Jump to content

Cristiano Ronaldo


Ravenghost

Recommended Posts

Oops - skrivefeil i overskriften... Men over til saken: Jeg har lenge sagt at Manu uten Ronaldo hadde slitt med å få CL-kvalifiseringsplass, og etter å ha sett han i det siste er det ingen grunn til ta tilbake den påstanden. Det er utrolig irriterende at AF fant han ved en tilfeldighet, og det er irriterende at han nå er i Manu. Han er verdens beste spiller, og siden 1980 er det bare to spillere som har betydd like mye som han for sine lag (Maradona for Argentina og Zidane for Frankrike). Jeg hadde håpet at Real skulle kjøpe han, slik at vi slipper han i PL. Rooney scorer ingenting, Tevez midt på treet. Bortsett fra det er det ingen som scorer for dem. På 4,5 år har han ikke hatt en ordentli skade, og det sier alt om hans fysikk. Det er nesten som om jeg håper noen tar en sklitakling som brekker beina på han, men det er bare av misunnelse, for som sagt; han er verdens beste... Det lille halmstrået jeg klamrer meg fast i før 5.runde i FA cupen, er at han enda har til gode å spille godt i kamper som virkelig betyr noe.

Hva mener dere - må det en skade til på CRonaldo for at de skal komme ut av formen de er i nå?

Link to comment
Share on other sites

Irriterende hvor heldig gutten er med skader. Jeg er helt sikker på at van Persie ville vært på nesten samme nivå dersom han hadde vært like lite skadeforfulgt! Husker at Ronaldo hadde mye potensiale i starten, men var alt for ineffektiv og sleit med avgjørelsene. Til sammenligning var Reyes mye mer skapende i form av mål og assist. Synd at det måtte ende slik det endte med spanjolen. Den store forskjellen mellom disse to spillerne er psyken. Reyes hatet været, kunne ikke engelsk og likte seg heller i London. Og når man ikke trives utenfor banen, har det veldig ofte innvirkninger på prestasjonene på banen. Hehe, hadde Reyes fått seg en kjæreste som kunne hjulpet han med engelsken, kunne det kanskje blitt en superstjerne av han? ;). Det at dommerne heller ikke beskyttet ungutten, gjorde ikke saken bedre. Uansett så hadde Ronaldo de samme problemene. Han kom til en ny klubb i et kaldere land, og ikke kunne han engelsk heller. I tilegg døde faren, som må sies er en verre byrde enn samtlige av Reyes' plager. Likevel klarte Ronaldo seg, noe som vitner om fantastisk pågangsmot. Det er det som i bunn og grunn avgjør hvor god en spiller blir. Mange av Norges største talenter blir sløst vekk på nettopp at de ikke har stort nok konkurranseinnstinkt og ikke klarer å takle motgang. Men nok om det, litt mye avsporing ;)

 

Ronaldo er nå en veldig komplett spiller. God med begge føtter, dyktig på frispark, blendende teknikk og EFFEKTIV dribling i stor fart. I tilegg har han en veldig undervurdert hodestyrke, han har scoret flere mål med bannebrasken i år. Kondisen er også bra.

 

Jeg må si meg uenig i det du sier om hvor avhengig Man U er av Ronaldo. Det blir like usaklig uttalelse som de som mente at Henry var hele Arsenal. Ser du på poengligaen troner Ronaldo ikke overaskende øverst med 22 mål + assist. Men det ikke langt ned til Tevez og Rooney som har 17 og 12. I tilegg har Man U hatt det beste forsvaret i år. Liverpool er like avhengig av Gerrard som Man U er av Ronaldo. De er ekstremt gode spillere som de ikke har lignende av i laget, men det rakner ikke om spillerne ikke er på banen. Et godt eksempel er at Man U klarte seg bra i de kampene Ronaldo har vært suspendert fra eller lignende i år.

 

Man U har en fantastisk offensiv kraft, selv uten Ronaldo. Hvordan de skal få poengtap ligger i den andre enden: Skade på Rio. Han har vært fantastisk i år og utfyller Vidic på svakhetene hans. Uten Rio vil det nok bli en del flere innslupne mål. En skade på Tevex, Ronaldo eller Rooney hadde dog ikke vært så ille det heller ;).

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg må si meg uenig i det du sier om hvor avhengig Man U er av Ronaldo. Det blir like usaklig uttalelse som de som mente at Henry var hele Arsenal. Ser du på poengligaen troner Ronaldo ikke overaskende øverst med 22 mål + assist. Men det ikke langt ned til Tevez og Rooney som har 17 og 12. I tilegg har Man U hatt det beste forsvaret i år. Liverpool er like avhengig av Gerrard som Man U er av Ronaldo. De er ekstremt gode spillere som de ikke har lignende av i laget, men det rakner ikke om spillerne ikke er på banen. Et godt eksempel er at Man U klarte seg bra i de kampene Ronaldo har vært suspendert fra eller lignende i år.

 

Du skriver de har klart seg bra uten han. Det stemmer ikke helt. De tapte mot City og Bolton uten han, og de tapene utgjør 66,66%av tapene deres i år...

Link to comment
Share on other sites

Enig i dette, ManU er et svekket lag uten han.

 

Altså, han har vel scora 27 mål på 26 kamper eller noe? det er jo bare helt rått. Hadde det vært en spiss som hadde gjort dette kunne han omtrent bestemt lønna si sjøl, det er sjukt bra av Ronaldo. I tillegg er han midtbanespiller. Han er verdens beste. Håper også på at Real punger ut for han, og gjør han til sin eiendom.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg må si meg uenig i det du sier om hvor avhengig Man U er av Ronaldo. Det blir like usaklig uttalelse som de som mente at Henry var hele Arsenal. Ser du på poengligaen troner Ronaldo ikke overaskende øverst med 22 mål + assist. Men det ikke langt ned til Tevez og Rooney som har 17 og 12. I tilegg har Man U hatt det beste forsvaret i år. Liverpool er like avhengig av Gerrard som Man U er av Ronaldo. De er ekstremt gode spillere som de ikke har lignende av i laget, men det rakner ikke om spillerne ikke er på banen. Et godt eksempel er at Man U klarte seg bra i de kampene Ronaldo har vært suspendert fra eller lignende i år.

 

Du skriver de har klart seg bra uten han. Det stemmer ikke helt. De tapte mot City og Bolton uten han, og de tapene utgjør 66,66%av tapene deres i år...

Mot bolton var Rooney og Vidic også ute. Mot City var Rooney ute der også. Tevez fungerer ekstremt mye dårligere uten Rooney, noe som svekket Man U enda mer. Uten de 3 er United ekstremt tamme framover. Ikke rart de sleit! Hadde derimot vært enig med deg dersom det KUN var Ronaldo som var ute av laget i de to kampene. Men Ronaldo er så klart deres viktigste offensive brikke, det er det ingen tvil om.

Link to comment
Share on other sites

Da var i alle fall navnet rettet opp!

 

Ronaldo imponerer meg voldsomt. Det har han gjort hele sesongen. Han har tatt mange steg siden tidligere sesonger. Uten tvil en viktig brikke for Man U, men tror også at Rooney og Tevez er vel så viktige.

 

Mitt håp er det en dag må butte i mot. Intet tre vokser til himmelen.

 

Og så må vi håpe at vår egen van Persie kommer tilbake. Han har virkelige møtt motgang denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

cristiano ronaldo er verdensbeste fotballspiller enkelt og grett, han putter på bestilling, han har et driv uten om det vanlige nesten umulig å få stoppet. Og han avgjør nesten hver kamp han er med i. Dette gjorde han forje sesong og dette gjør han denne sesongen. Egentlig en skam at han ikke ble kåret til verdensbeste ifjor synest eg, men det viser vel bare at du ikke kan være verdensbeste spiller viss du ikke spiller i Italia eller Spania.

 

At mannen er en ufordragelig blei uten sidestykk får vere den andre saken av siden. Han har spilt så bra i år at han fortjener og få litt ros. Får håpe han snart få oppleve en real formsvik, og får en knekk i egoet sitt.

Link to comment
Share on other sites

Et sinnsykt frispark igår av CR, noe av det verste jeg har sett! Skjønner ikke at han klarer å få den duppen med fart rett mot ballen! Minner om Juninho på Lyon!

 

Nå går jo vanligvis Ronaldo sine frispark 9/10 ganger rett i muren da, mens Juninho er virkelig en frispark ekspert, men hvis Ronaldo klarer å få litt mer kontroll over frisparkene sine, ja da blir det virkelig farlig! :)

Link to comment
Share on other sites

Enig i dette, ManU er et svekket lag uten han.

 

Altså, han har vel scora 27 mål på 26 kamper eller noe? det er jo bare helt rått. Hadde det vært en spiss som hadde gjort dette kunne han omtrent bestemt lønna si sjøl, det er sjukt bra av Ronaldo. I tillegg er han midtbanespiller. Han er verdens beste. Håper også på at Real punger ut for han, og gjør han til sin eiendom.

 

 

Å si at Ronaldo er en midtbanespiller blir litt feil.. Han er og blir en spiss. På papiret står det riktignok at han spiller midtbane, men han er jo sjeldnere på sin egen banehalvdel enn spissene han spiller med... Ronaldo er fantastisk, men som en journalist sa her om dagen, er det ikke nødvendig å gjøre han bedre enn han er.

Link to comment
Share on other sites

Frisparket er fint nok det, men å hause det opp som eitt av tidenes beste frispark slik VG og Dagbladet driver med..?? Latterlig..!

 

Synd at denne klysa er så ufattelig god..!!

Enig. Har sett mye bedre. Blant annet det ene han hadde mot Sunderland var penere etter min mening.

Mens vg gir målet hans en egen artikkel og til og med en stor avstemning, er dette alt de skriver om Flamini sin perle:

 

"Først klistret Flamini ballen i krysset fra 25 meter, og ti minutter før full tid var det Cesc Fabregas sin tur til å dundre ballen opp i hjørnet etter pasning fra innbytter Nicklas Bendtner."

 

VG: Veldig Glade i ManUtd.

Link to comment
Share on other sites

sorry altså, men er dette en C. Ronaldo tribute tråd eller?? :)

Syns denne hypingen av han overalt blir for mye..

Tidenes frispark?? Var jo bare et hard skudd som duppet over keeper. What's new?

 

En sleip klyse og sjøldiggende fyr som etter min mening fortsatt bedriver mye skuespill på banen akkurat som mange andre portugisere. (f.eks. Deco). Sånne spillere vinner ikke min respekt ihvertfall.

 

Jeg sier ikke at han er en dårlig spiller, men fordi han er i form og scorer mye mål vil jeg ikke si han er best i verden som mange mener. Da kommer sikkert spørsmålet....hvem er bedre? Vel...en Fabregas, Henry, Kaka, Ronaldinho m.fl. I FORM er vel så gode...

Egentlig skal det ikke mye til å temme Ronaldo i en kamp hvis man gjør det på rett måte. Det har vi sett Arsenal har gjort i flere kamper mot Manure.

 

Og enig med kris2004. Han spiller jo nærmest spiss. Ikke overraskende at han scorer mye da. I tillegg er han aldri skadet og spiller omtrent alle kampene.

 

Liker ikke fyren og han kommer aldri til å få noe hyllest fra meg.

Link to comment
Share on other sites

Det er tull å si at han ikke er en av verdens spillere, tross sin jeg-er-best-iverdens-holdning. Hver gang han scorer er han utrolig provoserende. Synes han skal slutte med det der. Så vi noen gang Henry drive med sånt, da han herjet like mye som det Ronaldo gjør i dag?

 

At det er tidenes frisparkmål er det latterligste jeg har hørt. Det har vært flere andre frispark i år som jeg synes har vært penere. Eneste grunnen til at dette frisparket blir så hypet opp er ballbanen. Det sier UTROLIG mye om hvor UVITENDE og AMATØRER "expertpanelet" som dagbladet kommenterer er. Juninho og Pirlo har flere lignende mål, så det er ikke så utrolig unikt. Gutten har en fin frispark-teknikk, men han blir hauset opp som at han er gud. Husker jo at han tidligere denne sesongen fikk en hel artikkel tildelt seg kalt Frispark-general. Kan ikke si han var en straffe-general kampen etter, da han plasserte ballen hardt og presist i reklameskiltene til side for mål :).

Link to comment
Share on other sites

Det var helt klart et fint frispark Ronaldo hadde. Holdningen og det de lirer ut av seg, både hos Ronaldo og resten av laget + Ferguson er jo til å spy av.

 

Robin Van Persie har for min del det hardeste og beste frisparket jeg noensinne har sett. Her snakker vi jo om at treverket får skade når han treffer det. :)

Link to comment
Share on other sites

sorry altså, men er dette en C. Ronaldo tribute tråd eller?? :)

Syns denne hypingen av han overalt blir for mye..

Tidenes frispark?? Var jo bare et hard skudd som duppet over keeper. What's new?

 

 

What's new? Kjenner du noen andre som skyter frispark på den måten? Ja, vi har selvfølgelig sett skudd duppe på den måten, men ikke dødballer! Gi meg en video med noen andre som har skåret på frispark på samme måten...

 

Gutten er rågod! Verdens beste? Tja, synes fotball er sport der det er utrolig vanskelig å mål eenkeltspillere. De er alltid avhengig av kjemi med medspillere. Det finnes nok av "verdens beste" som ikke slår til når de bytter klubb.

Link to comment
Share on other sites

Joda, fint frispark var det jo selvfølgelig.. Men han er og blir en klyse. Greit at han er en jævlig god fotballspiller, men feiringen hans tyder mer på "Oj, jeg banka den i krysset? Hva så?" enn lidenskap.

Hater fyren, både som person og fotballspiller, men han skal ha det at han er en fabelaktiv fotballspiller desverre..

Link to comment
Share on other sites

Han er skjelden go mot de beste laga i PL og i Europa, at han er en ving er litt vel tull.

 

Har aldri sett han har jobba hjemover mot egent forsvar, han står alltid i gjen oppe og venter på ballen.

 

For meg spiller han så og si som en spiss, han står bare oppe og venter på ballen slik Ronaldo gjore i Real.

 

At han skorer så mange mål er jo for han tar alle staffer og alle frispark.

 

For meg spiller han som en spiss i mine øyne, en ving skal alltids hjelpe forsvar spillere noe han ikke gjør.

 

Men han har vært helt utstoppelig i år ikke noe å si på det >_<

Link to comment
Share on other sites

Våkn opp folkens!! Dette er ikke verdens vakreste frispark!!!! Flott ja du verden!! Men de kan ikke målest med Roberto Carlos sitt mål for Brasil mot Frankrike i 97 eller var det 98. Det er ett mål få om noen gjør etter han, det skytes med utsiden av foten og skrur helt motsatt av det keeper kan forvente. Himmel jeg husker det målet gikk igjen og igjen på tven. Juniho har vel ett par lignende Ronaldo sitt, søk litt rundt på youtub så finner en noen fine frispark.

Link to comment
Share on other sites

Våkn opp folkens!! Dette er ikke verdens vakreste frispark!!!! Flott ja du verden!! Men de kan ikke målest med Roberto Carlos sitt mål for Brasil mot Frankrike i 97 eller var det 98. Det er ett mål få om noen gjør etter han, det skytes med utsiden av foten og skrur helt motsatt av det keeper kan forvente. Himmel jeg husker det målet gikk igjen og igjen på tven. Juniho har vel ett par lignende Ronaldo sitt, søk litt rundt på youtub så finner en noen fine frispark.

 

Jeg ser deg på den.

Kan ikke si at den er finere enn R. Carlo sitt.

Mener at det var i 97.

Link to comment
Share on other sites

Våkn opp folkens!! Dette er ikke verdens vakreste frispark!!!! Flott ja du verden!! Men de kan ikke målest med Roberto Carlos sitt mål for Brasil mot Frankrike i 97 eller var det 98. Det er ett mål få om noen gjør etter han, det skytes med utsiden av foten og skrur helt motsatt av det keeper kan forvente. Himmel jeg husker det målet gikk igjen og igjen på tven. Juniho har vel ett par lignende Ronaldo sitt, søk litt rundt på youtub så finner en noen fine frispark.

 

Jeg ser deg på den.

Kan ikke si at den er finere enn R. Carlo sitt.

Mener at det var i 97.

Det var i prøve-vm for VM i -98.

 

Her er en del som er bedre --> http://www.youtube.com/watch?v=fTe12gVvbgQ

Av andre frispark-mål kan man nevne målet til almeida: http://www.youtube.com/watch?v=yQ5FeWCXVRs

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...