Jump to content

Andrej Arsjavin


Dannialdo

Recommended Posts

Du trekker like mye slutninger i ditt innlegg, som jeg konkluderer i mitt.

 

Hvordan leser du norsk? For å sitere meg selv : "Hvis dette er riktig er det jo kanskje ikke Arsenals påståtte gjerrighet som er problemet?"

 

Hvordan kan du hevde at jeg gjennom dette SPØRSMÅLET, som avhenger helt av en BETINGELSE (merk ordet HVIS, som er helt avgjørende her), trekker noen som helst slutninger? Og hvis du leser resten av innlegget fortsetter jeg med "kanskje...". Med andre ord, jeg tar jo de forbehold som er mulig å ta, jeg kun drøfter MULIGHETEN for at "sannheten" her KANSKJE er litt annerledes enn man kan få inntrykk av ved første øyekast.

 

Det går mye på ordgjenkjenning og automatikk i min lesing. Forøvrig så kan jeg ikke forstå hvorfor vi skal diskutere min leseteknikk i denne tråden?

 

Du ville vel egentlig spørre hvordan jeg tolker ditt innlegg?

 

Ingen dum forklaring du har, men det er jo soleklart at du, etter å lest tabloidene, heller mot den forklaringen at det er Zenit som er vanskelige å samarbeide med.

 

Slik jeg tolker det har du dratt to slutninger i ditt opprinnelige innlegg:

1. Zenit er en useriøs aktør som er umulig å handle med uansett hvor mye penger man er villig til å gi.

2. Klubber som Chelsea og City ødelegger overgangsmarkedet.

 

Men, men, har jeg misforstått så beklager jeg det på det sterkeste. Jeg vil jo selvsagt ikke at du skal tillegges meninger du slett ikke har....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Jeg må si at jeg forstå Zenit litt når Tottenham betaler 140 mill for Palacios fra Wigan.

Så kan en si at det er feil pris og at Tottenham betaler for mye, men når noen er villig til å betale slike summer så er det faktisk markedspris.

Jeg klarer ikke å se at han skal vere meir verdt enn Arshavin, og det gjør helt sikkert ikke Zenit heller.

Nå glemmer du kanskje at kontrakten til Arshavin snart går ut og at han faktisk kan kjøpe seg ut av den i løpet av året, noe som skulle tilsi at markedsverdien på han også skulle synke. Så en totalpakke på £17mill, som det er blitt nevnt, er slett ingen dårlig pris for Arshavin.

Link to comment
Share on other sites

Et moment som vel ikke er nevt her er at Zenit, etter sigende, krever at Arsenal betaler agenthonoraret til Dennis Latcher på rundt £3 mill, i tillegg til overgangssummen.

Så vidt jeg vet er det nedfellt i FIFA regelementet at det er selgende klubbs ansvar å betale agenten. Akkurat det går det sikket an å komme utenom, men Wengers syn på agenter er vel alt annet enn rosenrødt, så den tror jeg sitter langt inne..

Link to comment
Share on other sites

Det går mye på ordgjenkjenning og automatikk i min lesing. Forøvrig så kan jeg ikke forstå hvorfor vi skal diskutere min leseteknikk i denne tråden?

 

Du ville vel egentlig spørre hvordan jeg tolker ditt innlegg?

 

Ingen dum forklaring du har, men det er jo soleklart at du, etter å lest tabloidene, heller mot den forklaringen at det er Zenit som er vanskelige å samarbeide med.

 

Slik jeg tolker det har du dratt to slutninger i ditt opprinnelige innlegg:

1. Zenit er en useriøs aktør som er umulig å handle med uansett hvor mye penger man er villig til å gi.

2. Klubber som Chelsea og City ødelegger overgangsmarkedet.

 

Men, men, har jeg misforstått så beklager jeg det på det sterkeste. Jeg vil jo selvsagt ikke at du skal tillegges meninger du slett ikke har....

 

Jo, hvordan man leser andres innlegg og tolker språk er jo alfa og omega i enhver diskusjon. At man snakker forbi hverandre, og tillegger hverandre oppfatninger man ikke har er jo blant de vanligste grunnene til at diskusjoner sklir ut, og kanskje til og med ender opp med usaklige personkarakteristikker.

 

Det er slett ikke SOLEKLART hva jeg mener om denne saken. Faktisk er jeg helt åpen for alle muligheter her. Og kanskje det mest sannsynlige er at sannheten ligger et eller annet sted i mellom de to ytterpunktene. Vanskelig å oppnå en avtale når den mest gjerrige budgiveren skal forhandle med den mest håpløse og griske selgeren...!? ;)

 

For øvrig har du tolket meg riktig på et område, og det er at klubber som Chelsea og ManC bidrar til å ødelegge overgangsmarkedet. Denne konsekvensen av at kakser kjøper opp fotballklubber er faktisk langt verre enn det at de kjøper seg til suksess i seg selv. Sånn sett er kanskje finanskrisen et gode på sikt, og kan kanskje føre til en "regulering" av markedet til et mer sunt nivå? Likeledes er det også bra at spillere som Kaka sier nei til ManC, ikke fordi ManC i utgangspunktet er en dårlig klubb i seg selv, men fordi det er et signal om at penger heldigvis ikke betyr alt når det kommer til stykket...

Link to comment
Share on other sites

Her jogger Arshavin med resten av Zenit på trening i Dubai igår.

weekphoto.jpg

 

Ser ut som han tenker "Hva i all verden gjør jeg her... Skal ikke jeg være på vei til London nå? ;)

 

Flott han iallefall holder seg i form, men vi venter spent på at noe skal skje.

Link to comment
Share on other sites

Altså skjønner ikke noe Arsenal har nesten ikke gjort noe annet en å selga spillere de siste 3-4 år.

 

Så hvorfor vi ikke skal å hente spillere en bare billige ungutter er bare lattelig.

 

Spurs hvor for de alltid masse penger fra til å hnete spiller har jeg alltid lurt på?

 

De 5-6 sist åra har de værfall handla seg 2-3 nye lag, greit solgt en del.

 

Men de har brukt mye mere penger en de har fått i gjen.

 

Greit de 2 spissen de solgte nå ble 500 mill inn.

 

Men alle åra før det har de handla helt vilt.

 

Nei Arsenal som klubb burde klare bedre en å komme med små penger for en klasse spiller.

 

Arshavin har vist gang på gang i alle tuneringer at han er en klasse spiller som er værdt det Zenit krever.

Link to comment
Share on other sites

 

Spurs hvor for de alltid masse penger fra til å hnete spiller har jeg alltid lurt på?

 

 

Mener de har en investor som spytter inn en del penger, men ikke helt sikker på det da. Ellers har de kanskje en stor gjeld. ;)

 

Vi skal heller ikke ta alt som kommer ut i media for god fisk. Mange av de summene som oppgis kan være helt feil, og klubbene kan stå altfor langt fra hverandre til at det skal gå i orden, men etter min mening er det Zenit som her må senke sitt krav. De har en spiller som ikke vil spille for dem, ikke kan han spille CL I år og han kan i November kjøpe seg fri fra kontrakten. Han har vel heller ikke spilt voldsomt mye for Zenit etter EM, og da kan man ikke forvente å få like mye penger som man forventet å få rett etter EM når interessen for han var som størst.

 

Det er også helt greit og ganske forståelig hvis tilbudet vårt har bestått en del av penger som skal betales over tid, fordi man vet aldri om en russisk spiller slår til i England, så at Wenger og Arsenal er litt forsiktige på dette punktet forstår jeg egentlig veldig godt. Spillere bruker ofte litt tid på å slå ut i full blomst og Arshavin har ikke mange kampene igjen denne sesongen på å finne seg tilrette i Arsenal, derfor er det greit å være litt måteholden og ikke splashe ut med pengene.

Link to comment
Share on other sites

Jo, hvordan man leser andres innlegg og tolker språk er jo alfa og omega i enhver diskusjon. At man snakker forbi hverandre, og tillegger hverandre oppfatninger man ikke har er jo blant de vanligste grunnene til at diskusjoner sklir ut, og kanskje til og med ender opp med usaklige personkarakteristikker.

 

Da bør du kanskje stille spørsmålet litt annerledes? "Hvordan leser du norsk?" blir litt lite presist for meg ihvertfall. Et slikt spørsmål må jo nesten besvares med hvordan man teknisk leser det norske språk, og en slik diskusjon vil ikke være interessant, ihvertfall ikke på dette forumet.

Link to comment
Share on other sites

Arshavin er Arsenalspiller i Februar, det er jeg nesten sikker på. Zenit kan ikke la denne handelen gå i vasken, og vente til sommeren når Arshavin kan kjøpe seg ut selv, for småpenger. £12 mill bør være en god pris for Zenit, de kan risikere å tape £10 mill om de ikke selger nå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg er i ferd med å revurdere min mening om at det er ett midtbaneanker som trengs mest.

De siste kampene synes jeg har vært ganske positive. En meget klok mann sa en gang at angrep er det beste forsvar. Det er mye sant i dette, har man ekstreme offensive krefter kan man klare seg med ett noe mer rufsete forsvar.

 

Sesongen så langt har jo vært preget av mangel på kreativitet og trilling av ball. Balltrillingen foregår til tider i ett så lavt tempo at vi får enkle balltap og brudd mot. Dette medfører at det slippes det inn enkle mål på kontringer og dødballer imot.

 

Det kan med andre ord virke som det er noe galt med balansen i laget. En midtbane med Song, Denilson, Eboue og Diaby på kantene passer særdeles dårlig til Wengers filosofi.

 

Jeg synes det har vært positivt med Diaby sentralt. Han forsøker i hvertfall på noe annet en 3 meters passninger. Men det er først når Nasri har kommet inn sentralt vi virkelig har dominert kampene slik vi er vant til.

 

Skadene på Walcott, Fabregas og Rosicky har tappet laget for all kreativitet og hurtighet. For å komme til poenget så tror jeg med andre ord at kjøpet av Arshavin kan være meget positivt. Han kan tilføre noe som laget sårt trenger i dag.

 

4 plassen er jeg overhodet ikke redd for. Per dags dato er vi 6 poeng bak Man U og Liverpool og enda nærmere Chelsea og ikke minst Aston Villa som snart får bakke kontakt.

 

Når det gjelder forhandlingene og alle rykter rundt dette så har jeg tillitt til Wenger og CO.

Hadde spilleren hatt 3-4 år igjen av kontrakten så er jeg enig i at £12 mill er for lite, men i dagens situasjon så er nok ikke dette helt ufornuftig. Jeg liker også at vi står beinhard imot russerne i forhandlingene og ikke øser ut millioner som Tottenham og City. Noe av bakgrunnen for dette tror jeg er at Wenger ser at mange av våre kreative og offensive spillere er på vei tilbake. Samtidig tror jeg Wenger har veldig lyst på Arshavin, da han på mange måte kan virke som en perfekt spillertype i systemet.

 

Til slutt vil jeg også si at jeg har en viss forståelse for at Zenit vil melke maks ut av dealen, hadde ikke vi ønsket dette hvis Barcelona forsøkte å hente Fabregas?

 

Jeg velger allikevel å være positiv å regner med at Arshavin er klar før vinduet stenger, dette tror jeg Arsenal har i sin hule hånd.

 

Liker innlegget ditt veldig godt. ;) Er helt enig i at hvis Arshavin hadde hatt 3-4 år så ville han verdt mer enn £12 mill. Jeg syns Wenger & co gjør en glimrende jobb så langt og det er jo ikke Arsenal sin skyld at vi ikke har fått Arshavin enda. Det er jo de grådige russerne sin skyld. Men har egentlig stor tro på at vi får han fordi at Zenit kommer snart til og skjønne at £12 mill for en spiller som kan gå gratis i november i år er verdt pengene (håper jeg).

 

Angående det du skriver om at du har en hvis forståelse for at Zenit prøver å få maks ut av dealen, fordi vi hadde gjort det samme om det gjelder Fabregas så mener jeg at dette ikke helt stemmer pga at Fabregas har 4 år? igjen av kontrakten. Det Zenit prøver på nu er jo ikke å få maks ut av dealen, det dem prøver på er å ødelegge karrieren for Arshavin pga penger. Helt latterlig spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Da bør du kanskje stille spørsmålet litt annerledes? "Hvordan leser du norsk?" blir litt lite presist for meg ihvertfall. Et slikt spørsmål må jo nesten besvares med hvordan man teknisk leser det norske språk, og en slik diskusjon vil ikke være interessant, ihvertfall ikke på dette forumet.

 

OK, jeg ser den. Til mitt "forsvar" var vel mitt spørsmålet mer ment som et hjertesukk. Og dette er egentlig ikke spesifikt rettet mot deg AnabOle, for jeg har vel aldri havnet i denne type diskusjoner med deg tidligere. Men generelt er det et problem i slike diskusjoner at når man forsøker å "åpne opp" for flere muligheter, istedenfor å bastant stå fast ved en mulig løsning, så blir man lett tilegnet ulike synspunkter. Mange synes å ha vansker med å se forskjell på det å kategorisk slå fast noe, og det å stille kritiske spørsmål.

 

Og når det er sagt; jeg mener at det viktigste i en diskusjon er ikke nødvendigvis hva man mener i en gitt sak - det får jo bli opp til den enkelte, og uenighet er jo utgangspunkt for enhver diskusjon. Langt viktigere er jo GRUNNLAGET for det man mener. Altså HVORFOR man har det synspunktet man har, og HVORDAN man argumenterer for sitt syn. Legg også merke til at man kan jo godt delta i en diskusjon uten å ha noe bestemt syn, det gjør jeg ganske ofte (noe enkelte av dere kanskje har lagt merke til?).

 

Det betyr ikke at man er redd for å tone flagg, det er jeg jo slett ikke ( ;) ), men heller at det er viktigere å få andre til å innse svakheter i deres egen argumentasjon. Det er faktisk ganske fornøyelig å spille "djevelens advokat" på denne måten, der man kan tillate seg å drøfte de ulike synspunkter og argumenter, og "arrestere" meddebattanter, når de enten er ulogiske, tendensiøse, eller for bastante, uten evne til å se motargumenter for sitt syn. Målet er ikke da nødvendigvis å få folk til å skifte mening, men å utsette sitt eget synspunkt for et mer kritisk søkelys og blir mindre bastante.

 

I denne sammenheng kan det jo være på sin plass å ta med nylig avdøde filosof Arne Næss råd for god debatteknikk og saklig meningsutveksling som i en årrekke har inngått i undervisningen til examen philosophicum (exphil) og examen facultatum (exfac) ved norske universiteter (kilde NRK):

 

Unngå tendensiøst utenomsnakk

 

Eksempler: Personkarakteristikker, påstander om motpartens motiver, årsaksforklaringer til argument.

 

Unngå tendensiøse gjengivelser

 

Gjengivelsen må være nøytral med tanke på stridsspørsmål.

 

Unngå tendensiøs flertydighet

 

Flertydigheten gjør at argumentet kan tilpasses kritikken.

 

Unngå tendensiøs bruk av stråmenn

 

Dette vil si å tillegge motstanders standpunkt et innhold han ikke står inne for.

 

Unngå tendensiøse originalfremstillinger

 

Informasjon som legges frem, må ikke være usann, ufullstendig, skjev og/eller holde tilbake relevant informasjon.

 

Unngå tendensiøse tilberedelser av innlegg

 

Eksempler: ironi, sarkasme, skjellsord, overdrivelser eller trusler.

 

Og for øvrig hører vel vår lille "diskusjon i diskusjonen" mer hjemme i en annen, alternativt i en helt egen tråd? :P

Link to comment
Share on other sites

Altså skjønner ikke noe Arsenal har nesten ikke gjort noe annet en å selga spillere de siste 3-4 år.

 

Så hvorfor vi ikke skal å hente spillere en bare billige ungutter er bare lattelig.

 

Spurs hvor for de alltid masse penger fra til å hnete spiller har jeg alltid lurt på?

 

De 5-6 sist åra har de værfall handla seg 2-3 nye lag, greit solgt en del.

 

Men de har brukt mye mere penger en de har fått i gjen.

 

Greit de 2 spissen de solgte nå ble 500 mill inn.

 

Men alle åra før det har de handla helt vilt.

 

Nei Arsenal som klubb burde klare bedre en å komme med små penger for en klasse spiller.

 

Arshavin har vist gang på gang i alle tuneringer at han er en klasse spiller som er værdt det Zenit krever.

[/quote

 

Tottenham er vel en av de klubbene som ikke har økonomien under kontroll. Så dem har vel egentlig ikke fått nå penger dem har kjøpt for penger dem ikke har ;)

Link to comment
Share on other sites

Vi solgte Henry for rundt 16-17 mill. Han var da 30 år, og han hadde hatt sin klart dårligste sesong i Arsenal. Nå vil ikke vi betale mer enn 12mill for Arshavin som er 2,5 år yngre enn Henry var da?? Hvor er logikken her. Selv om Henry hadde vært en av verdens beste i 2004-2006, men i 2007 var han langt fra det + at han var 30 år. Han har heller ikke vært voldsomt god i Barca. Nå må vi ikke kaste stein i glasshus her når man sier at Zenith er grådige...

 

Og, jada, jeg vet at Henry hadde tre år igjen av kontrakten, mot Arshavins 1,5, men husk at en 30-åring ikke har samme verdi om man etter et par år velger å selge spilleren igjen...

Link to comment
Share on other sites

Vær så snill, on topic. Fortsett gjerne på PM om dere ønsker;)

Link to comment
Share on other sites

Dersom ingen rikere interessenter melder seg innen 2. februar så tipper jeg Andrei blir Arsenalspiller (hvis ikke det med deadlinen stemmer). Ville som nevnt ovenfor i tråden være er tapsprosjekt dersom Zenit ikke selger han i dette vinduet av opplagte grunner.

Da er vel heller spørsmålet hvorvidt det lønner seg å gamble på at ingen pengesterke klubber melder seg på i kampen om spilleren. Jeg mener det er naivt å tro at INGEN andre klubber i Europa følger med på denne situasjonen. Det er fortsatt igjen 10 dager til vinduet stenger og får vi ikke fortgang i dette så er vi fortapt er jeg redd.

 

Vis muskler Arsenal! Bruk de ekstra £2-5 det koster å sikre Arshavin NÅ. Jeg er rimelig sikker på at det ville være en kjempeinvestering, uansett hvor bra eller dårlig Arshavin evt. gjør det. Både fans og spillere trenger en ny giv og entusiasme og dette er en spiller som kan tilføre det bare ved å aksle vår røde og hvite drakt. Vis oss at ambisjonsnivået er der, for jeg kan med hånden på hjertet si at det er mange som har begynt å tvile.

Link to comment
Share on other sites

Dersom ingen rikere interessenter melder seg innen 2. februar så tipper jeg Andrei blir Arsenalspiller (hvis ikke det med deadlinen stemmer). Ville som nevnt ovenfor i tråden være er tapsprosjekt dersom Zenit ikke selger han i dette vinduet av opplagte grunner.

Da er vel heller spørsmålet hvorvidt det lønner seg å gamble på at ingen pengesterke klubber melder seg på i kampen om spilleren. Jeg mener det er naivt å tro at INGEN andre klubber i Europa følger med på denne situasjonen. Det er fortsatt igjen 10 dager til vinduet stenger og får vi ikke fortgang i dette så er vi fortapt er jeg redd.

 

Vis muskler Arsenal! Bruk de ekstra £2-5 det koster å sikre Arshavin NÅ. Jeg er rimelig sikker på at det ville være en kjempeinvestering, uansett hvor bra eller dårlig Arshavin evt. gjør det. Både fans og spillere trenger en ny giv og entusiasme og dette er en spiller som kan tilføre det bare ved å aksle vår røde og hvite drakt. Vis oss at ambisjonsnivået er der, for jeg kan med hånden på hjertet si at det er mange som har begynt å tvile.

 

Ja, det er nok mange klubber som følger denne saken med argusøyne. At ingen flere har kommet med konkrete bud kan jo skyldes flere ting;

 

* at den finansielle situasjonen i klubbene ute i Europa er usikker, slik at de må være forsiktig med hvordan de bruker penger. Derfor kvier klubbene seg med å overby Arsenal.

* at klubbene kvier seg med å gjøre business med en useriøs aktør som Zenit. Og merk, jeg skriver ikke grådig. Jeg synes ikke nødvendigvis det er umoralsk å ville få så mye som mulig for en spiller, men som sagt, det er KANSKJE heller ikke det største problemet her?

* at de er usikre på om Arsjavin faktisk vil levere. Ut i fra hva han viste i EM er det liten tvil om at Arsjavin er en stor spiller, og jeg tror han passer i Arsenal. Men erfaring har vel vist at russiske spillere ikke alltid slår til utenlands, for eksempel Rebrov i Tottenham ( ;) ) og Sjevshenko i Chelsea. Og med et slik perspektiv kan det være ekstra god grunn til å være forsiktig?

* at Arsjavin har så sterkt signalisert at han ønsker seg til Arsenal. Vil en klubb uten videre øse ut 200 millioner kroner for en spiller de ikke vet om er motivert å spille nettopp der? Her kan man vel føye til jfr hva som er i ferd med å skje med Robinho i ManC...

 

Jeg ville nok også vurdert å øke budet med noen få millioner for å få handelen ut av verden så fort som mulig hvis jeg virkelig ønsket spilleren. På den annen side kan det hende det lønner seg å vente ut Zenit, selv om man da risikerer å ende opp med svarteper...

Link to comment
Share on other sites

SÅ MØT DEM PÅ HALV VEIEN DA! Nå er det jo vi som er stae..

 

Vi har lagt inn 3 forskjellige bud på Arshavin som Zenit har takket nei til, vi har faktisk prøvd å møte de på halvveien, men det er Zenit som rett og slett prøver å få maksimalt for Arshavin. De har ikke akkurat møtt oss på halvveien for å si det sånn.

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 21 2009, 06:49 PM) 155548[/snapback]

SÅ MØT DEM PÅ HALV VEIEN DA! Nå er det jo vi som er stae..

 

Vi har lagt inn 3 forskjellige bud på Arshavin som Zenit har takket nei til, vi har faktisk prøvd å møte de på halvveien, men det er Zenit som rett og slett prøver å få maksimalt for Arshavin. De har ikke akkurat møtt oss på halvveien for å si det sånn.

3 bud på 8, 10 og 12 mill pund? Skjønner jo at ikke Zenit vil selge sin største stjerne for småtteri!

 

hvis jeg ikke har fått med meg ett høyere bud så si ifra..

 

"If they meet us half-way, their chances of getting him would be very good. But it hasn't happened yet."

 

nå vil de faktisk møte oss på halvveien, så nå synes jeg vi må slå til..

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 21 2009, 06:49 PM) 155548[/snapback]

SÅ MØT DEM PÅ HALV VEIEN DA! Nå er det jo vi som er stae..

 

Vi har lagt inn 3 forskjellige bud på Arshavin som Zenit har takket nei til, vi har faktisk prøvd å møte de på halvveien, men det er Zenit som rett og slett prøver å få maksimalt for Arshavin. De har ikke akkurat møtt oss på halvveien for å si det sånn.

Har vi møtt dem på halvveien? Er det ikke vi som holder igjen likevel?

Vel, det spørs jo hvordan disse budene er. Hvis det er slik at Arsenal har lagt inn et bud som sier 12mill først, så 4-5 etter f.eks 30 kamper, mener jeg Arsenal har gjort det greit.

Er det derimot snakk om et bud a la dette: 12 mill først, så 4-5mill om Arsenal vinner CL i løpet av et par år, mener jeg at det ikke er å møte dem på halvveien.

 

Forskjellen ligger i hvor realiserbare klausulene er, og alle som ser europeiske fotball nå ser at det ikke er veeeeeldig sannsynlig at Arsenal vinner CL i løpet av neste par år...

 

For å sette det på spissen: Aafk kan bruke 1millkr på en Adecco-spiller og ha en klausul i budet om at det blir 3millkr hvis de kommer til CL innen tre år. Ikke veldig sannsynlig...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...