Jump to content

2007.12.22 Tottenham H


Mr Chapman

Hvilket lag går seirende av banen?  

82 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Arsenal - Tottenham Hotspurs

22. Desember 2007 Klokken 13.45 Norsk tid

 

Før kampen:

Tottenham kommer til Emirates med god selvtillit etter den sterke 2-0-seieren over Manchester City, og det med 10 mann store deler av kampen. Arsenal spilte også Carling Cup i midtuken og slo et toppet Blackburn 3-2 med et fryktelig ungt lag. Arsenal leder Premier League med et poeng foran Man Utd. Spurs befinner seg på 12. plass. The Gunners må kanskje klare seg uten Theo Walcott, mens Emmanuel Eboue, noe overaskende, er klar. Ellers har de en 100% tropp klar til kamp. Når det gjelder Tottenham har Robbie Keane sonet ferdig karantenen han fikk etter det røde kortet mot Birmingham. Selv om Didier Zokora ble utvist mot Man City er han regnet med å starte på lørdag. Darren Bent var ikke med i seieren i Manchester, men engelskmannen er tilbake i trening fredag.

 

OPPDATERT!!: King og Zokora ute for Spurs

 

TV Kanaler:

Canal+ Sport 1 (Komentator: Arve Fuglum)

 

Streams:

Myp2p.eu

Forumets stream-tråd

 

Hoveddommer:

Rob Styles

 

Skadesituasjon:

Arsenal.com - Injury News

 

Høydepunkter:

Verdensvevet.com

 

Formkurve:

Arsenal: S U T S S S

Tottenham: S T U S S S

 

Siste fem møter:

PL, 15-09-2007 Tottenham 1-3 Arsenal

PL, 21-04-2007 Tottenham 2-2 Arsenal

LC, 31-01-2007 Arsenal 3-1 Tottenham

LC, 24-01-2007 Tottenham 2-2 Arsenal

PL, 02-12-2006 Arsenal 3-0 Tottenham

 

God kamp!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 199
  • Created
  • Last Reply

Starten på juleprogrammet. Kan bli avgjørende dette her. Først denne kampen, så Pompey og Everton borte i romjula og West Ham hjemme 1.jan. Men det er vel slike perioder som definerer mesterlag.. Satser på 3-1 seier til lørdag. van Persie med to og Hleb det siste.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en ufattelig spennende kamp. Tottenham har vært "dårlige" så langt i sesongen ,men har begynt å komme seg den siste tiden. 2-0 borte mot City, og da også med 1 mann utvist, er en bragd i seg selv. Tror det blir ufattelig tett og jevnt. Men kampen spilles på Emirates, og jeg tror gutta kommer til å banke inn 3 mål, men jeg tror ikke Den gode Almunia holder 0'en denne gangen..

 

Almunia

 

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

 

Eboue - Fabregas - Flamini - Rosicky

 

RvP - Adebayor

 

 

Tror vi får se laget som nevnt over, men jeg håper Walcott er klar og at han får sjansen på venstre istedefor Eboue. Samtidig er jeg litt i tvil om Eduardo. Han mangler nok litt på det å drible av 3-4 mann som Ade og RvP kan gjøre, men ingen av de to er like kliniske avsluttere som Eduardo er. Får Eduardo 2 sjanser, så er det 90% sikkert at det er 2 mål. Han viste dette blandt annet mot Blackburn i midtuken.

 

 

Spennene kamp blir det, og jeg ønsker alle Gooners lykke til! Og måtte det beste, røde laget vinnet!

Link to comment
Share on other sites

ser at det er 2 stk av medlemmene her som tror at vi taper hjemme mot Yddisene..hvem tror noe sånt? Vi tapte sist mot tottenham i 1999 da ivers ble matchvinner og vi har bare tapt 1 gang på Ashburton siden ifjor, så ifølge teorien vil ikke Arsenal tape denne kampen. Bankers, 4-0!

Link to comment
Share on other sites

ser at det er 2 stk av medlemmene her som tror at vi taper hjemme mot Yddisene..hvem tror noe sånt? Vi tapte sist mot tottenham i 1999 da ivers ble matchvinner og vi har bare tapt 1 gang på Ashburton siden ifjor, så ifølge teorien vil ikke Arsenal tape denne kampen. Bankers, 4-0!

 

så så. Nå tror ikke jeg Arsenal taper, men jeg er slett ikke sikker. Det kan man vel aldri være. Og statistikken er vel egentlig ikke verdt en dritt foran slike oppgjør; du skriver jo selv at i følge TEORIEN kan ikke Arsenal tape. Nettopp, det er bare teori. Og særlig nå. For Tottenham har utvilsomt fått skikk på sakene, selv om det tydeligvis er mange yids som har tatt litt for mye av. Men Ramos er en god manager, og det vil være farlig å undervurdere Spurs nå. Håper Arsenal nok en gang klarer å hente frem det lille ekstra mot Spurs. I så fall vil jo Arsenal vinne... og yidsen har vel godt av å bli jekket ned noen hakk?

Link to comment
Share on other sites

Sesongens høydepunkt, uten tvil. Skal bli ufattelig gøy, spennende, nervepirrende, og forhåpentligvis triumferende å følge dette oppgjøret. Tottenham er i god form, de har vel tre strake seire, og det mot god motstand. Zokora er vel suspendert, King er kanskje ute, noe som er bra for oss, selv om jeg synes yidsa hyper han litt vel mye.. Uansett, denne kampen skal vinnes, både for poenga skyld, men akkurat her, enda viktigere, for følelsenes skyld. Jeg setter en seier over spurvene over nesten alle andre seire. Etter en svak periode er flere av gutta tilbake, og for første gang på sikkert 3 år kan vi trolig stille med vårt beste mannaksp. Det skulle gi følgende elllver:

 

-------------Almunia------------------

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Hleb - Cesc - Flamini - Rosicky

---------RvP - Adebayor---------

 

Fy faen, dette laget lukter det svidd av. Skal vi si 3-0, som i fjor? :)

Link to comment
Share on other sites

Sesongens høydepunkt, uten tvil.

For spurvene kanskje :)

 

Men blir en spennende kamp. Har tro på at dette kan bli en 2-3 målsseier med både Cesc, Flamini, Ade, RvP, Rosicky og Hleb på banen.

Håper RvP kan begynne å finne formen igjen i denne kampen, mot et Tottenham som nå er på vei oppover på tabellen.

 

Lukter vi nok et vendepunkt for våre naboer?

Link to comment
Share on other sites

ser at det er 2 stk av medlemmene her som tror at vi taper hjemme mot Yddisene..hvem tror noe sånt? Vi tapte sist mot tottenham i 1999 da ivers ble matchvinner og vi har bare tapt 1 gang på Ashburton siden ifjor, så ifølge teorien vil ikke Arsenal tape denne kampen. Bankers, 4-0!

 

så så. Nå tror ikke jeg Arsenal taper, men jeg er slett ikke sikker. Det kan man vel aldri være. Og statistikken er vel egentlig ikke verdt en dritt foran slike oppgjør; du skriver jo selv at i følge TEORIEN kan ikke Arsenal tape. Nettopp, det er bare teori. Og særlig nå. For Tottenham har utvilsomt fått skikk på sakene, selv om det tydeligvis er mange yids som har tatt litt for mye av. Men Ramos er en god manager, og det vil være farlig å undervurdere Spurs nå. Håper Arsenal nok en gang klarer å hente frem det lille ekstra mot Spurs. I så fall vil jo Arsenal vinne... og yidsen har vel godt av å bli jekket ned noen hakk?

Men 100 prosent skadefri tropp(utenom Walcott), er jeg veldig sikker på dette går arsenals vei. Nevn ett lag i PL som klarer å stå imot dette laget her:

Almunia

Sagna Toure Gallas Clichy

Hleb Fab Flam Ros

RvP Ade

Nå er ikke Ade lenger helt alene på topp, noe som vil at vi også kan få mer utteling på langpasningene. Samtidig har vi kontringene i boks med ros, fab og hleb. Dette laget klarer ihvertfall ikke tottene

Nada! Og ihvertfall ikke tottene

Link to comment
Share on other sites

Sesongens høydepunkt ja! For meg er dette større en julaften! :xmas:

 

Altså, om de 11 beste er tilgjengelige og om van Persie kan starte, blir vel laget uten tvil, som nevnt over, dette:

Manuel; Bac, Kolo, Bill, Gael; Alex, Cesc, Matt, Tom; Robin, Ade... Et lag som på en normal dag skal knuse Spurs lett! Tottenham er i god form, med ny trener, men vi har ikke tapt på en evighet mot dem og vil sannsynligvis ikke gjøre det i den formen vi nå er i. Vi kommer altså fra 3 poeng mot Chelsea, pluss at reservelaget slo Blackburn.

 

Dette er starten på et tøft juleprogram. Fikk vel 9/12 "julepoeng" i fjor, inkludert Sheffield kampen... Så satser på 12/12 denne gangen :) Spurskampen skal selvfølgelig 3 poeng, samt to veldig vanskelige bortekamper mot Everton og Portsmouth, hvor vi fikk 1 poeng totalt i fjor. Hjemmekampen mot West Ham endte med tap i fjor, noe som skal revansjeres. Så vi har et veldig tøft juleprogram, vinner vi 3 og en U, er jeg fornøyd, og enda en bekreftelse på at vi vil kjempe om seriegull i mai. Men det gjenstår å se...

 

Etter det blir det en liten "pause" med cupkamp mot Burnley, og Carlingcup seier (!) mot Tottenham, før det endelig blir Premier League igjen den 12. mot Birmingham. Så mye blir avgjort her. United har lett juleprogram, så får håpe de allikevel går på en smell... Come ooon you reeeds!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har gjorde det godt mot chelsea så jeg tror Arsenal kan vinne. Jeg satser vel på en 1-0 seier til Arsenal.

Fm: Rosicky

håper dette laget spiller mot Tottenham:

 

 

 

 

Almunia

 

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

 

Eboue - Fabregas - Flamini - Rosicky

 

RvP - Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Ser det er mange som setter opp lag med Eboue, men han får vi definitivt ikke se på lørdag.

Da han er ute med en alvorlig kneskade.

 

Tipper dette:

 

 

Almunia

 

Sagna--------Toure---------Gallas------------Clichy

 

Hleb---------Fabregas-----------Flamini-----------Rosicky

 

 

V.persie

 

Adebayor

 

Subs: Diarra-Bendtner-Walcott-Lehman-Senderos

Link to comment
Share on other sites

Ser det er mange som setter opp lag med Eboue, men han får vi definitivt ikke se på lørdag.

Da han er ute med en alvorlig kneskade.

 

 

 

 

Er detta bekrefta noen plass? I såfall, veit du kor lenge han er ute?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig opptimistisk på denne kampen, før har jeg aldri turt å uttale meg før en Tottenham kamp. Får de fleste av disse kampene handler om hvem som vil vinne og kjempe mest. Men nå er det så stor klasseforskjell mellom disse to av lagene, at jeg tror Arsenal tar en enkel seier :)

 

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Hleb-Fabregas-Flamini-Rosicky

Persie-Ade

 

Spør du meg er dette den beste oppstillingen vi kan få til ut av alle våre spillere :)

Link to comment
Share on other sites

I denne kampen skal jeg sitte ringside på Emirates for første gang og alt annet enn seier er en skuffelse. Spurvene har skjerpet seg i det siste, og vant i midtenuken borte mot City med en mann mindre på banen. Det positive med den kampen er at mange spillere sikkert er veldig slitne - i motsetning til hele vårt førstelag som fikk hvile :)

 

Er utrolig lettet over å ha van Persie tilbake. Med vår storscorer tilbake blir vi mye farligere på dødballer og Ade er så utrolig mye farligere på topp. At våre to sentrale midtbanespillere har en god kamp er essensielt i en kamp der det garantert blir mye kriging på midten. For en gangs skyld håper jeg også at vi scorer det første målet og klarer å beholde trykket. De fire bak har virkelig strålt i de siste kampene, noe som er viktig mot et Tottenham-lag som er veldig gode offensivt (enten du vil inrømme det eller ikke :P). De har scort flere mål enn lag som Liverpool, Chelsea og Pompey. Bakover er det derimot ikke like mye skryt å gi. De har sluppet inn forferdelige 29 mål - like mange mål som de har scoret. Sånt blir det ikke Champions League spill av (selv om Everton kom på 4. plass for noen sesonger siden med negativ målforskjell etter at vi knuste dem 7 - 0 :P). Det ryktes om at King, som er den forsvarsspilleren på Tottenham som faktisk ikke er oppskrytt, kanskje rekker kampen. Med han på banen vil de garantert bli vanskeligere å score på dem. Men med det angrepsspillet vi har vist i år er jeg ikke redd for at vi, for første gang i år, skal gå målløse av banen ;). Regner med at vi stiller med fullt førstelag :).

Link to comment
Share on other sites

Ser det er mange som setter opp lag med Eboue, men han får vi definitivt ikke se på lørdag.

Da han er ute med en alvorlig kneskade.

 

 

 

 

Er detta bekrefta noen plass? I såfall, veit du kor lenge han er ute?

 

Eboue er uten tvil ute til Spurs-kampen. Skaden hans skal være på innsiden av kneskåla hans. Trodde med en gang det var filming ute og gikk for Eboue når han falt. Er ganske overrasket at han ble såpass hardt skada etter den duellen.

Link to comment
Share on other sites

Ser det er mange som setter opp lag med Eboue, men han får vi definitivt ikke se på lørdag.

Da han er ute med en alvorlig kneskade.

 

 

 

 

Er detta bekrefta noen plass? I såfall, veit du kor lenge han er ute?

 

Eboue er uten tvil ute til Spurs-kampen. Skaden hans skal være på innsiden av kneskåla hans. Trodde med en gang det var filming ute og gikk for Eboue når han falt. Er ganske overrasket at han ble såpass hardt skada etter den duellen.

Eboue er KLAR til scum-kampen. Eneste som er tvilsom foran kampen er Walcott.

 

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...th+London+derby

Link to comment
Share on other sites

Ser det er mange som setter opp lag med Eboue, men han får vi definitivt ikke se på lørdag.

Da han er ute med en alvorlig kneskade.

 

 

 

 

Er detta bekrefta noen plass? I såfall, veit du kor lenge han er ute?

 

Eboue er uten tvil ute til Spurs-kampen. Skaden hans skal være på innsiden av kneskåla hans. Trodde med en gang det var filming ute og gikk for Eboue når han falt. Er ganske overrasket at han ble såpass hardt skada etter den duellen.

Eboue er KLAR til scum-kampen. Eneste som er tvilsom foran kampen er Walcott.

 

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...th+London+derby

 

Oi, oi, oi. Hmm, det må jeg si var overraskende.

Link to comment
Share on other sites

Huff, har en dårlig følelse. Selv om Tottenham er lag som vi skal slå. Håper dette laget starter: (4-4-2)

 

ALMUNIA, SAGNA, TOURE, GALLAS, CLICHY, HLEB, FABREGAS, FLAMINI, ROSICKY, VAN PERSIE, ADEBAYOR

 

Skulle vi tape denne ødelegger det julen for min del...

Enig i absolutt ALT du skriver her.

 

Har også en dårlig feeling foran denne kampen. Tottene er ikke så dårlige at vi bare kan valse over dem, slik mange andre her tror.

 

Er også enig i laget ditt som sagt. Ødelegger julen for meg også dersom vi ikke skulle ta alle 3 poengene i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

HELT ENIG MED DERE BEGGE!!!!!

 

Julen og det nye året vil bli ødelagt hvis vi ikke ligger på tabelltoppen etter 1 jan!

 

Man utd har "lettere" kamper enn oss for å si det sånn, men vi har jo et MYE bedre lag enn Gaychesters:)

 

Håper at RvP er i storform resten av denne sesongen.. han viste gode takter mot Gamst & co...

Link to comment
Share on other sites

Dette er en kamp jeg ser utrolig mye fram til, men som jeg vet kommer til å bli tøff!

Det som kanskje er aller viktigst er at ingen pådrar seg unødvendige kort, er utrolig kjedelig om et rødt kort skal ødelegge kampen. Så det å beholde roen er første pri, la heller keane ta seg av sutringa¨..

 

Jeg har sett endel Spurs kamper i år, og de spiller så absolutt ikke dårlig fotball, men uflaks/udyktighet i avgjørende situasjoner ødelegger.

I oppgjøret på WHL kunne det like gjerne stått 2-0 til Spurs som 1-1, og det er viktig å tenke på!

Borte mot W H brant defoe straffe på overtid, noe som gjorde at det ble 1-1.

 

Konklusjonen er at vi ikke møter et dårlig fotball lag, men tottenham møter et enda bedre fotball lag, og det er fakta, samma hva som blir sagt på tv.no.

 

Jeg gleder meg utrolig til denne kampen, og håper at jula åpner med en seier!

 

Mitt tips er, samme resultat som i forrige kamp, altså 3-1. Men det resultatet sitter like langt inne som på WHL! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...