Jump to content

2007.11.27 Sevilla B


zaldor

Hvordan går det?  

47 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Sevilla bruker alle skitne triks i boka. Furstrerende å se på. Ligger lenge nede og har mange skitne taklinger. De kunne faktisk fått spillere utvist i dag. De fortjente seieren, men vi skulle hatt et straffespark i tilegg til mange andre frispark. Uansett har vi bare oss selv å takke. Fryktelig dag på jobben for Gilberto og Senderos. Toure synes jeg gjorde en solid jobb bak der med tanke på all den jobben han fikk. Offensivt var vi mye bedre i andre omgang, men defensivt synes jeg det var mye det samme. Alves viste i dag hvorfor han er så ettertraktet. Stakkars Traore fikk en utrolig vanskelig dag på jobben. Sevilla fikk utrolig mange avslutninger og alt for mye rom. Jeg forventer at dette var årsverste og forblir det resten av sesongen.

 

Men det er noe positivt:

+ Spillere som ikke har fått så mye spilletid fikk det i dag

+ Walcott hadde et friskt innhopp

+ Mange spillere fikk hvile i dag, noe som er viktig med tanke på det er et meget tett kampprogram i desember

+ Dudu scorte - kanskje det snart løsner i PL?

+ Offensivt gjorde Eboue mye bra, årsbeste spør du meg. Skulle hatt straffe

 

Det som er litt irriterende er at vi med dette tapet kan ha gitt fra oss førsteplassen i gruppen pga alt for mange førstelagsspillere fikk hvile.

Link to comment
Share on other sites

Konklusjonen må bli: Hvis det er slik at vi trengte en kamp for å innse at vi langt fra er uslåelige var det kanskje greit det kom i dag. Men slik som Gilberto og senderos spilte i dag, er det på tide med opprydding i stallen!!!! Vi må virkelig kjøpe en stopper i transfervinduet. Gjerne en erfaren som kan være der til Nordtveit slår gjennom... Andre underpresterte veldig i dag: Traore, Cesc og Eduardo var ikke all verden. Hoyte var ok, men ikke nok offensiv. Sagna virket rustem. Rosicky ikke venn med ballen. Eboue ok, men kan mye bedre. Almunia gjorde noen feil. Kolo var tredje best, selv om han slet på ene målet. Bendtner og Denilson var våre beste. Bendtner ble veldig ensom på topp, men gjorde det beste ut av det. Denilson gjør mye bra, men er nok heldig som får fullføre kampen.

 

DEN dårlige nyheten er likevel at vi nå sansynligvis møter Barca, Inter, Real, Milan!!!!

Link to comment
Share on other sites

Sevilla var best og det er bare å innsjå at dette var ikkje vår kamp. Sevilla var utrulige gode å lese spelet, vi fekk nesten ikkje tida til å vende om eller ta ned. Så syns eg at Traore var, ikkje akkuratt elendig, men han var dårlig. Eg huska faktisk ikkje en einaste gong sevilla spelte opp på venstresida. Dei spelte opp på høgre mot traore. Jesus Navas leika seg med Traore heile kampen. Hadde det vore Clichy så skulle han fått slitt. Dei første minutta var vi gode og vi fekk scoring, der og då trudde eg at vi skulle dra i land seieren, men neida. Keita sitt skudd var bra det, men ingen arsenal spelara følgde han. han fekk stå heilt åleine ca på 16 meteren. Etter dette var det rett og slett ikkje vår kamp. No er vi ikkje ubeseira lenger, noke som e fryktelig surt.

 

 

EDIT : det at Ravenghost skreiv idiotlag var vel ment mot Sevilla ? det virka no sann i alle fall?

Link to comment
Share on other sites

Jeg veit egentlig ikke hva jeg skal si...Selvom vi ikke stiller med den toppa første XI betyr det vell egentlig ikke at det skal bli gjort så mange feilpassninger, alle de gangene vi ga bort ballen på egen banehalvdel. Og dommern kommer sikkert til å nevnt etter denne kampen, for både frisparket som ikke skulle vært frispark som ble mål + den første straffesituasjonen.

Som Evju sa, håper dette kommer til å være årsværste. Dette var rett og slett ikke det Arsenal vi har sett de siste månedene.

På slutten slo vi ballen opp til Bendtner som hadde to mann på seg, det kan funke for Ade, men det blei mye siste utvei avgjørelser.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, betalte jeg virkelig 49kr for å se på dette dritet her??? Idiotlag!!!!!

Stikk å hold med Tottenham du, idiot!

Jøsses :huh:

Ingen Arsenal-fan kaller laget sitt for idiotlag.

Slike utbrudd har han hver gang Arsenal ligger under, spiller dårlig, eller taper.

Jeg er møkk lei det.

Rimelig talentløs kommentar det der du. Hva er en ordentlig supporter? Jo, EN SOM BLIR DEPPA OG TRIST NÅR LAGET TAPER!!! Er jeg det? Ja, og nettopp derfor sier jeg det jeg gjør. Spontane reaksjoner er kjennetegn på lidenskap. Hadde jeg skrevet det der i morgen, når jeg ikke er affektert av mine følelser, da er jeg helt enig; da kunne jeg heller heiet på Spurs!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hmm, betalte jeg virkelig 49kr for å se på dette dritet her??? Idiotlag!!!!!

 

Skjerpings! Blir ganske frustrert av sånne innlegg..

Høres ut som en medgangsupporter som syter i motgang!

 

 

Så til kampen. Ikke overaskende egentlig, med tanke på laget vi stilte med. Vi kunne selfølgelig spilt bedre, Men hadde en dårlig dag mot et godt Sevilla lag borte.

Har egentlig aldri vært så begeistret for Senderos, Og for vær kamp jeg ser han spille får jeg dessverre dårligere og dårligere tro på han. Tror det er best for Arsenal og han selv at han kommer seg til en ny klubb!

 

jaja, God natt :huh:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, betalte jeg virkelig 49kr for å se på dette dritet her??? Idiotlag!!!!!

Stikk å hold med Tottenham du, idiot!

Jøsses :huh:

Ingen Arsenal-fan kaller laget sitt for idiotlag.

Slike utbrudd har han hver gang Arsenal ligger under, spiller dårlig, eller taper.

Jeg er møkk lei det.

 

Buhu. Cry me a river...

Folk må vel få lov til å si hva de vil når de er frustrerte. Du vet vel like godt som meg at han egentlig ikke mener det.

Vel.. Nok om det :)

 

Nå får vi håpe at vi klarer å "reise kjerringa" og vinne neste CL kamp og at Sevilla taper.

Link to comment
Share on other sites

Helt latterlig kamp. Senderos spiller som han alltid gjør, og kløner det til omtrent hele tiden. Gilberto skuffer ekstremt. Han klarer rett og slett ikke å klarere noe som helst. Og nå prater jeg ikke bare om målsituasjonen, men dette skjedde flere ganger i kampen. Eboue spiller som vanlig. Rører noen ham så skal han syte i fem minutter.

 

Wenger skulle ha byttet inn Walcott lenge før det han gjorde. Det går tydeligvis ikke an å spille med kun Bendtner på topp. Han er rett og slett for treg.

 

Det var ingen som overbeviste i denne kampen, fortjent seier til Sevilla etter en haug med feilpasninger og annet tull.

 

Dommeren:

Denne er kanskje litt drøy, men i min mening så var han verre enn Terje Hauge var i CL-finalen. Han burde ta en tur til nærmeste optiker. Han gjør noen latterlige avgjørelser. Sevilla kunne bare dytte og takle så mye som de ville uten å få kort. Latterlige straffesituasjoner var det også. Han ble alt for mye påvirket av fansen.

Link to comment
Share on other sites

Senderos for meg til å savne Cygan!!! Før vant han i det minste de fleste hode duellene, idag tapte han nesten samtlige. Og med en dårlig Traore på siden av seg blir vel ikke jobben mye enklere..

Jaja, håper at gutta kommer over dette tapet og at vi kan fortsette med fest fotball utover i disse harde vinter månedene.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, betalte jeg virkelig 49kr for å se på dette dritet her??? Idiotlag!!!!!

Stikk å hold med Tottenham du, idiot!

Jøsses :huh:

Ingen Arsenal-fan kaller laget sitt for idiotlag.

Slike utbrudd har han hver gang Arsenal ligger under, spiller dårlig, eller taper.

Jeg er møkk lei det.

Rimelig talentløs kommentar det der du.

Kunne vel bare stoppet der for å innse hvor talentløs du er. Les ditt innlegg en gang til du, før du sier hvilken kommentar som er talentløs.

 

Det er forskjell på å deppe, enn å klikke mentalt på eget lag. En ekte supporter kaller ikke laget sitt for drittlag.

 

Og West McLaren;

Når han gjør det flere ganger begynner jeg å lure hva han egentlig synes.

Har tilgode å finne et innlegg fra Ravenghost hvor noe er positivt.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, betalte jeg virkelig 49kr for å se på dette dritet her??? Idiotlag!!!!!

Stikk å hold med Tottenham du, idiot!

Jøsses :huh:

Ingen Arsenal-fan kaller laget sitt for idiotlag.

Slike utbrudd har han hver gang Arsenal ligger under, spiller dårlig, eller taper.

Jeg er møkk lei det.

Rimelig talentløs kommentar det der du.

Kunne vel bare stoppet der for å innse hvor talentløs du er. Les ditt innlegg en gang til du, før du sier hvilken kommentar som er talentløs.

 

Det er forskjell på å deppe, enn å klikke mentalt på eget lag. En ekte supporter kaller ikke laget sitt for drittlag.

 

Og West McLaren;

Når han gjør det flere ganger begynner jeg å lure hva han egentlig synes.

Har tilgode å finne et innlegg fra Ravenghost hvor noe er positivt.

Nå må du jammen meg gi deg. Du klarer ikke å se at jeg har rett. Kanskje du ikke er en ekte lidenskapelig supporter. Det er kanskje ok at Arsenal taper for deg? Det går ikke inn på deg?

Og å si at jeg aldri har sagt noe positivt; unnskyld meg, men hvem er det som gang på gang har forsøkt å forsvare Senderos og ikke minst Flamini her inne på forumet?

Link to comment
Share on other sites

Vel vel. Viser bare at det ikke nytter å slippe seg ned på 85% mot så gode lag. Ble til tider avkledd og det i alle spillets faser. Utrolig mange som underpresterte i dag, men det som var mest skremmende var at ingen klarer å stå opp når det blir tungt og vanskelig der ute. Senderos og Toure gjorde hverandre dårlige hele tiden med feilplasseringer og dårlige valg. Gilberto var usynlig helt til han gjorde en feil, Denilson misset så og si alle pass, Traore har en laaang vei å gå; mannen er stort sett alltid feilplassert og klarer desverre ikke å bruke hurtigheten sin hverken fremover eller bakover på banen. De eneste som kan få godkjent av meg er Bendtner, Eboue og Eduardo som prøver å skapen noe hele kampen.

 

Dommeren var en vandrende katastrofe og ga knapt et frispark til Arsenal i hele først omgang selv om Sevillaspillerene stort sett hang i trøya eller dyttet ved en hver anledning. Helt tydelig en albue mot halsen til Eboue rett før utligningen.

Link to comment
Share on other sites

Konklusjonen må bli: Hvis det er slik at vi trengte en kamp for å innse at vi langt fra er uslåelige var det kanskje greit det kom i dag. Men slik som Gilberto og senderos spilte i dag, er det på tide med opprydding i stallen!!!! (...)

 

 

Ett eneste tap, og så er opprydding i stallen plutselig presserende. Knut bevare meg vel...

 

 

I fjor røk vi mot PSV. Året før slo vi ut Real Madrid, Juventus og Villarreal - og endte i finalen. Det får være trøsten i kveld.

Link to comment
Share on other sites

 

Nå må du jammen meg gi deg. Du klarer ikke å se at jeg har rett. Kanskje du ikke er en ekte lidenskapelig supporter. Det er kanskje ok at Arsenal taper for deg? Det går ikke inn på deg?

 

Såklart går det inn på meg, men sitter da vel for f*** ikke å kaller mitt eget lag for idioter.

Hvis du er sinna på faren din, kan det fort hende at du kaller han slemme ting, som f.eks idiot,dust eller noe sånt, men du mener det vel ikke?? Den man elsker tukter man, og jeg elsker Arsenal. Så ikke kom og si noe annet!

 

Konklusjonen må bli: Hvis det er slik at vi trengte en kamp for å innse at vi langt fra er uslåelige var det kanskje greit det kom i dag. Men slik som Gilberto og senderos spilte i dag, er det på tide med opprydding i stallen!!!! (...)

 

 

Ett eneste tap, og så er opprydding i stallen plutselig presserende. Knut bevare meg vel...

 

 

I fjor røk vi mot PSV. Året før slo vi ut Real Madrid, Juventus og Villarreal - og endte i finalen. Det får være trøsten i kveld.

Hvis Wenger følger sin vanlige spillerpolitikk, kommer nok han til å selge Gilberto (han er på vei nedover og Wenger ser at Juve står klar til å punge ganske bra ut for han). Det var dette jeg mente. Tror også at Wenger ser at Senderos ikke passer inn og at han derfor selges. Men tror ikke det skjer før til sommeren pga Afrikamesterskapet

Link to comment
Share on other sites

Den som gjør færrest feil vinner ofte fotballkamper. Desverre ble det gjort for mange feil av våre "innbyttere" i denne kampen. Til syvende og sist en velfortjent seier til Sevilla.

 

Det er spesielt fire posisjoner som gjør at det blir som det blir. Hoyte/Traore har overhodet ikke kontroll på sine backer er milevis unna Sagna/Clichy. Gilberto burde ha rutine nok til å prestere bedre, men savnet av Flamini eller eventuelt Diarra var nesten skremmende. Sist men ikke minst Gallas ut og Senderos inn var prikken over i'en. Nesten fælt å måtte peke på Senderos om og om igjen for en får nesten vondt av han. Han vil jo så gjerne, men like forbannet er det et faktum at han rett og slett ikke holder dette nivået.

 

De jeg vil peke på som positive var Bendtner og Eduardo. De løp og kjempet kontinuerlig, men desverre var det forsvinnende lite støtte å få fra lagkamerater som hadde mer enn nok med seg selv.

 

Dette tapet er isolert sett ikke så viktig, men så er spørsmålet den mentale konsekvensen av dette. En rasende Gallas hjemme i London har en jobb å gjøre de neste dagene for å fyre opp igjen de av spillerene som skal starte på Villa Park til helga.

Link to comment
Share on other sites

Skuffende at vi mister ballen for ofte. Gilberto gjorde en kjempe tabbe som kunne kostet oss et mål imot. Senderos er og blir for dårlig for Arsenal. Hvor mange tabber skal han få gjøre før han blir solgt og erstattet? Tipper Wenger kjøper en ny forsvarer i januar.

Fint innlegg fra Bentner til Eduardo, og flott scoring i en vanskelig situasjon. Wenger burde tatt byttene tiidligere i andreomgangen.

Sevilla var gode og agressive, og de vant fullt fortjent. Dommeren gjorde endel feil som jeg irriterte meg grønn over. Tror Poulsen, eller hva han nå hetter, lagde frispark 6-7 ganger uten at dommeren ga han kort for det. Hvofor i helv... dømmer han straffe uten å være rett plassert? positivt at det ble gjort om, men likevell elendig at han først dømmer det uten å være sikker. Siste straffen er jeg også usikker på, men fikk bare sett et raskt re-play av situasjonen. Arsenal ble muligens snytt for straffe. Mener det var en klar obstruksjon.

Link to comment
Share on other sites

Syns faktisk ikkje dette var SÅ ille. Sjølvsagt er vi ikkje gode nok til å vinne denne kampen, og taper fortjent, men så hjelpelause var vi då ikkje? Med unntak av det defensive spelet som er klart prega av at vi stiller med 3 reserver.

 

Dei første 20 minutta er vi veldig, veldig gode og har full kontroll. Ein feil av Senderos, vi mistar momentum og blir usikre, medan dei får auka momentum og trua på saken. Erfarne, gode spelarar. Dei siste 20 minutta av førsteomgang er veldig dårlige. Andre omgang er faktisk, slik eg ser det, rimeleg jamnspelt - med unntak av ein periode midt i omgangen der dei trykkar bra på. Vi har faktisk periodar med bra trøkk og sjansar vi og. Ikkje like mange som Sevilla, men dog.

 

Vi har like mykje ballbesittelse, så pasningskvaliteten kan ikkje ha vore så dårleg som det blir skissert over her. Dei eg tykkjer er positive i dag er Bendtner (stor jobb aleine), Denilson (langt bedre enn Wigan), Traore (fart og innleggsfot, manglar litt defensivt) og Eduardo (vakkert mål).

 

Gilberto, etter ein lovande start, og Senderos, tabbe på første gong litt pressa, er katastrofe. Rett og slett. Resten er på det jamne.

 

For øvrig: 75 prosent av forsvaret var ikkje førstevalg, 80/75 prosent (alt etter om man ser dudu som spiss eller midtbane i dag) av midtbana var ikkje førstevalg, 100 prosent av spissane var ikkje førstevalg. Vi spelte med 3 av 11 førstevalg, på bortebane, mot eit sterkt heimelag. Stikk fingeren i jorda her.

 

Tenk om vi hadde fått den straffa vi skulle på 2-1. Kunne fort blitt ei anna historie då......

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...