Jump to content

Hvem tar seriegullet i PL 07/08?


zaldor

Hvem tror du vinner PL 07/08  

64 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hvem tar seriegullet i PL 07/08?

 

Vi er nå serieleder etter 25 spilte kamper, og det må være lov til å begynne å snakke om ligagull. Jeg har sett litt på det gjenværende kampprogrammet til topp 2 (Arsenal og Manchester United), for å se hvem som har det vanskeligste programmet igjen, og deretter hvor stor sjangs det er for at vi tar ligagullet. Det er selvfølgelig ikke gitt at noen av disse to vinner, men her tar jeg utgangspunkt i de to favorittene. Kampene under er satt i rekkefølge etter når de blir spilt, men det kan såklart bli noen endringer.

 

Gjenværende kamper:

Arsenal:

Blackburn H

Birmingham B

Villa H

Wigan B

Boro H

Chelsea B

Bolton B

Liverpool H

ManU BReading H

Derby B

Everton H

Sunderland B

 

Manchester United:

City H

Newcastle B

Fulham B

Bolton H

Derby B

Liverpool H

Villa H

Boro B

Arsenal H

Blakburn B

Chelsea B

Wet ham H

Wigan B

 

Her har vi en del kamper som vi møter de samme lagene på samme sted (hjemme eller borte). Hvis vi tar bort de kampene, sitter vi igjen med følgende program:

 

Arsenal:

Blackburn H

Birmingham B

Boro H

Bolton B

ManU B

Reading H

Everton H

Sunderland B

 

 

Manchester United:

City H

Newcastle B

Fulham B

Bolton H

Boro B

Arsenal H

Blackburn B

Wet Ham H

Så kommer det interessante. Hvilket av disse programmene er det vanskeligste? Vi kan forsøke å fjerne kamper som er ganske like av vanskelighetsgrad.

 

Arsenal: Sunderland B

mot

Manchester United: Fulham B

 

Arsenal: Bolton B

mot

Manchester United: Newcastle B

 

Arsenal: Blackburn H

mot

Manchester United: West Ham H

 

Arsenal: Reading H

mot

Manchester United: Bolton H

 

Arsenal: Everton H

mot

Manchester United: City H

 

Da sitter vi igjen med tre kamper:

 

Arsenal:

Birmingham B

Boro H

ManU B

 

Manchester United:

Boro B

Arsenal H

Blackburn B

 

Nå blander jeg rekkefølgen på kampene:

 

Arsenal: Boro H

Manchester United: Boro B

Her ser vi at Arsenal har en klar fordel.

 

Arsenal: Birmingham B

Manchester United: Blackburn B

Her ser vi igjen at Arsenal har en klar fordel.

 

Arsenal: Manchester United B

Manchester United: Arsenal H

OK, det der ser litt rart ut, men jeg følger systemet. Her er det helt klart ManU som har fordelen.

 

Da sitter vi 2-1 til Arsenal med tanke på hvem som har lettest kamper igjen. Allikevel er det ingen tvil om at oppgjøret på Old Trafford vil bli uhyre viktig, og i og med at det er ManU som har hjemmebanefordelen der, så kan vi vel si at vi står ganske likt med det vi har igjen av sesongen. ManU blir regnet som et bedre lag enn Arsenal, men nå har vi altså to poeng å gå på, noe som uansett gir oss en fordel i disse kalkylene. Begge lagene har også igjen 3 toppoppgjør. Begge har Chelsea borte og Liverpool borte, mens oppgjøret oss i mellom spilles på bortebane for oss.

 

Konklusjon: Vi står nestene likt. For meg ser det ganske likegyldig ut hvem som tar ligagullet, men jeg holder en knapp på oss selv.

 

Hva tror dere? Hvem vinner?

 

EDIT: Jeg hadde egentlig lagt til en poll om hvem dere tror vinner, men jeg vet ikke hvorfor den ikke kom fram..

Link to comment
Share on other sites

Artig innfallsvinkel. Jeg har nå tenkt i mitt stille sinn at jeg tviler fortsatt veldig på at vi kan ta seriegullet. Dersom vi skulle klare det, mistenker jeg at en Robin van Persie som kommer i scoringsform igjen blir tungen på vektskålen. Eventuelt dersom de mister Ronaldo (og Rooney) med langtidsskade® kan vi klare å ta United. Synes dog fortsatt det er for tidlig å avskrive Chelsea da!

 

Ordnet poll.

Link to comment
Share on other sites

Det blir sinnsykt spennende ja! Jeg klarer fremdeles bare å se en kamp framover og ikke tenke på statistikker og sånt. En runde er en runde, samma hvem vi møter, skal vi slå dem. For hver seier vi får, kommer vi nærmere. Om vi klarer å holde formen ut sesongen, samt Ronaldo og United kommer ut av form nå, så har vi det... :)

 

Men det er nok en liten mulighet for at gullet blir avgjort 12.april på Old Trafford ja, hadde vært en drøm og vunnet der! Som i fjor, og i 2002 :lol: Og vi kan jo satse på at vil slår Chelsea på Stamford Bridge, og f.eks. United taper, da er det 3 poeng vunnet. Selvom det kan gå motsatt. Vi har nok ikke råd til å miste mer enn to poeng på hjemmebane heller. Og jeg tror også vi slår lag som Bolton borte nå, på en normal dag.

 

Så vi har fordelen nå, 2 poeng foran United, det er vel bare opp til oss! Jeg tror vi klarer det! Bare ta kamp for kamp nå. Neste er mot Blackburn, uten Gamsten :) Det skal bli 3 poeng... Come on Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal:

Blackburn H

Birmingham B

Villa H

Wigan B

Boro H

Chelsea B

Bolton B

Liverpool H

ManU B

Reading H

Derby B

Everton H

Sunderland B

 

Manchester United:

City H

Newcastle B

Fulham B

Bolton H

Derby B

Liverpool H

Villa H

Boro B

Arsenal H

Blakburn B

Chelsea B

Wet ham H

Wigan B

 

 

Chelsea:

Liverpool H

Tottenham B

West Ham B

Derby H

Sunderland B

Arsenal H

Middlesbrough H

Man City B

Wigan H

Everton B

Man Utd H

Newcastle B

Bolton H

 

Kampene skrevet med fet type er de jeg, isolert sett, ser som potensielle bananskall. 6-7-7 i vår favør.

 

Likevel blir dette relativt spekulativt enn så lenge. Mange, ennå ukjente, faktorer vil komme til å spille inn, slik som Champions League, FA- og ligacup-kamper, landskamp-pauser og skader og suspensjoner. Vår bortekamp mot Wigan kan tjene som eksempel. Skulle vi ankomme en gjørmete JJB med ekstraomganger og CL-exit mot Milan som siste resultat, kan kampen bli knalltøff. Slår vi United ut av cupen blir Wigan-kampen flyttet. Kanskje blir den da berammet til to dager efter Chelsea-kampen.. Hvorvidt cup-avansement vil gi økte sjanser i serien er i det hele tatt vanskelig å forutse. Det kan gi et mentalt løft, men også for stor fysisk belastning.

 

Tar vi en titt på historien, har ikke motstander når alt kommer til alt så mye å si. I 2001/02 vant vi alle ligakampene, deriblant borte mot United, f.o.m. 10.februar. 13 i tallet. I 03/04 hadde vi 13-3-0 f.o.m. Boxing day til gullet ble sikret på WHL. I 02/03 derimot rotet vi oss bort mot middelhavsfarere som Leeds, Bolton og Aston Villa. Kort sagt: Selv de presumptivt svakeste lagene i PL er gode nok til å straffe topplag som ikke presterer. Og motsatt; den av tre store som finner gull-formen vinner uansett arena og motstander.

 

 

Hvis jeg på tross av alle hvis-om-atte-dersom-atte skal komme med et tips, så blir det at gullkampen blir avgjort på Stamford Bridge. Det bortelaget som eventuelt reiser derfra med poeng (evt. flest poeng) blir mester. Vinner Chelsea sine fem neste, og mot oss og United, vinner de.

Link to comment
Share on other sites

13 kamper igjen og realistisk sett burde vel kanskje Chelsea ha vært med i denne oversikten også. De ligger kun 6 poeng bak oss. Neste lag på tabellen Everton/Liverpool anser jeg som helt usansynlig stikker av med tittelen. At ett av lagene der oppe kan sprekke kan selvsagt skje (tror egentlig ikke det), men at alle tre lagene skal gå på en sprekk samtidig er nok helt usannsynlig.

 

Det er 3 måneder til siste kamp spilles. Dette er lang tid i fotball. De lagene som i dag sliter kan ha kommet inn på vinnersporet og omvendt.

 

Begge lag har 6 hjemmekamper og 7 bortekamper igjen, og dermed skal vi i utgangspunktet være likt på det punktet. Eneste forskjellen er som du selv sier skjebnekampen på Old Trafford hvor mye kan avgjøres. Kampen i seg selv er den 5. siste kampen av sesongen (ser bort ifra evt flyttede kamper pga cuper) og når kampen starter er det 15 poeng å slåss for. Vinneren av denne kampen tror jeg vil få et psykologisk lite overtak i innspurten (vi kan få det selv med uavgjort).

 

Ser man på tabellen så har den delt seg i flere deler. Nederst virker Derby fortapt. Ser man på lagene over Derby så er det 10 poeng fra lag nr 19 til lag nr 11. Alle disse lagene kan risikere å havne i en situasjon der nedrykkspøkelse kan bli ubehagelig nært. Pr idag er dette Fulhum, Birmingham, Reading, Sunderland, Wigan, Bolton, Middlesbro, Newcastle og våre venner i Spurs. Det å møte lag fra nedre halvdel av tabellen som slåss for sin eksistens er ikke nødvendigvis en fordel på slutten av sesongen.

 

Vi møter 6 slike lag, mens ManU møter 5 av lagene på nedre halvdel (Ser bort ifra Derby).

 

Anser kampene mot Chelsea , Bolton - et lag vi tradisjonelt har slitt borte mot de siste 10 årene på bortebane og Liverpool (H) som de vanskeligste kampene utenom kampen mot Manu U.

 

Tror vi går mot en jevn avslutning og ser for meg en Nitro avslutning på sesongen, forhåpentligvis med oss på toppen når vi skriver 11. mai sånn ca klokken 1800 norsk tid.

Link to comment
Share on other sites

Føler det er alt for tidlig å tenke på serie gull. Ta kamp for kamp, så snaker vi siden :lol:

Link to comment
Share on other sites

Veldig trasig å si hvem som vinner i år du :)

 

Men har samlet litt odds

Unibet:

Manchester United 1,85

Arsenal 2,65

 

Ladbrokes:

Manchester United 1.66

Arsenal 2.75

 

Centrebet:

Manchester United 1.85

Arsenal 2.75

 

Ifølge meg så skulle vi kanskje vært favoritter, men det tillsier ikke det nøytrale øye. United er visst fortsatt favoritter til å stikke av med ligagullet.

Heldigvis så er ikke oddsen ett fasit svar :lol: Vi vinner! Vi bare MÅ vinne :)

Link to comment
Share on other sites

Veldig trasig å si hvem som vinner i år du :)

 

Men har samlet litt odds

Unibet:

Manchester United 1,85

Arsenal 2,65

 

Ladbrokes:

Manchester United 1.66

Arsenal 2.75

 

Centrebet:

Manchester United 1.85

Arsenal 2.75

 

Ifølge meg så skulle vi kanskje vært favoritter, men det tillsier ikke det nøytrale øye. United er visst fortsatt favoritter til å stikke av med ligagullet.

Heldigvis så er ikke oddsen ett fasit svar :lol: Vi vinner! Vi bare MÅ vinne :)

hehe, hadde du sett på oddsen FØR sesongen, hadde vi i alle fall ikke oddsen på vår side ;). Kampen på OT blir den avgjørende kampen. MEN Chelsea skal spille måt oss OG Man U HJEMME! En seier i begge disse kampene for Chelsea, og de er plutselig rett i rævapå begge. Gleder meg til ligaavslutningen, tror det kan bli den beste på utrolig mange år, der vinneren ikke blir avgjort før i siste runde - selvfølgelig med oss på toppen, der Clichy scorer sitt første mål for Arsenal og blir matchvinner og legende ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg var inne og kikket litt på oddsen i gårjeg også, og jeg ble veldig overrasket over at de fremdeles er så store favoritter. ManU kan like godt sprekke og ødelegge for seg selv, og vi kan uten problemer gå ut av toppoppgjørene med et smil. Selvfølgelig blir det ikke lett, men det blir jo ikke lett sett fra de andre lagenes ståsted heller. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror fortsatt mest på United som seriemester. De har en stor og sterk stall med masse kvalitet og masse bra breddeholdere. Dessuten tror jeg de har rutinen som skal til. Nå som nøkkelspillere som Scholes og Neville straks er tilbake/nettopp har kommet tilbake, ser de bunnsolide ut. De har en irriterene evne til å plukke poeng der de ikke fortjenere det, som sist nå mot spurvene, og de avgjør ofte kamper i sitt favør. De har knapt hatt noen downperioder de to siste åra, og jeg ser det på som utenkelig at de kommer til å kollapse. Chelsea er også skumle. De er kun seks poeng bak (mtp vår overlegne målforskjell må de nok passere oss poengmessig for å passere oss på tabellen), men har både oss og Man Utd på Stamford Bridge. Jeg tror de sender både dem og oss poengløse hjem, og da er de helt oppe og lukter på rompesvetta vår allerede. Jeg avskriver overholdet ikke blåtrøyene. Men kampprogramet til Chelsea ser ellers vanskligere ut enn Man Utd og vårt, som er ganske jevne.

 

Wenger sier 90 poeng trengs for å ta gullet, og jeg er enig. Vi ligger veldig godt an med 60 poeng, men likevel har vi ikke råd til å tape mer enn 10 poeng tror jeg. 10 poeng på 13 kamper kan fort rotes vekk, tap på Old Traford og Stamford Bridge pluss et par uavgjortresultater, og vi er allerede ute av det. Så formkurven må ligge på et stabilt høyt nivå helt inn om dette skal gå.

 

Alle tre gullkandidatene mangler i øyeblikket noen tunge navn. Med Scholes tilbake er det ikke helt krise for United, de mangler kapteinen sin i Neville, men bortsett fra det er det ikke så mye som mangler. De nyter sikkert godt av en Saha som kan avlaste Rooney/Teves litt når den tid kommer, men ellers tror jeg Fergie er nokså tilfreds med situasjonen i dag. For vår del er det litt verre; men selv om fraværslista er lang er det mange reserver og korttidsskader. Det skal imidlertidig bli godt å få tilbake Toure spesielt, selv om Senderos er god. Men nå som det tetter seg til med FA Cup og CL er det godt å ha mange alternativer, så det blir godt å får tilbake Song, Eboue, Djourou, Denilson mf. Og med RvP inn på laget igjen er det nesten som å få inn en ny klassespiss, det følse hvertfall sånn. Spørsmålet er vel om Adebayor skinner like mye når han ikke lengre har det ansvaret og all oppmerksomhet på topp.. Chelsea er nok det laget som vil styrkes mest utover som spillere returnerer. Med alle stjernene fra Afrika tilbake samt Terry og Lampard på plass er laget deres komplett.

 

Nøkkelen tror jeg blir to ting, det ene er å holde formen ut sesongen, det andre er å slå fra seg mot de andre topplaga. Jeg tror begge deler er helt nødvendig for å ta gull. Så gjennstår det å se da, spennende blir det hvertfall :)

Link to comment
Share on other sites

For vår del tror jeg perioden 22. mars til 12.04 blir avgjørende for om vi tar ligagull eller ikke.

 

I denne perioden skal vi møte Chelsea, Bolton og United borte, og eventuelt Liverpool hjemme hvis ikke en av lagene eller begge lagene tar seg til semifinale i FA-cupen.

 

I samme periode skal United spille mot Liverpool, Villa og Arsenal hjemme, samt Boro borte. Boro kampen vil bli flyttet hvis United tar seg til semifinale i FA-cupen. Her er det ingen tvil om at United har ett "lettere" program på papiret.

 

Chelsea på sin side skal spille mot Arsenal, Wigan og Boro hjemme, samt City borte. City kampen flyttes hvis Chelsea skulle ta seg til semifinale i cupen.

 

Jeg tror at det laget som står som serieleder etter kampene i helgen 12. og 13. april er det laget som vinner serien. Ingen tvil om at vi har det vanskeligste programmet i denne perioden. Men det er 360 minutter med fotball som skal spilles, og alt mulig kan skje.

 

Men jeg er fremdeles pessimistisk på våre vegne når det gjelder ligagull. Men er mer optimistisk enn jeg var ved sesongstart.

 

Tror også disse tre lagenes ferd i CL og FA-cupen vil få store innvirkninger på utfallet av PL-gullet. Man skulle tro at det å ryke ut tidlig og få færre kamper skulle være positivt, men jeg ser det motsatt. Desto lengre vi kommer i disse turneringene, desto mer selvtillit spiller vi på oss. Og jeg ser ikke bort fra at det laget som eventuelt tar steget lengst i disse to turneringene også er det laget som troner på toppen av PL etter endt sesong.

 

Blir uansett meget spennende å følge sesongavslutningen. Har allerede booket flybilletter til siste hjemmekamp for sesongen mot Everton. Hadde vært knall å feiret seriegull i denne kampen. Vi har jo tross alt feiret seriegull i hjemmekamp mot Everton i begge doublesesongene til Wenger

Link to comment
Share on other sites

Manchester United.

 

Grunnen er skrevet over her, United har en veldig sterk førsteellever og med Scholes og Neville tilbake får de rutinen som skal til. Selvfølgelig kan vi ta gullet hjem men jeg er som vanlig pessimist. :blink:

 

Sammenligner startelleverene til Arsenal, Chelsea og Man Utd:

 

Almunia - Cech - Van der Sar: Cech vinner denne da han leverer klasseredining etter klasseredning. Almunia har enda noe å bevise, Man Utd-keeperen på andre.

 

Sagna - Belletti - Neville: Neville vinner like foran Sagna, men United-backen er mye skadet og vinner på rutinen.

 

Toure - Terry - Vidic: Denne var vanskelig, men prestasjonene til Terry de siste årene vinner. Ikke det at Toure har vært noe spesielt dårligere men Terry fortjener denne.

 

Gallas - Carvalho - Ferdinand: Det ser ut som om franskmannen har vært i Arsenal i årevis fordi han spiller av og til som en legende. Opptrer slik en kaptein skal gjøre.

 

Clichy - Cole - Evra: Premier Leagues beste venstreback og kommer til å være det i lang tid fremover.

 

Hleb - Wright-Phillips - Ronaldo: Selv om Hleb har vært god i år er Ronaldo verdens beste spiller for øyeblikket. Man Utds viktigste i gullkampen.

 

Fabregas - Lampard - Scholes: Verdens største talent, men allerede en av de beste i verden.

 

Flamini - Essien - Carrick: Denne deles blant Flamini og Essien. To kvalitetsspillere.

 

Rosicky - Cole - Giggs: Denne deles blant alle tre, er for meg umulig å velge.

 

Van Persie - Tevez - Drogba: Drogba vinner foran Van Persie, for meg er Tevez overvurdert.

 

Adebayor - Rooney - Anelka: Deles mellom to klassespillere. Anelka er for ego for å måles med disse to.

 

Det gir oss dette resultatet: Arsenal: 5 Chelsea: 4 Man Utd: 3

 

Denne vurderingen preges nok litt av at jeg elsker Arsenal og hater Chelsea og Man Utd.

Link to comment
Share on other sites

Manchester United.

 

Grunnen er skrevet over her, United har en veldig sterk førsteellever og med Scholes og Neville tilbake får de rutinen som skal til. Selvfølgelig kan vi ta gullet hjem men jeg er som vanlig pessimist. :blink:

 

Sammenligner startelleverene til Arsenal, Chelsea og Man Utd:

 

Almunia - Cech - Van der Sar: Cech vinner denne da han leverer klasseredining etter klasseredning. Almunia har enda noe å bevise, Man Utd-keeperen på andre.

 

Sagna - Belletti - Neville: Neville vinner like foran Sagna, men United-backen er mye skadet og vinner på rutinen.

 

Toure - Terry - Vidic: Denne var vanskelig, men prestasjonene til Terry de siste årene vinner. Ikke det at Toure har vært noe spesielt dårligere men Terry fortjener denne.

 

Gallas - Carvalho - Ferdinand: Det ser ut som om franskmannen har vært i Arsenal i årevis fordi han spiller av og til som en legende. Opptrer slik en kaptein skal gjøre.

 

Clichy - Cole - Evra: Premier Leagues beste venstreback og kommer til å være det i lang tid fremover.

 

Hleb - Wright-Phillips - Ronaldo: Selv om Hleb har vært god i år er Ronaldo verdens beste spiller for øyeblikket. Man Utds viktigste i gullkampen.

 

Fabregas - Lampard - Scholes: Verdens største talent, men allerede en av de beste i verden.

 

Flamini - Essien - Carrick: Denne deles blant Flamini og Essien. To kvalitetsspillere.

 

Rosicky - Cole - Giggs: Denne deles blant alle tre, er for meg umulig å velge.

 

Van Persie - Tevez - Drogba: Drogba vinner foran Van Persie, for meg er Tevez overvurdert.

 

Adebayor - Rooney - Anelka: Deles mellom to klassespillere. Anelka er for ego for å måles med disse to.

 

Det gir oss dette resultatet: Arsenal: 5 Chelsea: 4 Man Utd: 3

 

Denne vurderingen preges nok litt av at jeg elsker Arsenal og hater Chelsea og Man Utd.

Jeg synes Sagna har vært den mest solide høyrebacken i år, så jeg vil holde en finger på han. Neville er utrolig oppskrytt. Gallas er derimot i mine øyne den svakeste av de nevnte midtstopperne. Han er en god kaptein som gir mye fot laget, men de to andre nevnte er mer komplette spillere. Rio har vært utrolig god i år. Ellers er jeg nokså enig med det andre. Men det er ikke kun spillere inviduelt som teller. Samspillet mellom spillerne er utrolig viktig, og her føler jeg vi har en fordel ettersom alle spillere, reserve- som førstelagsspillere er drillet inn i spillesystemet og kan steppe inn. De to andre lagene har på papiret bedre resverer enn oss, men vi har f.eks. vi ligacupen vist at det ikke er godt nok. Det er utrolig hvor langt man kommer med litt arbeidskapasitet og samspill.

 

Ingen tvil om at kampen på OT og kampene på broa blir avgjørende for ligaen. Når vi har vunnet mot City, Villa og Evrton borte, kan jeg umulig skjønne hvordan vi skal tape poeng borte mot Bolton. Vi sleit med dem FØR, men nå er de dårlige og har mistet sine beste spillere. Vi har også blitt mye fysisk sterkere og blir ikke sparket av banen lenger. Liverpool hjemme ser jeg på som en sikker H. Tipper vi vinner 3/4 - 1. Vi har vunnet mot dem hjemme alle de siste sesongene med overlegent spill. Skulle vi dog få noen kjipe skader er det så klart mulig at vi mister poeng i de kampene som i mine øyne er sikre, men ellers kan jeg ikke skjønne hvordan vi ikke skal klare det.

 

Rutine er så klart noe laget vårt mangler, men vi har spillere som har vært med på dette før - ikke minst en manager som er verdens beste på å motivere spillerne sine. Noe som kan være veldig skummelt er kampene der vi møter lag som kjemper for å overleve. Vi møter Sunderland, Wigan, Bolton, Birmingham, Boro og Reading, alle lag som mest sannsynlig kommer til kjempe med nebb og klør. Heldigvis er flere av disse hjemme, men Birmingham borte er en kamp jeg gruer meg til. Man U har flere bortekamper mot nedrykkskandidater, her vil de garantert miste poeng i minst en av kampene. Chelsea har mange Tottenham b og west ham b, begge lokaloppgjør. Det tror jeg vil føre til minst ett poengtap. Håper og tror vi klarer det. Måtte det beste laget vinne på en rettferdig måte!

Link to comment
Share on other sites

Manchester United.

 

Grunnen er skrevet over her, United har en veldig sterk førsteellever og med Scholes og Neville tilbake får de rutinen som skal til. Selvfølgelig kan vi ta gullet hjem men jeg er som vanlig pessimist. ;)

 

Sammenligner startelleverene til Arsenal, Chelsea og Man Utd:

 

Almunia - Cech - Van der Sar: Cech vinner denne da han leverer klasseredining etter klasseredning. Almunia har enda noe å bevise, Man Utd-keeperen på andre.

 

Sagna - Belletti - Neville: Neville vinner like foran Sagna, men United-backen er mye skadet og vinner på rutinen.

 

Toure - Terry - Vidic: Denne var vanskelig, men prestasjonene til Terry de siste årene vinner. Ikke det at Toure har vært noe spesielt dårligere men Terry fortjener denne.

 

Gallas - Carvalho - Ferdinand: Det ser ut som om franskmannen har vært i Arsenal i årevis fordi han spiller av og til som en legende. Opptrer slik en kaptein skal gjøre.

 

Clichy - Cole - Evra: Premier Leagues beste venstreback og kommer til å være det i lang tid fremover.

 

Hleb - Wright-Phillips - Ronaldo: Selv om Hleb har vært god i år er Ronaldo verdens beste spiller for øyeblikket. Man Utds viktigste i gullkampen.

 

Fabregas - Lampard - Scholes: Verdens største talent, men allerede en av de beste i verden.

 

Flamini - Essien - Carrick: Denne deles blant Flamini og Essien. To kvalitetsspillere.

 

Rosicky - Cole - Giggs: Denne deles blant alle tre, er for meg umulig å velge.

 

Van Persie - Tevez - Drogba: Drogba vinner foran Van Persie, for meg er Tevez overvurdert.

 

Adebayor - Rooney - Anelka: Deles mellom to klassespillere. Anelka er for ego for å måles med disse to.

 

Det gir oss dette resultatet: Arsenal: 5 Chelsea: 4 Man Utd: 3

 

Denne vurderingen preges nok litt av at jeg elsker Arsenal og hater Chelsea og Man Utd.

 

Tror vel at Essien er bedre en Flamstern. Adebayor trenger så absolutt ikke dele seieren med Rooney på topp. Adebayor er og blir årets spiss i premier league. Da skal han ikke dele den plassen med en liten lubben kanin :blink:

Link to comment
Share on other sites

Van Persie - Tevez - Drogba: Drogba vinner foran Van Persie, for meg er Tevez overvurdert.

 

Ville nå si at Drogba er mer overvurdert i år enn Tevez :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi plutselig seilt opp som favoritt etter ManUs tap mot City i går. Centrebet har 1.90 i odds for at vi vinner, mens de har hele 2.60 for ManU. For øvrig 6.50 på Chelsea.

 

Kampen i dag vil selvsagt bli meget viktig, og hvis vi er så heldige å få se Arsenal vinne, tror jeg vi har gode muligheter. Er sikker på at vi er favoritter nå, men vi har vanskelige bortekamper igjen, og vi husker jo hvordan vi greide å messe det opp for noen år siden. :)

Link to comment
Share on other sites

Det føler jeg meg ihvertfall ikke sikker på, vi har 4 skjebnesvangre kamper i slutten av mars/begynnelsen av april. Tap i alle 4 der og vi er ferdige. Regner selvfølgelig ikke med at vi taper alle, men med 4 uavgjort er vi også ute av det. Men med seier ikveld ser det absolutt veldig lyst ut!

Link to comment
Share on other sites

Kanskje litt tidlig men likevel tar jeg fram det jeg kaller gullbrøken. Denne brøken viser hvor mange poeng vi må ta på våre gjenværende kamper for at ingen kan snyte oss for gullet selv om de skulle vinne 100-0 i deres kamper som ikke er mot oss. Når teller er kommet ned i 0 er Arsenal seriemester:

Gullbrøken er nå: 35/39

Grunnen til det er at ingen andre lag enn Arsenal kan nå 95poeng. Klarer vi det kan absolutt ingen røre oss.

35 poeng til kan tas ved 11-2-1 eller 12-0-2. Det blir knallhardt, heldigvis er sjansen stor for at både Chelsea og ManU sløser en del og at vi dermed kan ta gullet med betydelig mindre poeng enn det.

 

Spennende blir det iaf, måtte vi vinne overlegent på en helt fair måte!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...