skaper alt for mye negativitet i klubben utenfor banen)

 

Vi må bli uavhengige av Rosicky. (Med hans skadeproblemer må vi ha en god backup her, kanskje Vela?)

 

Vi må få flere marginer og domemravgjørelser med oss (Det kan i hvertfall ikke bli færre)

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke være for bastant men personlig tror jeg dette blir vanskelig før Emirates er nedbetalt :(

Wenger hadde da vitterlig 700mill å bruke i januar, så han har vel de pengene enda. Og det er mer enn nok for å hente Benzema, en erfaren midtstopper og en ving

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke være for bastant men personlig tror jeg dette blir vanskelig før Emirates er nedbetalt :(

Wenger hadde da vitterlig 700mill å bruke i januar, så han har vel de pengene enda. Og det er mer enn nok for å hente Benzema, en erfaren midtstopper og en ving

 

Vi er den klubben som tener mest på bilett inntekter i hele England, vi må kunne bruke noe av alt vi tene på spillere også, ikke bare betale ned lånet.

Link to comment
Share on other sites

Det er så jævlig irriterende at Eduardo ble skadet. Det var denne sessongens vendepunkt for oss dessverre. Han ville hatt over 10 mål nå, det er jeg sikker på :P Nok om det.

Er enig i att vi trenger en ny (klasse) keeper. Almunia er alt for dårlig for oss, Lehmann er noe bedre, men han skaper bare dårlig stemning i stallen. Selg dem begge!!

Gilberto klarte seg kjempe bra idag, men er redd det bare er en engangstilfelle. Luka Modric hadde vært en fin spiller for Arsenal. Han kan alle posisjonene på midtbanen og ikke minst kant. Kanskje må det også en spiss in, men hvis RVP holder seg skadefri, Eduardo kommer tilbake, og Bendtner klarer å slå igjennom. Er jeg redd vi har for mange spisser igjen. jaja... Wenger vet hva han gjør, blir vel vi henter inn en som heter Adhijphy eller noe sånt ;) Har troen på at vi klarer seriegull neste år :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg stiller meg bak dem som ønsker å bevare måten å spille fotball på. Og jeg mener ikke at det går på bekostning av pokaler.

 

Ellers har Wenger sagt at han vil hente inn en erfaren spiller til høsten. Så får vi gruble på hvem det blir. Kanskje det allerede er avgjort, og at kjøpet er like rund hjørnet ved sesongslutt?

 

Vi trenger å bli flinkere til å drepe kamper med en notorisk målskorer. Akkurat det tror jeg Wenger løser uten å kjøpe.

 

Så neste sesong starter nok med noenlunde den samme stallen som i fjor.

 

Nå har vi enda noen kamper igjen av årets sesong. Vi er nødt for å vinne noen kamper, og håper ikke vi tuller oss helt bort. Og så håper jeg Song, Walcott, Bendtner får trene noe i de gjenstående kampene... :(

 

Kanskje også en annen av reservelagsspillerne... :P

Link to comment
Share on other sites

Wenger hadde da vitterlig 700mill å bruke i januar, så han har vel de pengene enda. Og det er mer enn nok for å hente Benzema, en erfaren midtstopper og en ving

Har du noen kilde til dette?

 

Har hørt både at arsenal har bra økonomi, og at arsenal har "dårlig" økonomi. Personlig har jeg lest veldig lite seriøse artikkler osv om temaet, så vet egentlig ikke hva jeg skal tru. Noen som kan oppklare?:(

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel til og med Wenger enig med at ligagullet er tapt, men hva skal til for at vi skal ta ligagullet neste sesong?

 

For det første må vi få inn noen nye spillere. Vi har slitt veldig mye med skader de siste sesongene, og det kommer sannsynligvis ikke til å stoppe neste sesong. Hvis vi begynner bakfra, så syntes jeg at vi trenger en ny keeper. Almunia holder ikke mål, og Lehmann ødelegger samholdet og stemningen i laget. Adler eller Neuer hadde vært fantastisk. For det andre trenger vi en "Hoyte-type" som kan spille over hele forsvaret, og tåler å sitte på benken. At han er god i luften er og en fordel. For det tredje trenger vi en som kan kjempe sammen med Rosicky om en plass på venstrevingen. Rosicky er god han, men det virker som at hver gang han virkelig finner formen, så blir han skadet. Det fjerde, og siste vi trenger er en spiss som vet hvor målet står. Eduardo viste at han kunne være den rette, men vi vet vel alle hvordan det gikk med han... :( Vi må også kvitte oss med Gilberto Silva som har vært en enorm skuffelse, Lehmann som ser ut til å ødelegge stemningen i laget og Eboue som aldri har funnet seg helt til rette på høyrekanten.

 

Men dette er ikke nok: de nåværende spillerene har mye de må forbedre seg på. Forsvaret må bli mer samspilt, Gallas må roe seg litt ned, Fàbregas må finne tilbake til scoringsformen han hadde på starten av sesongen og spissene må lære seg å avslutte. Vi sløser alt for mye med sjansene. Ellers tror jeg vi har store sjanser til å vinne gullet til neste år, hvis vi klarer å beholde Flamini og Hleb.

 

PROUD TO BE A GOONER!

Stort sett enig med deg, men du glemmer det viktigste: En spiss som faktisk kan score!!!!

 

Da har jeg da ikke glemt? :P

Link to comment
Share on other sites

Wenger hadde da vitterlig 700mill å bruke i januar, så han har vel de pengene enda. Og det er mer enn nok for å hente Benzema, en erfaren midtstopper og en ving

Har du noen kilde til dette?

 

Har hørt både at arsenal har bra økonomi, og at arsenal har "dårlig" økonomi. Personlig har jeg lest veldig lite seriøse artikkler osv om temaet, så vet egentlig ikke hva jeg skal tru. Noen som kan oppklare?:(

Det sto faktisk sak om det på forsiden av Gunners.no!!

 

Nå er vel til og med Wenger enig med at ligagullet er tapt, men hva skal til for at vi skal ta ligagullet neste sesong?

 

For det første må vi få inn noen nye spillere. Vi har slitt veldig mye med skader de siste sesongene, og det kommer sannsynligvis ikke til å stoppe neste sesong. Hvis vi begynner bakfra, så syntes jeg at vi trenger en ny keeper. Almunia holder ikke mål, og Lehmann ødelegger samholdet og stemningen i laget. Adler eller Neuer hadde vært fantastisk. For det andre trenger vi en "Hoyte-type" som kan spille over hele forsvaret, og tåler å sitte på benken. At han er god i luften er og en fordel. For det tredje trenger vi en som kan kjempe sammen med Rosicky om en plass på venstrevingen. Rosicky er god han, men det virker som at hver gang han virkelig finner formen, så blir han skadet. Det fjerde, og siste vi trenger er en spiss som vet hvor målet står. Eduardo viste at han kunne være den rette, men vi vet vel alle hvordan det gikk med han... :P Vi må også kvitte oss med Gilberto Silva som har vært en enorm skuffelse, Lehmann som ser ut til å ødelegge stemningen i laget og Eboue som aldri har funnet seg helt til rette på høyrekanten.

 

Men dette er ikke nok: de nåværende spillerene har mye de må forbedre seg på. Forsvaret må bli mer samspilt, Gallas må roe seg litt ned, Fàbregas må finne tilbake til scoringsformen han hadde på starten av sesongen og spissene må lære seg å avslutte. Vi sløser alt for mye med sjansene. Ellers tror jeg vi har store sjanser til å vinne gullet til neste år, hvis vi klarer å beholde Flamini og Hleb.

 

PROUD TO BE A GOONER!

Stort sett enig med deg, men du glemmer det viktigste: En spiss som faktisk kan score!!!!

 

Da har jeg da ikke glemt? ;)

Ok, så det etterpå, men men. Tenk hvor vi hadde vært med Torres på topp. Jaja, lov å drømme!

Link to comment
Share on other sites

Wenger hadde da vitterlig 700mill å bruke i januar, så han har vel de pengene enda. Og det er mer enn nok for å hente Benzema, en erfaren midtstopper og en ving

Har du noen kilde til dette?

 

Har hørt både at arsenal har bra økonomi, og at arsenal har "dårlig" økonomi. Personlig har jeg lest veldig lite seriøse artikkler osv om temaet, så vet egentlig ikke hva jeg skal tru. Noen som kan oppklare?:(

Det sto faktisk sak om det på forsiden av Gunners.no!!

 

Nå er vel til og med Wenger enig med at ligagullet er tapt, men hva skal til for at vi skal ta ligagullet neste sesong?

 

For det første må vi få inn noen nye spillere. Vi har slitt veldig mye med skader de siste sesongene, og det kommer sannsynligvis ikke til å stoppe neste sesong. Hvis vi begynner bakfra, så syntes jeg at vi trenger en ny keeper. Almunia holder ikke mål, og Lehmann ødelegger samholdet og stemningen i laget. Adler eller Neuer hadde vært fantastisk. For det andre trenger vi en "Hoyte-type" som kan spille over hele forsvaret, og tåler å sitte på benken. At han er god i luften er og en fordel. For det tredje trenger vi en som kan kjempe sammen med Rosicky om en plass på venstrevingen. Rosicky er god han, men det virker som at hver gang han virkelig finner formen, så blir han skadet. Det fjerde, og siste vi trenger er en spiss som vet hvor målet står. Eduardo viste at han kunne være den rette, men vi vet vel alle hvordan det gikk med han... :P Vi må også kvitte oss med Gilberto Silva som har vært en enorm skuffelse, Lehmann som ser ut til å ødelegge stemningen i laget og Eboue som aldri har funnet seg helt til rette på høyrekanten.

 

Men dette er ikke nok: de nåværende spillerene har mye de må forbedre seg på. Forsvaret må bli mer samspilt, Gallas må roe seg litt ned, Fàbregas må finne tilbake til scoringsformen han hadde på starten av sesongen og spissene må lære seg å avslutte. Vi sløser alt for mye med sjansene. Ellers tror jeg vi har store sjanser til å vinne gullet til neste år, hvis vi klarer å beholde Flamini og Hleb.

 

PROUD TO BE A GOONER!

Stort sett enig med deg, men du glemmer det viktigste: En spiss som faktisk kan score!!!!

 

Da har jeg da ikke glemt? ;)

Ok, så det etterpå, men men. Tenk hvor vi hadde vært med Torres på topp. Jaja, lov å drømme!

En slik type spiss kan i verste fall bli "større enn klubben", slik som Henry etterhvert ble, slik at hele spillet er fokusert på han. Men det skal ikke hindre oss i å kjøpe enn målmaskin! :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...