Jump to content

Hva er det som er galt med Arsenal?


Daddy Cool

Recommended Posts

Hva i huleste heiteste er det som er galt med Arsenal? Den ene spilleren etter den andre står fram i media og ønsker seg vekk fra Arsenal? Grunnene varierer. Noen er misfornøyd med spillertid (til tross for at Wenger er av de flinkeste til å holde spillerne "varme"). Andre har kontraktsrelaterte problemer og så har vi de som mener gresset er grønnere på den andre siden.

 

Alltid er det noen som ønsker seg vekk. På få år har spillere som Cole, Lauren, Campbell,Petit, Vieira,Overmars, Pires, Henry og nå sist Diarra fått "ønskene" sine oppfyllt. (Har sikkert glemt flere).

 

Er det bare meg eller er det andre som opplever at dette er ett stadig tilbakevendene fenomen mye større i Arsenal enn feks i Chelsea,ManU og Liverpool?

 

Jeg bare spør? Jævlig irriterende er det at dette blir ett forstyrrende tema i alle de overgangsvinduer som finnes. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hva i huleste heiteste er det som er galt med Arsenal? Den ene spilleren etter den andre står fram i media og ønsker seg vekk fra Arsenal? Grunnene varierer. Noen er misfornøyd med spillertid (til tross for at Wenger er av de flinkeste til å holde spillerne "varme"). Andre har kontraktsrelaterte problemer og så har vi de som mener gresset er grønnere på den andre siden.

 

Alltid er det noen som ønsker seg vekk. På få år har spillere som Cole, Lauren, Campbell,Petit, Vieira,Overmars, Pires, Henry og nå sist Diarra fått "ønskene" sine oppfyllt. (Har sikkert glemt flere).

 

Er det bare meg eller er det andre som opplever at dette er ett stadig tilbakevendene fenomen mye større i Arsenal enn feks i Chelsea,ManU og Liverpool?

 

Jeg bare spør? Jævlig irriterende er det at dette blir ett forstyrrende tema i alle de overgangsvinduer som finnes. :blink:

 

Skjønner hva du mener og har tenkt samme tanken selv. Men, ser man på antall år og hvilke spillere som har forsvunnet er det ikke så mange. Litt av problemet ligger nok i Wenger sin politikk om å ikke forlenge kontrakter med mer enn ett år omgangen etter fylte 30. Er nok endel spillere som ønsker seg trygghet i form av en lang kontrakt mot slutten av karrieren.

 

Blandt de unge spillerene som har forsvunnet er nok Cole-gate den mest spektakulære og den som helt klart har skapt mest rot. Jeg har tildels forsvart ham tidligere og gjør det tildels enda. Klubb og spiller oppførte seg begge høyst kritikkverdig i denne saken og kunne nok ikke løses på en annen måte slik saken utviklet seg.

Vieira var ettertraktet i mange år før han forsvant. Takket nei flere ganger til toppklubber, syns ikke det er så rart at han ønsket en ny ufordring etter 9 år. Litt det samme med Henry, gikk seg nok litt fast i sitt eget mønster og trengte nok en ny start.

Edu innså nok at engelsk fotball var litt i tøffeste laget for hans sarte legeme. Nå har vel historien vist at han ikke passer inn i spansk fotball heller. Mannen har vel knapt spilt 5 kamper uten skadeavbrekk i hele sin karriere.

Anelka var/er et offer for dårlig rådgivning og grådige agenter. Gutten gjorde vel strengt talt ikke noe galt mens han var i Arsenal.

For Diarra så kan jeg forstå at han går til en lavere rangert klubb nå i januar. P har mange spiller i ACN og trenger akutt forsterkning på midten. Gjør Diarra jobben sin nå vil han stille sterkt til en sikker plass på midten ut sesongen. Sjansen for å komme med i EM er dermed mye større. Han kom til Arsenal på en litt uheldig måte og gikk glipp av hele oppkjøringen til sesongen. Var dermed vanskelig å kjempe seg inn i et lag som allerede fungerte helt utmerket. Fikk sjansen i noen kamper, men bare når de beste var skadet og laget ikke fungerte optimalt. Ingen reell sjanse til å spille seg varm sammen de antatt beste. Når man i tillegg ser at spillerene rundt deg er minst like gode som deg selv er det kanskje like greit å reise videre. Han ville ikke vært noe sikkert 2. valg på midten slik laget er besatt per i dag. Gutten er ikke 18, han blir snart 23 og trenger å spille fast for å utvikle seg videre. Syns det var et mellomklokt kjøp av Wenger, men helt klart et fornuftig salg. Når prisen i tillegg ble som den ble har vel ikke Diarra vært noen stor utgiftskilde og han har helt klart bidratt til at man i disse tider spiller semifinale i LC.

 

Du nevner forøvrig at det ikke er like mye bråk i andre klubber. Chelsea er vel bevis på det motsatte. Der er det mye bråk fra toppspillere hele tiden. Den ene etter den andre ønsker seg bort eller ønsker høyere lønn for å fortsette.

I ManU er det vel strengt tatt bare CR som år etter år har beilere fra toppklubbene. Ikke mange som har jaktet reelt på på de andre. Har ikke hørt om forstyrrende bud på hverken Rio, Rooney, Giggs eller Scholes. Som individualister har de ikke vært like ettertraktet som endel av våre spillere.

Liverpool har hatt sin farse med SG. Resten er rett og slett ikke gode nok for toppklubber.

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke på dette som et problem. Med Wengers 1 års kontrakt etter

fylte 30 år så sier det seg sjøl at enkelte vil sikre seg litt bedre med lengre kontrakter.

Det var vel årsaken til at bla Pires gikk.

 

Vieirasalget var Wengers valg og ikke Vieiras for å lage plass for Cesc.

 

Cole og Anelka var nok de bitreste, men slik er det av og til.

 

Diarra var nesten et Clive Allen salg bare det mangla en inn motsatt vei.

 

Er en en toppklubb må en regne med at andre toppklubber er

interesserte. Ser en på Cesc kunne han spilt i Real Madrid hvis Arsenal

ville selge han.

Han valgte Arsenal og ser en på spillere som har forlatt Arsenal

er det utrolig mange spillere som virkelig har hjertet for klubben.

Akkurat det sier det meste om Arsenal Football Club.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tro vi har 2 hovedgrunner her.

 

1. som nevnt over, så tilbyr Arsenal kun 1 års kontrakter til spillere over 30. Dette har vel vært grunnen til Pires hvertfall, og sikkert flere med han. Dette vil fortsette i årene som kommer.

 

2. Vi har ekstremt mange unge talenter i klubben. Når man er ung, altså 19-24 år vil jeg si, så handler det meste om å få spilletid fortest mulig. Så veldig mange av spillerne som forlater oss (senest Diarra), er på grunn av nettopp dette. De vil spille for å bli bedre, og for å vise seg frem.

 

Av spillerne som blir nevnt over, så har mange hver sin grunn som er noe spesiell.

 

Cole: Need i say more? Cashley... Alle kjenner story'n her, og har neppe noe annet å gjøre enn at han ble busta på resturant med chelsea. Dette utspilte seg lenger og lenger, og han spikra vel spikerne i kista helt på egenhånd.

 

Lauren: Her kommer det vel mot spilletid vil jeg tro. Han så tendensen med at Eboue ble stadig bedre, samtidig som Arsenal med sin ungdomsfilosofi heller ville gi spillere som Hoyte spilletid i "enkle" kamper, istedefor Lauren.

 

Campbell: Fyren begynte å bli gammel.. Ble tilbudt 1 års kontrakt, hadde vunnet PL, kommet til CL Finale, vunnet FA Cu... Han ville ha sjansen til å prøve noe nytt i sine siste år, og kanskje kunne være mere "stjerne" enn han var i ARsenal... Men det blir spekulasjoner...

 

Petit og Overmars.. Er vel kanskje dem som er mest vanskelig å finne noen grunn. Mulig jeg bare ikke husker, men vet ikke om noe som skulle gjøre at dem ville bort. Annet enn sjansen til å komme til Barcelona, som i seg selv er ganske så stort...

 

Vieira: Er som nevnt før ett strategisk salg av Wenger, sammen med at han selv ønsket seg til Italia ( Det la han heller ikke skjul på selv ). Dette ga muligheten til Fabregas å blomste ekstra, og det skal vi takke og bukke for. Hadde ikke Vieira dratt, hadde ikke Fabregas vært der han er i dag ( Og heller ikke Flamini eller Denilson! )

 

Pires: Ene og alene pga 1års kontrakten han ble tilbudt. Han visste selv at han var plaget av skader, og en ny langtidsskade ville sette han helt ut av spill og interesse fra andre klubber.

 

Henry: Tja... Tiden var inne for noe nytt? Jeg klandrer han ikke, han har sagt siden dag 1 at Barcelona var den store store drømmen. Men han har uttalt at han er en True Gooner, og ønsker seg _hjem_ til London og spille sine siste år med Arsenal. RESPEKT. Tror også Wenger gjorde det han mente ( og viser seg at han visste) var det beste for klubben der og da.

 

Også Diarra da: Han dro pga spilletid. Enkelt og greit. Ikke lett å slå gjennom med Fabregas, Flamini, Denilson og Gilberto på midten. Diaby er også midtbane, selv om han har spilt kamper på vingen. Så skjønner han egentlig godt.

 

 

Mange er sikkert uenige med meg.. men dette er nå det jeg tror og mener:) Jeg tror ikke at klubben skremmer spillere, men at måten klubben drives på tvinger frem slike ting. Desverre, men kanskje like greit? Sørger jo for stadig tilstrømning av unge talenter som vi koser oss med:)

Link to comment
Share on other sites

Det er da ikke uvanlig at spillere ønsker seg vekk?! :rolleyes:

Lauren, Campbell og Diarra skjønner jeg godt, Cole var vel litt mer ute etter penger og følte at klubben behandlet han dårlig, sant eller usant? Når ønsket Patrick Vieira seg vekk?, Henry var ikke ute i media med uttalelser om at han ville bort...?

 

Enig med Chaz.

Også syntes jeg dette var en unødvendig tråd. Spillerne må jo forlate oss en gang da. Hadde plutselig Fabregas, Adebyor og Toure ønsket seg bort da kunne denne tråden opprettes.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Chaz.

Der er jeg enig med deg og Chaz.

 

Også syntes jeg dette var en unødvendig tråd.

Her er jeg uenig med deg.

Det er greit å komme med et slikt spørsmål, hvis en føler at det kanskje er et problem.

 

 

Tråden har gitt en god oppsummering av grunnene til noen av spilleravgangene vi har hatt

Link to comment
Share on other sites

At Wenger er en snill og god mann har vel også sitt og si på overgangene. Viss en spiller vil vekk/prøve noe nytt så er han åpen for dette. Er vel dette som har skjedd med våre største stjerner som Vieira, Henry og Petit. Dem ville ha nye utfordringer og Wenger lot dem gå for realtivt lite penger... Trur ikke sur alex hadde godtatt slike overganger!

Link to comment
Share on other sites

For å svare på trådens spørsmål: Ingenting!

 

Nei ikke noe vesentlig hvertfall. Synes dette var en rar tråd. Ikke så rart det blir noen når det ramses opp spillere som har reist over 10 år. Utd har minst like mange (Beckham, Keane, v.Nistelrooy, Fletcher, Veron, Forlan, Butt m.fl.). Og viss det er så galt, så er det jo rart at spillere som Henry og Pires snakker så varmt om Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

For å svare på trådens spørsmål: Ingenting!

 

Nei ikke noe vesentlig hvertfall. Synes dette var en rar tråd. Ikke så rart det blir noen når det ramses opp spillere som har reist over 10 år. Utd har minst like mange (Beckham, Keane, v.Nistelrooy, Fletcher, Veron, Forlan, Butt m.fl.). Og viss det er så galt, så er det jo rart at spillere som Henry og Pires snakker så varmt om Arsenal.

 

En rar tråd, kanskje det men du lar deg allikevel pirre til å svare. Det er jo litt ironisk. Synes det er interessant å lese synspunkter på noe som har vært ett tema blant mange Arsenal-supportere ihvertfall de siste årene.

Link to comment
Share on other sites

For å svare på trådens spørsmål: Ingenting!

 

Nei ikke noe vesentlig hvertfall. Synes dette var en rar tråd. Ikke så rart det blir noen når det ramses opp spillere som har reist over 10 år. Utd har minst like mange (Beckham, Keane, v.Nistelrooy, Fletcher, Veron, Forlan, Butt m.fl.). Og viss det er så galt, så er det jo rart at spillere som Henry og Pires snakker så varmt om Arsenal.

 

Forlan og Fletcher var vel aldri mer enn back-up spillere mens Butt maks var en squad spiller

Link to comment
Share on other sites

Petit og Overmars.. Er vel kanskje dem som er mest vanskelig å finne noen grunn. Mulig jeg bare ikke husker, men vet ikke om noe som skulle gjøre at dem ville bort. Annet enn sjansen til å komme til Barcelona, som i seg selv er ganske så stort...

 

Overmars uttalte at det kun var 1 klubb i verden som kunne få han til å forlate Arsenal, nemmelig Barcelona. Drømmen om å spille for Barcelona, og det faktum at han anså muligheten til å vinne CL der var større, var avgjørende for hans valg om å dra dit.

 

For Petit sin del, kan jeg bare anta at årsaken til at han forlot Arsenal, var fordi han anså at muligheten til å vinne CL var større i Barca enn i Arsenal. Men jeg har også lest tidligere at det var Wenger som ville selge Petit, på bakgrunn av at han hadde slitt med skader på slutten av sin karriere i Arsenal, samt at han ikke presterte bra lenger.

 

Alle har snakket om det ville bli vanskelig å erstatte Vieira. Men faktum er at Petit er vel den spilleren iløpet av Wenger's tid som har vært vanskeligst å erstatte.

Link to comment
Share on other sites

På få år har spillere som Cole, Lauren, Campbell,Petit, Vieira,Overmars, Pires, Henry og nå sist Diarra fått "ønskene" sine oppfyllt. (Har sikkert glemt flere).

 

Alle spillere vi har mista har gått som regel til Barca, Real, Juventus o.s.v

 

 

 

Av spillerne som er nevnt over har de dratt til følgende klubber:

Chelsea: 1

Juventus: 1

Barcelona 3

Villareal: 1

Portsmouth: 3

I tillegg dro Anelka til Real, Reyes til Atl. Madrid og Edu til Valencia.

 

Å si at alle spillerne vi har mistet går til Real, Barca eller Juve blir et ganske kraftig bomskudd. Som det er nevnt tidligere, er det ulike grunner til at de har dratt. De fleste er forståelige. Uansett synes jeg at det er bedre at spillere som søker nye utfordringer drar til Juve eller Barca enn at de drar til Chelsea eller Man Utd.

 

Reyes og Edu er ikke nevnt er 2 spillere som var trist å miste :(

 

Reyes hadde en god kamp i Arsenal-trøya, 7-0 seieren mot Boro hvor han hadde fem(?) assists. Engelsk fotball var for tøff for han, fikk Reyes to kakker på ankelen tidlig, ble han totalt anonym resten av kampen.

 

Edu var stort sett skadet da han var i Arsenal, en ok squad-spiller når han var skadefri, men ingen spiller jeg savner i dagens Arsenal-stall.

Link to comment
Share on other sites

Beste for klubben eller beste for Wenger? ;)

 

Arsenal har aldri vært en så stor klubb som Man Utd, Real Madrid o.s.v

 

Alle spillere vi har mista har gått som regel til Barca, Real, Juventus o.s.v

 

Reyes og Edu er ikke nevnt er 2 spillere som var trist å miste :(

Helt enig azz!

Spark Wenger, selg Cesc, Toure, Adebayor og Hleb. Kjøp inn Ronaldinho, Ronaldo, Pato, Buffon, Robinho, Baptista (Han spiller jo for Real Madrid!!!) og Puyol. Og hent tilbake Edu og Reyes.

Laget vårt er jo så rævva at det skulle ikke vært mulig.

 

Graeme Souness for manager!!!

 

 

:( :blink: :-|

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke forstå at Juventus for eksempel er en større klubb enn Arsenal per dags dato.

 

Tror man kan telle antall klubber som er mer attraktive eller "større" enn Arsenal på 1 hånd i dag.

Real Madrid Barcelona AC Milan er vel de som slår meg først og fremst.

 

Det er ikke uvanlig at spillere flytter på seg. Wenger er også en lur rev som selger til god pris når gutta akkurat har nådd toppen og er i ferd med å bli dårligere.

Link to comment
Share on other sites

Juventus har vært den største klubben i Italia i mange år, er vel ikke så feil av meg å si det.

 

De har hatt mange store navn og stjerner i den klubben i en år rekke.

 

At de juksa er vel noe en anne historie.

 

Milan og Inter er vel de 2 andre klubbene jeg ser på som stor klubb som har hatt mange stjerner opp gjennom åra.

 

Vis man ser på populær en klubb er rundt i værden har Arsenal begynt å ta stege opp blant de store ;)

 

 

 

Kan ikke forstå at Juventus for eksempel er en større klubb enn Arsenal per dags dato.

 

Tror man kan telle antall klubber som er mer attraktive eller "større" enn Arsenal på 1 hånd i dag.

Real Madrid Barcelona AC Milan er vel de som slår meg først og fremst.

 

Det er ikke uvanlig at spillere flytter på seg. Wenger er også en lur rev som selger til god pris når gutta akkurat har nådd toppen og er i ferd med å bli dårligere.

 

Syns jeg er veldig feil Vieira har vært go både i Juventus og Inter, var feil av Wenger å la han gå.

 

Henry skorer stadig vekk for Barca, da de vant 4-0 for en liten stund siden var Henry banens beste spiller ;)

 

Juventus har vært en stor klubb i en år rette noe Arsenal aldri har vært.

 

Juventus har hatt klubben full av stjerner i alle år, bare juksett som ødla litt for de.

 

Men de er på vei tilbake og tar vel ikke mange år nå før de er best i Italia i gjen ;)

 

Juventus har vært den største klubben i Italia i mange år, er vel ikke så feil av meg å si det.

 

De har hatt mange store navn og stjerner i den klubben i en år rekke.

 

At de juksa er vel noe en anne historie.

 

Milan og Inter er vel de 2 andre klubbene jeg ser på som stor klubb som har hatt mange stjerner opp gjennom åra.

 

Vis man ser på populær en klubb er rundt i værden har Arsenal begynt å ta stege opp blant de store ;)

 

 

 

Kan ikke forstå at Juventus for eksempel er en større klubb enn Arsenal per dags dato.

 

Tror man kan telle antall klubber som er mer attraktive eller "større" enn Arsenal på 1 hånd i dag.

Real Madrid Barcelona AC Milan er vel de som slår meg først og fremst.

 

Det er ikke uvanlig at spillere flytter på seg. Wenger er også en lur rev som selger til god pris når gutta akkurat har nådd toppen og er i ferd med å bli dårligere.

 

Syns jeg er veldig feil Vieira har vært go både i Juventus og Inter, var feil av Wenger å la han gå.

 

Henry skorer stadig vekk for Barca, da de vant 4-0 for en liten stund siden var Henry banens beste spiller ;)

 

Juventus har vært en stor klubb i en år rekke noe Arsenal aldri har vært.

 

Juventus har hatt klubben full av stjerner i alle år, bare juksett som ødla litt for de.

 

Men de er på vei tilbake og tar vel ikke mange år nå før de er best i Italia i gjen ;)

 

 

Beste for klubben eller beste for Wenger? :blink:

 

Arsenal har aldri vært en så stor klubb som Man Utd, Real Madrid o.s.v

 

Alle spillere vi har mista har gått som regel til Barca, Real, Juventus o.s.v

 

Reyes og Edu er ikke nevnt er 2 spillere som var trist å miste :(

Helt enig azz!

Spark Wenger, selg Cesc, Toure, Adebayor og Hleb. Kjøp inn Ronaldinho, Ronaldo, Pato, Buffon, Robinho, Baptista (Han spiller jo for Real Madrid!!!) og Puyol. Og hent tilbake Edu og Reyes.

Laget vårt er jo så rævva at det skulle ikke vært mulig.

 

Graeme Souness for manager!!!

 

 

:ph34r: :blink: :-|

 

Nå driver du bare hekkse jakt, dette tulle har ikke noe med Arsenal.

 

Arsenal hadde aldri fått noen av de spilleren du nevner, er nok bare Chelsea som hadde klart å lokke noen få av dem. Uannsett er det ingen av de Brasil gutta som hadde giddi å spilt i England ;)

Link to comment
Share on other sites

Juventus har vært en stor klubb i en år rette noe Arsenal aldri har vært.

 

Seriøst Dannialdo; lenge før 2 verdenskrig var Arsenal et velkjent, og annerkjent klubb i fotballverdenen. Arsenal, navnet, logoen, banen og alt tilknyttet klubben fikk en myteomspunnet storhet på 30 tallet.En storhet innen italienske klubber var i nærheten på flere ti-år. Arsenal har vært, og er, en verdenstohet i nærmere 80 år.

 

Vær så snill, før du slenger ut flere slike floskler og feiltolkninger, les historien.

 

En annen ting; du er i svært mange av dine innlegg SVÆRT negativ til Arsenal, og tildels til Wenger. Hvorfor?

Link to comment
Share on other sites

Juventus har vært en stor klubb i en år rette noe Arsenal aldri har vært.

 

Seriøst Dannialdo; lenge før 2 verdenskrig var Arsenal et velkjent, og annerkjent klubb i fotballverdenen. Arsenal, navnet, logoen, banen og alt tilknyttet klubben fikk en myteomspunnet storhet på 30 tallet.En storhet innen italienske klubber var i nærheten på flere ti-år. Arsenal har vært, og er, en verdenstohet i nærmere 80 år.

 

Vær så snill, før du slenger ut flere slike floskler og feiltolkninger, les historien.

 

En annen ting; du er i svært mange av dine innlegg SVÆRT negativ til Arsenal, og tildels til Wenger. Hvorfor?

Chaz... amen :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Sportslig kan ikke Arsenal måle seg med lag som ManU,Liverpool, Milanklubbene, Juventus eller de to store i Spania.

Det er udiskutabelt. Vi har ikke på langt nær hatt den samme sportslige suksessen som disse. I så måte forstår jeg hva Dannialdo mener.

Allikevel er det nok slik at Arsenal i dag regnes som en av de 6-7 største klubbene i verden.

 

Når Dannialdo sier at Arsenal aldri har vært en stor klubb så tar han selvfølgelig feil. Arsenal var som flere sier en stormakt på 30 tallet. Dannialdo er sikkert en ungsau som har til gode å lese historiebøkene. Slik sett er jeg tilbøyelig til å være litt overbærende i forhold til det han sier. Han representerer helt sikkert en god del kopplam som er i ferd med å fatte interesse for laget i våre hjerter.

Lykke til med karreiren som Arsenalsupporter Dannialdo. :ph34r: Synes du er litt tøff jeg i all din naivitet.

Link to comment
Share on other sites

Juventus har vært en stor klubb i en år rette noe Arsenal aldri har vært.

 

Seriøst Dannialdo; lenge før 2 verdenskrig var Arsenal et velkjent, og annerkjent klubb i fotballverdenen. Arsenal, navnet, logoen, banen og alt tilknyttet klubben fikk en myteomspunnet storhet på 30 tallet.En storhet innen italienske klubber var i nærheten på flere ti-år. Arsenal har vært, og er, en verdenstohet i nærmere 80 år.

 

Vær så snill, før du slenger ut flere slike floskler og feiltolkninger, les historien.

 

En annen ting; du er i svært mange av dine innlegg SVÆRT negativ til Arsenal, og tildels til Wenger. Hvorfor?

 

Dette må være en provokasjon fra Dannialdo. Hvis ikke er det gjennomtrekk i toppetasjen.

 

Tilgi ham, for han vet ikke hva han snakker om. Debattanten blir ikke et frisk pust på forumet med slikt vås,

kun ett hår i suppa.

 

Enig. klarer ikke kommentere en sånn påstand.. Arsenal har alltid vært og vil for ALLTID være en STORKLUBB!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...