Jump to content

Fàbregas, interresert i Barca-overgang?


The Gunner

Recommended Posts

Fabregas forlot oss

Litt betryggende, tror ikke at Fabregas reiser med det første. Han har sagt at han trives godt i England. Tror ikke han drar nei. Skal ikke være pirkete, men dette er vel et rykte? :(

 

Jo, det er kanskje et rykte :( Sorry. Men tilbake til saken: Jeg tror egentlig ikke at Fàbregas vill vekk, men det er jo litt skummelt når det kommer sånne rykter. Mange er sikkert helt uenige, men jeg tror ikke Arsenal har sjangs på 1. eller 2. plass uten Fàbregas .

Link to comment
Share on other sites

Fabregas forlot oss

Litt betryggende, tror ikke at Fabregas reiser med det første. Han har sagt at han trives godt i England. Tror ikke han drar nei. Skal ikke være pirkete, men dette er vel et rykte? :(

Jo, det er kanskje et rykte :( Sorry. Men tilbake til saken: Jeg tror egentlig ikke at Fàbregas vill vekk, men det er jo litt skummelt når det kommer sånne rykter. Mange er sikkert helt uenige, men jeg tror ikke Arsenal har sjangs på 1. eller 2. plass uten Fàbregas .

Fabregas er nok veldig viktig, som du sier. Hadde vært vanskeligere uten Fab på midten ja. Gutten må bare bli! ;)

 

Edit: Helt enig The Gunner.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas forlot oss

Litt betryggende, tror ikke at Fabregas reiser med det første. Han har sagt at han trives godt i England. Tror ikke han drar nei. Skal ikke være pirkete, men dette er vel et rykte? :(

Jo, det er kanskje et rykte :( Sorry. Men tilbake til saken: Jeg tror egentlig ikke at Fàbregas vill vekk, men det er jo litt skummelt når det kommer sånne rykter. Mange er sikkert helt uenige, men jeg tror ikke Arsenal har sjangs på 1. eller 2. plass uten Fàbregas .

Fabregas er nok veldig viktig, som du sier. Hadde vært vanskeligere uten Fab på midten ja. Gutten må bare bli! ;)

 

Ja, men håper uansett at Wenger henter en ny stjernespiller, så vi ikke blir avhengige av Fab. En langtidsskade på han nå, så sliter vi...

Link to comment
Share on other sites

må inrømme jeg er litt redd selv. han kommer til å dra til spania før eller senere, det er garantert,

men så spørs det når.. Jeg håper, og føler meg nokså sikker på at han ikke han drar før sommeren 2010. Den sommeren er det 1 år til kontrakten til Wenger går ut og da er det mulig han kan "dra en henry" og færa til katalania i og med det er usikkert om sjefen sjøl fortsetter. for ingen hemmelighet at professoren betyr mye, for ikke å si alt, for unge cesc..

 

Har troa på at han blir her minst to-tre år til, men ting skjer uhyggelig fort i fotball og sommer 2006

signerte jo som kjent kapteinen vår 4-års kontrakt, en kontrakt som skulle være den siste...

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke skjønne hvorfor han vil dette. Hjemlengsel er det eneste jeg kan komme på. Nå er han 20 år og ikke bare lenger "sjefen" i Arsenal, men også Premier League. Uten tvil den beste spilleren hittil denne sesongen. Han er nr.1 i Arsenal. Han er den vi bygger laget rundt. I Barca blir han "overflødig". De har et par midtbanespillere selv som ikke er er så halvgærne, kan jo bare nevne Iniesta. Og om Cesc fortsetter utviklingen kommer han til å bli den beste midtbanespilleren i verden. Som jeg sa før vi mista Henry, en ting er å miste verdens beste spiss. Men mister vi en midtbanespillere av dette kaliberet, en person som styrer midten, er jo tross alt på midtbanen kampene blir avgjort, så har vi virkelig satt oss tilbake.

 

Men tror nok vi kan være trygge. Cesc har sagt så mange ganger at han elsker og stortrives i Arsenal, og at han ikke skulle hatt noe grunn til å gå.

Er vel ikke første gang visse storlag fra Spania går ut i pressen og kommer med tullpreik og sleipe trks

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke første gang visse storlag fra Spania går ut i pressen og kommer med tullpreik og sleipe trks

 

Nå var det faktisk agenten til Cesc som sa at han var villig til å høre på et eventuelt tilbud fra Barcelona, mens Barca avslo at de var interresert. Dersom ikke agenten til Cesc er en pengegal, mediafreak som finner på ting for å få oppmerksomhet, så er jeg ganske skuffet over Fàbregas for å si at han er villig til å forlate klubben som han ble god i, og manageren som gjorde han god.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Fabregas blir en god stund til. Det er jo nå dette laget virkelig blomstrer, og Fabregas er vel en av de mange som trives med mer ansvar etter Henry dro. Den langånden som vi ser om dagen, ser ut som noe spesielt. Hvordan kan man forlate noe slikt?

 

En vet aldri hvor bra man har det, før man ikke har det lenger..

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke første gang visse storlag fra Spania går ut i pressen og kommer med tullpreik og sleipe trks

 

Nå var det faktisk agenten til Cesc som sa at han var villig til å høre på et eventuelt tilbud fra Barcelona, mens Barca avslo at de var interresert. Dersom ikke agenten til Cesc er en pengegal, mediafreak som finner på ting for å få oppmerksomhet, så er jeg ganske skuffet over Fàbregas for å si at han er villig til å forlate klubben som han ble god i, og manageren som gjorde han god.

http://www.teamtalk.com/football/story/0,1...2802309,00.html

 

Tenkte mer på denne her jeg da. Liksom litt typisk de og gå ut nå og si at vi ikke vil ha Cesc. Litt sånn omvendt psykologi. Alle veit at hadde Barca fått sjansen til å hente Cesc hadde de gjort det. De er sleipe på den måten at de hver måned skal ut i media og prate om en spiller, om de vil ha han eller ei. Bare for å sørge for overskriftene, også ender det alltid med en artikkel hvor det står "Cesc på vei til Barca" eller noe

Link to comment
Share on other sites

Fabregas forlot oss

Litt betryggende, tror ikke at Fabregas reiser med det første. Han har sagt at han trives godt i England. Tror ikke han drar nei. Skal ikke være pirkete, men dette er vel et rykte? :(

 

Jo, det er kanskje et rykte :( Sorry. Men tilbake til saken: Jeg tror egentlig ikke at Fàbregas vill vekk, men det er jo litt skummelt når det kommer sånne rykter. Mange er sikkert helt uenige, men jeg tror ikke Arsenal har sjangs på 1. eller 2. plass uten Fàbregas .

Joda.

Det har vi sett tidligere. Klubbens kollektiv er overlegen enkeltspillere. Det er spillestilen som er avgjørende. En forutsetning er gode spillere, men vi klarer oss uten enkeltspillere. Tenk hvordan vi var tippet på tabellen når Henry forlot oss.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas forlot oss

Litt betryggende, tror ikke at Fabregas reiser med det første. Han har sagt at han trives godt i England. Tror ikke han drar nei. Skal ikke være pirkete, men dette er vel et rykte? :(

 

Jo, det er kanskje et rykte :( Sorry. Men tilbake til saken: Jeg tror egentlig ikke at Fàbregas vill vekk, men det er jo litt skummelt når det kommer sånne rykter. Mange er sikkert helt uenige, men jeg tror ikke Arsenal har sjangs på 1. eller 2. plass uten Fàbregas .

Joda.

Det har vi sett tidligere. Klubbens kollektiv er overlegen enkeltspillere. Det er spillestilen som er avgjørende. En forutsetning er gode spillere, men vi klarer oss uten enkeltspillere. Tenk hvordan vi var tippet på tabellen når Henry forlot oss.

 

Henry er en spiss. Spissenes oppgave er å score mål. Van Persie fikk 11 mål, selv om han var skadet store deler av sesongen, og i tillegg hentet Wenger inn Da Silva som scorte mål som bare det for Dinamo Zagreb, så jeg hadde store forhåpninger foran denne sesongen. De som spiller sentral midtbane har en stor opppgave, og er kanskje den viktigste på laget. Alle storlag har en god sentral midtbane. Hvis vi mister Fàbregas, så har vi ingen som er gode nok til å dominere midtbanen til Arsenal. Vi har sett det før. Arsenal hadde ikke kommet under 2. plassen på en lang stund, men da Paddy bestemte seg for å forlate oss, fikk vi to sesonger på rad på 4. plassen. Så hvis Fàbregas forsvinner, så tror jeg vi kommer til å slite, dersom ingen av de andre sentrale midtbanespillerne slår til.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas forlot oss

Litt betryggende, tror ikke at Fabregas reiser med det første. Han har sagt at han trives godt i England. Tror ikke han drar nei. Skal ikke være pirkete, men dette er vel et rykte? :(

 

Jo, det er kanskje et rykte :( Sorry. Men tilbake til saken: Jeg tror egentlig ikke at Fàbregas vill vekk, men det er jo litt skummelt når det kommer sånne rykter. Mange er sikkert helt uenige, men jeg tror ikke Arsenal har sjangs på 1. eller 2. plass uten Fàbregas .

Joda.

Det har vi sett tidligere. Klubbens kollektiv er overlegen enkeltspillere. Det er spillestilen som er avgjørende. En forutsetning er gode spillere, men vi klarer oss uten enkeltspillere. Tenk hvordan vi var tippet på tabellen når Henry forlot oss.

 

 

Enig, det er spillestilen og laget Arsenal som er det beste, ikke en enkelt spiller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lest skysports-saken, og det er da ingenting å frykte!

Se hva som står der før man blåser opp en ting. At han ser på interesse fra Barca som "a compliment", er helt naturlig. Hadde Ryan Giggs fått vite at Real Madrid eller Barca var interessert i han hadde han blitt beæret, siden det betyr at han blir lagt merke til og beundret av slike storheter. Men det sier da ingenting om at han vil dra dit til fordel for Arsenal. Kanskje han vil spille for Barca, men vil enda mer spille for Arsenal.

Hadde jeg vært god fotballspiller, ville jeg gjerne spilt for Stoke, men ville enda mer hatt lyst å spille for Arsenal.

 

Tror poenget mitt er ganske klart nå... :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil hevde følgende:

Nå har vi sluppet Patrick Vieira(Ypperste verdensklasse og en fantastisk kaptein for oss) og Thierry Henry(Beste spilleren noensinne som aldri er blitt årets spiller? Svak sistesesong, men det var mye pga av skader og etter min mening hodeløse valg av det medisinske støtteapparatet, Det har vi diskutert før, jeg er klar over at enkelte er uenig med meg og foreslår at vi ikke diskuterer det.) for perler og glansbilder. Skal Cesc Fabregas forlate klubben innen de nærmeste 2-3årene skal vi ha en milliard. Fabregas skal spille hele karrieren sin i Arsenal, det må iaf være klubbens tanke og håp. Skal han vekk må det være et sterkt sterkt ønske fra han og en solid overgangsrekord gjennom alle tider. Sjansen for at Real skulle smelle oppimot en milliard er tilstede, da må vi ikke tenke økonomi som vi etter min mening har gjort litt for mye av innimellom. Vi har solgt sjelen vår allerede(Kalle stadion Emirates), skal vi selge en kontuinetsbærer som Fabregas som kan holde fast ved deler av wengers prinsipper også etter hans regjeringstid bør prisen/erstatterne hans være veldig veldig gode.

Link to comment
Share on other sites

For å snu litt på problemstillinga, er Fabregas' agent Joseba Diaz interessert i ein overgang? Ja, det vil eg tru. Når han får prosentar av ein betydeleg overgangsum som det vert i dette tilfellet, ja då vert det som å vinne i lotto og meir til. Og han har etter mi meining ei klar interesse av å starte slike spekulasjonar i pressa, og av å halde det gåande heilt fram til ein overgang er i boks. Eg lit på at Fabregas er såpass oppegåande at han ser skilnad på kva som hans og agentens beste, og at dei ikkje nødvendigvis har samanfallande interesser.

 

Grådige agentar og dårleg rådgjeving har vore til ulukke for fotballen, og slik vil det halde fram fordi FIFA ikkje har snev av vilje til å setje ein stoppar for uvesenet. Difor vil me også få fleire tilfeller a la Nicolas Anelka, der ei grådig smørje av slekt og agentar snakka han trill rundt, og til overmål øydela karriera hans.

Det gjeld å være våken Cesc, tenk sjølv!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...