Jump to content

2007.12.26 Portsmouth B


Imerslundinho

Recommended Posts

Jeg er SKAMFULL over dette laget idag. Rosicky vil jeg ha ut av laget og ALDRI inn igjen. Det han leverer idag(og forsåvidt denne sesongen) er skammelig. Wenger må ikke stille med 4-5-1 i PL flere ganger, det ser vi nå. Bentner leverer som vanlig når han kommer inn. Ade er svak idag, men jessunavn for en støtte han får fra midtbanen. Fabregas og Rosicky er som sagt ELENDIGE. Dette var en flause. Vi fortjener ikke noe seriemesterskap med slikt spill. I dag skammer jeg meg over guttene. Rett og slett.

 

Jøss og bevaremegvel. Hvordan reagerte du etter Boro kampen?

 

jævliaste jeg noen gang har sett

 

Dårlig korttidsminne? Hva med Boro kampen?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 205
  • Created
  • Last Reply

Hvor er RVP? Når Walcott er småskadet så trenger vi en med litt pace for å klare oss gjennom slike kamper, det fungerer rett og slett ikke med en stasjonær spiss som Ade alene på topp. Bendtner viser igjen hvor god han er til å skape sjanser i dag, men når Rosicky ikke setter slike så bare VET man at det ikke blir tre poeng med i bagasjen. Og om RVP fortsatt er småskadet så bør i alle fall Dudu få litt spilletid. Vi trenger rett og slett to spisser fra start, trodde Wenger så det mot Tottenham, men tydeligvis ikke.

 

Uansett så er uavgjort et greit resultat mot Pompey, men i dag når de ikke spilte bedre enn de gjorde så kan man ikke annet enn å klage på resultatet. Dette skulle vi ha klart.

Nå kan vi se mot Everton kampen og håpe på en seier der, Go Gooners.

 

Du kan beskylde Ade for mye rart, men stasjonær er han langt i fra. I følge flere av de beste stopperene i PL er han et lite helvete å spille mot fordi han beveger seg hele tiden. I dag var problemene mer at nest siste pass var veldig upresist og kom stort sett bak spiller som var i bevegelse. Presisjonen og hastigheten må opp igjen, blir for unøyaktig og langsomt til tider.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er SKAMFULL over dette laget idag. Rosicky vil jeg ha ut av laget og ALDRI inn igjen. Det han leverer idag(og forsåvidt denne sesongen) er skammelig. Wenger må ikke stille med 4-5-1 i PL flere ganger, det ser vi nå. Bentner leverer som vanlig når han kommer inn. Ade er svak idag, men jessunavn for en støtte han får fra midtbanen. Fabregas og Rosicky er som sagt ELENDIGE. Dette var en flause. Vi fortjener ikke noe seriemesterskap med slikt spill. I dag skammer jeg meg over guttene. Rett og slett.

 

Jøss og bevaremegvel. Hvordan reagerte du etter Boro kampen?

 

Mot Boro stilte vi "b-laget" og da kan jeg skjønne en 4-5-1 formasjon. Ble mye mer skuffet idag. Spesielt over Thomas. Han har hatt to år på seg, skal være en "verdensklassespiller", men greier ikke å levere. Når scorte han sist et viktig mål for Arsenal?

 

Hvor er RVP? Når Walcott er småskadet så trenger vi en med litt pace for å klare oss gjennom slike kamper, det fungerer rett og slett ikke med en stasjonær spiss som Ade alene på topp. Bendtner viser igjen hvor god han er til å skape sjanser i dag, men når Rosicky ikke setter slike så bare VET man at det ikke blir tre poeng med i bagasjen. Og om RVP fortsatt er småskadet så bør i alle fall Dudu få litt spilletid. Vi trenger rett og slett to spisser fra start, trodde Wenger så det mot Tottenham, men tydeligvis ikke.

 

Uansett så er uavgjort et greit resultat mot Pompey, men i dag når de ikke spilte bedre enn de gjorde så kan man ikke annet enn å klage på resultatet. Dette skulle vi ha klart.

Nå kan vi se mot Everton kampen og håpe på en seier der, Go Gooners.

 

Du kan beskylde Ade for mye rart, men stasjonær er han langt i fra. I følge flere av de beste stopperene i PL er han et lite helvete å spille mot fordi han beveger seg hele tiden. I dag var problemene mer at nest siste pass var veldig upresist og kom stort sett bak spiller som var i bevegelse. Presisjonen og hastigheten må opp igjen, blir for unøyaktig og langsomt til tider.

 

Helt riktig. Spot on.

Link to comment
Share on other sites

**en dette er surt!

Til tross for at vi spiller middelmådig en hel kamp får vi på slutten to gigantiske sjanser til å ta med oss alle poengene. Det første jeg tenkte når Gallas bommet var at det var elendig av han. Alle har dårlige avslutninger men å lene seg bakover når du står på to meter for så å bomme er idiotisk. Men slik jeg så det på en reprise etterpå ser det ut som om han blir feid ned i skuddøyeblikket og at en dermed kan unnskylde bommen med det. Slik jeg så det da ble vi snytt for straffe som mest sannsynlig ville gitt oss full pott. Roscikys bom er jo bare helt håpløs. Han har så mye tid og så mye rom i målet å plassere den ballen at det er en skam at han bommer. Hadde han brukt innsiden av hodet hadde han sentret den inn i høyre hjørne og vi ville fortsatt ledet serien. I stedet skal han på tricke den inn i det vanskeligste hjørne, en dødfødt tanke som han i tillegg ikke klarer å gjennomføre. Helt seriøst, enhver full feit åndssvak supporter hadde scoret der. Iaf truffet mål, det bør strengt tatt være mulig å forvente at enhver profesjonell fotballspiller(Rosicky er jo regnet som en klassespiller rett bak de aller aller beste spillerne i verden.) å treffe målet når du står 3-4meter fra det og tom ikke er presset av en motspiller.

 

Kommer sikkert med noe mer positivt senere men akkurat nå er jeg bare så forbanna skuffet og sur at jeg ikke har ord.

Link to comment
Share on other sites

tror nok gullhåpet slokna i dag. United er på topp og jeg tviler på at de gir fra seg ledlsen. Jeg har aldri trodd på gull denne sesongen, og fornøyd om vi havner blandt de tre beste, noe som vil være fremgang fra i fjor. Vi er nok fortsatt for unge og over en hel sesong, litt for ustabile til å vinne Premier League. Det vi imidlertidig skal ta med oss er at vi vet nå at dette laget er gode nok til å hamle opp med de beste, og gradvis ser vi sterkere ut over tid, innen kort tid sannsynligvis gode nok over en hel sesong.

 

Gidder ikke å kommentere selve matchen. Portsmouth er et topplag i Premier League, og ettpoengere i bortekamper mot lag som ligger på topp 8 er ikke dårlig, så om man ser litt isolert på det er dette egentlig et brukbart resultat. Hverken Man Utd eller Liverpool har fått med seg no mer fra Fratton heller.

Link to comment
Share on other sites

Problemet med å bruke Ade som alene spiss er rett å slett fordi mannen er altfor beveglig, som alene spiss så må en kunne slappe litt av å være et oppspills punkt. Rosicky er en bra spiller for all del, men det lukter ikke mål, samme med Hleb. Å bruke en spiss som er alle andre steder enn på topp, og vinger som er mindre målfarlig en Cygan, da blir det ikke mye mål. Så til vi får inn en målfarlig ving, så bør vi spille 4-4-2!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er SKAMFULL over dette laget idag. Rosicky vil jeg ha ut av laget og ALDRI inn igjen. Det han leverer idag(og forsåvidt denne sesongen) er skammelig. Wenger må ikke stille med 4-5-1 i PL flere ganger, det ser vi nå. Bentner leverer som vanlig når han kommer inn. Ade er svak idag, men jessunavn for en støtte han får fra midtbanen. Fabregas og Rosicky er som sagt ELENDIGE. Dette var en flause. Vi fortjener ikke noe seriemesterskap med slikt spill. I dag skammer jeg meg over guttene. Rett og slett.

 

Vær så snill å ro deg ned, og aldri sett deg ned foran tastaturet etter et poengtap ever again.

 

Du presterer å si at Rosicky skal selges. Det er jo horribelt. Jeg mener han var vår beste i dag, kanskje sammen med Clichy. Var den eneste som prøvde seg på skudd, og dro av Pompey-spillere gang på gang.

 

Du legger også ansvaret for en horribel forestilling fra Adebayor på skuldrene til midtbanespilerne. Adebayor var ene og alene skyld i den dårlige kampen her. I andre omgang var han vel i ballen to ganger. Greit at det kan ha noe med at midtbanespillerne ikke spilte ballen til ham, men igjen var jo grunnen til det, helt horribel posisjonering av spissen.

 

Fabregas er ikke elendig. Kun rusten etter skadeavbrekk.

 

Jeg skammer meg ikke, men vi var dårlige, og du har rett i at vi ikke fortjener seriegull hvis vi fortsetter dette spillet. Det første som må skje, er å få inn Robin/evt en ny goalgetter. Det holder ikke med Adebayor alene på topp. Wenger tør jo åpenbart ikke å la Nicklas starte en kamp i PL.

 

 

Helt enig med deg jeg Helmik, som ofte før.

 

Først til oyvindherman:

 

Hvordan kan du klare å si at Rosicky skal selges? og at han er så dårlig? Han var en av de bedre, og gjorde mye offensivt idag, i motsettning til Adebayor som gang på gang mista ballen, nølte, ble løpt opp, og generelt plasserte seg dårlig. Hvis man er så medgangsupporter at man skriker etter at spillere skal selges etter å avgi 2 poeng mot ett lag på øvre halvdel av tabellen.. Da får man virkelig gå i seg sjøl.

 

Ellers så er det du sier veldig bra Helmik - Dårlig kamp var det, og det som tydelig mangler er en ekstra mann på topp. RvP eller Eduardo har vi sårt behov for å få tilbake på topp sammen med Ade. De kan få til utrolige ting på egenhånd, pluss at man har en klinisk avslutter i Eduardo, og en "gjør det selv hvis jeg må" RvP.

 

I tillegg synes jeg BEndter fortjener en hel kamp etter en hel del flotte innhopp den siste tiden. Han var nære ved å redde oss idag igjen, hadde Rosicky satt den siste sjansen vår.

 

Også vil jeg legge til at det er rent utrolig at Dioup ikke får kort den horrible taklinga på Rosicky...

 

Problemet med å bruke Ade som alene spiss er rett å slett fordi mannen er altfor beveglig, som alene spiss så må en kunne slappe litt av å være et oppspills punkt. Rosicky er en bra spiller for all del, men det lukter ikke mål, samme med Hleb. Å bruke en spiss som er alle andre steder enn på topp, og vinger som er mindre målfarlig en Cygan, da blir det ikke mye mål. Så til vi får inn en målfarlig ving, så bør vi spille 4-4-2!

 

Nå putter Hleb sin del mål, men er jo selvsasgt en stund siden sist. Men han puttet bra med mål i starten av sesongen, og det kan fort se igjen.

Link to comment
Share on other sites

Huff, surt å miste ligaledelsen, men jaja, må jo ikke gi opp enda. Da blir det ikke mye gull.

 

Arve Fuglum var for øvrig forferdelig i dag.

 

Han var vel inspirert av spillet på banen. Tror nesten det ligger noe i at Wenger og Arsenal har ødelagt engelsk fotball :( . Det er jo bare powerplay mot andre lag enn "de store". Når Pompey får ballen sender de den bakover i stedet for å prøve å angripe. Jubler for null null på hjemmebane mot et svakt Arsenal. Latterlig.

Link to comment
Share on other sites

Fagermo eller hva faen han heter "Det viktigste er at MAnchester United tar 1.plass" Han virka veldig kåt på United

 

HVA FAEN!!

Adebayor hadde på seg feil sko idag, enten falt han eller så stod han i offside.

Blir vell en ganske lik kamp som vi hadde mot Boro (hvertfall i 1.) en ganske tafatt midtbane som er veldig usynlig mer eller mindre igjennom kampen.

 

Men cred skal enkelte Pompey spillere ha for et solid og godt forsvar. Hver gang vi prøvde å trenge oss igjennom var de overalt (følte jeg) og markerte godt og var sterkest inne i feltet.

 

To store muligheter på slutten, Gallas hadde en kjempe mulighet for bli den avgjørende mannen i sluttminuttene, men denne gangen klarte han å bomme (!) Og Rosicky (som jeg personlig synes var en av de bedre (Arsenal) spillerne i denne kampen) sitt skudd som gikk like utenfor.

 

Dårlig dømming når det gjaldt frispark og kort. Det skulle hvertfall blitt delt ut flere gule, noen ville kanskje sett rødt også.

 

Men alt i alt vi klarte ikke å vinne (igjen) på bortebane, er det tilfeldig, eller klarer vi ikke å spille på samme nivå på bortebane som vi spiller på hjemmebane (?)

Vi har spilt 15 bortekamper denne sessongen. Hvor 8 av dem er seire, 4 uavgjort og 2 tap, det er ikke så værst eller? Men hvis tar bort Liga cupen, hvor vi stiller med (nesten) et helt annet lag har vi 6 seire og resten er det samme. Tar vi bare PL har vi 4 Seire 4 Uavgjort og 1 tap. Personlig mener jeg vi burde klare bedre enn dette hvis vi skal stå på toppen av tabellen i Mai. På hjemme bane har vi 9 seire, 1 uavgjort og null tap. Det er ganske bra, men hvis vi skal være med å kjempe om pokalen burde vi klare å vinne flere bortekamper.

 

Jeg veit ikke, jeg er ingen fotball professor eller har sett på fotball i over tjue år. Men hvis vi skal kjempe om tittelen burde ikke vi klare bedre enn dette?

 

Ifjor var det mindre lag, iår er det bortebane?

 

OH ARSENAL WE LOVE YOU

Link to comment
Share on other sites

+Almunia er sikker, han setter også raskt igang og er ihvertfall ingen sinker av spillet.

+Clichy kommer på mange gode løp.

+Forsvarsrekka generelt gjør ikke mange feil.

+Bendtner var farlig når han kom innpå.

 

- Vi spiller altfor trangt, vi må prøve å skyte mer.

- Vi stiller med én spiss, det blir det ikke noe fare ut av, se bare Godset (jeg er godsetfan).

- Altfor mange dårlig avleveringer og slurv fra vanligvis sikre spillere, bla. Fabregas. Mange feil til han å være.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hva jeg skal si om dere som alltid skal slenge dårlige kommentarer etter uavgjort/tap..

 

Et uavgjort er ett poeng ! Vi må bare se det på den lyse siden !

 

Ja, det var en ELENDIG kamp og en stor skuffelse ! Kan ikke si det var fortjent med poeng deling de siste 20 minuttene, men resten av kampen spilte vi som Liverpool før i dag (Noe som IKKE er positivt) sa da var det vell ikke mer og si.

 

Forferdelig trist å se at vi ikke kommer til noen avslutninger som går inforbi stengene i dag ! Første kampen i sessongen det skjer.

I dag så vi et Portsmouth lag som kjempet og slet, mens vi så et Arsenal lag som ikke skjønte helt hva de skulle finne på..

Link to comment
Share on other sites

Var nok Fuglum ja.. Men sa vel et par 5 ganger at Untied hadde tatt over ligaledelsen.

Når Fuglum kommenterer vurderer jeg alltid å skru av lyden på tven.

 

 

Det ble vell til slutt at jeg skrudde av lyden på tven..

Han sa det vell 4 ganger at Manchester United hadde tatt voer ligaledelsen, snakk om å strø salt i såret !

Link to comment
Share on other sites

+Almunia er sikker, han setter også raskt igang og er ihvertfall ingen sinker av spillet.

+Clichy kommer på mange gode løp.

+Forsvarsrekka generelt gjør ikke mange feil.

+Bendtner var farlig når han kom innpå.

 

- Vi spiller altfor trangt, vi må prøve å skyte mer.

- Vi stiller med én spiss, det blir det ikke noe fare ut av, se bare Godset (jeg er godsetfan).

- Altfor mange dårlig avleveringer og slurv fra vanligvis sikre spillere, bla. Fabregas. Mange feil til han å være.

 

Fin oppsummering. I tillegg begynner jeg å bli lei av å se Adebayor i offside. Han hadde heller ikke fordelen av å være fysisk stor i denne kampen. Derfor ble han helt ufarlig. At han i tillegg blir plassert alene på topp synes jeg er en tabbe av sjefen. Synes vi alltid bør stille med 4-4-2 mot antatt svakere lag, som vi kan regne med kommer til å legge seg i forsvar.

 

Problemet vårt er at vi ikke har noen superspisser å sette innpå, og vi er avhengige av at resten av laget scorer jevnt og trutt. Wenger gikk ut før sessongen og sa han ikke trengte flere spisser. Det håper jeg han ser annerledes på til Januar.

 

På den gledelige siden er jeg enig i at Almunia gjorde nok en god kamp. Blir mer og mer trygg på at vi har en god nok keeper.

Link to comment
Share on other sites

Et poeng på en middels dårlig dag. Det er ok og godkjent. Gullet er røket?? Tull og tøys. Det skiller 1 poeng med halvparten av kampene igjen å spille. United har mange tøffe kamper igjen, både hjemme og borte, i likhet med Arsenal.

 

Når vi kommer til Mars tenker jeg vi kan si litt mer om hvordan det kommer til å gå med Arsenal.

 

Forøvrig en gledens jul for Tottenham supportere. Med 3 poeng i lommen, og kun 1 poeng til Arsenal så ryktes det at Spurs er på vei til å ta igjen Arsenal og skal igjen kjempe om en plass i CL for 2008/2009 sesongen!!

Link to comment
Share on other sites

Wenger burde vel snart skjønne at 4-5-1 ikke funker ADB møter ballen konstant eller så er ute på vingen å surrer, vi har ikke en spis lenger så jager i bakrom.

 

Spille skal forgå med at flest mulige på mitten skal være nærballen for vi prøver å tråkle oss i gjennom en mur av forsvar spillere.

 

Utrolig skuffa over Portsmouth lå bak helekampen nesten de tørte nesten ingen ting framover til å være hjemme lag.

 

Nei vi trenger flere spisser på banen, ser jo Man Utd hadde 3 spisser utpå en gang ikke rart de skorer mye mål om dagen.

 

Mens Wenger skjører feige 4-5-1 ser mere ut som vi spiller 4-6-0 til tider.

 

Mere iriterenes er jo at bytte kom 10 min før slutt.

 

Cesc har ikke finni den formen han hadde før skaden.

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig en gledens jul for Tottenham supportere. Med 3 poeng i lommen, og kun 1 poeng til Arsenal så ryktes det at Spurs er på vei til å ta igjen Arsenal og skal igjen kjempe om en plass i CL for 2008/2009 sesongen!!

 

Ja, må vell si gratulerer til alle spurs fans..... De nærmer oss med stooore skritt ..

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke hylle Fuglum men akkurat på det kan vi ikke laste han, for den nøytrale tilskuer(Som forøvrig må ha blitt sykt skuffet!) var det viktigste poenget at ManU nå tok over tabelledelsen.

 

Synes det blir for dumt hvis alle skal gå rundt å smile når vi har gått på et bittert poengtap og dermed forært ManU tabelledelsen. Om noen har klare faktafeil eller utsagn de er sterkt uenige går det enkelt ann å quote og si det man mener om det.

 

ØyvindHerman:

Han var vel inspirert av spillet på banen. Tror nesten det ligger noe i at Wenger og Arsenal har ødelagt engelsk fotball . Det er jo bare powerplay mot andre lag enn "de store". Når Pompey får ballen sender de den bakover i stedet for å prøve å angripe. Jubler for null null på hjemmebane mot et svakt Arsenal. Latterlig.

 

Dette kan du ikke tro på selv. Først: "Wenger og Arsenal ødelagt engelsk fotball" ;), har det klikket for deg? Har du sett noen av lagets kamper i høst? Sett den fantastiske fotballen vi har spilt spesielt med Fabregas, Hleb og Adebayor i storform? Om du ønsker det kan jeg seede motd-en etter Villa-kampen. Førsteomgangen vår der viste fotball så flott en kan drømme om. Hva mener du med powerplay? I Ishockey betyr det at du har flere mann, hvis du mener vi dobbler på kantene regnes det iaf ikke mine øyne som stygg fotball. Klart det aller vakreste er å sy seg gjennom i midten men dobbling på kantene er både effektivt og fint å se på.

Så:"Når Pompey får ballen sender de ballen bakover istedet for å angripe. Jubler for null null på hjemmebane mot et svakt Arsenal. Latterlig."

Du vet at Portsmouth spillere og treneres jobb er å tjene Portsmouth sant? De skal verken tjene Arsenal eller at det blir mye sjanser og underholdene for de nøytrale. Det er ekstremt naivt å tro at lag skal kaste seg mot oss akkurat slik vi ønsker. Å klare uavgjort hjemme mot en tittelutfordrer på en ok dag? Selvfølgelig synest Harry Redknapp det hørtes bra ut. Dessuten så teller et poeng akkurat like mye om motstanderen spiller bra eller dårlig

Link to comment
Share on other sites

Rosicky, Fabregas og Hleb bør selges, helt klart. Disse har ikke noe å gjøre i stallen vår.. Adebayor bør settes på benken,og jeg syns Wenger skal sentrere spillet rundt Eboue!

 

Eh, hva f*en?

Arsenal har slitt de siste kampene, den er grei, men på 3 kamper har vi tatt 7 poeng av 9 mulige. Dette er mot lag som Chelsea og Spurs hjemme, og P.mouth borte. Jeg syns ikke det er så gærent.

 

Utrolig mange som roper ulv, ulv med en gang det går dårlig syns jeg.

Kampen i dag var prega av to kjedelig lag, som ikke presterte i nærheten av det de er kapable til.

 

En ting kan jeg si meg enig med mange om, benk Eboue, få Hleb ned på høyre, og putt på en spiss til. Vi kan ikke spille 4-4-1-1 da Adebayor er så bevegelig i løpet av en kamp, han trenger hjelp av en annen spiss!

 

Vi ligger 1 poeng bak manu, har toppscoreren i PL og har spilt best fotball i England sammen med Manu. Er dette så ille dårlig? Absolutt ikke! Jeg syns vi skal være stolte av det som blir utført, og vi må bare tillate at det går litt dårlig i noen kamper. Det viktigste er at det ikke blir tap!

 

Jeg var rimelig oppgitt og sur etter kampen, men med litt tenking, så har jeg kommet fram til dette!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...