Jump to content

Hvordan vi skal vinne gullet neste sesong


The Gunner

Recommended Posts

Med en dose av

og ved hjelp av litt
innimellom skulle det rekke et stykke.

 

Bestilling er herved levert!! :P

 

Hadde vert sjukt deili og fått dei to i stallen :(

Eg ber til høgare makte om at Wenger kjøper minst to "stjernespelara".

Og la d bli Buffon og Villa ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvordan? Fortsette der vi slapp. Og der vi slapp - jo det er 3 minutter ut i kampen mot Birmingham.

 

Litt bredde hadde gjort seg, men med bredde så mener jeg ikke 10 nye spillere til £10 mill pr stk. 2-3 spillere som ikke svekker laget hadde gjort seg, og er man heldig med skader på Rosicky, van Persie, etc..

 

+ At Flamini må signere. Og for all del. Mist ikke Hleb til Inter.

Link to comment
Share on other sites

Vi vinner dersom vi bruker like mye penger på dommerbestikkelser som gullrivalene våre :(

 

Det er noen små endringer som må bli gjort:

- Beholde samtlige i førstelleveren!!!!

 

- Ade må få kurs i å time løpene sine, samt løpe RIKTIG!!! Dersom Ade hadde løpt mer på første stolpe, samt timet løpene sine bedre, ville han hatt minst 10 mål mere denne sesongen. Løp på første stolpe gjelder forøvrig resten av angriperne! Litt avlsutningstrening skader ikke heller. I starten av scorte Ade på sjansene sine fordi keeperen ikke var klar over at han skulle plassere. Nå vet alle keeperne det, og Ade putter nesten aldri.

 

- Samarbeidet bak! Offside-linjen har vært mye slurvete i år. Presset er også alt for sløvt. Kjipt å få et defltcion-mål mot seg, men da har i alle fall en forsvarsspillet gått fram og prøvd å blocke. Dessuten må forsvaret bli bedre til å holde roen når vi leder. Adams som defensiv trener, anyone?

 

- Drepe kampene!!!! Dersom vi hadde drept flere kamper i starten av sesongen, ville vi ikke slitt ut spillerne like mye, og kunne til og med kanskje fortsatt ledet ligaen.

 

- Bli uavhengige av Rosicky og van Persie. De to er helt fantastiske fotballspillere, men er desverre alt for mye skadet. Løsningen er at vi må ha to reserver som er tilnærmet like gode og som kan være stabilt gode. Dudu ville vært det dersom han ikke hadde blitt skadet. Walcott er desverre ikke stabil nok enda, og er milevis unna Mozart når det kommer til samspill. At denne vingen også er målfarlig og kan spillere på begge vingene er også vitalt!

 

- Ny keeper. Almunia har god moral, er stabil og er god på utrusninger, men på alle andre områder er Lehmann bedre. Bortsett fra tabbene: Hvor mange ganger har det skjedd at du har tenkt "Det målet ville en verdensklasses keeper tatt," når Lehmann slipper inn mål?

 

- Denne er også avhengig av keeperen. KONTRINGER! Savner tidene da motstanderen lot mange spillere bli igjen på dødballene, for de var så redd for de lynraske kontringene våre. Vi må preise på med kontringer i overtall. Hleb, Walcott, Ade, Rosicky, Clichy og Sagna er spillere som løper fra de fleste. Det må vi utnytte!!

 

- Jevn rotasjon!!!! Dette har jeg nevnt tidligere, og jeg regner med at de fleste har fått det med seg, slik at jeg slipper å utdype det :P

 

Med andre ord: Det er først og fremst innad i laget vi må forbedre oss, det er ikke så nødvendig med mange nye spillere!

Link to comment
Share on other sites

Med en dose av

og ved hjelp av litt
innimellom skulle det rekke et stykke.

 

Bestilling er herved levert!! :(

Buffon er rett og slett eit unikum. Heilt fantastisk målvakt. Den dagen han legg opp så er han nok oppe å snuser på tittelen som tidenes beste keeper. Tanken på han i Arsenal er så deilig at eg ikkje kan få sagt det.

Link to comment
Share on other sites

Buffon i Arsenal-trøya hadde vore heilt fantastisk.. Dessverre så er det ikkje ein snøballs sjanse i h...... for at han nokon gong kjem til å signere for oss... Det er nesten ingen italienarar i PL, og at ei stjerne av dette kaliberet skulle signere for ein engelsk klubb er nesten utopisk..

 

Men for all del; JA TAKK!!!

Link to comment
Share on other sites

Med en dose av

og ved hjelp av litt
innimellom skulle det rekke et stykke.

 

Bestilling er herved levert!! :(

Buffon - JA TAKK!!!

Villa - NEI TAKK!! Villa er litt oppskrytt og har egentlig ingen spissferdigheter. Han har dessuten virket litt mett helt siden det store rabalderet rundt han kom. Nei, gi meg heller en sulten ung Benzema!!!

Link to comment
Share on other sites

Denne sesongen har vi spilt mange veldig bra fotballkamper, men sjelden fått med oss et godt resultat.

Spørsmålet er vel om vi er for lite kynisk og strukturert i kombinasjon med "the beautiful football"?

Dette er vel noe av utfordringen til Wenger å forbedre til neste sesong.

Det er nok ting å ta tak i og håper det kommer seg.

 

Vil nevne noen punkter jeg mener vi har slitt med i denne sesongen:

 

* Rutine, modenhet, kynisme

Vi spiller bra fotball, men det virker som gutta blir lett "satt ut" når baklengsmål kommer og bruker lang tid i løpet av en kamp å "ta seg igjen". Dette har vel med at noen av spillerne er veldig emosjonell og når de samtidig er ung blir det en berg og dalbane-metalitet i løpet av kampene. Dette i en kombinasjon med diverse juniorfeil i forsvarsspillet vårt og for lite effektivtet foran mål.

I sesongavslutningen har vi også mistet evnen til å holde på en ledelse. Dette er spesielt i de store kampene.

Samholdet i troppen er vel stort sett bra, men har blitt satt litt på prøve med diverse småkrangling o.l.

Vi hadde Bendtner-Ade fighten som ikke akkurat var positivt....De ser ikke akkurat ut som perlevenner. Gallas' protest i B'ham-kampen er ikke en kaptein verdig og irriterte resten av laget. Så har vi en stadig uro mellom Almunia og Jens er aldri bra for lagmoralen.

 

* Bredde i spillertroppen:

Dette kan vel diskuteres opp og ned, men når alle er skadefri har vi faktisk ganske bred tropp, men mangel på bredde kan vel også bety at vi ikke har kvalitet nok blant de som er innbyttere og vikarer for førsteoppstillingen. Der er det noe ujevnt. Wenger sier han vil kjøpe bare èn erfaren spiller. Skal jeg tippe så er det en forsvarsspiller, men jeg mener vi bør har 3-4 nye inn i tilegg og dette er mest fordi jeg tror et par av de vi har selges i sommer og må erstattes.

 

* Forsvaret:

Egentlig ganske overraskende at spesielt spillere som Toure og Gallas har slitt såpass mye denne sesongen. De var bra i høst, men da var hele laget i flytsonen og ble sjelden mye utfordret defensivt. I 2008 har derimot alle stopperne vært ujevne syns jeg. Senderos har hatt framgang, men også vært svak i et par viktige kamper. Toure kan være strålende, men etter Afrikamesterskapet var han ikke til å kjenne igjen. Gallas har vært god, men også vært svak enkelte kamper. Virket mye mer solid i Chelsea.

Dueller èn mot èn, hodestyrke, klønete involveringer, svake klareringer og ballwatching er mye av ting som har vært et problem. Også posisjoneringen er ikke helt god til tider.

Innimellom har det fungert bra, men når det gjelder som mest har det sviktet og det er noe urovekkende.

Det spesielle oppi alt dette er at vi backene våre har hatt en kjempebra sesong. Sagna tok PL med storm og har vært sikkerheten selv. Clichy har unntak av et par avgjørende feil har han vært veldig stabil og utviklet seg særdeles bra.

Men likevel... Vi har vært vant til Dixon, Adams, Bould/Keown, Winterburn i en årrekke og jeg syns vi klarte å videreføre et ganske bra forsvart frem til 2005-2006 med Sol Campbell på laget. Men etter det syns jeg vi har mistet mye trygghet i forsvar. Og det er nettopp det vi savner nå. Trygghet og autoritet i de bakerste rekkene.

Her er en artikkel fra The Sun (som kanskje ikke anses som veldig seriøs avis), men fyren har mye i rett i det han skriver: http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...icle1036862.ece

 

* Skader:

2-3 sesonger på rad har vi alltid hatt spillere ute med skader...og gjerne de aller viktigste også. I fjor slet vi og det har vært like håpløst i år. Er det type spillerne Wenger kjøper? treningsmetoder? eller bare ren uflaks? :lol:

Vanskelig å svare på, men det ødelegger ihvertfall veldig mye med tanke på jakten etter pokal.

Spørsmålet er vel om Wenger blir nødt til å medberegne 5-6 skader til enhver tid når han skal gjøre klar en spilletropp til neste sesong..

 

 

Selv om vi har visse svakheter, har vi egentlig grunn til å være stolt over hva spillerne vi har hatt tilgjengelig, har prestert i år. Bare så synd at vi mangler det lille ekstra for å nå helt opp.

Noen små justeringer så er vi der og når vi har vært ganske nærme ligagull i år tror jeg neste sesong blir bedre og vi skal nok gi våre konkurrenter skikkelig hodebry! :D

 

og btw......Wenger knows! :) ;)

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt:

 

Prioritet nr 1 er å ikke miste noen spillere.

 

Dessverre så tror jeg både Flamini og Fabregas forsvinner til sommeren med mindre Wenger kjøper kvalitet i front og bak. Begge vil vinne trofèer, men ser ikke helt hvordan det skal skje med dagens stall.

 

Håper dog jeg tar feil :-(

Link to comment
Share on other sites

Med en dose av

og ved hjelp av litt
innimellom skulle det rekke et stykke.

 

Bestilling er herved levert!! :)

Villa er litt oppskrytt og har egentlig ingen spissferdigheter.

HAHAHAHAHA!!! :lol:

Du må være den eneste i denne verden som mener det. Så du på den videoen Sir John la ut?

Latterlig utsagn, mildt sagt. En sen aprilspøk, eller?

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt:

 

Prioritet nr 1 er å ikke miste noen spillere.

 

Dessverre så tror jeg både Flamini og Fabregas forsvinner til sommeren med mindre Wenger kjøper kvalitet i front og bak. Begge vil vinne trofèer, men ser ikke helt hvordan det skal skje med dagens stall.

 

Håper dog jeg tar feil :-(

 

Aldri i livet om Fàbregas forsvinner. Flamini derimot, er jeg litt bekymret for...

Link to comment
Share on other sites

Med en dose av

og ved hjelp av litt
innimellom skulle det rekke et stykke.

 

Bestilling er herved levert!! :D

Villa er litt oppskrytt og har egentlig ingen spissferdigheter.

HAHAHAHAHA!!! :D

Du må være den eneste i denne verden som mener det. Så du på den videoen Sir John la ut?

Latterlig utsagn, mildt sagt. En sen aprilspøk, eller?

Hahaha, nei det er ingen aprilspøk. Er Villa god på hodet? NEI! Er Villa rask? NEI. Er Villa veldig teknisk. Passer Villa i England? NEI. Villa er litt som Raul var da han slo gjennom. Jevnt god på alt, men ikke noe han er veeeeldig god på. Raul hadde aldri passet i England, siden det går mye raskere der, og det samme gjelder Villa. Selvsagt blir jeg også imponert av scoringer som den mot Italia, men i tillegg til alt det jeg har skrevet virker han også litt mett og umotivert (litt nykker osv), uten at han ikke helt har noen grunn til det. SOM SAGT: GI MEG HELLER BENZEMA

Link to comment
Share on other sites

Det vi savner i dagens mannskap er en spiller som kan gjøre dette

http://www.youtube.com/watch?v=0h1g2Mjbxes&feature=related

United har 1,derfor vinner de,og vi trenger 1.

De vokser ikke som gress og jeg aner ikke hvor eller om det er mulig å finne noe i nærheten for øyeblikket.

Men etter å ha sett ade sløse bort store sjangser gang på gang i serieinnspurten så har mine tanker bare gått oftere og oftere tilbake til tiden hvor denne mannen gjorde lørdagene til verdens hyggeligste stund.

Link to comment
Share on other sites

Hahaha, nei det er ingen aprilspøk. Er Villa god på hodet? NEI! Er Villa rask? NEI. Er Villa veldig teknisk. Passer Villa i England? NEI. Villa er litt som Raul var da han slo gjennom. Jevnt god på alt, men ikke noe han er veeeeldig god på. Raul hadde aldri passet i England, siden det går mye raskere der, og det samme gjelder Villa. Selvsagt blir jeg også imponert av scoringer som den mot Italia, men i tillegg til alt det jeg har skrevet virker han også litt mett og umotivert (litt nykker osv), uten at han ikke helt har noen grunn til det. SOM SAGT: GI MEG HELLER BENZEMA

 

Ikke rask. Ikke teknisk. Ikke veldig god på hodet. Det høres nesten ut som du beskriver Ruud van Nistelrooy. Det samme fan hva spilleren måtte hete, men vi tenger ikke et tekninsk vidunder, eller en luftbaron eller noe sånt. Det vi trenger er kun en som er er veldig god til å sparke en ball i mål. Et ikke helt uvesentlig talent og David Villa har bevist at han kan akkurat det. Akkurat som Raul, som i likhet med Henry desverre har sett sine beste dager nå. Bevares, det er ikke viktig med David Villa. Kun typen, van Nistelrooy typen. Det er langt enklere å finne enn Henry typen som er nærmest unik.

Link to comment
Share on other sites

Hahaha, nei det er ingen aprilspøk. Er Villa god på hodet? NEI! Er Villa rask? NEI. Er Villa veldig teknisk. Passer Villa i England? NEI. Villa er litt som Raul var da han slo gjennom. Jevnt god på alt, men ikke noe han er veeeeldig god på. Raul hadde aldri passet i England, siden det går mye raskere der, og det samme gjelder Villa. Selvsagt blir jeg også imponert av scoringer som den mot Italia, men i tillegg til alt det jeg har skrevet virker han også litt mett og umotivert (litt nykker osv), uten at han ikke helt har noen grunn til det. SOM SAGT: GI MEG HELLER BENZEMA

 

Ikke rask. Ikke teknisk. Ikke veldig god på hodet. Det høres nesten ut som du beskriver Ruud van Nistelrooy. Det samme fan hva spilleren måtte hete, men vi tenger ikke et tekninsk vidunder, eller en luftbaron eller noe sånt. Det vi trenger er kun en som er er veldig god til å sparke en ball i mål. Et ikke helt uvesentlig talent og David Villa har bevist at han kan akkurat det. Akkurat som Raul, som i likhet med Henry desverre har sett sine beste dager nå. Bevares, det er ikke viktig med David Villa. Kun typen, van Nistelrooy typen. Det er langt enklere å finne enn Henry typen som er nærmest unik.

Joda, det er en del likheter med vNistelrooy, men største forskjellen mellom de er mentaliteten, det psykiske, mettheten, nykkene osv som kjennetegner Villa sin personlighet. vNistelrooy ga alltid alt for Manu!

Link to comment
Share on other sites

Joda, det er en del likheter med vNistelrooy, men største forskjellen mellom de er mentaliteten, det psykiske, mettheten, nykkene osv som kjennetegner Villa sin personlighet. vNistelrooy ga alltid alt for Manu!

 

Skal ikke begi meg inn på en diskusjon rundt Villas personlighet, det vet jeg for lite om. Jeg er ute etter typen, og David Villa var den eneste jeg kom på i farten som i en årrekkehar bevist at han har disse egenskapene, som likevel har relativt mange år igjen og ikke minst som er mulig å kjøpe inn. Du skjønner tegningen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...