Jump to content

2007.12.12 Steaua H


Mr Chapman

Hvilket lag går seirende av banen?  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Uff, vi kommer til å få tøff motstand allerede i første runde dessverre :(

 

Alle kampene i sluttspillet er tøffe. Samme hvem vi trekker. Og hvorfor skal det egentlig være så ille? Trekker vi f.eks Barca så vet spillerne at de må heve seg og vi kan slå hvem som helst bare vi har dagen, så jeg ser det som like sannsynlig at vi kan slå ut Barca som at vi kan slå ut Schalke f.eks.

 

Kan jo bare se tilbake på kampene ifjor hvor alle trodde vi enkelt sku slå ut PSV.

 

Riktig som Frank sier. Alle kampene i sluttspillet er tøffe. I fjor røk vi ut mot et antatt dårligere PSV-lag. Dermed blir vel konklusjonen at det er et fett hvem vi møter! :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Endelig noe bra fotball igjen! Mye positivt i dag! Bra tempo! I tillegg gjør ikke Senderos noen hylere! :P

 

Hva tror dere, burde ikke Lehmann tatt det målet? Det er bra plassert, men han er fryktelig treg med å reagere.... Vanskelig å si... men men

 

Diarra kom også inn og slurvet litt. Håper det blir Denilson og Flamini som spiller på midtbanen mot Chelsea (dersom ikke fabregas er tilbake). Denilson var meget bra i dag. Walcott har en sinnsyk fart! Synes Traore har bra guff iblandt også.

 

Måla er uansett lagt ut på siden! enjoy!

 

http://www.verdensvevet.com/arsenal/

 

Er Flamini tilbake mot Chelsea? :(

hvis ikke kan jo Diaby spille sammen Denilson, han gjorde det også ganske bra idag, kjempa virkelig (hverfall i første)

Link to comment
Share on other sites

Endelig noe bra fotball igjen! Mye positivt i dag! Bra tempo! I tillegg gjør ikke Senderos noen hylere! ;)

 

Hva tror dere, burde ikke Lehmann tatt det målet? Det er bra plassert, men han er fryktelig treg med å reagere.... Vanskelig å si... men men

 

Diarra kom også inn og slurvet litt. Håper det blir Denilson og Flamini som spiller på midtbanen mot Chelsea (dersom ikke fabregas er tilbake). Denilson var meget bra i dag. Walcott har en sinnsyk fart! Synes Traore har bra guff iblandt også.

 

Måla er uansett lagt ut på siden! enjoy!

 

http://www.verdensvevet.com/arsenal/

 

Er Flamini tilbake mot Chelsea? :(

hvis ikke kan jo Diaby spille sammen Denilson, han gjorde det også ganske bra idag, kjempa virkelig (hverfall i første)

 

Ok, var kanskje litt kjapp på tastaturet der, men det virker som det er en god sjangs for at han er tilbake, men det vil jo tiden vise :P

Link to comment
Share on other sites

Se så utrolig mye bedre det går fremover på banen når vi har en skikkelig ballfordeler på midten og to vinger som tør å utfordre med ball i tillegg til å gå på løp. Både Diaby og Walcott var gode i 1. omgangen. Utrolig deilig å ha Robin tilbake som viste frem venstrefoten (først om fremst pasningene jeg tenker på) og teknikken ved flere anledninger.

 

Blir spennende å se nå hvem som kan bli klare av våre skadede spillere til Søndag.

Link to comment
Share on other sites

Se så utrolig mye bedre det går fremover på banen når vi har en skikkelig ballfordeler på midten og to vinger som tør å utfordre med ball i tillegg til å gå på løp. Både Diaby og Walcott var gode i 1. omgangen. Utrolig deilig å ha Robin tilbake som viste frem venstrefoten (først om fremst pasningene jeg tenker på) og teknikken ved flere anledninger.

 

Blir spennende å se nå hvem som kan bli klare av våre skadede spillere til Søndag.

 

Om ikke Flamster'n blir klar, mener jeg vi bør spille med samme midtbanen, men da med Diaby sentralt, og Rosicky på venstre, ellers det samme. Fungerte meget bra!

Link to comment
Share on other sites

Jeg må bare si at jeg ikke kan fatte og begripe hvordan noen kan mene at det er bedre å kunne møte Barca, Inter Milan, Real Madrid, Milan eller Porto istedet for Schalke, Olympiakos, Fenerbache, Roma, Lyon og Celtic(Hvis det regnes som et annet nasjonalt forbund enn vårt.). Om du ikke tar med Porto er alle lagene vi nå kan møte helt klart bedre enn alle lagene vi kunne møtt om vi hadde vunnet puljen. Nei, det er ikke like greit å ta et bra lag nå, ikke om du i all hovedsak ønsker Arsenal lengst mulig i CL. Om ønsket om "store" kamper går foran ønsket om at Arsenal skal gjøre det bra synest jeg en bør tenke litt på hva en gjør her inne. Og hvis det er et problem å ha motivasjon når en er så ekstremt heldig å få spille for Arsenal i åttendedelsfinalen i kanskje verdens beste og mest jevne fotballturnering er det noe seriøst galt. Derimot har denne utgaven vært kjempeimponerende mot dårligere motstand. Kampviljen har stort sett vært tilstede selv mot de aller dårligste lagene i PL. For de som skjønner det enkleste av det enkleste sannsynlighetregning: Sannsynligheten for at Arsenal avanserer pluss at motstanderen avanserer vil ALLTID være 1. I hvor mange av tilfellene Arsenal går videre er det som utgjør sannsynligheten. Det er ikke slik at Arsenal sin sjanse for avansemang er 0,8 siden de "alltid er gode mot storlag" og 0,7 for at Inter avanserer fordi de er i kanonform både i hjemlig serie og i Europa. Sånn funker det ikke. Selvsagt vil en motstander ha bedre sjanse mot oss dersom de har fantastiske spiller i ypperste verdensklasse i alle ledd framfor om de har en eller annen spiller som av et fåtall vurderes som ypperste verdensklasse. Det er da ikke vanskelig å skjønne at større mulighet for avansemang for motstanderen vår gir mindre sjanse for oss vel?

 

Som sagt før, jeg ser positivt på resten av sesongen. Men nå har vi gjort det unødvendig vanskelig å vinne CL. Hvis vi ser litt på hvem som er videre og hvordan vi er seedet vil jeg tro dette er ett gjennomsnitt av våre evt. veier til CL-seier: Milan - Roma - Man U - Barcelona. Blir selvfølgelig ganske hypotetisk men jeg synes det burde være ganske klart at Schalke/Olympiakos i første runde ville gitt mye bedre sjanser.

Link to comment
Share on other sites

Veginho syns det er bullshit, men jeg syns rett og slett at skal vi vinne CL skal vi også klare å slå de beste, om da barca kommer i kvarten nå så får vi bare slå dem, slår vi dem ikke fortjener vi heller ikke bedre.

 

Hvilken posisjon er vi til å si at CL-trofe uten å ha møtt Barca eller Real Madrid i åttendedelsfinale(Vi skal møte tre lag ETTER denne runden om vi når finalen) ikke er bra nok? Du vet at Arsenal aldri har vunnet Champions Legaue sant? Blir jo litt som at Brann skulle lagt seg de siste kampene i år fordi de ikke mente det var stilig nok at det var avgjort i den 24.runden. Når vi først vinner så burde det jo iaf vært avgjort i den 22runden! Da får vi heller vente enda ett år, å vinne med seks poeng suger jo, vi trekker oss fra årets TL, så får vi heller prøve igjen neste år.For det Må jo gjøres med stil!

Om vi taper alle oppgjørene mot de tre andre store resten av sesongen samt kampen mot Spurs 10-0, vil du da ha gullet med ett poengs margin, eller skal vi bare drite i det for å heller ta det med stil!?

Link to comment
Share on other sites

meget bra første omgang, synd vi ikke klarer og følge opp i andre mot et max middelmådig lag..

 

jeg håper vi trekker real madrid akkurat som jeg håpte sist gang vi kom til finalen :(

 

song må inn i rekken foran gilberto, og denilson bør være 3 valg på midten, han var også min MOM.

 

herlig og se RVP igjen

Link to comment
Share on other sites

I dag var en spennende kamp. Fordi man så at arsenal spilte fotball igjen. Det jeg mener var virkelig pluss var: Senderos, var vakkert å se på langpasningene hans i dag til tider. Song, han er jo bedre enn gilberto, løper mye. Lar aldri en spiller komme forbi uten å ha stoppet spille i stor nok grad. Kjemper og blør for drakta. Diaby, er fortsatt rusten og mangler siste touchet men herlighet for en teknikk han har. Walcott, gjør det bra. har hevet seg mange hakk, Men mangler den kjente sistepassningen, siste skuddet. Bendtner opptrer svært proffesjonelt i dag, burde hatt ballen mer. Særlig fra walcott. Van persie, sier bare zlatan finta, men en bedre versjon. lurte gutten opp i pølsebua=D godt å ha en kreativ og passningsterk spiss tilbake. Denilson, jobber å jobber og jobber og jobber og jobber...... For en motor han har. Og han er bare 19 år. han er et vidunderbarn. Negativt: Mye slurv i avsluttningsfasen. Passningskvaliteten for lav i blandt. Slipper inn et mål. Egoistiske tanker i blandt. Viser for liten glød i andre omgang. Desverre klarer ikke inbytterne markere seg

Link to comment
Share on other sites

+ kom oss tilbake i riktig spor igjen

+ van persie tilbake. veldig positivt overraska over RVP. Skulle ikke tro han hadde vært ute 6-7 uker.

+ walcott. idag er han vanvittig livlig, uvirkelig rask til tider. klarer han å få øyna opp når han stormer inn i 16-meteren og være litt mer klinisk og konsentrert, noe som burde være oppnåelig, blir detta morro!

+ bakari sagna. vårt beste kjøp på lenge. han har alt, og har tilpasset seg verdens tøffeste liga fra dag 1 !Finns ikke mange av dem.

+ clichy,kolo,ade får en vellfortjent pause etter 3 harde bortekamper. og er klare for å knuse blues£

+ eboue virka skarp. ikke se bort ifra at han har fått litt pepper... vell fortjent i så fall

++++++ snart har vi ingen skader! utrolig viktig selvf. mtp kampprogrammet som venter fremover.

 

- slepper steaua inn i kampen igjen og gjør det vanskelig for oss selv. Steua kommer til mange store.

- Bendtner slår for mye ut med armene og er oppgitt. + for fin scoring selvf.

- lehmann har ikke gitt opp alternative løsninger på tilbakespill :(

- endte på 2 plass i gruppa

 

 

virker som vi får enten cesc eller hleb tilbake i tillegg til flamstern til søndag. wenger sier han er villig til å gamble. vet egentlig ikke hvor fan jeg er av det....

 

Trekninga vi nå venter i CL blir beintøff, men det var den jo også i 05/06... ;)

 

Noe jeg tenker på ; Vil det være en fordel å ryke ut av CL med tanke på å vinne PL ?

Jeg vet faktisk ikke.. Spillerene vil ha mere overskudd, men ikke alltid det betyr for mye... For nok greit med selvtillit av å feks. slå ut Barca..

- PL gull vil være større for meg enn en CL-triumf. Det er det ingen tvil om. Men å slått United i CL-finalen.... Om jeg dør etter å ha sett trynet til Sir Alex etter vi har slått dem, gjerne på overtid - ja så dør jeg lykkelig ! ;)

 

We`re on our way

-we`re on our way

 

We`re going to Moscow

-we`re going away

Link to comment
Share on other sites

Godt å vinne igjen, og det var tidvis bra spill. Walcott var, som sagt, livlig i dag. Slokna dog litt i andre, men alt i alt en bra kamp av Theo. Bendtner tar igjen vare på tilliten han får, og han har en nokså brukbar scoringsrate denne sesongen utifra spilletid. Jeg synes også Denilson spilte en god kamp. Jobber mye og er vesentlig bedre pasningsspiller enn det vi har sett på midten de siste kampene. En som derimot ikke overbeviste meg er Diaby. Ser mange her skryter ham opp i skyene, men jeg er ikke enig. Greit nok, han har scora et mål og har en slepen teknikk, men jeg irriterer meg over at han alltid skal drible når han har ballen. Det går sinnsykt tregt med Diaby til tider, selv når han ikke er under press går det tregt med ham. Jeg lar meg ikke blende av de flotte fintene og vendingene, som for all del er av høy kvalitet. Jeg ønsker heller at ballen skal gå fra spiller til spiller i et høyt tempo, og uten unødvendige balltap, noe Diaby hadde mye av i dag.

 

Andre plass i gruppa er unødvendig. Det er straffen vi betaler for den slappe forestillingen mot Slavia borte, med seier der ville vi havnet på topp. Uansett, skal du bli best må de slå de beste. Vi har tidligere vist at vi kan spille bra mot de beste, og ser ikke noen grun til at vi ikke skal gjøre det igjen. Husker for eksempel at vi slo ut Real og Juve "nokså greit", men at vi ble rundspilt av "lille" Villarreal og gikk videre takket være en strafferedning av Jensemann :(

 

Etter denne kampen merker man hvilken syn norsk media har på topplagene i England. De skal ha det til at United stilte med "rent juniorlag", og ja, de hadde mange unggutter, men vi hadde minst like mange unge, uten at det er nevnt.

Link to comment
Share on other sites

Mye positivt idag,men også en del betenkelig.

 

Det mest positive må jo være Van Persie tilbake.

Han er kreativ som få og har et fint overblikk. 1 omgangen

med Van Persie,Bendtner og Walcott var det klasse over.

Disse 3 skinte og var skikkelig på hugget med herlig samspill.

Gledelig å se Walcott så bra...blir han litt mer klinisk i avslutningsfasen

kunne han lett hatt 3 mål igår.

 

Denilson: Det er en gåte for meg at han ikke blir foretrukket sentralt når Fab er vekke. Han er teknisk meget god og ikke minst kreativ.

 

Sagna: Blir bare mer og mer imponert av denne spilleren. Her har

vi endelig erstattet Lauren.

 

Gallas og Senderos: Godt gjennomført kamp av begge.

 

Traore/Diaby: Veldig god til tider og veldig svak til tider. Blir

for mye ego og taktisk ukloke valg. Men begge er en force når

de tar de rette valgene.

 

Song: Blir jeg ikke helt klok på. Veldig opp og ned men jobber bra.

 

Det negative: At vi igjen faller i kvalitet i 2 omgangen og lar Steua komme inn i kampen er svakt. De siste kampene har kvaliteten i laget falt merkbart i 2 omg. Det bekymrer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må bare si at jeg ikke kan fatte og begripe hvordan noen kan mene at det er bedre å kunne møte Barca, Inter Milan, Real Madrid, Milan eller Porto istedet for Schalke, Olympiakos, Fenerbache, Roma, Lyon og Celtic(Hvis det regnes som et annet nasjonalt forbund enn vårt.). Om du ikke tar med Porto er alle lagene vi nå kan møte helt klart bedre enn alle lagene vi kunne møtt om vi hadde vunnet puljen. Nei, det er ikke like greit å ta et bra lag nå, ikke om du i all hovedsak ønsker Arsenal lengst mulig i CL. Om ønsket om "store" kamper går foran ønsket om at Arsenal skal gjøre det bra synest jeg en bør tenke litt på hva en gjør her inne. Og hvis det er et problem å ha motivasjon når en er så ekstremt heldig å få spille for Arsenal i åttendedelsfinalen i kanskje verdens beste og mest jevne fotballturnering er det noe seriøst galt. Derimot har denne utgaven vært kjempeimponerende mot dårligere motstand. Kampviljen har stort sett vært tilstede selv mot de aller dårligste lagene i PL. For de som skjønner det enkleste av det enkleste sannsynlighetregning: Sannsynligheten for at Arsenal avanserer pluss at motstanderen avanserer vil ALLTID være 1. I hvor mange av tilfellene Arsenal går videre er det som utgjør sannsynligheten. Det er ikke slik at Arsenal sin sjanse for avansemang er 0,8 siden de "alltid er gode mot storlag" og 0,7 for at Inter avanserer fordi de er i kanonform både i hjemlig serie og i Europa. Sånn funker det ikke. Selvsagt vil en motstander ha bedre sjanse mot oss dersom de har fantastiske spiller i ypperste verdensklasse i alle ledd framfor om de har en eller annen spiller som av et fåtall vurderes som ypperste verdensklasse. Det er da ikke vanskelig å skjønne at større mulighet for avansemang for motstanderen vår gir mindre sjanse for oss vel?

 

Som sagt før, jeg ser positivt på resten av sesongen. Men nå har vi gjort det unødvendig vanskelig å vinne CL. Hvis vi ser litt på hvem som er videre og hvordan vi er seedet vil jeg tro dette er ett gjennomsnitt av våre evt. veier til CL-seier: Milan - Roma - Man U - Barcelona. Blir selvfølgelig ganske hypotetisk men jeg synes det burde være ganske klart at Schalke/Olympiakos i første runde ville gitt mye bedre sjanser.

 

Når man kommer til sluttspillet så finnes det ingen enkle kamper, og vi kan ikke si at vi er heldige hverken den ene eller andre veien. Hvis vi trekker Olympiakos, Fenerbache, Roma eller Lyon så kan det jo hende de sitter med en god følelse ettersom de slapp unna de store kanonene som Barca, Milan, Inter, Real Madrid og dermed føler at de har en god sjanse til å slå oss ut og da vil heve spillet sitt enda mer og ha troen på at de kan klare avansement. Et antatt lettere lag tror jeg vil skape mye mer trøbbel for oss, ettersom vi hadde blitt favoritter og det hadde blitt vi som skulle kontrollert og styrt kampen, mens motstanderen da bare hadde kommet til å ligget i forsvar og ventet på sine sjanser.

 

Mot Inter, Barca eller Real Madrid f.eks så er dette tross alt lag som ikke legger seg ned for noen, så de kommer til å angripe og være mer offensive enn f.eks Olympiakos ville vært i en åttendelsfinale. Så det vil jo i såfall passet oss bra. Det holder jo bare å se tilbake på de siste sesongene i CL. Vi slo ut Real Madrid og Juventus hvor mange spådde at vi skulle ryke ut. Mot Villareal hanglet vi videre selv om de fleste trodde vi skulle knuse dem, og mot PSV ifjor var vi også spådd å vinne enkelt med røk ut.

 

Det er alltid positive og negative ting med hvem man møter, men jeg tror at møter vi et av de sterkeste lagene så har vi vel så stor sjanse for å gå videre.

Link to comment
Share on other sites

:(--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 12 2007, 09:42 PM) 112035[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

walcott må seriøst snart begynne å sentre ballen til bendtner. Føler det er sånn i hver eneste kamp, bendtner helt ledig, men walcott bare sløser bort sjansen.

 

Nå har det vel vært mer at Walcott faktisk har prøvd å sentre bort ballen istedet for å skyte selv..

Walcott har mye å lære som fotballspiller, og det er den fotballfaglige delen han mangler mest. Altså å bedømme når han skal gjøre hva. Dette er nok noe som kommer med årene, og vi ser jo i dag at han ER det talentet han ble sagt å være da vi hentet ham.

 

Gøy å se Walcott og Diaby briljere. Herlig å se RvP på topp, og å se Bendtner som nok en gang scorer.

 

For meg har ikke Walcott vist meg noe som helst, han kan løpe fort det er alt.

 

For meg er Shaun Wright-Pillips, Aaron Lennon og Gabriel Agbonlahor mye bedre spillere per dags dato.

 

De viser høyere klasse, skorer mål og briljere på mye høyere nivå en Walcott gjør.

 

Har til gode å se Walcott finte ut et par man, det vi har sett er han av å til løper fra dem det er alt.

 

Mange år skal ha på seg før han begyner å blomstre onkelig?

 

Tror han burde lære noe finter av Hleb spør du meg, Walcott eier jo ikke teknikk nesten.

 

For håpe for Wenger at han blir bedre etter vært

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 12 2007, 09:42 PM) 112035[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

walcott må seriøst snart begynne å sentre ballen til bendtner. Føler det er sånn i hver eneste kamp, bendtner helt ledig, men walcott bare sløser bort sjansen.

 

Nå har det vel vært mer at Walcott faktisk har prøvd å sentre bort ballen istedet for å skyte selv..

Walcott har mye å lære som fotballspiller, og det er den fotballfaglige delen han mangler mest. Altså å bedømme når han skal gjøre hva. Dette er nok noe som kommer med årene, og vi ser jo i dag at han ER det talentet han ble sagt å være da vi hentet ham.

 

Gøy å se Walcott og Diaby briljere. Herlig å se RvP på topp, og å se Bendtner som nok en gang scorer.

 

For meg har ikke Walcott vist meg noe som helst, han kan løpe fort det er alt.

 

For meg er Shaun Wright-Pillips, Aaron Lennon og Gabriel Agbonlahor mye bedre spillere per dags dato.

 

De viser høyere klasse, skorer mål og briljere på mye høyere nivå en Walcott gjør.

 

Har til gode å se Walcott finte ut et par man, det vi har sett er han av å til løper fra dem det er alt.

 

Mange år skal ha på seg før han begyner å blomstre onkelig?

 

Tror han burde lære noe finter av Hleb spør du meg, Walcott eier jo ikke teknikk nesten.

 

For håpe for Wenger at han blir bedre etter vært

 

Du er jo rett og slett dum?! :(

Aaron Lennon har ikke vist noe som helst i hele år, Shaun Wright Phillips har ikke vært briljant, men OK Gabriel Agbonlahor har vært god i år. Men Wenger må bruke han i en annen posisjon enn vingen. Hvis han får spille på topp, da går det langt bedre. Walcott er ikke en teknisk spiller, han flyter på farta, og det ser ut til å gå meget bra. Han har fått mer selvtillit og det er bra. Nå utfordrer han, i starten turte han ikke å utfordre i det hele tatt. Formkurven går oppover ;)

Lær deg å skriv, jeg har aldri hørt om et ord som heter onkelig?!

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår egentlig ikke at det går an å klage på Walcott. Han er 18(!!!!) år. Ting kommer med tiden, men når man spiller litt nå og litt da, så trengs det tid før selvtillit og alt annet kommer på plass.

 

At SWP, Lennon og Agbonlahor presterer bedre per dags dato er kanskje ikke så rart ettersom de omtrent spiller fast i hver kamp. Dessuten blir det dumt å sammenligne Walcott med f.eks SWP som har mye mer erfaring enn det Walcott har og er eldre.

Link to comment
Share on other sites

Walcott har definitivt teknikk. Måten han tar med seg ballen og ballmottak

i fart igår var av høy klasse.

At han i tillegg utfordrer og kommer seg til målsjanser omtrent på

egenhånd er positivt.

Walcott er blitt tøffere og spilt på seg selvtillit. Formkurven går definitivt oppover.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår egentlig ikke at det går an å klage på Walcott. Han er 18(!!!!) år. Ting kommer med tiden, men når man spiller litt nå og litt da, så trengs det tid før selvtillit og alt annet kommer på plass.

 

At SWP, Lennon og Agbonlahor presterer bedre per dags dato er kanskje ikke så rart ettersom de omtrent spiller fast i hver kamp. Dessuten blir det dumt å sammenligne Walcott med f.eks SWP som har mye mer erfaring enn det Walcott har og er eldre.

 

Var nok SWP bedre spiller en Walcott er nå på samme alder spør du meg, syns Swp har vært like go heletiden. Swp har ikke spilt så mye for Chelsea heller, han har kommet mye inn og vært med på å snu kamper til Chelsea fordel. Robben og Cole holdt Swp på benke så og si ofte. Swp spilte fast på City han var like go da, men vi ser mye mer til han så klart når han spiller på et Topplag. Nå spiller jo Cole så og si fast så Swp spiller ikke så mye som han burde gjort spør du meg. Agbonlahor ble måntens spiller det sier jo alt, Lennon har vist høy klasse også da han var i Leeds, syns han har vært go de kampene jeg har sett han.

Mang skal sammenligne samme type spillere og plass de spiller på banen, i mine øyne var Swp en mye bedre spiller som 18 åring en Walcott her. De er så og si like raske bare at Swp har en del bedre finter en Walcott har som bare kan så og si løpe rett fram. Vis vi skal se på Ronaldo, Robben, Robinho så var de mye støre talenter en Walcott er. Bare så lei at folk skryter gutten opp i skyene når han ikke viser noe som helst til den summen han ble kjøpt for. Ser jo Nani og Annderson har vært en del bedre allerede en Walcott har vært. Men for all del håper jeg han begyner å blomstre litt, etter det han viste i går syns jeg Wenger burde ta tak i det Walcott må bli bedre og giftigere når han nærmer seg mål.

Link to comment
Share on other sites

Veginho;

Da vi kom til finalen i 2006 slo vi ut både Real Madrid og Juventus før vi møtte Villareal.

Året etter, røk vi mot PSV i åttendedelsfinalen.

 

Da Liverpool vant CL i 2005 slo de ut lag som Juventus, Chelsea og Milan.

Da de kom til finalen i år, slo de ut lag som Barca og Chelsea.

 

Møter vi Barca har vi etter min mening lik stor sjanse til å gå videre som om vi møter Schalke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår egentlig ikke at det går an å klage på Walcott. Han er 18(!!!!) år. Ting kommer med tiden, men når man spiller litt nå og litt da, så trengs det tid før selvtillit og alt annet kommer på plass.

 

At SWP, Lennon og Agbonlahor presterer bedre per dags dato er kanskje ikke så rart ettersom de omtrent spiller fast i hver kamp. Dessuten blir det dumt å sammenligne Walcott med f.eks SWP som har mye mer erfaring enn det Walcott har og er eldre.

 

Var nok SWP bedre spiller en Walcott er nå på samme alder spør du meg, syns Swp har vært like go heletiden. Swp har ikke spilt så mye for Chelsea heller, han har kommet mye inn og vært med på å snu kamper til Chelsea fordel. Robben og Cole holdt Swp på benke så og si ofte. Swp spilte fast på City han var like go da, men vi ser mye mer til han så klart når han spiller på et Topplag. Nå spiller jo Cole så og si fast så Swp spiller ikke så mye som han burde gjort spør du meg. Agbonlahor ble måntens spiller det sier jo alt, Lennon har vist høy klasse også da han var i Leeds, syns han har vært go de kampene jeg har sett han.

Mang skal sammenligne samme type spillere og plass de spiller på banen, i mine øyne var Swp en mye bedre spiller som 18 åring en Walcott her. De er så og si like raske bare at Swp har en del bedre finter en Walcott har som bare kan så og si løpe rett fram. Vis vi skal se på Ronaldo, Robben, Robinho så var de mye støre talenter en Walcott er. Bare så lei at folk skryter gutten opp i skyene når han ikke viser noe som helst til den summen han ble kjøpt for. Ser jo Nani og Annderson har vært en del bedre allerede en Walcott har vært. Men for all del håper jeg han begyner å blomstre litt, etter det han viste i går syns jeg Wenger burde ta tak i det Walcott må bli bedre og giftigere når han nærmer seg mål.

 

Du skrev tidligere; "For meg er Shaun Wright-Pillips, Aaron Lennon og Gabriel Agbonlahor mye bedre spillere per dags dato."

 

Og derfor svarer jeg at per dags dato kan man ikke sammenligne SWP og Walcott, ettersom SWP er eldre og har mer erfaring. SWP var god i Man City, men igjen så kommer dette med spilletid inn i bildet. SWP hadde en enklere vei til første 11'eren, mens Walcott har en lengre vei ettersom Arsenal har mange gode spillere som er foran han i køen. Hadde Walcott spilt fast og like mye så kan det hende han hadde vært mye bedre enn han er den dag i dag, men dette kommer an på hvilke klubber man spiller for og hvilke spillere man har foran seg. Noen unge spillere kan også slå igjennom raskt, mens andre kan bruke lengre tid. Det virker av og til som man tror at dette er som CM/FM. At spillere bare blir gode helt ut av ingenting og at man ikke alltid har forståelse av at det kan tid. Dette er tross alt bare unggutter det er snakk om som fortsatt har masse igjen å lære før de er en virkelig stjerne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må bare si at jeg ikke kan fatte og begripe hvordan noen kan mene at det er bedre å kunne møte Barca, Inter Milan, Real Madrid, Milan eller Porto istedet for Schalke, Olympiakos, Fenerbache, Roma, Lyon og Celtic(Hvis det regnes som et annet nasjonalt forbund enn vårt.).

Hvor mange ganger skal det sies? Vi har nesten alltid slitt mot lag i cupspillet av CL når vi er favoritter. Men når vi er underdogs har vi både spilt bedre enn motstander og vunnet kampene.

 

Er bare å se på Arsenals historie i CL, og også mot lag i PL når disse har veldig mye å spille for.

 

Som mange har nevnt er fjorårets CL-innsats og innsatsen det året vi kom til finalen, to veldig gode eksempler på dette.

Også det året vi kom til finalen kan trekkes opp som eksempel ene og alene. Fordi: Vi møtte Juve, rundspilte de i første kampen og vant. Uavgjort i 2. kampen. Samme med Real.

Mot Villareal derimot, sleit vi enormt, og var egentlig bare heldige som hadde Jens i mål på straffen. Mot Juve og Real var vi "underdogs". Mot Villareal var vi favoritter. Vi vant heldig, men sleit noe enormt med å skape sjanser. Iallefall i 2. kampen.

 

For vårt lags del, mener jeg at å møte et av de bedre lagene allerede nå, er en fordel. Ikke en ulempe.

Link to comment
Share on other sites

Takker :D

 

Theo ganske nærme til 3-1

 

stod det ikke 1104 m ? er ikke det 1 km ? :P

 

Stod nok 11004... 1 km er nesten ingenting iløpet av en fotballkamp.. van persie hadde vel rundt 8 km.

 

Må bare beklage for igår, jeg skreiv masse rart. var så trøtt så leste mye feil i tillegg, var ikke den eneste tingen jeg dreit meg ut om igår :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...