Jump to content

Arsenal - Bestående av engelskmenn


Frank

Recommended Posts

Hadde bare lyst til å sette opp et lag og se hvordan dere andre tror Arsenal ville sett ut hvis vi KUN kunne hentet inn engelskmenn.

 

Edit: Har sittet og lest litt om hvordan de engelske mediene gir Wenger litt av skylden fordi de ikke kom seg til EM etc etc.

 

Keeper: Manuel Almunia. (Kjøpt for +/- ca £2 mill)

Engelsk keeper: ?

 

Høyreback: Bacary Sagna (Kjøpt for +/- ca £6 mill)

Engelsk høyreback: Justin Hoyte (posisjon ok - egenprodusert)

 

Venstreback: Gael Clichy (Kjøpt for +/- ca £250 000)

Engelsk venstreback: ?

 

Midtstopper: Kolo Toure (Kjøpt for +/- ca £200 000)

Engelsk midtstopper: ?

 

Midtstopper: William Gallas (Kjøpt for +/- ca £6 mill)

Engelsk midtstopper: ?

 

Høyrekant: Alexander Hleb (Kjøpt for +/- ca £7,5 mill)

Engelsk høyrekant: Theo Walcott (posisjon ok - ble hentet inn for £5 mill,kan stige til £12 mill)

 

Venstrekant: Tomas Rosicky (Kjøpt for +/- ca £7 mill)

Engelsk venstrekant: ?

 

Sentral midtbane: Cesc Fabregas (Usikker på summen - maks £2 mill kanskje)

Engelsk sentral midtbane: ?

 

Sentral midtbane: Mathieu Flamini (Usikker på denne og - maks £2 mill sier vi)

Engelsk sentral midtbane: ?

 

Spiss: Emmanuel Adebayor (Kjøpt for +/- ca £4 mill)

Engelsk spiss: ?

 

Spiss: Robin van Persie (Kjøpt for +/- ca £3 mill)

Engelsk spiss: ?

 

 

Et tiltak om å begrense utlendinger vil jo ikke dreie seg om hele første 11'eren, men dog. 2 posisjoner er allerede besatt. Om Hoyte og Walcott holder nivået til Sagna og Hleb er jo tvilsomt, men de er i alle fall engelskmenn så de går da inn på dette laget og ville vel ikke senket nivået så voldsomt.

 

I dag skal du være Arsenal manager. Du må hente inn 9 spillere som skal gå rett inn i første 11'eren og være engelskmenn. Totalsummen på disse 9 spillerne skal være maks £35 mill. Det blir jo litt gjetting på pris, men det blir sånn ca hva du tror. Spillerne skal også holde et like høyt nivå som de nåværende spillerne i Arsenal 11'eren slik at vi kan være med og kjempe i toppen av Premier League og så langt som mulig i Champions League.

 

Hvordan ville ditt engelske Arsenal-lag sett ut? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kjekk tråd :lol:

 

--------Kirkland-----

 

--Gilbert--King--Sol Campbell--Hoyte--

 

--Gibbs--Hargreaves--Barry--Downing--

 

---------Walcott--Defoe------

 

 

Dette Arsenallaget ville ikke nådd dagens Arsenallag til anklene. Og er sikker på at Engelsk fotball ville vore på nivå med norsk tippeliga viss det bare skulle vert engelskmenn der.

Link to comment
Share on other sites

Forutsatt at vi hadde fått en del penger å kjøpe for (dette ville ikke gått med 35mill).

Da hadde dette vært et sannsynlig og godt lag:

 

David James

Hoyte - Richards - Lescott - Baines

 

Osman - Muamba - Barry - Young

 

Walcott - Ashton/Johnson

 

 

Edit: Ved nærmere ettertanke ville jeg kanskje hatt Bentley på høyrekanten.

 

Edit: Forresten, Frank, Flamini kom gratis...

Link to comment
Share on other sites

James Shea

 

Kerrea Gilbert - Gavin Hoyte - Matthew Connoly - Justin Hoyte

 

Theo Walcott - Mark Randall - Henri Lansbury - Kieran Gibbs

 

Jay Simpson - Rhys Murphy

 

 

Et fantastisk lag! Vi trenger ikke bruke penger en gang! Dette laget kunne vunnet alt! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tvilsomt om man hadde kalrt å spikre sammen et engelsk Arsenallag med 35£M, men kan jo forsøke så godt man kan

 

Keeper: David James. (500 000£) Alderen gjør han til et billig alternativ. I tillegg er han en av de beste, om ikke den beste engelske keeperen for øyeblikket.

 

H. Back: Justin Hoyte. (0£) God spiller som fortjener fler kamper enn han får. Lojal som få.

 

V. Back: Wayne Bridge. (4M£) Solid back som ligger litt bak cash i Chelseakøen. Ellers skal Shorey i Reading være på vei bort, kunne vært et alternativ, men jeg går for Bridges.

 

Stopper: Sol Campbell. (1M£) Drar på åra og er derfor billig. Holder fremdeles høy nok klasse til å være på det engelske landslaget.

 

Stopper: Matthew Connoly. (0£) Vet ikke så altfor mye om han, men han var kaptein på reservelaget og spiller på England u-21, så noe kvalitet må det vel være over ham. Tror egentlig ikke han holder PL nivå ennå, men kanskje med alderen.

 

H. Ving: David Beckham . (5£M) Jeg mener Becks fortsatt er en god spiller, og for meg er det er under at han ikke er fast på England. Er bak veldig mange scoringer, og holder PL standard med god margin ennå.

 

V. Ving: Stewart Downing. (6M£) Skal visstnok være en god spiller, men som har stagnert litt de siste åra. Likevel tror jeg han her er en av de som gir mest kvalitet uten å sprenge budsjettet.

 

S Midt: Garreth Barry. (8M£) Strålende spiller som gjør det glimrende både for Villa og England. Hadde det ikke vært for alle spillerne vi har på midten fra før ville dette vært en spiller jeg virkelig ville ønsket til klubben.

 

S. Midt: Steve Sidwell. (4M£) Beviste i fjor at han er god nok for Premier League. Kunne gjort en god jobb.

 

Spiss: Theo Walcott. (0£) Vår egen Walcott skulle selvsagt hatt en plass på et slikt lag, jeg velger å bruke ham som spiss.

 

Spiss: Peter Crouch. (6M£) Ville passet godt med Beskcs innleggsfot. Har bedre teknikk enn man skulle tro, samtidig er han ikke like god på hue som han bør være. er på vei bort fra Liverpool så han er en mann for et slikt lag.

 

Aner ikke om jeg har gjettet rett på prisen, men jeg tror dette laget kunne gjort det bra i PL, men det er likevel maaange hakk svakere enn hva vi i dag har :lol:

Link to comment
Share on other sites

At Arsenals "utlendingspolitikk" ikke er bra for engelsk landslagsfotball mener jeg så absolutt, men den er bra for Premier league som på denne måten har skapt en av verdens beste ligaer. Hvis det kommer til at engelske lag må begrense utlendinger i laget vil PL lagene seile akterut i f.eks CL og verdien på PL som en kvalitetsliga av ypperste merke vil falle. Så da står de ovenfor et valg, skal ligaen måtte lide for at det engelske landslaget skal bli bedre eller er det viktigere at PL holder et høyt nivå med klassespillerere fra hele verden? Da jeg ikke er engelskmann heier jeg selvfølgelig på det siste men jeg kan forstå frustrasjonen til engelskmenn rundt dette.Nå spørs det også hvordan de evt. har tenkt å gjennomføre dette, altså hvor mange utlendinger man skal få lov å ha osv.

 

Hvis og når det kommer til det punktet at Arsenal må se ut som et "engelsk" lag igjen er det viktig at vi får tid til forvandlingen 3 - 4 år syntes jeg er minimum. Arsenal er jo ikke det eneste laget som vil "lide", flere av klubbene har mange gode utlendinger.Jeg tror også Arsenal vil komme til å greie denne forvandlingen og forbli en toppklubb... ihvertfall i england......

 

Til sist vil jeg bare si at JEG HÅPER at PL kan bestå av de "beste" spillerene i verden da kvalitetsfotball "i seg selv" er det viktigste for meg og ikke hvilket land spillerene kommer ifra.

 

Sorry at det ble" litt" utenom hva tråden ble startet for men.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Engelske alternativ for Arsenal:

Keeper: Green? (£8 mill)

H.Back: J.Hoyte, Rodgers, G. Hoyte

V.Back: Gibbs?, Shorey (£6 mill)

Midtstoppere: Conolly, Richards (£ 15 mill), Taylor (free/ £ 10 mill)

V. Kant: Gibbs

H.Kant: Lansbury, Walcott, G Barnes (£ 8 mill)

S.midt: Lansbury, Randall,

Spiss: R. Murphy, J. Simpson, Walcott

 

Som det kan ses her er det flere alternativer dersom det blir kvoteringer. Det er unge spillere i stallen og noen andre. Disse er bare kommet på her og nå, og der er sikkert andre. Ingen krise med andre ord.

Link to comment
Share on other sites

Etter mine begreper er det beste england har å tilby følgende:

 

David James (vi kan like gjerne beholde Almunia/Lehmann).

 

Gary Neville (Sagna er minst like god).

Rio Ferdinand (igjen, Rio er god, men vi har Kolo).

John Terry (Terry er kaptein, men det er jaggu Gallas også - beste siden Adams).

Ashley Cole (Ashley who, Clichy is the man).

 

Shaun Wright-Phillips (why, Hleb er nesten player of the year).

Steven Gerrard (Gerrard er bra og henviser Lampard til benken på mitt lag, men vi har Cesc!!).

Owen Hargreaves (Englands største problem, de har ingen Makelele/Gilberto type. Vi har både orginalen pluss Flamini/Diarra).

Joe Cole (ja faktisk kunne han vært en forsterkning i Pires-rollen).

 

Peter Crouch (bare hans navn dukker opp taler for seg selv, van Persie all the way).

Wayne Rooney (ja, tja - misliker å si det, men jeg hadde nok byttet han med Adebayor).

 

Så sum sum summerum er at jeg pr. i dag hadde sagt ja takk til Joe Cole spesielt og med en bismak Wayne Rooney. Forøvrig har engelske spillere relativt lite å tilføre Arsenal etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke tro at noe Arsenal lag med bare engelskmenn kan bli bedre enn dagens. Men da har dere mitt forslag.

 

---------------------Robert Green----------------------

 

------Justin Hoyte--Lescott--M.Richards--Baines-----

 

----Agbonlahor----Huddlestone------Barry-------Lennon-------

-------------------Carlton Cole-----Theo Walcott----------------

 

 

Fikk det jeg selv mener eg ganske dugelig lag ut av det. Vingene føler jeg er meget sterke, i tilegg til midtforsvaret som bør holde meget tett.

Backene hadde nok prestert, men om det er samme klasse som vi har idag tviler jeg på.

Link to comment
Share on other sites

Det som slår meg er at det ville blitt ein veldig manko på gode engelske spelarar viss alle klubbane blei tvinga til å ha engelske spelera, noko som igjen ville ført til at kvaliteten ville blitt veldig svekka.

Men verdien av alle dei utenlandske spelerane våra kunne no omtrent ha dekka resten av lånet på Ashburton. Men igjen so ser ikkje eg på dette som ein regel som vil bli innført.

Link to comment
Share on other sites

robinson

 

gilbert-hoyte-campell-cole

 

bentley-muamba-sidwell-gibbs

 

---johnson--walcott-----

 

kunne sett sånn ut

Håper du kødder angående keeperplassen din?

 

Mitt ville kanskje sett sånn ut:

 

--Green--

 

--Hoyte--Campbell--Terry--Baines--

 

--Walcott--Lampard--Sidwell--Barry--

 

--Agbonlahor--Andy Johnson--

Link to comment
Share on other sites

robinson

 

gilbert-hoyte-campell-cole

 

bentley-muamba-sidwell-gibbs

 

---johnson--walcott-----

 

kunne sett sånn ut

Håper du kødder angående keeperplassen din?

 

Mitt ville kanskje sett sånn ut:

 

--Green--

 

--Hoyte--Campbell--Terry--Baines--

 

--Walcott--Lampard--Sidwell--Barry--

 

--Agbonlahor--Andy Johnson--

 

Robinson er verdens mest oppskrytte keeper. Hva f**n gjør han på landslaget? Håper erstatteren til Steve McClaren velger en annen keeper...

Link to comment
Share on other sites

robinson

 

gilbert-hoyte-campell-cole

 

bentley-muamba-sidwell-gibbs

 

---johnson--walcott-----

 

kunne sett sånn ut

Håper du kødder angående keeperplassen din?

 

Mitt ville kanskje sett sånn ut:

 

--Green--

 

--Hoyte--Campbell--Terry--Baines--

 

--Walcott--Lampard--Sidwell--Barry--

 

--Agbonlahor--Andy Johnson--

 

Robinson er verdens mest oppskrytte keeper. Hva f**n gjør han på landslaget? Håper erstatteren til Steve McClaren velger en annen keeper...

Problemet er vel at det omtrent ikkje finst gode keepera i England.

Carson er den med størst potensiale, men viste i onsdagens kamp at han har stor fallhøgde.

Robinson og James er snart klare for nødslakt.

Kven andre er igjen då?

Link to comment
Share on other sites

robinson

 

gilbert-hoyte-campell-cole

 

bentley-muamba-sidwell-gibbs

 

---johnson--walcott-----

 

kunne sett sånn ut

Håper du kødder angående keeperplassen din?

 

Mitt ville kanskje sett sånn ut:

 

--Green--

 

--Hoyte--Campbell--Terry--Baines--

 

--Walcott--Lampard--Sidwell--Barry--

 

--Agbonlahor--Andy Johnson--

 

Robinson er verdens mest oppskrytte keeper. Hva f**n gjør han på landslaget? Håper erstatteren til Steve McClaren velger en annen keeper...

Problemet er vel at det omtrent ikkje finst gode keepera i England.

Carson er den med størst potensiale, men viste i onsdagens kamp at han har stor fallhøgde.

Robinson og James er snart klare for nødslakt.

Kven andre er igjen då?

England har ikke hatt klassekeepere siden Seaman gav seg.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Artig tråd som jeg velger å ta opp igjen litt, da med briter, jeg ville brukt dette laget:

--------------------Carson----------------

Onuhana---Lescott-----Richards--Gibbs

----------------Cattermole---------------

Wilshere-------Ramsey---------Walcott-

---------Simpson-------Vaughan--------

 

Ville nok kostet en del og svekket laget betraktelig, men et sterkt lag er dette også

Link to comment
Share on other sites

Artig tråd som jeg velger å ta opp igjen litt, da med briter, jeg ville brukt dette laget:

--------------------Carson----------------

Onuhana---Lescott-----Richards--Gibbs

----------------Cattermole---------------

Wilshere-------Ramsey---------Walcott-

---------Simpson-------Vaughan--------

 

Ville nok kostet en del og svekket laget betraktelig, men et sterkt lag er dette også

 

Onuhana? Er det den samme som Nedum Onuoha?

Link to comment
Share on other sites

Artig tråd som jeg velger å ta opp igjen litt, da med briter, jeg ville brukt dette laget:

--------------------Carson----------------

Onuhana---Lescott-----Richards--Gibbs

----------------Cattermole---------------

Wilshere-------Ramsey---------Walcott-

---------Simpson-------Vaughan--------

 

Ville nok kostet en del og svekket laget betraktelig, men et sterkt lag er dette også

 

Onuhana? Er det den samme som Nedum Onuoha?

Jepp, gutten har et vanskelig navn

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...