Jump to content

Hvem tar seriegullet i PL 07/08?


zaldor

Hvem tror du vinner PL 07/08  

64 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nå har bookmakeren forandret på oddsene osv.. Nå tror dem nemli vi vinner. At de ikke har skjønt det før er et under B) :P

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi plutselig seilt opp som favoritt etter ManUs tap mot City i går. Centrebet har 1.90 i odds for at vi vinner, mens de har hele 2.60 for ManU. For øvrig 6.50 på Chelsea.

 

Kommer til å synke ytterlige etter kampen ikveld B)

 

Jepp. 1.72 nå. :P 2.85 på ManU, 7 på Chelsea og 201 på Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje litt tidlig men likevel tar jeg fram det jeg kaller gullbrøken. Denne brøken viser hvor mange poeng vi må ta på våre gjenværende kamper for at ingen kan snyte oss for gullet selv om de skulle vinne 100-0 i deres kamper som ikke er mot oss. Når teller er kommet ned i 0 er Arsenal seriemester:

Gullbrøken er nå: 35/39

Grunnen til det er at ingen andre lag enn Arsenal kan nå 95poeng. Klarer vi det kan absolutt ingen røre oss.

35 poeng til kan tas ved 11-2-1 eller 12-0-2. Det blir knallhardt, heldigvis er sjansen stor for at både Chelsea og ManU sløser en del og at vi dermed kan ta gullet med betydelig mindre poeng enn det.

 

Spennende blir det iaf, måtte vi vinne overlegent på en helt fair måte!

 

Regninga di er på mange måter veldig feil. Det er jo bare 12 kamper igjen. Og kan dermed oppnå 99 poeng om vi vinner våre 12 siste kamper(Vi har 63 poeng nå). Skulle vi feks tape det megaviktige oppgjøret mot det som er vår største rival nå manu, har vi bare et to-poengs forsprang. Dermed må vi vinne alle kampene, for spiller vi bare en uavgjort risikerer vi allerede å miste tittelen. Nå regner jeg vel også med at manu går på en eller annen uavgjort de og, men i teorien vinner vi ihvertfall serien om vi vinner resten og taper 1 kamp.

Link to comment
Share on other sites

Først:Gullbrøken er nå 32/36

Kan tas ved 10-2-0 og 11-0-1(33poeng, men ja det er greit nok for meg:)).

 

Skjønner ikke helt hva du vil fram til her bergkampje.

Det finnes flere forskjellige måter å analysere muligheten for at vi vinner seriegull men de ha alle sine positive og negative sider. F eks: Prosentregning er gjerne enkelt å skjønne med første øyekast men vil og ofte være veldig feil fordi det innenfor fotballen ofte er veldig selvforsterkende trender.

 

Mitt forrige innlegg ble skrevet før Blackburn-kampen og prognosen min ble da selvfølgelig satt opp etter det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er interessant å se hvor fort bookmakerne snur oddsene. Etter en uheldig straffe i mot oss i går, ser det plutselig slik ut:

 

Manchester United 1.80

Arsenal 2.50

Chelsea 7.50

 

Det er helt klart at hvert tapte poeng på denne tiden av sesongen, kan bli avgjørende, så nå ser vi at ManU plutselig er ganske klare favoritter til tross for at vi fremdeles leder med tre poeng. Hjemmekampen de har igjen mot oss, er helt sikkert tatt med i betraktning, men det er allikevel rart å se at det er så stor forskjell de setter mellom oss.

Link to comment
Share on other sites

Tror kanskje Arsenal vinner, men da ma vi ta poengene mot Aston Villa.

Har en folelse av at Manchster United kommer til aa kjore over Fulham.

Arsenal maa skjerpe etter de fikk uavgjort mot Blackburn.

Kommer til aa bli veldig jevnt tipper jeg( Paa tabellen).

 

Stemmer at vi skjerpa oss etter uavgjort mot Blackburn i august.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, nå begynner det å dra seg til i ligaen. Utrolig spennende er det, og jeg har så lyst

til at vi skal vinne ligaen i år. Men vi går inn i en vanskelig periode nå. Først Wigan, så

Middlesborough. Så kommer kampene mot Bolton, Liverpool, Chelsea og United. Og det er

kun Liverpool som er hjemme. Det blir en fryktelig påkjenning, men jeg har så lyst til å vinne

ligagull i år. Jeg har så lyst til å vinne det i år, så mye at jeg gjerne vinner det i år og så taper

det neste sesong. For denne sesongen har vi gjort alle kritikere til skamme, og ingen hadde

forventet at vi skulle ligge der vi gjør nå. Og jeg er så møkka lei alt pratet om at United vinner,

de har bredest stall,matchvinnere over hele banen osv. Spesielt Alan Hansen, en av tungvekterne

i BBCs utmerkede Match Of The Day program som jeg laster ned hver helg. Han elsker å skryte

av United, og det hadde vært så deilig å sette han og mange andre med han ettertrykkelig på plass!

 

Go Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Ja, nå begynner det å dra seg til i ligaen. Utrolig spennende er det, og jeg har så lyst

til at vi skal vinne ligaen i år. Men vi går inn i en vanskelig periode nå. Først Wigan, så

Middlesborough. Så kommer kampene mot Bolton, Liverpool, Chelsea og United. Og det er

kun Liverpool som er hjemme. Det blir en fryktelig påkjenning, men jeg har så lyst til å vinne

ligagull i år. Jeg har så lyst til å vinne det i år, så mye at jeg gjerne vinner det i år og så taper

det neste sesong. For denne sesongen har vi gjort alle kritikere til skamme, og ingen hadde

forventet at vi skulle ligge der vi gjør nå. Og jeg er så møkka lei alt pratet om at United vinner,

de har bredest stall,matchvinnere over hele banen osv. Spesielt Alan Hansen, en av tungvekterne

i BBCs utmerkede Match Of The Day program som jeg laster ned hver helg. Han elsker å skryte

av United, og det hadde vært så deilig å sette han og mange andre med han ettertrykkelig på plass!

 

Go Gunners!

Jeg er så enig med deg i dette, Daggy! Føler akkurat det samme som deg her. Nuff said.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...